Postasin tämän 13.10. ei löydy kokeillaan uudelleen.
Su 13.10.2024 Pyöräilin klo 21.20 Asematien kevyenliikenteenväylällä kohti keskustaa etelän suunnasta.Lähestyin Kumminkujan risteystä ja näin kuinka hlö-auto lähestyi Kumminkujalla kohti Asematietä.Minulla on pyörässä valoasiat aina kunnossa ja luotin väistämisvelvollisuuteen.Ei olisi pitänyt nimittäin auto tuli törkeästi suoraan eteeni.Ainoastaan nopea reaktioni ja hätäjarrurus esti etten törmännyt tähän naisen ohjaamaan farkkuautoon.Siinä tuli useita autoja juuri tuohon aikaan terveyskeskuksen suunnasta.Farkkuauton nainen törkeästi ajoi eteeni.Oli hiuskarvanvarassa etten päätynyt lasarettiin.Tämä ei suinkaan ollut ensimmäinen kerta kun olen joutunut pyöräillessä väistämään näitä idioootteja.
Lapinlahdella näitä riittää.
Jatkoa seuraa aiheeseen liittyen
Pyöräilin Ke 16.10.2024 illalla Rantatietä rantaan päin.Oikealta talon pihasta hlö-auto alkoi peruuttamaan Rantatielle.Auto liikahti
ja pysähtyi kun näki pyöräni valon.Hetken kuluttua peruuttaminen kuitenkin jatkui suoraan eteeni.Minulla oli hidas
vauhti reikiä täynnä olevan tien takia että ennätin jarruttaa.Autoilija kaiketi ajetteli: "Tuohan on vain pyöräilijä"
Näin minä näin tämän tilanteen autoilijan silmin katsottuna.Nimittäin valitettavan suurella osalla Lapinlahtelaisista
autoilijoista on kieroutunut asenne kevyttä liikennettä kohtaan ja yleensä väistämisvelvollisuutta kohtaan.Tiedetään että ollaan väistämisvelvollisia mutta vahvemman
oikeudella ajetaan eteen.Tämän olen vuosien aikana todennut ja tästä olen aiemmin kirjoittanut mm. Lapinlahden tasa-arvoisten
risteysten väistämisvelvollisuudesta.Tämä nyt ei koske kevyttä liikennettä ollenkaan mutta muistin virkistyseksi Lapinlahdella tasa-arvoisessa risteyksessä väistää oikealta tuleva.
Olen autoillut ja pyöräillyt monella paikkakunnalla mutta missään muualla en ole moiseen törmännyt.Kokemukseni perusteella voin sanoa että Lapinlahdella on käytössä ihan oma paikkakuntakohtainen tieliikennelaki johon on syytä ulkopaikkakuntalaisen tottua muutoin rysähtää tällä idioottien luvatulla paikkakunnalla.
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen
3
389
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tästä opit älä pyöräile jatkossa
- Anonyymi
Oi että, hyvä ettei vakavammin käynyt, ajatella että siellä voi liikenteessä jotain noinkin kamalaa tapahtua, ota ensi kerralla mukaan semmoinen pilli mihin voit puhaltaa ja vaikka valoasiat on kunnossa suosittelen jotain isompaa akkukäyttöistä valonheitintä jolla saat huolehdittua että autoilija huomaa sinut, pitäisikö miettiä Lapinlahdelle turvallisen liikkumisen yksikön perustamista. Kuulostaa kyllä kamalan vaaralliselta tuo kylä että enpä uskalla ilman isoa autoa sinne ajaa, saati sillä
- Anonyymi
"enpä uskalla ilman isoa autoa sinne ajaa, saati sillä". Kirjoittelija näyttää yrittävän pelailla varmanpäälle ja aivan kuin rusina hiertäisi rivienvälissä holtittomamasti niinkuin aikaisemminkin iltaruskossa silloin kun valaistustilanteen linkittymätön jättö on epäonnistunut kaikinpuolin täydellisesti ja pajunkissoja on saattanut jäädä työhaalarintaskuun pidemmältäkin aikaväliltä varmuudenvuoksi kiirimään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138