Pöytyän seurakunta nostaa kirkollisveroa

Anonyymi-ap

51

1150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erottu jo kauan sitten. En jäänyt kaipaamaan. Uskoa voi ilman mitään "välikäsiäkin".

• Anonyymi

Usko mitä uskot mutta en usko että uskot,

• Anonyymi

Voi olla myös vääräuskoinen!

• Anonyymi

Olen kuullut, että seurakunnan työntekijät ovat voineet huonosti vuosien ajan. Sama jatkuu edelleen. Missä syy ? Jos ei työntekijöitäkään arvosteta ja kuunnella . Olen myös eroamassa. En käytä kirkon palveluja eikä anna minulle mitään. verorahat menee ihan hukkaan. Kuulen joka vuosi jotain ikävää ...sana kiirii.!!

• Anonyymi

Erosin, kun naispappeus sallittiin. Nykypäivän kirkko on sateenkaari aatteen turmelema.

• Anonyymi

juurikin näin on asiat

• Anonyymi

Samaa olen kuullut. Missä vika? Kuulin,että siellä olisi yksi työntekijä joka aiheuttaa huonoa ilmapiiriä koko ajan eikä hänelle tehdä mitään. Muut joutuu lähtemään ja hän saa jatkaa tekojaan . Surullista. Ja vielä seurakunnassa....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa olen kuullut. Missä vika? Kuulin,että siellä olisi yksi työntekijä joka aiheuttaa huonoa ilmapiiriä koko ajan eikä hänelle tehdä mitään. Muut joutuu lähtemään ja hän saa jatkaa tekojaan . Surullista. Ja vielä seurakunnassa....

Miksi seurakunta olisi työpaikkakiusaamisessa mitenkään erilainen kuin joku muu työpaikka?

• Anonyymi

Erottu aikaa sitten

• Anonyymi

Mitä kirkko antaa?

• Anonyymi

Ehtoollisella öylättiä ja marjamehua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehtoollisella öylättiä ja marjamehua.

Alaikäisille ja alkoholisteille on tarjolla kyllä ihan ns. prosenttejakin.

Mutta vitsit sikseen. Erosin kirkosta jo aikoja sitten ja olen sivusta seurannut tätä hölmöilyä. En ole jäänyt kaipaamaan.

• Anonyymi

Hautapaikka on halvempi kun kuuluu kirkkoon ?

• Anonyymi00049

Ei muuten ole, vaikka olisi maksanut kirkollisveroa 50 vuotta!

Että sellainen jäsenyys!

• Anonyymi

Ja ei kukaan niin hullu ole että menee enää naimisiinkaan enää

• Anonyymi

Naimisiin voi mennä Maistraatissa. Tai sieltä virkailija voi tulla myös kotiin. Hautajaispuheen voi pitää siviilihenkilö. Ei näissä pappia tarvita. Rippijuhlatkin voi korvata uskonnottomilla juhlilla, kuten Prometheus leirit ja omat perhejuhlat.

• Anonyymi

Ottakoon veroja ei kenenkään ole pakko kuulua kirkkoon

• Anonyymi

Mutta jos haluaa kirkkohäät, niin kannattaa kuulua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkollisten vihkimisten osuus on nykyään n. 40 % kaikista avioliitoista ja laskee koko ajan. Ja ainahan kirkossa voi järjestää siunaustilaisuuden, vaikka ei kuuluisikaan kirkkoon. Mutta en käsitä, miksi kukaan haluaa kirkkohäitä. Se on jotenkin turhan prameaa, plus kaikki uskonnollinen hössötys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkollisten vihkimisten osuus on nykyään n. 40 % kaikista avioliitoista ja laskee koko ajan. Ja ainahan kirkossa voi järjestää siunaustilaisuuden, vaikka ei kuuluisikaan kirkkoon. Mutta en käsitä, miksi kukaan haluaa kirkkohäitä. Se on jotenkin turhan prameaa, plus kaikki uskonnollinen hössötys.

juu ja täyttä VALHETTA. Ei kukaan voi sanoa rakastavansa kunnes kuolema erottaa. Törkeä valhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki uskottavuus luterilaisiin kirkkohäihin on on mennyt Ensitreffit alttarilla -ohjelman myötä. Kirkko naittaa toisilleen tuntemattomia pareja. Ei tietoakaan avioliiton pyhyydestä. Vieläkö siellä on se lipevä hesalainen pappi Kanala juontamassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki uskottavuus luterilaisiin kirkkohäihin on on mennyt Ensitreffit alttarilla -ohjelman myötä. Kirkko naittaa toisilleen tuntemattomia pareja. Ei tietoakaan avioliiton pyhyydestä. Vieläkö siellä on se lipevä hesalainen pappi Kanala juontamassa?

Usko on mennyt elävässä elämässä rakkauteen.
        Hän petti melko alussa ja kolmaskin oli valmiina jo ...
        joka onnekseen jätti tämän sankarin kun toinen yritti käyttää taloudellisesti hyväkseen.......

Kanalalla ei osuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joka onnekseen jätti tämän sankarin kun toinen yritti käyttää taloudellisesti hyväkseen.......

Kanalalla ei osuutta.

Edelleen samaa taloudellista hyväksikäyttöä …..
        eikös se ole hyvä että naimisiin ei enää mennä nykyään ?
        Parempi pitää omat rahat vaan omina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen samaa taloudellista hyväksikäyttöä …..
        eikös se ole hyvä että naimisiin ei enää mennä nykyään ?
        Parempi pitää omat rahat vaan omina.

Kun tulee ero käytetään seuraavia hyväkseen........ Kun nää avioliitot on vaan muodollisuus monelle.

• Anonyymi00050
        Anonyymi kirjoitti:

Kanalalla ei osuutta.

Muistakaa kuinka piispa Laajasalo ajoi Kanalaa Tuomioseurakunnan rovastiksi!

Ns. virkaan johtavan pätevöitymiskoulutuksen Kanala sai läpi nopeammin kuin kukaan muu kirkon historiassa. Oli nimittäin hieman apuja...

Ja ne vanhat Laajasalon vero- ja kirjanpitosotkut...

Varmaan Laajasalo on saanut anteeksi - itseltään...

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Muistakaa kuinka piispa Laajasalo ajoi Kanalaa Tuomioseurakunnan rovastiksi!

Ns. virkaan johtavan pätevöitymiskoulutuksen Kanala sai läpi nopeammin kuin kukaan muu kirkon historiassa. Oli nimittäin hieman apuja...

Ja ne vanhat Laajasalon vero- ja kirjanpitosotkut...

Varmaan Laajasalo on saanut anteeksi - itseltään...

Laajasalo talousrikollinen ja Kanala sarjapettäjä. Kansan luottamus mennyt, nyt kannattaa erota kirkosta eikä rahoittaa näiden sikojen palkkaa.

• Anonyymi

Tekee viihdeohjelmaa kukaan ota tosissaan. Ja miks pitäs mennä naimisiin ? kyllä se olo sujuu muutenkin.

• Anonyymi

Sujuu sujuu. Ja jos naimisiin haluaa, maistraatti on siihen paljon kätevämpi ja halvempi kuin kirkko. Vihkimisen jälkeen voi järjestää sellaiset kemut kuin itse haluaa, tai olla järjestämättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sujuu sujuu. Ja jos naimisiin haluaa, maistraatti on siihen paljon kätevämpi ja halvempi kuin kirkko. Vihkimisen jälkeen voi järjestää sellaiset kemut kuin itse haluaa, tai olla järjestämättä.

Ei se V vihkimällä parane!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se V vihkimällä parane!!!

Joo, huononee vaan!

• Anonyymi

Kuolema tulee pakanoille kalliiksi

• Anonyymi

Se on jälkipolvien murhe.

• Anonyymi

Höpö höpö. Tiesitkö muuten, että kuolinpesätkin maksavat kirkollisveroa? Jos jälkipolvia ajattelee, kannattaa erota kirkosta.

• Anonyymi

Kirkosta ei ole mitään hyötyä.

• Anonyymi

Melkein paras päätös elämässäni tähän mennessä oli erota kirkosta vuosituhannen alussa. Nyt jälkikäteen tuntuu kuin olisi sijoittanut hyvään osakkeeseen tai ostanut kämpän alueelta jonka arvo on noussut. Koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa sijoittajaksi ;)

• Anonyymi

Nostakoon.

• Anonyymi00035

Nostakoon, meikäläinen ei enää maksa.

• Anonyymi00046

Jos nyt edes avoimesti kertoisivat miksi nostavat.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Jos nyt edes avoimesti kertoisivat miksi nostavat.

Siksi kun verotulot on vähissä ja raha ei riitä menoihin. Kiinteistöjen ylläpito on myös seurakunnille kallista.

• Anonyymi00036

Ironista nostaa kirkollisveroa, sehän saa vaan porukan eroamaan kirkosta ja muutaman vuoden kuluttua on hyöty menetetty. Sitten nostetaan veroa lisää. Noidankehä.

• Anonyymi00045

Lopulta kai on jäljellä joukko jääräpäitä, joilla on kirkollisvero yli tonnin vuodessa ja jotka hammasta purren sen maksavat jostain itselleen tuntemattomasta syystä. Vähänkään fiksummat ovat jo jättäneet laivan ennen sitä. Vähän niin kuin fiksut alkavat säästää ja sijoittaa jo nuorina.

• Anonyymi00037

Kauneimmat joululaulut tapahtumissa pääasia on kolehdin kerääminen.

• Anonyymi00038

Joululauluja voi onneksi laulella muuallakin kuin kirkossa. Ja rahaa antaa muillekin kuin seurakunnalle, joka ei sitä selvästi osaa käyttää oikein.

• Anonyymi00039

Kirkko on niin umpimielinen instituutio, että erosin siitä heti kun tulin täysi-ikäiseksi. Enkä ole kaivannut.

• Anonyymi00040

Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan joka antaa.

• Anonyymi00041

Eikä se ole tyhmä joka vonkaa, vaan joka antaa.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Eikä se ole tyhmä joka vonkaa, vaan joka antaa.

Vonkaaminen on merkki puutteesta.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Vonkaaminen on merkki puutteesta.

Vonkari nähty

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Vonkari nähty

No annoitko?

• Anonyymi00048

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5500
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1443
    Aihe