Kävin autolla aamulla Turussa ja takasin 1. tietä ajaen.
Tie on tuttu, mutta en aina käytä tietä edes vuosittain.
Huomasin, että ne kaarteet, jotka tarkoituksella tiehen aikanaan tehtiin, ovat
aika jyrkkiä.
Tie on alkuperäistä leveämpi ja autojen ajo-ominaisuudetkin ovat eri luokkaa
kun 1950-luvun lopussa, jolloin tielinjauksia lienee tehty.
Ajelin sitä "sallittua" 130-kymppiä, mutta jyrkiltä tuntuivat aamukostealla tiellä.
E-mersullakin.
Kehä III - Lohjanharju.
4
683
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole häävit vehkeet. Itse totesin kun vaihdoin uuden auton jotta entistä kovemmalla vauhdilla taipuu eikä tunnu missään mutkiin
Kannatan eduskunnan säätämiä nopeusrajoituksia.
Lähdin matkaan Kehä I:n itäpäästä. Kun olin Raisiossa, dieseliä oli kulunut
5,4 l kerskinopeudella 106.
130 mittarinopeudella 2.143 - pannu kiertää vain 1.500 rpm ja Nm on 400.- Anonyymi
Silloin kun tuo tie suunniteltiin ja rakennettiin oli vapaat nopeudet. Noilla mutkilla oli tavoitteena oli varmaakin hillitä hurjia nopeuksia, joiksi katsottiin jo tuo ’normaali’ 130km/t useimmilla sen ajan autoilla.
Esim 3-tie ja 4-tie on jo selvästi vähämutkaisempi ja mutkat loivempi. Siellä ei tuo normaalinopeuskaan tunnu missään edes taviautoilla, saati premiumilla. - Anonyymi
Mutta aika huvittavasti tuolla mutkaisella pätkällä on läpi kesän 120 nopeusrajoitus, mutta sitten vähän myöhemmin sillä uudella osuudella, jossa on sähköisiä nopeusrajoitusmerkkejä, liipasinherkkä valvomon väki tiputtaa nopeuden sataseen jo sumusta tai kevyestä sateesta. Uudella osuudella on käsittämättömän alhaiset "keskinopeusrajoitukset". Siellä voisi aivan turvallisesti nostaa nopeusrajoituksen 140 tasoon ja tunneleissa 120 tasoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?533125Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n542315Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari752230Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa992113Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä261968Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh711848Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr961594Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http551362Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1411321Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1711164