28 euron alkumaksulla 65 vuotta täyttänyt pääsee 2025 yksityiselle lääkärille

Anonyymi-ap

Loput eli oman Kelakorvauksemme me maksamme itse veroissamme.
Me ollaan se Kela. Kun me sanomme, että "Kela maksaa" me itse maksamme itsellemme.
"Näppärä" uusi "osamaksusysteemi" on tullut terveysjättien asiakkaille, mutta kun Kelan kulut nousevat, nousevatko verommekin ?
Raha ei katoa, se siirtyy paikasta toiseen. Taas hallitus siirtää rahaa
veronmaksajalta yksityissektorille.

29

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhukset tykkää käydä rupattelemasss . Ovat niin yksinäisiä kun lapset asuu ympäri Suomen .

      • Anonyymi

        Olet loukkaava. Älä mitätöi iäkkäitä. Eniten sairauksia on iäkkäillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet loukkaava. Älä mitätöi iäkkäitä. Eniten sairauksia on iäkkäillä.

        Ja kumminkin nuo pörriäisyhtiöt sysäävät tarkastamansa vanhukset vaivoineen ja kuluineen julkisen kontolle käärien itse välistä vain "tarkastusmaksun", joka tulee suoraan valtion kirstusta tyypilliseen kokoomuslaiseen tapaan. Rahat kelpaavat, mutta kuluista ei vastata.


      • Anonyymi

        Kysyn sinulta, miksi luulet noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kumminkin nuo pörriäisyhtiöt sysäävät tarkastamansa vanhukset vaivoineen ja kuluineen julkisen kontolle käärien itse välistä vain "tarkastusmaksun", joka tulee suoraan valtion kirstusta tyypilliseen kokoomuslaiseen tapaan. Rahat kelpaavat, mutta kuluista ei vastata.

        Tiedätkö, että noissa pörriäisissä on paljon muitakin työntekijöitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat? Et taida tietää.
        Oletko koskaan kuullut henkilökohtaisista avustajista? Nämä henkilöt auttavat ihmisiä asumaan kotona niin pitkään kuin mahdollista. Säästä laitoshoidoista on näiden henkilöiden toimesta muhkea vuosittain.


    • Anonyymi

      Onko yksityinen kalliimpi, kuin julkinen terveydenhoito?

      Mitkä ovat julkisen terveydenhoidon todelliset kustannukset versus yksityinen?

      • Anonyymi

        Kun julkinen rahoitetaan verovaroilla, köyhälläkin on ollut mahdollisuus
        saada lääkärinapua, vaikka ei olisi senttiäkään. Siitäkin on kysymys.


    • Anonyymi

      Tämä on tietenkin suunnattu vanhuksille, eiväthän ne välttämättä tajua mistä
      on kysymys - eivätkä kaikki nuoremmatkaan ei sen puoleen.
      Vanhus saattaa vain joutua liemeen kassalla, kun vanhuksille usein
      joudutaan määräämään labroja ja tutkimuksia.
      Laskussa voi olla yksi tai kaksi nollaa perässä.

    • Anonyymi

      Kun Orpo ja Risikko huutokauppasivat vanhukset halvimmalla hoitaville
      yksityisiin laitoksiin tuli vanhushoivakriisi. Vanhusten hoivan taso
      laski paikoin kaltoinkohtelutasolle.

    • Anonyymi

      Rikkaallekin yli 65 vuotiaalle kelpaa sossutuki 🤣

    • Anonyymi

      Kalliiksi tulee veronmaksajalle.

      • Anonyymi

        Niin tulee. Nyt tuo Kela-korvayksen nosto 30:stä 50:iin puljataankin plus 100 eurolla suoraan pilottihankkeen kautta sisään.


    • Anonyymi

      Ei tule toteutumaan tuo 65v yksityisille lääkäriasemille ensi syksynä. Aika julma huijaus hallitukselta. Liekkö lähestyvät kunta ja maakuntavaalit ja äänien kalastelu mielessä omille puolueille.

      • Anonyymi

        Tavoitteena on ajaa julkinen terveydenhoito alas.


      • Anonyymi

        Pelkästään yleislääkärillä käynti mutta kun yleislääkäri määrää verikokeisiin tai röntgeniin niin niistä on sitten yksityisen puolen hinnasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään yleislääkärillä käynti mutta kun yleislääkäri määrää verikokeisiin tai röntgeniin niin niistä on sitten yksityisen puolen hinnasto.

        No kait niitä voi sitten jonotella siellä julkisella puolella!


    • Anonyymi

      Kyllä täytyy sanoa että kun vasemmiston mielipiteitä ja kannanottoja seuraa niin niissä ei ole minkäänlaista johdonmukaisuutta tai periaatetta sen suhteen että asioita tehdään Suomalaisten hyväksi!

      Suomessa on noin miljoona yli 65 vuotiasta ja jos nyt lasketaan että jokainen kävisi yksityisellä lääkärillä kerran vuodessa (on siis laskettu reilusti yläkanttiin) ja tämä "kela" korvaus olisi noin 100€ (Yleislääkäripalkkio ~128€ = 28€ + 100€) niin veronmaksajille tulee laskua noin 100 miljoonaa.

      Tällä summalla (100 miljoonaa) saadaan nyt hoidettua konkreettisesti miljoonan ihmisen perusterveyteen liittyvät lääkärikäynnit! Mitäs konkreettista edellinen hallitus teki sillä 55 miljardin velalla, se oli sentään noin 550 kertaa suurempi summa ja en ole nähnyt yhtään kirjoitusta jossa vasemmisto olisi sitä kritisoinut!

      • Anonyymi

        Entä mitä nykyinen hallitus teki ja tekee noin 800- kertaa suuremmalla velkasummalla, en ole nähnyt yhtään kirjoitusta jossa oikeisto olisi sitä kritisoinut!


      • Anonyymi

        570 + 100 miljoonaa on jo 260 €/palkansaaja.

        670 miljoonalla saisi aika monta uutta aikaa julkiseen terveydenhuoltoon, mutta sitä ei haluta, koska siellä eivät hyvätuloiset käy eikä makseta yksityisten hinnankorotuksia Kokoomuskavereille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        570 100 miljoonaa on jo 260 €/palkansaaja.

        670 miljoonalla saisi aika monta uutta aikaa julkiseen terveydenhuoltoon, mutta sitä ei haluta, koska siellä eivät hyvätuloiset käy eikä makseta yksityisten hinnankorotuksia Kokoomuskavereille.

        Hmm... Mä olen ymmärtänyt että hoitotakuutakin ollaan jouduttu pidentämään kun siellä julkisella puolella ei ole riittävästi lääkäreitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm... Mä olen ymmärtänyt että hoitotakuutakin ollaan jouduttu pidentämään kun siellä julkisella puolella ei ole riittävästi lääkäreitä!

        Ei se lääkäripulasta johtunut. Hyvin pääsi viikossa lääkärille ja akuutit
        tapaukset samana päivänä, mutta persuhallitus valehteli. Se tarvitsi
        "perusteen" leikkauksille, joilla se yrittää tehdä kunnallisen terveydenhoidon
        rammaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm... Mä olen ymmärtänyt että hoitotakuutakin ollaan jouduttu pidentämään kun siellä julkisella puolella ei ole riittävästi lääkäreitä!

        Orpo valiteli hoitojonoista ja johti eduskuntaakin siinä harhaan.

        Hoitojonojen purkamiseksi Orpo leikkasi pari miljardia julkiselta puolelta ja antoi kelatule yksityiselle puolelle 570 miljoonaa "hoitojonojen purkamiseksi".

        Homma kun menee niin, että hyvätuloiset käyttävät kuten ennenkin julkista ja sen lisäksi terveysjätit nostivat 15 prosenttia hintoja, joten 570 eurosta suurin osa menee aivan muuhun kuin jonojen purkuun.

        Jos hoitojonoja olisi haluttu purkaa, olisi 570 miljoonalla saatu julkiselle puolelle lääkäreitä.

        Lääkäreitä lobataan yksityiselle puolelle paljon ja yksityiset myyvät lääkäreitä julkiselle puolelle ja sitten ihmetellään, miksi on kallista. Tälle hallitus ei tee mitään, koska terveysjätit on kokoomuspohjaisia.


    • Anonyymi

      Sehän on pelkkä yksityisen YLEISLÄÄKÄRI, joka kyllä passittaa nopsaan labroihin ja erikoislääkäreille asiakkaan ihan omaan piikkiin !

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oi, mä olen tiennyt tuon jo vuosikymmeniä, veronmaksaja kun olen.
      Mutta tiedätkö sitä, mikä taho ja kenen rahoilla maksetaan laiskuudesta eli ei viitsitä edes hakea töitä vaan syydetään turhaa meidän työssäkäyvien rahoja laiskoille?
      Sitten se tärkein:
      Tiedätkö mikä ero noilla.on? Et varmaan
      Toiseen pystyt itse vaikuttamaan, mutta.toiseen et.
      Voit pistää ne harvat aivosolut liikkeelle ja miettiä tuota eroa.

      • Anonyymi

        Hallitus nimenomaan haaskaa veronmaksajien rahoja yksityisten lääkärien hinnannousuihin. Lähes 300 miljoonaa siihen menee.


    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja on sitä mieltä, että julkinen ei tarvitse veronmaksajien rahaa ollenkaan, vaan kaikki palvelut katetaan 28 euron käyntimaksuilla.

      • Anonyymi

        Sinä olet ilmeisesti sitä mieltä, että aiempi 570 miljoonan kelakorvaus on ok, vaikka puolet siitä menee hinnankorotuksiin.

        Sinusta on myös ok, että 5000 €/kk eläkettä saavan lääkärissä käyntiä tuetaan verorahoilla.

        Kohdentuuko oikein?


    • Anonyymi

      Heheh..
      Lääkäriin 28 eurolla, ok.
      Lääkäri määrää laboratorioon, röntgeniin, minne lienee, kuka sen maksaa, se yli 65-vuotiasko omasta pussistaan ?
      Yksityisillä tuppaa nuo tutkimukset olemaan ( potilaalle ) vähän arvokkaampia kuin julkisella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe