Mitä tehdä, kun koko ajan on tyytymätön elämäänsä? Eläkkeellä pitäisi viimein nauttia olostaan. Elää elämää, jota ei haluaisi elää. En keksi keinoa päästä tästä v- tuksesta eroon. Rahaa ei ole, joka myös ahdistaa. En ole sulkeutunut kotiini, vaan harrastan. Ulkona on usein ikävä nähdä pariskuntia, jotka näyttävät onnellisilta. Miksi minulla ei ole ketään, hirveä tunne. En ole sairas, hyvin koulutettu, raitis asiallinen henkilö. En vaan kelpaa kellekään. En itse asiassa jaksa enää yrittääkään, kun aina on jäänyt ilman. Yksin kotiin. Käyn nykyisin jo seitsemältä nukkumaan kun en kestä tätä oloa. Herään sitten keskellä yötä mutta on sekin parempi kuin helvetilliset illat!
Tyytymättömyys elämään
29
336
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä joku päivä lakkaat välittämästä muiden menestyksestä ja olet onnellinen itsellesi ja muille. Toki siinä on vaara että löydät parisuhteen koska onnellinen ihminen on kiinnostava ja haluttava.
- Anonyymi
Totta se on. Jos on elämäänsä tyytymätön, miten tämä ihminen voisi ketään kiinnostaa. Vaan siinäpä se ongelma, miten löytää onni! Kun pitäisi ensin löytää se toinen ihminen jonka kautta elämä avautuisi. Olen tehnyt elämässäni muutamia isoja virheitä ja valintoja, joiden yli en terapiasta huolimatta ole päässyt. Minulle oli loistava tulevaisuus edessäni, mutta en osannut käyttää sitä hyväkseni. Nyt niitä kadun syvästi. En koe tyytyväisyyden hetkiä kuin joskus aniharvoin. Nekin sulavat päivän mittaan pois jättäen jäljelle katkeruuden omaan saamattomuuteensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta se on. Jos on elämäänsä tyytymätön, miten tämä ihminen voisi ketään kiinnostaa. Vaan siinäpä se ongelma, miten löytää onni! Kun pitäisi ensin löytää se toinen ihminen jonka kautta elämä avautuisi. Olen tehnyt elämässäni muutamia isoja virheitä ja valintoja, joiden yli en terapiasta huolimatta ole päässyt. Minulle oli loistava tulevaisuus edessäni, mutta en osannut käyttää sitä hyväkseni. Nyt niitä kadun syvästi. En koe tyytyväisyyden hetkiä kuin joskus aniharvoin. Nekin sulavat päivän mittaan pois jättäen jäljelle katkeruuden omaan saamattomuuteensa.
Ainakin minulla (aloittaja) yli kymmenen vuoden toisen ihmisen kosketuksen puute on liikaa. Taitaisi Olle liikaa monelle muullekin, mutta onneksi muiden ei tarvitse kokea tätä. Juuri ja juuri jaksan viedä päivän läpi sortumatta ryyppäämään tai jotain muuta tuhoavaa. En tiedä kuinka kauan enää jaksan. Juominen auttaa hetkeksi , mutta ne seuraavat päivät on melko turhia. Silloin pääsee ainakin ajattelemasta tätä tilannettani kun on muuta tuskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...pitäisi ensin löytää se toinen ihminen jonka kautta elämä avautuisi."
Kukaan ei varmastikaan ota taakakseen olla sinulle elämän avaaja. Siihen ei toinen vain pysty. Vain sinä itse voit avata omat silmäsi ja mielesi elämälle. Se ei tapahdu toisen ihmisen kautta.
Kunhan ensit opit olemaan tasapainossa itsesi kanssa, sen jälkeen voit kohdata muita ja olla tasaveroinen kumppani jollekulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...pitäisi ensin löytää se toinen ihminen jonka kautta elämä avautuisi."
Kukaan ei varmastikaan ota taakakseen olla sinulle elämän avaaja. Siihen ei toinen vain pysty. Vain sinä itse voit avata omat silmäsi ja mielesi elämälle. Se ei tapahdu toisen ihmisen kautta.
Kunhan ensit opit olemaan tasapainossa itsesi kanssa, sen jälkeen voit kohdata muita ja olla tasaveroinen kumppani jollekulle.Itse en ainakaan jaksaisi alkaa kenenkään hoitajaksi, kyllä toisen on pärjättävä itsensä kanssa ennen kuin pystyy pärjäämään toisten kanssa.
Toista ihmistä ei voi parantaa, ei voi rakastaa ketään terveeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ainakaan jaksaisi alkaa kenenkään hoitajaksi, kyllä toisen on pärjättävä itsensä kanssa ennen kuin pystyy pärjäämään toisten kanssa.
Toista ihmistä ei voi parantaa, ei voi rakastaa ketään terveeksi.Se on juuri näin!
- Anonyymi
Valittaminen on typeryyttä mitä ei ole syytä jakaa .
- Anonyymi
Kun antaa elämänsä Jeesukselle, ei ole koskaan yksin. Jeesus on kanssani aina. Onhan uskovallakin vaikeuksia, mutta yleensä sisimmäinen tunne on tyytyväisyys.
- Anonyymi
Totta , Jeesus pelastaa .
- Anonyymi
Minusta taas on ihana nähdä ulkona ja harrastuksissa pariskuntia, jotka näyttävät onnellisilta yhdessä. Siitä tulee itsellekin hyvä olo. Elän yksin, rakas puoliso kuoli jo kauan sitten, mutta olen hyvin tyytyväinen itsenäiseen elämääni.
- Anonyymi
Tässä sitä ihanaa empatiaa.
Toisten puolesta voi olla myös onnellinen, itselle voi tulla hyvä tunne, hyvä olo, kun näkee onnellisia ja iloisia ihmisiä.
Valitettavan usein ihmiset ovat ainoastaan kateellisia muiden onnellisuudesta tai/ja onnistumisista.
Yksinkin pystyy elämään, keneltä se onnistuu, kaikki ei kaipaa kumppania itselleen, vaikka muita ihmissuhteita luultavimmin silti on.
- Anonyymi
miehellä keski ijän jälkeen kestosteroni vaje alkaa kaikki rupeaa näyttämään harmaalta arki,
- Anonyymi
Ehkä ilmaisin itseni vähän väärin. En tavoittele kumppania joka hoivaa minusta jälleen tyytyväisen ihmisen. Eihän kukaan siihen ryhdy!
Vaan miten saan itseni tyytyväiseksi elämääni niin, että vastakkainen sukupuoli alkaa kiinnostua? Se on ongelmani. Täällä usein kirjoitellaan, että ovat ihan tyytyväisiä yksin elämiseen. Olenko jotenkin outo, kun tämä yksin eläminen yli vuosikymmenen alkaa olla liikaa. Ettekö te kaipaa ihimisen kosketusta, hyväilyjä, suudelmia ja seksiä? Vai onko teillä yksi tai useampi ns. vakikumppani, jonka kanssa hoidattaa nämä hommat?- Anonyymi
En kaipaa toisen ihmisen kosketusta, hyväilyjä, suudelmia ja seksiä enkä varsinkaan jatkuvaa iholla oloa. Ajattelen aivan muita asioita. Hyvin on mennyt melkein 20 vuotta.
Maailmassa on niin paljon muutakin tekemistä, ajateltavaa ja nautittavaa. Ystäviä on riittävästi, mutta intiimimpää kanssakäymistä en kaipaa, en hetkeäkään. Sitä sai kyllikseen parikymmenvuotisessa avioliitossa ennen puolison kuolemaa, mistä jo melkein 20 vuotta.
Tiedän ja tunnen lukemattomia ihmisiä, jotka voivat hyvin ilman parisuhteen painolastia. Mutta toki tunnen myös niitä, jotka ovat onnellisia parisuhteessaan.
Näin jo eläkeiän kynnyksellä ei kiinnosta tuhlata hyvää elämäänsä parin etsimiseen!
- Anonyymi
Minäkään en ole parisuhteessa, mutta minulla on ystäviä, ja paljon kavereita, joiden kanssa kyllä halataan kun tavataan. Siinäkin saa kosketusta.
Intiimiä kanssakäymistä en kaipaa, ja jos kaipaisin ja haluaisin, niin eiköhän sekin onnistuisi. - Anonyymi
Oletteko ihan sinut itsenne, kehonne kanssa kun ette kaipaa toisen ihmisen kosketusta? Minusta tuntuu todella oudolta tuollainen elämä. Enkä tarkoita kokoaikaista lääppimistä. Täällä ymmärretään monia asia väärin. Ei satunnaiset halaukset korvaa kosketusta. Sehän tehdään vaatteet päällä. Oletan, että kyseessä ovat ne naiset, jotka keski-iän kynnyksellä, sen jälkeen inhoavat mm. seksiä. Teitä on paljon, itsekin tiedän muutamia.
- Anonyymi
Ei se tarkoita, että inhoaisi seksiä, jos sellainen ei satu kuulumaan elämään juuri tällä hetkellä.
Tietenkin kuka vain voi kaivata myös seksiä, ja kosketusta myös ilman vaatteita.
Joistain voi tuntua muiden elämä ja elintavat oudoilta, jos he vertaavat niitä omaan elämäänsä ja omiin toiveisiinsa ja haluihinsa, mutta ne ovat jokaisen henkilökohtaisia asioita, joista ihminen saa ihan itse päättää. Kukaan muu ei voi määrittää, miten toisten pitäisi elää elämäänsä.
Ihminen voi olla sinut itsensä kanssa, vaikka ei kaipaisi alastonta kosketusta tai seksiä. - Anonyymi
Olen todella sinut itseni kanssa, siis olen nimenomaan täysin sinut itseni kanssa, juuri siksi en kaipaa ketään iholleni. Siedän kuitenkin hyvin läheisyydenkin silloin, kun sitä luonnostaan on. Olen siitä joskus nauttinutkin.
Mutta siis todellakaan mitään ei puutu ilman toisen ihmisen fyysistä kosketustakaan, jos on henkinen yhteys toiseen ainakin silloin tällöin. Henkinen yhteys on tärkein. Ja joskus ihan käytännöllinen apu jossain pikkuhommissa ja varsinkin isommissa.
Pikku vinkkinä, että fyysisen kosketuksen voi hoitaa itsekin. Itseään voi pitää hyvänä monin tavoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen todella sinut itseni kanssa, siis olen nimenomaan täysin sinut itseni kanssa, juuri siksi en kaipaa ketään iholleni. Siedän kuitenkin hyvin läheisyydenkin silloin, kun sitä luonnostaan on. Olen siitä joskus nauttinutkin.
Mutta siis todellakaan mitään ei puutu ilman toisen ihmisen fyysistä kosketustakaan, jos on henkinen yhteys toiseen ainakin silloin tällöin. Henkinen yhteys on tärkein. Ja joskus ihan käytännöllinen apu jossain pikkuhommissa ja varsinkin isommissa.
Pikku vinkkinä, että fyysisen kosketuksen voi hoitaa itsekin. Itseään voi pitää hyvänä monin tavoin.Ei voi itse pitää itseään hyvänä. Siitä puuttuu se yllätyksellisyys. Toisen ihmisen tuoksu, se mitä toinen tekee eri lailla kuin itse. Ei Ile mitenkään luonnon vastaista jos halua toista ihmistä. Pikemminkin on luonnon vastaista kieltäytyä tai olla ilman. Ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon reilussa sadassa vuodessa jos luonto ei ohjaisi meitä toisen luokse. Kummaa kukkahattumeinikiä olla ilman toisen läheisyyttä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi itse pitää itseään hyvänä. Siitä puuttuu se yllätyksellisyys. Toisen ihmisen tuoksu, se mitä toinen tekee eri lailla kuin itse. Ei Ile mitenkään luonnon vastaista jos halua toista ihmistä. Pikemminkin on luonnon vastaista kieltäytyä tai olla ilman. Ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon reilussa sadassa vuodessa jos luonto ei ohjaisi meitä toisen luokse. Kummaa kukkahattumeinikiä olla ilman toisen läheisyyttä!
Sitten, kun on jo 72-vuotias, ei enää kaipaa seksiä. Kuitenkin tyytyväinen elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten, kun on jo 72-vuotias, ei enää kaipaa seksiä. Kuitenkin tyytyväinen elämä.
Missä niin lukee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi itse pitää itseään hyvänä. Siitä puuttuu se yllätyksellisyys. Toisen ihmisen tuoksu, se mitä toinen tekee eri lailla kuin itse. Ei Ile mitenkään luonnon vastaista jos halua toista ihmistä. Pikemminkin on luonnon vastaista kieltäytyä tai olla ilman. Ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon reilussa sadassa vuodessa jos luonto ei ohjaisi meitä toisen luokse. Kummaa kukkahattumeinikiä olla ilman toisen läheisyyttä!
Edelleen sanon, että eiköhän se ole jokaisen oma asia, kuinka haluaa olla. Sen ei pitäisi muille kuulua millään tavalla.
Itseäni henkilökohtaisesti ei haittaa, kuinka ihmiskunnan käy, kuoleeko sukupuuttoon vai ei.
Kenties vielä riittää ihmisiä hoitamaan senkin jatkumon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä niin lukee?
Ei kai sitä mistään tarvitse lukea. Tuossa on joku kertonut oman mielipiteensä.
- Anonyymi
Liikaa tämä keskustelu alkaa painottua seksin ympärille. Sinällään ei seksissä mitään pahaa ole. Ajattelin vain tuoda esiin sen, miten vaikeata on kohdata, tutustua, ihastua ja mennä yhteen kenenkään kanssa.
Haluan kertoa yksistä treffeistä viime kesänä. Matkustin treffeille toiselle paikkakunnalle ja hän myös. Eli molemmat tulivat ns. puoliväliin sopivalle paikalle.
Itse treffit menivät hyvin. Meillä riitti juttua eikä se missään vaiheessa tökännyt. Nainenkin totesi loppupuolella, että emmekö keskustelleetkin vapautuneesti hyvässä yhteishengessä. Näin hän totesi minun edes kysymättä. Sovimme seuraavan tapaamisen hänen paikkakunnalleen. No - muutaman päivän päästä hän laittoi viestiä, että hänellä ei oikein natsannut minun kanssani! Siis en tosiaan välillä ymmärrä naisia. Mitä he hakevat?
Toinen tällä viikolla Tinderissä. Nainen iäkkäämpi halusi, että tulisin muutaman päivän pienten sananvaihtojemme jälkeen hänen kotikaupunkiinsa. Ylipäätään hän oli hyvin vähäsanainen kirjoituksissaan. Vetosi että kirjoittaminen vie hirveesti aikaa. Rivien välistä paistoi ehkä pieninylimielisyys jota ehkä hänen kuvansakin ilmesivät. Liian hienosti pukeutuneena kalliin oloisessa ravintolassa. En sitten tiedä, miten hänellä riittäisi aika miehelle, kun muutaman sanan kirjoittaminen oli liian aikaa vievää!
Haloo naiset, mitänetsitte?! Ei tästä saa kuin huonon mielen joka ei varmasti ruoki itsetuntoani ja tätä kautta tyytyväisyyttä elämääni. - Anonyymi
Ei eläkkeellä nautiskella.
Eläkettä ei pitäisi maksaa ”vanhuuslomalle”, nuorisopoliitikko esittää – eläkepomo: ”Aika tylynpuoleinen ehdotus”
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010778643.html- Anonyymi
Olkoon miten on, mutta minä nautin eläkkeellä olosta koko rahan edestä!
Eikä siihen tarvita edes ketään toista ihmistä koskettelemaan. Hyvä eläke ja ajatusten vaihto ystävän kanssa kahvikupin ääressä riittää eläkeläisen onnelliseen elämään.
Kosketukset, suukot ja seksi on nuorille tärkeää. Itse olen jo biologiset tehtäväni hoitanut. Nyt vain elämästä nauttimista.
- Anonyymi
Katsokaapa muutama jakso Ensitreffit alttarilla -ohjelmaa. Vaikeaa on parisuhde!
Kolme paria ja siis kuusi ihmistä. Näistä neljä ihmistä ei voi sietää toista ihmistä lähellään, saati sitten kosketuksia. Kaikki silti normaalin näköisiä ja sinänsä asiallisia, mutta toisen ihmisen läheisyys ahdistaa suunnattomasti. Kuitenkin on nimenomaan haluttu jopa avioliittoon. Mitä ihmiset oikein kuvittelevat yhdessä elämisestä?- Anonyymi
Ei varmasti edusta keskivertosuomalaista vaan jotain huomionkipeitä, itsekkäitä ihmisiä jotka leikkivät toisten tunteilla. Sairasta hommaa sanoisin kaikki nuo tosi- TV:t.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti edusta keskivertosuomalaista vaan jotain huomionkipeitä, itsekkäitä ihmisiä jotka leikkivät toisten tunteilla. Sairasta hommaa sanoisin kaikki nuo tosi- TV:t.
En itse katso tosi-tv ohjelmia, koska en näe niissä mitään järkeä, tarkoitusta, tms.
En myöskään ymmärrä, miksi ihmiset hakeutuvat niihin mukaan. Mitä niistä saa, millainen tunne itselle tulee, mitä osallistumisella haetaan ?
Monet varmaan haluavat kokea olevansa kuin " julkkikset ", että heidät tunnistetaan, jossain, missä, miksi ?
Myös somessa saa sitten palautetta, joka voi olla hyvinkin julmaa ja rankkaa, kestääkö sen, mitä sitten jos ei kestä, ahdistuuko, masentuuko, ym. ?
Sen jälkeen voi ehkä olla tyytymätön elämään.
Ei sen puoleen, kuka vaan saa katsoa mitä vaan, ihan varmasti katsojia riittää, kuten myös ohjelmiin osallistujia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v13978Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2491197- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47756
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25719