Nuori ratsastaja oli ratsastamassa Kärppälän ratsutilan lähellä hiljaisella hiekkatiellä, kun takaa tuli auto joka törmäsi suoraan hevoseen. Ratsastaja lensi noin kuuden metrin päähän ja hevonen paiskautui auton tuulilasiin. Hevonen jouduttiin lopettamaan.
Minkälaisen rangaistuksen saa ratsastajan päälle ajamisesta?
15
518
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmeellistä ajoa tuolla hiljaisella tiellä seudulla jossa ei koskaan tapahdu mitään..! Miksi autoilija ei hiljentänyt, eikä väistänyt, eikö nähnyt hevosta, voisiko jopa vaatia luovuttamaan ajokorttinsa pois? Jos ei hahmota ympäristöä, niin kuuluuko silloin autoilijaksi? Hevonen ei kuitenkaan ratsastajineen ole mikään pieni eläin - yhdistelmä?
- Anonyymi
Oliko sekä ratsastajalla että hevosella heijastimet päällä? Pikimusta hevonen peräpeileineen voi olla hankalaa havaita jo 19.00 aikaan.
Kyllähän maajussit ajaa niin pimeillä traktoreilla ja peräkärryillä, että semmosen perään voi hyvin ajaa.- Anonyymi
Eikös se tapahtunut klo 17???
- Anonyymi
Kuljettajan selitys oli, että "aurinko häikäisi".
- Anonyymi
Oli pilkkopimeää ja kun sen lisäksi vielä aurinko häikäisi niin ei kai se silloin autoilijan vika voinut olla.
- Anonyymi
Eikös hevonen ole jalankulkija? Sen pitäisi kulkea tien vasenta laitaa, kuten muutkin jalankulkijat. Silloin kukaan ei ainakaan aja perään.
- Anonyymi
Mietippä vähän jos hevonen menee valtatietä pitkin heinäkuorman kanssa tien vasenta puolta päin vastaantulevaa liikennettä eikö se silloin tuntuisi oudolta.
- Anonyymi
Et taida olla tietoinen laista ja hevosen asemasta liikenteessä. Paljon tuntuvat nyt painottavan tuota hiljaista hiekkatietä, olen kuullut kyllä ihan muuta sen seudun tiestön hiljaisuudesta! koittaako joku nyt löytää lievennystaä sille, että nuori ratsastaja yleensä oli tiellä mikä on myös autoilijoitten käytössä. Minun tuttavan tytär on harrastanut vuosia ratsastusta, mutta siellä missä käy ratsastamassa, ei kyllä ratsasteta ajoteillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida olla tietoinen laista ja hevosen asemasta liikenteessä. Paljon tuntuvat nyt painottavan tuota hiljaista hiekkatietä, olen kuullut kyllä ihan muuta sen seudun tiestön hiljaisuudesta! koittaako joku nyt löytää lievennystaä sille, että nuori ratsastaja yleensä oli tiellä mikä on myös autoilijoitten käytössä. Minun tuttavan tytär on harrastanut vuosia ratsastusta, mutta siellä missä käy ratsastamassa, ei kyllä ratsasteta ajoteillä.
Sikäläiset taitaa muutenkin olla käsityksessää että tiestö on vaan kylän oman porukan käytössä. Jakelevat jossain paikallisfoorumeissa ohjeita että ajakaa hiljaa. Voi kiesus! Yleiset tiet tarkoittaa, siellä voi siis ihan oikeesti ajaa muutkin jotka ei ole ratsastajista koskaan kuullutkaan ja että niitä siellä teillä liikkuu.
Ja yleiset uimarannat tarkoittaa siellä voi käydä muutkin kuin kyläläiset.
Siksi tämä kun ystäväni kertoi oli sikäläisellä uimarannalla, mikä on siinä tämän ketjun aiheen lähellä, käynyt ja joku kylän äijä oli sitten alkanut jotain selittää - olisiko ollut joku surkea iskuyritys - Ystäväni kertoi että koska hänellä ei ollut äijälle asiaa, oli ollut vaiti. Äijä oli sitten alkanut nimitellä ja haukkua ja ystävä ihmetellyt, mikä paikka missä ventovieras tulee haastamaan riitaa!
Toisen kerran oli sitten ollut siellä rannalla, oli hetkeksi päästänyt koiran autosta jaloittelemaan, niin taas oli joku äijä tullut riehumaan ja uhkaillut mitä ollenkaan tapahtuu, jos ranta ystäväni takia suljetaan!
Että sikäli en ihmettele vaikka kuulisin niillä seuduin tapahtuneen mitä! Taitaa olla aika sisäänpäin lämpiävät kuviot.
- Anonyymi
> Kuljettajan selitys oli, että "aurinko häikäisi".
Olen huomannut syys-lokakuussa saman ilmiön, että aurinko paistaa jo todella alhaalta, ja paistelee varsin harvoin. Kun se hetkellsiesti tulee puskasta näkyville, niin varmana häikäiseen. Ruskea hevonen voi kadota ruskeaan maisemaan helposti.
Mitenkähän pieni hiekkatie on oikein mahtanut olal kyseessä, millaisille nopeuksille siellä ajetaan? Oikein kapealla mökkitiellä ei voi ajaa kuin 15...20 km/h.
Jos ajaa 25 km/h hevosen perään, niin ratsastaja lentää vaan jonkun 2..3 metriä. Mutta jos ajaa 50...60 km/h, niin lentää sitten jo sen 6 metriä, kuten uutisessa sanottiin.- Anonyymi
Siellä millään pienillä hiljaisilla hiekkateillä... pirun mutkaisilla mäkisillä kovan soran peittämillä ja kuoppaisilla, hemmetin huonolla näkyvyydellä. Parit hemmetinmoiset jyrkät ja viettävät ahteet.
Nimimerkillä sikäläisen maiseman kautta kesämökillä vieraillut.
- Anonyymi
Varmaan mitalin ja ikuiset ilmaiset kahvit Shellin baarissa.
Siitä päätellen, miten yleistä autolla hivottelu on.
Ratsastajilla pitäisi olla haalarikamerat. - Anonyymi
Minä en ole nähnyt ratsastajia hevosen selässä yleisillä teillä ainakaan 40 vuoteen. Päällystetyillä teillä en ole nähnyt koskaan, paitsi hevos-mellakkapoliisit Tampereella.
Jossakin ratsastustallien omilla metsäpoluilla ne ratsastajat elukoidensa seljissä liikkuvat.
Siksi omaan korvaa kuulostaa harvinaiselta tapaukselta, että tuollaisella, noin vanhanaikaisella hevoskulkupelillä on laitettu perheen nuori tyttö taittamaan taivaltansa yleisille teille.- Anonyymi
Olen kesäisin ajellut toisinaan sieltä kautta, sukulaisia tapaamassa. Tiedä sitten niistä "omista metsäpoluista", olen useamman kerran siinä kylän kautta kulkevalla yleisellä ajotiellä nähnyt ratsastajia, yleensä juuri nuoria tyttöjä. On itseänikin kyllä hämmästyttänyt että kuinka ollenkaan.
- Anonyymi
Taitaa tyttöjen ratsastelut Ellivuoren alueen syrjäisillä sorateillä loppua tähän kesään.
Heppatyttöjä itseään alkaa pelottaa, että omalle hevoselle käy jotakin. Eivät ne itseään niin osaa varoa, mutta kepparia.
Ihmisen näkökulmasta oli tässäkin parempi, että se tyttö jäi henkiin ja hevonen valitettavasti jouduttiin lopettamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244232Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132948Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43925Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22920PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37744
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37735- 107689
- 135657