Salaliittoteorioita

Anonyymi-ap

Miksi seuroissa ei varoiteta ihmisiä uskomasta salaliittoteorioihin. Monissa vl- uskovaisten facebookryhmissä uskotaan ja levitetään näitä salaliittoteorioita.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Salaliittoteoria

33

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä niistä litteä maa vapaa sähkö "fossiilinen polttoaine" tähtiportti" ?

    • Anonyymi

      Jos uskovainen alkaa itse ajattelemaan uskoaan ja sen premissejä.
      Voi tulla epäuskoon ja lopulta järkiinsä.

      Pastorit sanovatkin usein lampaille muistuttaen.
      -"Älä epäile vaan usko."

      Ajattelu, opetuksesta kysyminen, kyseenalaistaminen ja faktatiedon hakemisen ulkopuolelta katsotaan olevan uskovaiselle uskonsa epäilyä.
      Ja se ei ole hyvä asia.

      Siksi nämä erilaiset salaliittoteoriat uppoavat näihin piireihin kun pelto on jo kynnetty ja kasteltu siemenelle.
      Joitakin "teorioita" käytetään myös vanhemmiston ja pastoreiden toimesta faktana tiivistämään rivejä valitun Raamatun opetuksen taakse.

      • Anonyymi

        Totta, kun vl-ihmiset uskoo salaliittoteorioihin, niin SRK on vaan tyytyväinen. Vl-usko ja salaliittoteoriat tukee toisiaan, aivotonta uskoa.


      • Kaikki pitää kyseenalaistaa, puhujista riippuen, 1. Joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
        Se on vain SRK;ssa kovasti kielletty, ja siitä tulee penaltia?

        Miksi ei koettelisi uskoa, koska Jeesus sitä suosittaa?

        Siksi kun velluilla on omat oppinsa, joka ei ole sama, mikä on Uudessa Testamentissa?

        Eiväthän he usko, että mm. Jeesus on kaikkivaltias, joka löytyy Matt 28; 18.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikki pitää kyseenalaistaa, puhujista riippuen, 1. Joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
        Se on vain SRK;ssa kovasti kielletty, ja siitä tulee penaltia?

        Miksi ei koettelisi uskoa, koska Jeesus sitä suosittaa?

        Siksi kun velluilla on omat oppinsa, joka ei ole sama, mikä on Uudessa Testamentissa?

        Eiväthän he usko, että mm. Jeesus on kaikkivaltias, joka löytyy Matt 28; 18.

        Oliko jeesustelijalla muuta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko jeesustelijalla muuta?

        Pitää saada enisn tietää seuraavaa, tajuatko mitä se hermeneuttisesti tarkoittaa eksegeesiä työkaluna käyttäen?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikki pitää kyseenalaistaa, puhujista riippuen, 1. Joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
        Se on vain SRK;ssa kovasti kielletty, ja siitä tulee penaltia?

        Miksi ei koettelisi uskoa, koska Jeesus sitä suosittaa?

        Siksi kun velluilla on omat oppinsa, joka ei ole sama, mikä on Uudessa Testamentissa?

        Eiväthän he usko, että mm. Jeesus on kaikkivaltias, joka löytyy Matt 28; 18.

        Ei oo palvelija herraa suurempi minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä kuka minua kunnioittaa se isää kunnioittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo palvelija herraa suurempi minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä kuka minua kunnioittaa se isää kunnioittaa

        Esim tavallinen rippipappi selitti hän meni ja hirtti itsensä tee sinä samoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo palvelija herraa suurempi minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä kuka minua kunnioittaa se isää kunnioittaa

        Esim x*x + y* y=z*z 79 t 79 + 35*35 = 159 + 5 t 5 t 3 t 3 = 186=2 t 3 t 31 = 7 t 31. = 31 t 31 eli 31=7 eli sonta


      • Anonyymi

        Vaan cilin lascut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan cilin lascut

        19=19 538= 2 t(100 + 169) eli Ismo d(ivide) 15 + 169 +3 eli 2 t 2 t 43 eli 49 + 15 = Anan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19=19 538= 2 t(100 169) eli Ismo d(ivide) 15 169 3 eli 2 t 2 t 43 eli 49 15 = Anan

        x*x + y* y=z*z -----> 19=19 -------> Ismo Anan MOT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        x*x y* y=z*z -----> 19=19 -------> Ismo Anan MOT

        MOT=TOM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MOT=TOM

        No ei vaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        x*x y* y=z*z -----> 19=19 -------> Ismo Anan MOT

        Vaan ananin ismo


      • Anonyymi

        Saalemissa suhisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemissa suhisee.

        Teitä juutalaisia pentuja pitää pieksää niin pahoin remmillä et paha irtoo ja puhkasta silmät


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko jeesustelijalla muuta?

        Mitä jeesustelia tarkoittaa, ja jos ottaa johdannan, on vastakohta jumalaistelia?


    • Anonyymi

      Pastorit ja vanhemmistot varoittaisivat ja kehottaisivat paimentamiaan lampaita olemaan uskomatta, salaliittoteorioihin.
      Siis olemaan uskomatta ja vielä epäillä...

      Aika ristiriitainen kehotus noin uskonnon kontekstissa.

    • Anonyymi

      Uskovaisten lasten tekoa on yksi salaliittoteoria jos vaikka ne lukee Einsteinin hölynpölyteorioita mut samalla umpimähkään törkkii naisen emättimeen kuulostaa absurdilta eli uskotaan salaliittoihin ja ollaan siinä mukana

      • Anonyymi

        1+1=6 eikä seitsemän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 1=6 eikä seitsemän

        Eli se on lahja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli se on lahja

        Koko jumala on isä ja äiti tätä ei opeteta seuroissa koska olen profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko jumala on isä ja äiti tätä ei opeteta seuroissa koska olen profeetta

        Eli en mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli en mitään

        Jos oikeesti oon jotain budotkoon taivas niskaan Asterix ja obelix ja avakvitix


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikeesti oon jotain budotkoon taivas niskaan Asterix ja obelix ja avakvitix

        Ja maailman saatana ei meitä voita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maailman saatana ei meitä voita

        Juutalaisilla on hetken aikaa iloa ja ylistystä, kun ne pahat demonit sortavat ja vaivaavat kristittyjä kaikilla tavoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli se on lahja

        Lahja-akku siis ja se antaa vedellä kulkevalle autolle virtaa ja iankaikkinen Lauri antaa siihen virtaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahja-akku siis ja se antaa vedellä kulkevalle autolle virtaa ja iankaikkinen Lauri antaa siihen virtaa

        Siis laturi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis laturi

        Laturi toimii iankaikkisesti kun siihen keskelle kytketään muutama magneetti


    • Hihhuli vakuutetaan sanomalla puhuvansa totta. Todisteita ei tarvita, ainoastaan hyvä puhetaito. Näin salaliittoteoriatkin uppoavat hihhuliin kuin häkä.

      • Anonyymi

        Taidat olla leipuri kun puhut pehmosia tiestitkö että Ismo saa pellon räjähtämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla leipuri kun puhut pehmosia tiestitkö että Ismo saa pellon räjähtämään

        Sal Pietari on kiva kun sitä käytetään ruudissa ja muutama prosentti päälle metodisti kaappi saarnaa tarvitsee rukous hetken


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe