Itse pyöräilen ja kuljen usein myös jalkaisin kevyen liikenteen väylillä täällä Iisalmessa. Minusta on ihan ymmärrettävää, että jos on tuttuja menossa samaan suuntaan, niin kuljetaan silloin vierekkäin, hankalaa olisi vaihtaa kuulumisia muutoin.
Miksi suurin osa takaa tulevista pyöräilijöistä ei soita kelloa ilmoittaakseen, että täältä tullaan ja haluan päästä ohi??
EIKÖ KAIKISSA POLKUPYÖRISSÄ OLE SOITTOKELLOA??
31
521
Vastaukset
- Anonyymi
Minusta on ihan ymmärrettävää ja kohteliasta muita liikkujia kohtaan,
että kuljetaan peräkkäin kapealla polulla tai pyörätiellä.
Juoruamiset voi hoitaa tauolla tai lenkin jälkeen kämpillä.
Juoruämmien takia ei tarvitse lisävarusteita hommata!- Anonyymi
Minulla ei ole soittokelloa pyörässä mutta minä vaikka vihellän tai huudan jotain. Yleensä riittää kun hipaisrn hieman jarrua joka ulvahtaa.
Suomalainen on niin arka ja ujo ettei uskalla soittaa kelloa tai huutaa mitään. Minä uskallan.
Pyydän kyllä anteeksi jos kävelijä säikähtää.
- Anonyymi
Suurin osa pyöräilijöistä on ääliöitä, etenkin sähköpolkupyöräilijät. Ei ne osaa mitään kelloja rinkuttaa, eikä ne muista tiellä liikkujista välitä paskaakaan. Ne on vaan 'minä minä minä minä" ja vitut muista.
- Anonyymi
Sama asenne on myös niillä kävelijöillä, jotka rinnakkain kävelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama asenne on myös niillä kävelijöillä, jotka rinnakkain kävelee.
Jo muutamasta kommentista näkee, että ne jotka eivät noudata alkeellisimpiakaan
sääntöjä, älähtävät heti puolustamaan omia virheitään ja siirtävät keskustelun
muihin aiheisiin. Anteeksipyynnön paikka on esim. tässä asiassa noilla
rinnakkain kävelijöillä, ei pyöräilijöillä, jotka toimivat aivan oikein. - Anonyymi
Joo, sähköpyöräilijät, Säätäkää se Helevetin kirkas valo alemmas, ei tarvitse häikäistä sillä valolla jopa ajotiellä autolevaa myös!
- Anonyymi
Liikenneturvallisuuden takia pitäisi olla ehdottomasti sääntö että pyöräilijä väistää aina moottoriajoneuvoa muuten ajavat kun päättömät kanat
- Anonyymi
Nyky tieliikennesäännöt ovat riittävät!
- Anonyymi
Kyllä osa autoilijoista kun ajaa kuin päätön kana.
Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia pyöräilijöiden suhteen.
Kun lähestyn autolla suojatietä niin katse seuraa hyvissä ajoin on jalankulkijoita tai pyöräilijöitä lähestymässä suojatietä ja jos en näe esim jonkun esteen vuoksi niin hiljennä vauhtia ennen suojatietä ja olen valmis pysähtymään. Näin yksinkertaista se on. Ihmettelen näitä autoilijoita joille ongelma on jalankulkijat ja pyöräilijät!
Olenko vaan sitten sen verran parempi kuljettaja, varmaankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä osa autoilijoista kun ajaa kuin päätön kana.
Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia pyöräilijöiden suhteen.
Kun lähestyn autolla suojatietä niin katse seuraa hyvissä ajoin on jalankulkijoita tai pyöräilijöitä lähestymässä suojatietä ja jos en näe esim jonkun esteen vuoksi niin hiljennä vauhtia ennen suojatietä ja olen valmis pysähtymään. Näin yksinkertaista se on. Ihmettelen näitä autoilijoita joille ongelma on jalankulkijat ja pyöräilijät!
Olenko vaan sitten sen verran parempi kuljettaja, varmaankin.Sitä samaa, päätön kana sanaa voi soveltaa pyöräilijöihin myös. Ei tunnuta tietävän että KÄRJELLÄÄN OLEVA KOLMIO VELVOITTAA VÄISTÄMÄÄN, ei tormaamaan ajotien yli vaikka siinä on suojatie!
- Anonyymi
Eikös kevyen liikenteen pitäisi mennä niin että, pyöräilijät ajaa oikeassa reunassa ja kävelijät kävelee vasenta reunaa, silloin näkee vastaan tulevat pyöräilijät jotka tulee samaa reunaa.
- Anonyymi
Eikös järkevää ole, että jalankulkijat menvät väylän oikeassa reunassa peräkkäin,
kyllä 2-3 metrin väylällä näkee muutkin liikkujat. Samat säännöt, kuin
nomaalissa ajoneuvoliikenteessä, hitaammat ajoneuvot käyttävät kadun
oikeanpuolista kaistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös järkevää ole, että jalankulkijat menvät väylän oikeassa reunassa peräkkäin,
oikeanpuolista kaistaa.Mietipä vielä sinun esimerkissä, pyöräilijä ajaa olkapäätä hipoen ohi. Jos kävelee vasenta puolta, pyöräilijälle jää oikea reuna kokonaan eikä tarvitse väistellä, kuin vastaan tulevia kävelijöitä, jotka näkevät ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä vielä sinun esimerkissä, pyöräilijä ajaa olkapäätä hipoen ohi. Jos kävelee vasenta puolta, pyöräilijälle jää oikea reuna kokonaan eikä tarvitse väistellä, kuin vastaan tulevia kävelijöitä, jotka näkevät ajoissa.
Ei pyöräilijä saa ajaa "olkapäätä hipoen ohi", vaan hänen on ohitettava
jalankulkija riittävän turvallisesti, onhan hänellä oikea reuna kokonaan
käytettävissä. sitten jos on vastaatulevia jalankulkijoita, hän väistää
heidät siirtymällä kurvailemaan oikealle, seli.,seli! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oikeanpuolista kaistaa.Normaali ajoneuvo liikenne on sellainen että jalankulkija kävelee ajotien vasenta reunaa eikä oikeaa reunaa.
- Anonyymi
Ennen oli noin mutta en tiedä kuka pöljä on keksinyt että jalankulkijan tulee käyttää oikeaa reunaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pyöräilijä saa ajaa "olkapäätä hipoen ohi", vaan hänen on ohitettava
jalankulkija riittävän turvallisesti, onhan hänellä oikea reuna kokonaan
käytettävissä. sitten jos on vastaatulevia jalankulkijoita, hän väistää
heidät siirtymällä kurvailemaan oikealle, seli.,seli!Kyllä on jalankulkijoissakin vaikka minkälaista hiihtäjää ja sukankuluttajaa. Parhaimmat eivät näe eikä kuule mitään, soittipa sitä kelloa tai ei. Mennä leuhotetaan vain keskellä väylää.
Sitten on semmoisiakin koiran omistajia, jotka kulkevat kyllä väylän reunaa, mutta se koira saattaa hökälehtiä väylän toisessa laidassa. Näiden välissä talutushihna. Koita siitä sitten mennä ohi.
Zombina kuljetaan naama kiinni puhelimessa ja ehkä jopa kuulokkeet korvilla, eikä nähdä tai kuulla mitään muuta. Sitten kun siitä joutuu menemään "olkapäätä hipoen" ohi, niin se kaikki on tietenkin pyöräilijän syytä...
- Anonyymi
Jos on yhdistetty pyörä-ja jalankuluväylä niin jalankulkija saa valita kumpaa reunaa kävelee.
Mutta jos tällainen "kevyenliikenteenväylä" on opastettu liikennemerkillä ja liikennemerkissä jalankulkija paikka on tietyllä puolen niin liikennemerkin mukaan silloin toimitaan.- Anonyymi
Ei taida tulla selvää mitä puolta ajetaan ja kävellään.
- Anonyymi
Parempi jos jokainen kykenevä opettelee ne säännöt tieliikennelaista, eikä täältä kysele. Täällä on niin monta mielipidettä kuin on kirjoittajaakin. Ja ne jotka eivät opettele, niin ne menee niin kuin ennenkin, miten sattuu.
- Anonyymi
Suurin osa kulkijoista ei välitä säännöistä påskaakaan, menepä heitä sitten
neuvomaan, päivänselvät asiat pitäisi tajuta lukemattakin!
- Anonyymi
No näihin napit korvilla kolmen pitkässä narussa pitkin ja poikin väylää koirien kanssa poukkoilijoihin ei auta minkään sortin kello.
- Anonyymi
Ei ilmeisesti oma sonta pahalle tuoksu ja aika kulunee tarpeettomanuteliailla rattoisasti entisyydessä nykyisinkin iltaruskoa kiihdyttääkseen pelaillen, seutu kaivannee kaikkea muuta muttei syyttömiä tavalla tai tai toisella kalvauttelijoita..
- Anonyymi
Onko sinun pyörässä ohjaus hitsattu jäykäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun pyörässä ohjaus hitsattu jäykäksi.
Katuojan kauttako pitäisi ohittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katuojan kauttako pitäisi ohittaa?
ei ole iisalmelaisissa pyörissä soittokelloja. ajetaan olkaa hipoen. koiran kandsa kuljen niin ukot ajelee rinnakkain todella läheltä. sanot asiasta niin haistatellaan melkein. ihan ihme sakkia tällä kylällä. toisia ei huomioon oteta vaan aina on savolaisen etuajo-oikeus.
- Anonyymi
höpöhöpö. ei ole kuulokkeita se kellon soittaminen vain unohtuu. turha yrittää etsiä tekosyitä. täällä ei ole ykiskään pyöräilijä soittanur kelloa vaan vaarallisesti ajellaan väylillä ja kuvitellaan että ihmisillä.on silmätkin seläasä. pyöräilijä unohtaa myös vauhtieronsa jalankulkijaan tai koiranulkoiluttajaan, mutta tämähän vaatisi taas sitä toisten huomioonottamista, vai mitä?
- Anonyymi
Aika kääpiö pitää olla, jos ohjaustanko on olkapään korkeudella.
- Anonyymi
Mutta Miksi sitä pitää kulkea Keskellä Väylää? Kulkekaa jompaa kumpaa reunaa, ja ilman koukkailua keskelle.
- Anonyymi
Kuin vuonna 95 jaman aikana.
- Anonyymi
Jalankulkijoille on määrättävä kevyen liikenteen väylille samanlainen kulkuusuuntaan nähden käytettävä puoli, kuten pyöräilijöille on määrätty se oikea. Eihän tuollainen puoliksi tehty sääntö, jossa toiselle liikkumismuodolle on tarkat säännöt ja toinen saa kulkea missä ja miten haluaa, voi koskaan toimia. Kun määritellään selkeät säännöt kaikille ospuolille, niin kenellekkään ei jää tulkinnanvaraa ja homma toimii. Onhan vastaava jo käytössä ajoradalla, jossa kävelijät(rullahiihtäjät,rullaluistelijat, rullalautailijat, potkukelkkailijat, pyörätuolit ja polkupyörän taluttajat) kulkevat vasenta ja pyöräilijät oikeaa reunaa, niin miksi tätä vastaavaa säännöstä ei voida tuoda toimintaan kevyen liikenteen väylille???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1922689Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82762448Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy352302Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä2112297Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1591404Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861234Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.1051219Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171092Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään451060- 84967