Kävin autolla aamulla Turussa ja takasin 1. tietä ajaen.
Tie on tuttu, mutta en aina käytä tietä edes vuosittain.
Huomasin, että ne kaarteet, jotka tarkoituksella tiehen aikanaan tehtiin, ovat
aika jyrkkiä.
Tie on alkuperäistä leveämpi ja autojen ajo-ominaisuudetkin ovat eri luokkaa
kun 1950-luvun lopussa, jolloin tielinjauksia lienee tehty.
Ajelin sitä "sallittua" 130-kymppiä, mutta jyrkiltä tuntuivat aamukostealla tiellä.
E-mersullakin.
Kehä III - Lohjanharju.
4
570
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole häävit vehkeet. Itse totesin kun vaihdoin uuden auton jotta entistä kovemmalla vauhdilla taipuu eikä tunnu missään mutkiin
Kannatan eduskunnan säätämiä nopeusrajoituksia.
Lähdin matkaan Kehä I:n itäpäästä. Kun olin Raisiossa, dieseliä oli kulunut
5,4 l kerskinopeudella 106.
130 mittarinopeudella 2.143 - pannu kiertää vain 1.500 rpm ja Nm on 400.- Anonyymi
Silloin kun tuo tie suunniteltiin ja rakennettiin oli vapaat nopeudet. Noilla mutkilla oli tavoitteena oli varmaakin hillitä hurjia nopeuksia, joiksi katsottiin jo tuo ’normaali’ 130km/t useimmilla sen ajan autoilla.
Esim 3-tie ja 4-tie on jo selvästi vähämutkaisempi ja mutkat loivempi. Siellä ei tuo normaalinopeuskaan tunnu missään edes taviautoilla, saati premiumilla. - Anonyymi
Mutta aika huvittavasti tuolla mutkaisella pätkällä on läpi kesän 120 nopeusrajoitus, mutta sitten vähän myöhemmin sillä uudella osuudella, jossa on sähköisiä nopeusrajoitusmerkkejä, liipasinherkkä valvomon väki tiputtaa nopeuden sataseen jo sumusta tai kevyestä sateesta. Uudella osuudella on käsittämättömän alhaiset "keskinopeusrajoitukset". Siellä voisi aivan turvallisesti nostaa nopeusrajoituksen 140 tasoon ja tunneleissa 120 tasoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908326Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424728Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452595Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090