Ihmisillä on yleensä tulot, joilla maksaa jokapäiväiset rahamenot.
Säästöillä sitten maksetaan isompia menoja, kuten auton, asunnon hankinta ja remontti ym. menot.
Jos on vaikka 200 000 - 500 000€ säästöt, niin joku voi todeta, että onpa paljon rahaa säästössä, mutta ei ne säästöt kovin pitkälle riitä.
Siinä tapauksessa riittäisi, jos ei olisi mitään muuta maksettavaa, kuin asumiskulut eli sähkö, lämpö, vesi, kiintestöverot, ruoka ja vaatteet.
Mutta voi tulla yllättäviä menoja, kuten kattoremontti, putkiremontti, asunnon hankinta, auton hankinta.
Kattoremonttikin maksaa 20 000 -50 000€.
Halpoja ennen 1980 lukua rakennettuja asuntoja, jotka sijaitsevat jossain syrjässä saa jopa alle 30 000 eurolla, mutta uudemmista asunnoista joutuu maksamaan lähemmäs 200 000 ja enemmänkin, että siihen ne säästöt menevätkin tai suurin osa.
Säästöt ja tulot
2
111
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmisillä joilla on isot tulot on myös isot menot. Lähtökohta on että menoja pitää voida leikata jos tulot pienenee. Itse vähintään puolitin autolla ajelun ja säästö on ainakin 500 euroa vuodessa.
- Anonyymi
Tuo pärjääminen riippuu kyllä aivan omasta iästä ja elämän tilanteesta. Jos mietin itseäni ja olen yksin ( lapsuuden raha-asioitten vuoksi), niin reilusti yli 50v iässä jo 200 000€ riittää 15-20 vuoden ajaksi. 500 000€ on jo ylibudjetointia. Olen päässäni pännännyt, että ekat 5-6 v pitäisi mennä alle 100 000€ ja sitä rataa... Kannattaa etsiä matikasta kaavoja ja tehdä vaikka Excelillä joku vapaa kuvaaja. Nyt ollaan jo siinä vaiheessa vuotta 2024, että voi laskea 40 000€ riittävän vuoteen 2027 saakka....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984