Mitä mieltä muut suomalaiset

Anonyymi-ap

Joku mies tai nainen väitti, että parisuhteesta voi tulla toimiva vain, jos mies tekee aloitteen, nainen ei sitä voi tehdä. Onko teidän mielestä järkevä väite? Minusta ei.

Pisin parisuhteeni toimi 10v, eli minusta tiedän jo jotain toimivasta parisuhteesta.

36

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tuollaisessa väitteessä ole minusta mitään logiikkaa. Miehet ja naiset ovat yksilöitä ja kahden yksilön kohtaaminen tuottaa aina ainutlaatuisen lopputuloksen.

    • Anonyymi

      Toimiva parisuhde tarvitsee hyvän sukulais tukiverkoston, jossa kaikki pitää yhtä suku- ja seksuaalisesta statuksesta huolimatta.

      • Anonyymi

        Näin kun on lapsia.Lapseton pari ei tarvii.


      • Anonyymi

        Kaikki sululaiset eivät ole aina luotettavia saati kivoja. Ei se veri aina ole vettä sakeampaa,


    • Anonyymi

      Ei silä yleisellä tasolla ole mitään väliä kuka sen "aloitteen" tekee. Sellaisia yksilöitä varmasti on, joille tollasilla on väliä, mutta ne ovat vain heidän henkilökohtaisia preferenssejään. Valtaosassa parisuhteissa ei edes ole mitään varsinaista aloitetta, jonka tekijän voisi määrittää, vaan se tutustuminen etenee pikkuhiljaa eikä sellaista "aloitetta" voi kukaan siitä kokonaisuudesta määrittää.

      • Anonyymi

        "Sellaisia yksilöitä varmasti on, joille tollasilla on väliä, mutta ne ovat vain heidän henkilökohtaisia preferenssejään."

        Just noin. Ihmisillä on usein hassu tapa yleistää oma ajattelutapansa ja oma makunsa koskemaan kaikkia muistakin. Todellisuudessa meitä ihmisiä on kuitenkin monenlaisia, eikä oikein mitään ajatusta voi yleistää koskemaan kaikkia, tai edes niin valtavan suurta enemmistöä, että sillä olisi käytännössä jotain merkitystä. Se, että kuvittelee "kaikkien" ajattelevan tietyllä tavalla kertoo vain siitä, ettei tunne riittävästi erilaisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sellaisia yksilöitä varmasti on, joille tollasilla on väliä, mutta ne ovat vain heidän henkilökohtaisia preferenssejään."

        Just noin. Ihmisillä on usein hassu tapa yleistää oma ajattelutapansa ja oma makunsa koskemaan kaikkia muistakin. Todellisuudessa meitä ihmisiä on kuitenkin monenlaisia, eikä oikein mitään ajatusta voi yleistää koskemaan kaikkia, tai edes niin valtavan suurta enemmistöä, että sillä olisi käytännössä jotain merkitystä. Se, että kuvittelee "kaikkien" ajattelevan tietyllä tavalla kertoo vain siitä, ettei tunne riittävästi erilaisia ihmisiä.

        Sano toi psykiatrialle.


    • Anonyymi

      Todennäköisesti nainen. Eihän naisen tarvitse kun seisoa ilmeettömänä paikallaan ja odottaa että kaikki tehdään valmiiksi. Poimitaan vaan rusinat pullasta.
      Ainoastaan mies voidaan nolata tässä. Yleensä vielä käsketään painumaan ...ttuun.

      • Anonyymi

        Mulla on kyllä totaalisen vastakkaisia kokemuksia. Mä väittäisin ton olevan tidennäköisesti miehen kertomaa. Moni mies ei kestä aloitteellisia naisia ja kokee aloitteellisen naisen olevan "liian helppo", "epäluotettava" jne. Aloitteellinen nainen on heille korkeintaan kertakäyttökamaa, jos ylipäänsä onnistuu herättämään mitään kiinnostusta. Tällaset miehet taas saavat monet naiset välttämään aloitteellisuutta ja pikemmin esittämään hankalaa, sillä se on sinut tapa saada tollanen mies kiinnostumaan ja pysymään kiinnostuneena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kyllä totaalisen vastakkaisia kokemuksia. Mä väittäisin ton olevan tidennäköisesti miehen kertomaa. Moni mies ei kestä aloitteellisia naisia ja kokee aloitteellisen naisen olevan "liian helppo", "epäluotettava" jne. Aloitteellinen nainen on heille korkeintaan kertakäyttökamaa, jos ylipäänsä onnistuu herättämään mitään kiinnostusta. Tällaset miehet taas saavat monet naiset välttämään aloitteellisuutta ja pikemmin esittämään hankalaa, sillä se on sinut tapa saada tollanen mies kiinnostumaan ja pysymään kiinnostuneena.

        Sinulla lähti mielikuvitus laukalle, etteikö mies kestä aloitteellista naista, niistä miehet todellisuudessa pitävät.

        Passiivinen nainen joutuu tyytymään alemmantason miehiin, ne miehet keillä vientiä on muutenkin, harvemmin tyrkyttävät itseään, kuten jotkut reppanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla lähti mielikuvitus laukalle, etteikö mies kestä aloitteellista naista, niistä miehet todellisuudessa pitävät.

        Passiivinen nainen joutuu tyytymään alemmantason miehiin, ne miehet keillä vientiä on muutenkin, harvemmin tyrkyttävät itseään, kuten jotkut reppanat.

        Kysymys on kylmistä faktoista ja kokemuksesta. Monet miehet eivät lainkaan kestä naisten aloitteita. Se käy heidän egonsa päälle, jo bainen kehtaa ottaa aloitteellisen roolin. Monesti vain olemalla passiivinen on mitään mahdollisuuksia saada ylemmän tason mies, jos sellaista tavoittelee. Aloitteellinen saa vain sitä alempaa tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on kylmistä faktoista ja kokemuksesta. Monet miehet eivät lainkaan kestä naisten aloitteita. Se käy heidän egonsa päälle, jo bainen kehtaa ottaa aloitteellisen roolin. Monesti vain olemalla passiivinen on mitään mahdollisuuksia saada ylemmän tason mies, jos sellaista tavoittelee. Aloitteellinen saa vain sitä alempaa tasoa.

        Noin se menee. Naisen pitää olla vähän hankala ja vaatia tavoittelua, jotta hän on riittävä statussymboli tietyille "ylemmän tason miehille".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se menee. Naisen pitää olla vähän hankala ja vaatia tavoittelua, jotta hän on riittävä statussymboli tietyille "ylemmän tason miehille".

        Ja tuon lisäksi vielä hankalasti pidettävän oloinen ja high mainteinance. Sellainen nainen on statussymboli, jota ei kuka tahansa mies saa omakseen, eikä taatusti pysty pitämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon lisäksi vielä hankalasti pidettävän oloinen ja high mainteinance. Sellainen nainen on statussymboli, jota ei kuka tahansa mies saa omakseen, eikä taatusti pysty pitämään.

        Niinpä. Ei "helppo", "maanläheinen", "edullisesti ylläpidettävä" jne. ole missään asiassa statussymboli, vaikka olisi kuinka nätti ja mukava tasansa. Statussymbolin pitää olla kallis ja epäkäytännöllinen, hankalasti/kalliisti ylläpidettävä jne. jotta sillä voi osoittaa varallisuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla lähti mielikuvitus laukalle, etteikö mies kestä aloitteellista naista, niistä miehet todellisuudessa pitävät.

        Passiivinen nainen joutuu tyytymään alemmantason miehiin, ne miehet keillä vientiä on muutenkin, harvemmin tyrkyttävät itseään, kuten jotkut reppanat.

        Muuten hyvä mut passiivinen nainen ei ota korviketta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla lähti mielikuvitus laukalle, etteikö mies kestä aloitteellista naista, niistä miehet todellisuudessa pitävät.

        Passiivinen nainen joutuu tyytymään alemmantason miehiin, ne miehet keillä vientiä on muutenkin, harvemmin tyrkyttävät itseään, kuten jotkut reppanat.

        Huomaa, että et juuri tunne ylemmän tason miehiä. Sä oikeasti kuvittelet, että hän tyytyisi niihin aloitteisiin, joita sattuu saamaan? Sä ilmeisesti sitten oletat myös mm. että korkeasti koulutetut erikososaajat eivät itse aktiivisesti etsi etenemismahdollisuuksia ja tyytyvät siihen, että heitä kosiskellaan? Todellisuudessahan he, joilla on eniten suuntia edetä, ovat yleensä myös kaikkein aktiivisimpia ja nuo asiat myös ruokkivat toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ei "helppo", "maanläheinen", "edullisesti ylläpidettävä" jne. ole missään asiassa statussymboli, vaikka olisi kuinka nätti ja mukava tasansa. Statussymbolin pitää olla kallis ja epäkäytännöllinen, hankalasti/kalliisti ylläpidettävä jne. jotta sillä voi osoittaa varallisuuttaan.

        😀😂😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on kylmistä faktoista ja kokemuksesta. Monet miehet eivät lainkaan kestä naisten aloitteita. Se käy heidän egonsa päälle, jo bainen kehtaa ottaa aloitteellisen roolin. Monesti vain olemalla passiivinen on mitään mahdollisuuksia saada ylemmän tason mies, jos sellaista tavoittelee. Aloitteellinen saa vain sitä alempaa tasoa.

        Joskus tuntenut myötähäpeää joistain naiskavereista jotka käy suorastaan munille suoraan häpeämättä yhtään mitään. Ei kyl kaikki miehet tykkää jos ylikypsynyt putoaa suoraan suuhun, Puhumattakaan, että ehdottelevat suoraan kaikkea. Itse en vois ikinä alentaa itseäni kyllähän siitä saa halvan tyrkyn leiman. Miten sellasen minän kanssa kukaan voi elää edes. Ei auta sanoa, ettei sitten saa mitään jos ei uskalla. Ei pidä paikkansa riippuu mitä haluaa kaikkea voi saada kaikenlaista on tarjolla. Ei mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se menee. Naisen pitää olla vähän hankala ja vaatia tavoittelua, jotta hän on riittävä statussymboli tietyille "ylemmän tason miehille".

        Jotkut tosiaan kuvittelee, että nainen on sitä arvokkaampi, mitä vaikeampi hänen luokseen on päästä.
        Narsistinainen voi olla jäässä sisältä, mutta sekin sulaa tällaiseen, että joku jahtaa.
        Samoin narsistimies herättelee omaa tunne-elämäänsä tällaisella jahtaamisella. Molemmat heräävät eloon kissa ja hiiri -leikistä.
        Suhteet on vaikeita tästä samasta syystä. Pitäisi olla aina jotain draamaa, että tunteet pysyy yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on kylmistä faktoista ja kokemuksesta. Monet miehet eivät lainkaan kestä naisten aloitteita. Se käy heidän egonsa päälle, jo bainen kehtaa ottaa aloitteellisen roolin. Monesti vain olemalla passiivinen on mitään mahdollisuuksia saada ylemmän tason mies, jos sellaista tavoittelee. Aloitteellinen saa vain sitä alempaa tasoa.

        Olet yrittänyt selvästi omaa tasoasi parempia miehiä, sitten kun et saa, kiukuttelet, etteivät miehet pidä aloitteellisista naisista. Eikä se aloite tarkoita sitä, että käyt heti haarojen väliin kiinni.
        Laske rimaa ja kokeile tavismiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut tosiaan kuvittelee, että nainen on sitä arvokkaampi, mitä vaikeampi hänen luokseen on päästä.
        Narsistinainen voi olla jäässä sisältä, mutta sekin sulaa tällaiseen, että joku jahtaa.
        Samoin narsistimies herättelee omaa tunne-elämäänsä tällaisella jahtaamisella. Molemmat heräävät eloon kissa ja hiiri -leikistä.
        Suhteet on vaikeita tästä samasta syystä. Pitäisi olla aina jotain draamaa, että tunteet pysyy yllä.

        Kyllä. Eihän tuolla tietenkään todellisen arvon kanssa mitään tekoa ole, mutta sellaisia ihmiset ovat. Luksus ei ole luksusta, jos kaikilla on sellainen, mutta kun lätkästään pari turhaa timanttia päälle ja sipastaan kultaa, niin siitä tulee nimellisarvoaan tuplaten arvokkaampi. Ja sitten vielä muutama täysin tarpeeton ja hankala ominaisuus lisäksi, niin ai että siitä tulikin luksusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet yrittänyt selvästi omaa tasoasi parempia miehiä, sitten kun et saa, kiukuttelet, etteivät miehet pidä aloitteellisista naisista. Eikä se aloite tarkoita sitä, että käyt heti haarojen väliin kiinni.
        Laske rimaa ja kokeile tavismiehiä.

        Mä olen saanut jokaisen miehen, jota olen yrittänyt, sen sijaan mua yrittävät miehet ovat yhtä lukuunottamatta saaneet pakit. Tollaset kuvaamani kaltaiset "ylemmän tason miehet" eivät kiinnosta mua lainkaan. En ole ostettavissa, eikä rahalla ja omaisuudella tehdä minuun vaikutusta.


    • Anonyymi

      Suomalaisten parisuhde on kuin ilmasto, pimeä ja synkkä.

      • Anonyymi

        VÄÄRIN sanoa noi sanat pimeä ja synkkä samassa yhteydessä.Pimeä,musta on joillekin ilo ja riemu.
        Kulttuurillisestikkin värit on erit.Musta on naisen hääpuvun väri joissakin maissa ja on erittäin kaunis ja iloinen väri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VÄÄRIN sanoa noi sanat pimeä ja synkkä samassa yhteydessä.Pimeä,musta on joillekin ilo ja riemu.
        Kulttuurillisestikkin värit on erit.Musta on naisen hääpuvun väri joissakin maissa ja on erittäin kaunis ja iloinen väri!

        Lisään valo tuhoaa elämää.Auringon valo rapistuttaa lihallisten soluja.Aurinko korventaa maan.Valo paljastaa sinut pedoille.
        Kuumuus tukahduttaa.


      • Anonyymi

        Syväjäässä! Sulaa vain vodkalla tai lasol. Varakkuudesta riippuen.
        Kellään ei seiso, mutta toisaalta kuka nussii 30 pakkasessa.


    • Anonyymi

      Itse ajattelen just toisin päin miehenä. Ehkä luonteella ja niiden yhteen sopimisella on oma merkityksensä ja vaikutus toimivuuteen? Nainen valitsee minut, silloin uskon enemmän tulevaan.

      • Anonyymi

        Luotetaan

        Että huominen on helpompi


    • Anonyymi

      haluan hänet vanhemman miehen elämääni

    • Anonyymi

      Ei se niin mene jos nainen osaa olla käkättämättä ja mäkättämättä niin siitä tulee hyvä suhde ei muuten itse olen ollut tälläisessa suhteessa 18v naisen kanssa

    • Anonyymi

      Et tiedä jatkaisit sitä parisuhdetta jos et olis nii hölmö

    • Anonyymi

      Olen kuullut, että esim. jos mies tekee aloitteet niin hän ei voi koskaan syyttää naista, että 'sinähän/itsepähän tätä ja tätä halusit', kun aloite on tavallaan tullut miehen aloituksesta, miehen keksimänä,mieheltä itseltään. Mutta mielestäni, jos naisen ja miehen suhde on tasapuolinen ja hyvä, niin miksei nainenkin voi tehdä aloitetta, jos näyttää että suhde toimii hyvin .

    • Anonyymi

      Minä tekisin aloitteen naiselle jos en olisi niin ujo. Ei olisi muuten ongelmaa. Mutta en jaksa tapella näistä asioista. Jokainen ihminen on kuitenkin jossain määrin yksilöllinen ja toimii omallalaillaan elämässä. Se ei muutu miksikään valittamalla. Itse tiedän tapauksia joissa mies on tehnyt aloitteen ja ovat yhä yhdessä ja semmoisia missä nainen on tehnyt.

      • Anonyymi

        Minä olen sitä mieltä että miehen pitää tehdä aloite. Aloitetta odotan vain vanhemmilta miehiltä, jotka haluavat naisesta vain ystävyyttä ja yhteistä elämää ja asumista, kun ikää tulee lisää. Huolehtimista puolin ja toisin loppuelämänn ajan.


      • Anonyymi

        Korjaan tätä sen verran että en ajattele että en koskaan tee aloitetta. Varmaan jokainen tekee aloitteen oli sitten mies tai nainen, jos vaan kokee että toinen on vastaanottavainen ja luottaa että toinenkin tykkää ja haluaa samoin. Menneissä kulttuureissa vanhemmat tekivät aloitteen lasten puolesta. Eli mitään biolgista syytä ei ole sille miksi joku taho tekee aloitteen, ainoastaan yksilölliset erot ja olosuhteet.


    • Anonyymi

      Pisin parisuhde alkoi sillä tavalla, että mies otti yhteyttä. Puoli vuotta kestävässä suhteessa (laastarisuhde) otin itse yhteyttä. Haluan, että mies tekee aloitteen, koska muuten olen tyrkky. Olen aina ollut epävarma suhteissa ja erityisesti nyt. En missään nimessä tee aloitteita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe