Miksi täällä pitäisi..

Aina vain toitottaa sitä, kun ei saa kumppania ja ei löydy ketään?

Mä oon tavannut huikeita naisia ja on ollut romansseja...😁

Sellaista purppurahöttöä, että sokertautiset oksentaa. 🤣

Oon rakastellut veneessä saaren puoksmassa tulisesti, pikaisesti "hihihii" saunassa ja mitä vain.

Sorppa jos joku ei ole sellaisiin päässyt, mutta oon minä poika pistänytkin joskus elämässä paljon peliin. 😁

Enää ei hotsita...koska tuollainen elämä myös "vie" paljon. "Sen minkä taakseen jättää, edestään löytää". Nyt maksellaan "huliviliaikoja" ja enää ei "humputuksiin" lähdetä.

Mutta mitään et saa, jos et anna. 🙂

https://youtu.be/_3H05L7TtW0?si=UW9nTzPZYvTM7EHB

Nikke on oikeessa... 😁

219

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enkä osaa sanoa kenrnkään puolesta, mitä se "antaminen" voisi olla...

      Mä pistän itse kuitenkin itseni aina 110 % likoon kun johonkin lähden... ja harvoin muita lopulta syytän, jos menee v.tuiks...

      Uutta matoa koukkuun tai sitten hylkään koko p.skaidean...paljoon kykenen, mutta ihan hönöön hommaan en lähde.

      https://youtu.be/mOs0pSAckCo?si=ZUx0Ff11vXGiWUAL

      Joskus pitää jättää joku pois...

      • Anonyymi

        Sivusta, kävin läpi reilu 80- kommenttia tästä ketjusta. Minusta oli paljon hyvää kommentointia siitä kulmasta katsottuna, mitä harvemmin tuodaan julki. Arvostan tällaista mielipiteiden vaihtoa paljon enemmän kuin sitä tyhjän puhumista, joka ei johda mihinkään? Tästä saa edes sitä hyvää mieltä, kun ymmärtää sen, ettei se suhde ole se kaiken hyvän tuoja.

        Minusta lapset ovat se kaiken kruunu, kun sen itse oivaltaa. Isänä ja äitinä se minusta olisi hyvä tuoda myös lapsilleen julki. Se synnyttää sitä luottamusta, tukea ja turvaa, olla merkityksellinen ihminen edes jollekin. Itse en saanut sitä kuulla omilta vanhemmilta, tätä ketjua lukiessa ajattelin, että se olisi ollut kiva kuulla, sillä olisi ollut minulle paljon merkitystä.

        Itse olen sinkku, voisin todeta olevani jopa ikisinkku. En usko, että löytäisin naisesta itselleni sellaista vastin paria, jonka kanssa olisi hyvä olla ja jotka saisivat tiiminä toisistaan sen parhaimman hyödyn irti toista tukien. Luottamuksen merkitys on minusta suuri ystävänä, suhteessa ja kaikessa, jotta minusta tulisi parempi myös ihmisenä.

        Jokainen olemme yksilöitä, ajattelemme, koemme asiat omalla tavalla, tuntemuksien avaaminen toiselle oikealla tavalla antaa enemmän myös itselle, jos toinen osaa antaa oikealla tavalla feedbackiä asioista. Hyvän mielen syntyminen vaatii ymmärrystä ja halua ymmärtää toista. Se vaatii aina kunnioitusta ja arvostusta toista kohtaan, huono suhde ei sitä tuntemusta samalla tavalla synnytä.

        Itsellä ollut enemmän huonoja kokemuksia, en ole elämäni naista kohdannut tai olisin voinut kohdatakin, mutta usko hyvään omalla kohdalla ei ollut riittävä, että olisin heittäytynyt tilanteeseen samoin kuin db toteutti omalla kohdalla. Minulla oli enemmän pelkoa siitä, etten ole riittävän valmis sille ja pettymyksen pelkoa itselle ja toiselle.

        En halunnut pahoittaa toisten mieltä, vaikka tilanteet varmaan tahtomattani voinut pahoittaa toisen mielen. Tällainen mielen pahoittaminen ei kuitenkaan ole lähellekään sitä, mitä suhteen rikkoutuminen aiheuttaa niin kuin db hyvin tuo sen julki.

        Kiitän näistä, antoi paljon ajattelemisen aihetta ja itselle toi jopa sitä hyvää mieltä, etten ole niin paljon hävinnyt ilman avioliittoja ym. Enemmänkin päässyt paljon helpommalla, välttäen pahoja karikkoja, joita oma spontaani luonne olisi voinut synnyttää?

        Romansseja en ole kokenut, se on varmaan ainoa, joita olisin halunnut kokea tuntea toinen itselle merkitykselliseksi, mut siinäkin on totta toinen puoli, että kaikki hyvä loppuu aikanaan fiilis. Haluanko sellaista kokea, koska sekin syö/ heikentää sitä omaa hyvää mieltä.

        Kohdannut olen silti, heitäkin naisia, jotka olisin halunnut jättää kokematta (pahan mielen tuojat). Uskon silti, että varovaisuuteeni takia olen heitä kokenut kuitenkin huomattavasti vähemmän, kuin jos olisin ollut enempi heittytyjä luonne.

        Halunnut elää tasapainoista elämää, isäni ei osannut olla ja elää yksin. Siinä tunnen onnistuneeni paljon paremmin. Jos jotain hyvää haluaa löytää itsestäni ja tavastani elää ja olla. Harrasteet ovat olleet minulle se hyvän mielen tuoja enempi. Elänkö itseni näköistä elämää nyt, ehkä niin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta, kävin läpi reilu 80- kommenttia tästä ketjusta. Minusta oli paljon hyvää kommentointia siitä kulmasta katsottuna, mitä harvemmin tuodaan julki. Arvostan tällaista mielipiteiden vaihtoa paljon enemmän kuin sitä tyhjän puhumista, joka ei johda mihinkään? Tästä saa edes sitä hyvää mieltä, kun ymmärtää sen, ettei se suhde ole se kaiken hyvän tuoja.

        Minusta lapset ovat se kaiken kruunu, kun sen itse oivaltaa. Isänä ja äitinä se minusta olisi hyvä tuoda myös lapsilleen julki. Se synnyttää sitä luottamusta, tukea ja turvaa, olla merkityksellinen ihminen edes jollekin. Itse en saanut sitä kuulla omilta vanhemmilta, tätä ketjua lukiessa ajattelin, että se olisi ollut kiva kuulla, sillä olisi ollut minulle paljon merkitystä.

        Itse olen sinkku, voisin todeta olevani jopa ikisinkku. En usko, että löytäisin naisesta itselleni sellaista vastin paria, jonka kanssa olisi hyvä olla ja jotka saisivat tiiminä toisistaan sen parhaimman hyödyn irti toista tukien. Luottamuksen merkitys on minusta suuri ystävänä, suhteessa ja kaikessa, jotta minusta tulisi parempi myös ihmisenä.

        Jokainen olemme yksilöitä, ajattelemme, koemme asiat omalla tavalla, tuntemuksien avaaminen toiselle oikealla tavalla antaa enemmän myös itselle, jos toinen osaa antaa oikealla tavalla feedbackiä asioista. Hyvän mielen syntyminen vaatii ymmärrystä ja halua ymmärtää toista. Se vaatii aina kunnioitusta ja arvostusta toista kohtaan, huono suhde ei sitä tuntemusta samalla tavalla synnytä.

        Itsellä ollut enemmän huonoja kokemuksia, en ole elämäni naista kohdannut tai olisin voinut kohdatakin, mutta usko hyvään omalla kohdalla ei ollut riittävä, että olisin heittäytynyt tilanteeseen samoin kuin db toteutti omalla kohdalla. Minulla oli enemmän pelkoa siitä, etten ole riittävän valmis sille ja pettymyksen pelkoa itselle ja toiselle.

        En halunnut pahoittaa toisten mieltä, vaikka tilanteet varmaan tahtomattani voinut pahoittaa toisen mielen. Tällainen mielen pahoittaminen ei kuitenkaan ole lähellekään sitä, mitä suhteen rikkoutuminen aiheuttaa niin kuin db hyvin tuo sen julki.

        Kiitän näistä, antoi paljon ajattelemisen aihetta ja itselle toi jopa sitä hyvää mieltä, etten ole niin paljon hävinnyt ilman avioliittoja ym. Enemmänkin päässyt paljon helpommalla, välttäen pahoja karikkoja, joita oma spontaani luonne olisi voinut synnyttää?

        Romansseja en ole kokenut, se on varmaan ainoa, joita olisin halunnut kokea tuntea toinen itselle merkitykselliseksi, mut siinäkin on totta toinen puoli, että kaikki hyvä loppuu aikanaan fiilis. Haluanko sellaista kokea, koska sekin syö/ heikentää sitä omaa hyvää mieltä.

        Kohdannut olen silti, heitäkin naisia, jotka olisin halunnut jättää kokematta (pahan mielen tuojat). Uskon silti, että varovaisuuteeni takia olen heitä kokenut kuitenkin huomattavasti vähemmän, kuin jos olisin ollut enempi heittytyjä luonne.

        Halunnut elää tasapainoista elämää, isäni ei osannut olla ja elää yksin. Siinä tunnen onnistuneeni paljon paremmin. Jos jotain hyvää haluaa löytää itsestäni ja tavastani elää ja olla. Harrasteet ovat olleet minulle se hyvän mielen tuoja enempi. Elänkö itseni näköistä elämää nyt, ehkä niin?

        Hyvä kommentti, kerta kaikkiaan. 🙂👍

        Kyllä minäkin ymmärrän monen ihmisen tuskan, että halutaan kumppania ja jostain syystä sitä ei elämään ole siunaantunut.

        Samoin ymmärrän, että moni haluaisi omia lapsia ja jos ei ole kumppania, sen saaminen on liki mahdotonta.

        Mutta moni unohtaa, tai ei käsitä sitä, että ei sen toisen ihmisen elämään vain mennä mukaan ja se on siinä. Siinä juurikin joutuu avaamaan itseään, olla läsnä, kiinnostunut ihmisestä jne. Ei mitään avaruustiedettä vaativaa, mutta muuten sellainen vaatii aikamoista sosiaalisuutta ja lisäksi on oltava valmis itsekin siihen mahdolliseen suhteeseen.

        Ja lspsiakin on helppo tehdä. Valmistustoimenpide on helppo ja mielyttävä, varsinkin se alkutoimenpide. Mutta se tarkoittaa sitä, että päättää yhden tai useamman uuden ihmisen elämääntulosta ja siitä, että heille täytyy olla vanhempi lopun elämää. Se ei ole vain se sinappikone ja muutaman vuoden seiniä päin törmäilevä "pätkä".

        Parisuhteet, romanssit,seksi ja lapset on ihanaakin, mutta kaikilla noilla on myös melkoinen perusta, jonka ne vaatii... Niihin täytyy jokaisen pistää itseään likoon. Pelkkä oleminen vaan ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta, kävin läpi reilu 80- kommenttia tästä ketjusta. Minusta oli paljon hyvää kommentointia siitä kulmasta katsottuna, mitä harvemmin tuodaan julki. Arvostan tällaista mielipiteiden vaihtoa paljon enemmän kuin sitä tyhjän puhumista, joka ei johda mihinkään? Tästä saa edes sitä hyvää mieltä, kun ymmärtää sen, ettei se suhde ole se kaiken hyvän tuoja.

        Minusta lapset ovat se kaiken kruunu, kun sen itse oivaltaa. Isänä ja äitinä se minusta olisi hyvä tuoda myös lapsilleen julki. Se synnyttää sitä luottamusta, tukea ja turvaa, olla merkityksellinen ihminen edes jollekin. Itse en saanut sitä kuulla omilta vanhemmilta, tätä ketjua lukiessa ajattelin, että se olisi ollut kiva kuulla, sillä olisi ollut minulle paljon merkitystä.

        Itse olen sinkku, voisin todeta olevani jopa ikisinkku. En usko, että löytäisin naisesta itselleni sellaista vastin paria, jonka kanssa olisi hyvä olla ja jotka saisivat tiiminä toisistaan sen parhaimman hyödyn irti toista tukien. Luottamuksen merkitys on minusta suuri ystävänä, suhteessa ja kaikessa, jotta minusta tulisi parempi myös ihmisenä.

        Jokainen olemme yksilöitä, ajattelemme, koemme asiat omalla tavalla, tuntemuksien avaaminen toiselle oikealla tavalla antaa enemmän myös itselle, jos toinen osaa antaa oikealla tavalla feedbackiä asioista. Hyvän mielen syntyminen vaatii ymmärrystä ja halua ymmärtää toista. Se vaatii aina kunnioitusta ja arvostusta toista kohtaan, huono suhde ei sitä tuntemusta samalla tavalla synnytä.

        Itsellä ollut enemmän huonoja kokemuksia, en ole elämäni naista kohdannut tai olisin voinut kohdatakin, mutta usko hyvään omalla kohdalla ei ollut riittävä, että olisin heittäytynyt tilanteeseen samoin kuin db toteutti omalla kohdalla. Minulla oli enemmän pelkoa siitä, etten ole riittävän valmis sille ja pettymyksen pelkoa itselle ja toiselle.

        En halunnut pahoittaa toisten mieltä, vaikka tilanteet varmaan tahtomattani voinut pahoittaa toisen mielen. Tällainen mielen pahoittaminen ei kuitenkaan ole lähellekään sitä, mitä suhteen rikkoutuminen aiheuttaa niin kuin db hyvin tuo sen julki.

        Kiitän näistä, antoi paljon ajattelemisen aihetta ja itselle toi jopa sitä hyvää mieltä, etten ole niin paljon hävinnyt ilman avioliittoja ym. Enemmänkin päässyt paljon helpommalla, välttäen pahoja karikkoja, joita oma spontaani luonne olisi voinut synnyttää?

        Romansseja en ole kokenut, se on varmaan ainoa, joita olisin halunnut kokea tuntea toinen itselle merkitykselliseksi, mut siinäkin on totta toinen puoli, että kaikki hyvä loppuu aikanaan fiilis. Haluanko sellaista kokea, koska sekin syö/ heikentää sitä omaa hyvää mieltä.

        Kohdannut olen silti, heitäkin naisia, jotka olisin halunnut jättää kokematta (pahan mielen tuojat). Uskon silti, että varovaisuuteeni takia olen heitä kokenut kuitenkin huomattavasti vähemmän, kuin jos olisin ollut enempi heittytyjä luonne.

        Halunnut elää tasapainoista elämää, isäni ei osannut olla ja elää yksin. Siinä tunnen onnistuneeni paljon paremmin. Jos jotain hyvää haluaa löytää itsestäni ja tavastani elää ja olla. Harrasteet ovat olleet minulle se hyvän mielen tuoja enempi. Elänkö itseni näköistä elämää nyt, ehkä niin?

        Ei oo baraa hankkii lapsia

        Koko,us biemkaikki rahat ja antaa ne rikkaille


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Hyvä kommentti, kerta kaikkiaan. 🙂👍

        Kyllä minäkin ymmärrän monen ihmisen tuskan, että halutaan kumppania ja jostain syystä sitä ei elämään ole siunaantunut.

        Samoin ymmärrän, että moni haluaisi omia lapsia ja jos ei ole kumppania, sen saaminen on liki mahdotonta.

        Mutta moni unohtaa, tai ei käsitä sitä, että ei sen toisen ihmisen elämään vain mennä mukaan ja se on siinä. Siinä juurikin joutuu avaamaan itseään, olla läsnä, kiinnostunut ihmisestä jne. Ei mitään avaruustiedettä vaativaa, mutta muuten sellainen vaatii aikamoista sosiaalisuutta ja lisäksi on oltava valmis itsekin siihen mahdolliseen suhteeseen.

        Ja lspsiakin on helppo tehdä. Valmistustoimenpide on helppo ja mielyttävä, varsinkin se alkutoimenpide. Mutta se tarkoittaa sitä, että päättää yhden tai useamman uuden ihmisen elämääntulosta ja siitä, että heille täytyy olla vanhempi lopun elämää. Se ei ole vain se sinappikone ja muutaman vuoden seiniä päin törmäilevä "pätkä".

        Parisuhteet, romanssit,seksi ja lapset on ihanaakin, mutta kaikilla noilla on myös melkoinen perusta, jonka ne vaatii... Niihin täytyy jokaisen pistää itseään likoon. Pelkkä oleminen vaan ei riitä.

        Kiitos samoin 👍 paljon on asioita joihin tunnen samaistumista kanssasi, vaikkei ole omia lapsia, on onneksi pari kummlilasta. Minusta olet siinä mielessä onnekas, että olet suoriutunut arjestasi kokien elämän rikkauksia noinkin paljon. Itse en uskaltanut heittäytyä samoin.

        Aiemmin tunsin rajallisuuteni, nykyään tiedostankin sen. En tavoittele enää kuuta taivaalta ja ajattelen asioita enempi realistisesti. Onneksi olen henkisesti suht terve ja fyysisesti vielä siinä kunnossa, että jaksan suorittaa asioita.

        En tavoittanut riippumattomuutta (talous), jota tavoittelun, kun alku näytti niin mahdolliselta? Putin oli vaikuttamassa vahvasti omaan nyky tilanteeseeni 🧐 Nyt yritän enempi turvata sen, että selviän tulevasta niin, etten läheisilleni olisi rasite, sekin pelko on päässyt harhautumaan jo mieleeni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos samoin 👍 paljon on asioita joihin tunnen samaistumista kanssasi, vaikkei ole omia lapsia, on onneksi pari kummlilasta. Minusta olet siinä mielessä onnekas, että olet suoriutunut arjestasi kokien elämän rikkauksia noinkin paljon. Itse en uskaltanut heittäytyä samoin.

        Aiemmin tunsin rajallisuuteni, nykyään tiedostankin sen. En tavoittele enää kuuta taivaalta ja ajattelen asioita enempi realistisesti. Onneksi olen henkisesti suht terve ja fyysisesti vielä siinä kunnossa, että jaksan suorittaa asioita.

        En tavoittanut riippumattomuutta (talous), jota tavoittelun, kun alku näytti niin mahdolliselta? Putin oli vaikuttamassa vahvasti omaan nyky tilanteeseeni 🧐 Nyt yritän enempi turvata sen, että selviän tulevasta niin, etten läheisilleni olisi rasite, sekin pelko on päässyt harhautumaan jo mieleeni.

        Kyllä näin on....

        Paljon olen saanut ja kokenut, mutta paljon se on myös maksanutkin, niin fyysisesti, henkisesti kuin ihan rahassakin.

        Jos voisi jotain vertauksia sanoa, niin en olisi kateellinen jollekin huippu-urheilijalle. Onhan se hienoa nähdä maailmaa js hienoja mestoja, voittaa kilpsiluja jne... mutta miten paljon hän joutuu sen takia tekemään? Uhraamaan? Pistämään itseään siihen lajiin kiinni 110%, että pärjää. Ja se huippusika voi olla vuosi pari ja sen eteen on tehty työtä lapsesta asti...ja loppuelämän voi olla kroppa siitä p.skana.

        Mutta jos johonkin touhuun on intohimo ja halu, niin sitten ihminen venyy...eikä se tunnu pakolta. 🙂


    • Mä oon kuiteskii sitä mieltä ettei löydy

      Mutta kattokaas mitä löyty silti

      https://www.youtube.com/watch?v=jYW8Ni-uAtY&t=107s

      Kekkosen, Ahtisaaren muistolle ja meidän mahtavan teollisuutemme enso-gutzaitin, UPM kymmenen, Rautaruukin, Outokumpu, Nokia. Aikoja jolloin pidettiin yhtä ja siinä oli VOIMAA.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ahlströmin historiasta on hyvä dokkari tehty...

        https://youtu.be/ofYGfCqenUE?si=7AlYmmudFy_WzbW7

        Jännä suku... ja pitää muistaa, että teollisuus elää maailmsn mukaan...ei se jää yhteen kohtaan ja yhteen kohteeseen.

        Ulkopuoliset jää sormi suussa ihmettelemään miksi näin ja noin...

        Ei paperis käytetä nykyään samoin enää...nyt nää kirjoitukset on netissä...

        Ei tervaakaan tarvita kuten 1800-luvulla....

        Loogista kaikki, mutta kipeää osalle...


      • Disseisback kirjoitti:

        Ahlströmin historiasta on hyvä dokkari tehty...

        https://youtu.be/ofYGfCqenUE?si=7AlYmmudFy_WzbW7

        Jännä suku... ja pitää muistaa, että teollisuus elää maailmsn mukaan...ei se jää yhteen kohtaan ja yhteen kohteeseen.

        Joo mulla oli Ahlströmmin historiikkikin, mutta möin sen rakettirollikalle.

        Kiitos, en oo tota dokkaria nähnytkään, vaikka paljon niitä kattonu. Katon tarkemmin huomena, pitää alakaa valmistautuu töihin, olin pari viikko kesälomaa tässä.

        Tota teollisuutta mä oon paljon seurannu suomessa ja ruotsissakin. Ja hylättyjä paikkoja, miettiny miksi näin on käynyt. Antanut ihan uusia ulottuvuuksia mun elämään. Kaikki alkanu ihan siitä, kun on ite jääny parittomaksi yli. Mutta sitten löytyy muitakin hylättyjä kohteita. Ja se rauha mikä tulee sisimpään kun astuu tollaseen paikkaan. Totta kai tää on jurppinu, mutta sitä voi puskee raivon voimalla eteenpäin. Tehdä omia projekteja ja opiskella.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ulkopuoliset jää sormi suussa ihmettelemään miksi näin ja noin...

        Ei paperis käytetä nykyään samoin enää...nyt nää kirjoitukset on netissä...

        Ei tervaakaan tarvita kuten 1800-luvulla....

        Loogista kaikki, mutta kipeää osalle...

        Mutta mä vieläkin pullikoiin vastaan. Vaikka paperin korvas sähköinen, mutta oishan meillä ollut Nokia. Ja vaikka paperi lähti, niin ois vielä pahvi siis kartonki, jolla ois mahdollisuuksia, kun muovista halutaan eroon. Oli paljon hankkeita älypaperia ym. ja litteitä näyttöjäkin rupes salora kehitteleen jo sillon kun niistä ei ollut tietoakaan. mutta mikään ei suomella onnista. Jos ei pystytä jalostaan, niin olla pian kehitysmaa tasolla, pelkkä luonnonvarojen lähde.


      • JeroP kirjoitti:

        Mutta mä vieläkin pullikoiin vastaan. Vaikka paperin korvas sähköinen, mutta oishan meillä ollut Nokia. Ja vaikka paperi lähti, niin ois vielä pahvi siis kartonki, jolla ois mahdollisuuksia, kun muovista halutaan eroon. Oli paljon hankkeita älypaperia ym. ja litteitä näyttöjäkin rupes salora kehitteleen jo sillon kun niistä ei ollut tietoakaan. mutta mikään ei suomella onnista. Jos ei pystytä jalostaan, niin olla pian kehitysmaa tasolla, pelkkä luonnonvarojen lähde.

        Katso se dokkari ensin. 😁


      • Anonyymi

        Mitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle
        Kansallinen Kokoomus
        Hallituksen saavutukset tähän asti, listaa saa päivittää

        - Leipomoiden lakiin säädetty yötyölisä poistetaan.
        - Eläkeikä nousee.
        - Työmatkakulujen omavastuu nousee 750 eurosta 900 euroon ja tilapäiset korotukset jäävät pois.
        - Määräaikainen työsopimus ilman perustetta.
        - Yt- ja lomautustilanteissa palkanmaksu katkaistaan viikossa.
        - Ensimmäinen sairauspäivä ilman palkkaa.
        - Potkut voidaan antaa ilman painavaa syytä.
        - Yt-velvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
        - Takaisinottovelvoite pois alle 50 hengen yrityksistä.
        - Työntekijöitä sitova paikallinen sopimus ohi luottamusmiehen.
        - Työehtosopimusten vähimmäissuoja heikkenee ja yleissitovuus uhkaa poistua.
        - Pakkolait voimaan - estää sopimasta lakia parempia työehtoja.
        - Lakko-oikeuden rajoitukset estävät työntekijöitä puolustamasta etujaan.
        - Lakkosakkoja korotetaan - myös henkilökohtainen sakko.
        - Poliittisten lakkojen kesto enintään 1 päivän.
        - Tukilakkoja rajoitetaan - vahvat alat eivät voi tukea heikompia.
        - Ruuvia kiristetään vain työntekijäpuolelta- työnantajan TES-rikkomuksiin ei
        kiristyksiä.
        - Ansiosidonnaisen työssäoloehto 12 kuukauteen.
        - Työssäoloehdon euroistaminen - heikentää osa-aikaisten ja pätkätyöläisten
        mahdollisuutta päästä ansioturvan piiriin.
        - Ansiosidonnaisen porrastus - 8 viikon jälkeen 20% leikkaus.
        - Omavastuupäivät 5 →7 ja lomakorvaus jaksotetaan.
        - Suojaosat pois - ei lyhyitä keikkatöitä työttömänä.
        - Lapsikorotukset pois
        - Vuorotteluvapaa lakkautetaan.
        - Aikuiskoulutustuki lakkautetaan.
        - Hallitus asettaa lainsäädännöllä palkankorotuksille katon.
        - Valtakunnansovittelijan kädet sidotaan, eikä sovittelusta voi saada viennin
        tason ylittäviä palkankorotuksia.
        - Muista myös kiky-sopimus vuodelta 2015 - maksanut palkansaajille jo yli 14
        miljardia euroa. https://kikykello.fi/
        - Väläytelty jo että tulevaisuudessa edessä sunnuntailisien ym. poistaminen.

        Ja "työväenpuolue" persut innolla muutoksessa mukana.✂️💼✂️👖✂️💼✂️✂️👖
        Puolustuskyvyttömiltä leikataan taas

        Ilmeisesti Purran "ohjauksella" on Juuson päätös leikata satojatuhansia
        kehityvammaisten oppimateriaaleista, vaikka oikeus perusopetukseen
        on turvattu Suomen perustuslaissa (❗️) , samoin kuin jokaisen yhtäläinen
        oikeus saada kykyjensä ja erityisten tarpeidensa mukaisesti myös muuta kuin perusopetusta.
        Kehitysvammaisten ja muiden erityistä tukea tarvitsevien lasten oikeus oppimiseen
        ei voi toteutua, jos heille välttämättömien oppimateriaalien tuottaminen
        lakkautetaan.

        Mihin tämä järkyttävä päätös oikein perustuu ❓


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ulkopuoliset jää sormi suussa ihmettelemään miksi näin ja noin...

        Ei paperis käytetä nykyään samoin enää...nyt nää kirjoitukset on netissä...

        Ei tervaakaan tarvita kuten 1800-luvulla....

        Loogista kaikki, mutta kipeää osalle...

        💼💼💼💼🎩🎩🎩✂️🎩✂️🎩💼
        Mielestäni hallitus on tavallaan sodassa Köyhiä vastaan.

        Hallitus tekee kaikkensa heikentääkdeen
        vaan Köyhien kansalaisten asemaa
        Kaikila muilta leikataan paitsi rikkailta ,

        Köyhä siis ei miljonääri kuten sinäOlen köyhä työväestöö kuuluva ja käyn joka päivä töissä

        Haluna rikaaksi ja haluna menestyä.
        Kanataakko minun äänestää rikaiden etujärjestöä
        Vai kaikille tasapuolisesti etuja kantavaa suomen kansan etua ajattelevaan sdp tä
        Ja hienoa pääminsiteri sanna marina

        Oikeistolla oli aikaa laittaa asiat kuntoon ennen sannan sdp . Hallitusta j 2o vuotta mitä ne teki mamutti suomen ja köyhdytti kansan vei kaikki rahat kanslata
        Esim sipiläm katainen vanhanen

        Mamaut on vaan kauppiaiden tahtomaa ostovoimaa ja niiden kela rahan maksaa suomen työlöiset ei kauppiaat osalistua koskaan mamujen kustannuksin ne vaan kerää voitot
        Itseleen
        Kauppiaiden sosiaalituet yritystuet on julkisia mutta kauppiaiden voitot aina yksityisä

        Äänestä sdpIlmoita
        🌹🌹🌹🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷
        ay-liikkeelle ! Kai tiedät, että jos ammattiliittoja ei olisi,

        ei meillä olisi läheskään kaikkia niitä oikeuksia, joita tänään pidetään itsestään selvinä. Näitä ovat muun muassa:

        Kahdeksan tunnin työpäivä
        Viisipäiväinen työviikko
        Kesäloma
        Lomaraha
        Talviloma
        Sairausjan palkka
        Ylityökorvaukset
        Työterveyshuolto
        Irtisanomissuoja
        Työttömyysturva
        Vuorotteluvapaa
        Äitiys- ja vanhempainvapaa
        Isyysvapaa
        Lapsilisät


        Älä luule että nää on kokoomusken ja petospeesujen aikaansaankosia
        🪨🪨🪨🤡🤡✂️✂️✂️🧕🧕🧕👲🥷👲🥷🧕🧕

        Mitä hyvää kokoomus on. kaskaan saanutta aikaiseksi suomen kansalle

        Kukaan ei yiedä ei edes kokomus

        Muhammed Ali Khan


        Äänestä SDP


      • Anonyymi kirjoitti:

        💼💼💼💼🎩🎩🎩✂️🎩✂️🎩💼
        Mielestäni hallitus on tavallaan sodassa Köyhiä vastaan.

        Hallitus tekee kaikkensa heikentääkdeen
        vaan Köyhien kansalaisten asemaa
        Kaikila muilta leikataan paitsi rikkailta ,

        Köyhä siis ei miljonääri kuten sinäOlen köyhä työväestöö kuuluva ja käyn joka päivä töissä

        Haluna rikaaksi ja haluna menestyä.
        Kanataakko minun äänestää rikaiden etujärjestöä
        Vai kaikille tasapuolisesti etuja kantavaa suomen kansan etua ajattelevaan sdp tä
        Ja hienoa pääminsiteri sanna marina

        Oikeistolla oli aikaa laittaa asiat kuntoon ennen sannan sdp . Hallitusta j 2o vuotta mitä ne teki mamutti suomen ja köyhdytti kansan vei kaikki rahat kanslata
        Esim sipiläm katainen vanhanen

        Mamaut on vaan kauppiaiden tahtomaa ostovoimaa ja niiden kela rahan maksaa suomen työlöiset ei kauppiaat osalistua koskaan mamujen kustannuksin ne vaan kerää voitot
        Itseleen
        Kauppiaiden sosiaalituet yritystuet on julkisia mutta kauppiaiden voitot aina yksityisä

        Äänestä sdpIlmoita
        🌹🌹🌹🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷
        ay-liikkeelle ! Kai tiedät, että jos ammattiliittoja ei olisi,

        ei meillä olisi läheskään kaikkia niitä oikeuksia, joita tänään pidetään itsestään selvinä. Näitä ovat muun muassa:

        Kahdeksan tunnin työpäivä
        Viisipäiväinen työviikko
        Kesäloma
        Lomaraha
        Talviloma
        Sairausjan palkka
        Ylityökorvaukset
        Työterveyshuolto
        Irtisanomissuoja
        Työttömyysturva
        Vuorotteluvapaa
        Äitiys- ja vanhempainvapaa
        Isyysvapaa
        Lapsilisät


        Älä luule että nää on kokoomusken ja petospeesujen aikaansaankosia
        🪨🪨🪨🤡🤡✂️✂️✂️🧕🧕🧕👲🥷👲🥷🧕🧕

        Mitä hyvää kokoomus on. kaskaan saanutta aikaiseksi suomen kansalle

        Kukaan ei yiedä ei edes kokomus

        Muhammed Ali Khan


        Äänestä SDP

        Mitä kokkareet on tuoneet Suomeen?

        Suomen.

        Oikeisto halusi tämän valtion. Demarit lähinnä halusi olla osa Venäjää/neuvostovenäjää/neuvostoliittoa.

        Koko oikeistalaisuus perustuu sille, että saataisiin elää täällä itse, kenenkään määräämättä ja uhkailemalla määrittävän elämää...


    • Anonyymi

      Toisia onni potkaisee. Olet myös seurustellut koulutettujen naisten kanssa. Ovatko olleet sinua koulutetumpia? Jos ovat, sinä osaat jollakin muulla kompensoida.

      Todellavaikeeta

      • En tiedä koulutuksen määrästä tai tasosta mitään, mutta en verrannutkaan itseeni mitenkään naisia...mulla ei sellaista ongelmaa ollut.

        Koin heidät tasavertaiseksi sinäällään...

        Ainoa ongelma mulla oli ehkä se, etten tiennyt kuka minä olen... kipuilin ehkä sitä...tosin kipuilivat hekin jotain....

        Intensiivinen, läsnäoleva parisuhde nostaa kipupisteitä esiin. Se sattuu pahimmillaan pahasti... pahemmin kuin yksin ikinä voi kokeakaan.

        Nyt yksinoleminen vs eroaminen rakastetusta on kuin päivä ja yö. Lepo ja tuska...

        En halua hetkenkään huumaa, jos en tiedä voinko välttää sitä tuskaa, minkä ero aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En tiedä koulutuksen määrästä tai tasosta mitään, mutta en verrannutkaan itseeni mitenkään naisia...mulla ei sellaista ongelmaa ollut.

        Koin heidät tasavertaiseksi sinäällään...

        Ainoa ongelma mulla oli ehkä se, etten tiennyt kuka minä olen... kipuilin ehkä sitä...tosin kipuilivat hekin jotain....

        Intensiivinen, läsnäoleva parisuhde nostaa kipupisteitä esiin. Se sattuu pahimmillaan pahasti... pahemmin kuin yksin ikinä voi kokeakaan.

        Nyt yksinoleminen vs eroaminen rakastetusta on kuin päivä ja yö. Lepo ja tuska...

        En halua hetkenkään huumaa, jos en tiedä voinko välttää sitä tuskaa, minkä ero aiheuttaa.

        📍📍📍📍📍📍📍📍📍📍
        Älkää täällä valittako kaikesta

        Nauttikaa kokoomuspolitiikasta
        Kun ootte heitä äänestäneet

        Ja kiittäkää mtv 3 n pissiksiä kun ovat teitä auttaneet äänestämään urpoja

        Kokoomuslainen termospullo duunari ei ole miljonääri


        Äänestä SDP👺👺👺👺
        Kaikki osallistuvat säästötalkoisiin - paitsi tietenkin hallitus

        Ei pysty kansalainen ymmärtämään elämästä vieraantuneiden poliitikkojen aivoituksia. Pistää ajoittain ihan v****tamaan. Viime kuukaudet on saatu aamusta iltaan kuulla, kuinka ihan kaikkien täytyy säästää ja ihan kaikesta. Näin varmasti on, mutta onko hallituksen pakko näyttää kansalle keskisormea ja osoittaa oma erityisasemansa hieromalla p**kaa rahvaan naamaan. Esimerkki:

        Pääministeri Orpo on haastattelun mukaan saanut lomailla rauhassa, kun tänä kesänä ei ole ollut mitään katastrofia, joka olisi sen estänyt. Kun loma päättyy, hän käy heti raatamaan. Eli siis lähtee valtion piikkiin työajallaan Pariisiin seuraamaan olympialaisia. Eikä ole ainoa ministeri, joka näin tekee. Ei jumalauta! Normaali-ihminen tekee tällaiset matkat juuri lomallaan - siis omaan piikkiinsä omalla ajallaan.

        Näkyminen on toki maalle tärkeää, mutta eikö kovapalkkaisilla ministereillä näinä aikoina todellakaan ole muuta tekemistä työajallaan? Valituksen määrästä voisi päätellä muuta. Sitä paitsi Pariisissa on jo presidentti Stubb, jonka tehtäviin tuollainen näkyminen paremmin istuu. Hän myös osaa sen paremmin kuin yksikään nykyisen hallituksen ministeri.

        Tiedän, että valtion budjetin mittaluokassa nämä ovat pieniä kuluja, mutta niin ovat monet säästökohteetkin - ne joista on "aivan pakko" säästää, vaikka niin kipeää tekee. Hallitus voisi edes esittää osallistuvansa säästötalkoisiin kansan rinnalla, mutta se nähtävästi pilaisi vallan sokaiseman äärilaitaporvarin imagon. Pikku apulaisille (KD ja RKP) tietenkin sopii kaikki, kunhan ministeripaikat säilyvät. Että sellaista arvopolitiikkaa.


    • Muistuu mirleeni kun eräs nainen oli tämän laulun arvoinen minusta.

      https://youtu.be/yg57rqUkezo?si=Z3ly3cG1EhCqN9Rb

      No jos elät sielultasi kuten biisi kertoo niin mihä sitten jää, jos hän menee pois?

      Sitä se oikeasti on, jos tunteet elää kirjsimellisesti, niin suhteessa kuin haaveissa.

      110 lasissa aina...😁

      • Mutta mä lopulta itse kai erosin hänestä... en kestänyt katsoa hänen itsensä satuttamista enää vierestä.

        On todella sekavaa olla ihmisten lähellä ja katsoa kun he satuttavst itseään ja lapsiaan...
        Kummatkaan ei mitään sille voi..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mutta mä lopulta itse kai erosin hänestä... en kestänyt katsoa hänen itsensä satuttamista enää vierestä.

        On todella sekavaa olla ihmisten lähellä ja katsoa kun he satuttavst itseään ja lapsiaan...
        Kummatkaan ei mitään sille voi..

        Kyse murrista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse murrista?

        Häh?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mutta mä lopulta itse kai erosin hänestä... en kestänyt katsoa hänen itsensä satuttamista enää vierestä.

        On todella sekavaa olla ihmisten lähellä ja katsoa kun he satuttavst itseään ja lapsiaan...
        Kummatkaan ei mitään sille voi..

        🎯🎯🎯
        Nyt kun jo alkaa
        Osa perussuomalaisia eduskuntavaaleissa äänestäneistä alkaa hahmottamaan, että hallituksen tekemät päätökset, kuten leikkaukset sosiaaliturvaan, koskettavat heitä itseään, riikka petos purra sanoo.

        Äänestä SDP se on työläiperheen asialla

        Äänestä sak

        Äänestä sdp

        Äänestä työväen tukia

        Äänestä. Työnyekijöiden puolesta yoeislakkoa


    • Anonyymi

      Kuumin suhde ollut Tepsiin?

      • Joskus se oli tärkeä...oli endisijaista pistää Jokereita koteloon...

        Nyt ei ole Jokereita liigassa ja liigahommat on fiasko...

        Jos Teosi ei ole loppukarkeloissa, yhdentekevää...


    • Anonyymi

      Joku haluaa löytää uuden kumppanin, mutta minä en.

      • Ollaan samiksii. 😃

        Ahdistaa ajatuskin rakastumista... ihastumisia tulee väkisin, mutta että siitä johonkin hullunmyllyyn ajautuis, kauhistuttaa. 🤯


      • Anonyymi

        Se saattaa olla ihan yleistä tuokin, jos on kovin pettynyt tai väsynyt parisuhteissaan, ettei kaipaa enää uusia uuvuttavia ihmissuhteita ja tunnetulvia häiritsemään muuten sujuvaa arkea. Niin se mullakin olisi. Tarve olla vapaa, jos parisuhde loppuisi.

        Ajatuskin käydä se työmäärä läpi mitä on suhteussaan käynyt järkyttää. Eikä vähääkään houkuta! 😄

        Sujuva omannäköinen arki olis miellyttävin vaihtoehto parisuhteen päättyessä.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se saattaa olla ihan yleistä tuokin, jos on kovin pettynyt tai väsynyt parisuhteissaan, ettei kaipaa enää uusia uuvuttavia ihmissuhteita ja tunnetulvia häiritsemään muuten sujuvaa arkea. Niin se mullakin olisi. Tarve olla vapaa, jos parisuhde loppuisi.

        Ajatuskin käydä se työmäärä läpi mitä on suhteussaan käynyt järkyttää. Eikä vähääkään houkuta! 😄

        Sujuva omannäköinen arki olis miellyttävin vaihtoehto parisuhteen päättyessä.

        Entinen Eivori

        Tuntuu, että on saanut venyä ja paukkua yli kipurajojen liikaa, silloin ei enää huvita toistaa niitä kokemuksia.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu, että on saanut venyä ja paukkua yli kipurajojen liikaa, silloin ei enää huvita toistaa niitä kokemuksia.

        Entinen Eivori

        Joo, just tuo venyminrn ja paukkuminen liki äärirajoille.

        Eikä sen toisen tarvitse mikään "hitleri" edes olla... ihan peruselämä yhdessä taviksen kanssa on kuin noppana oleminen jatsimukissa. 🤣


    • Voisin sanoa, että ensirakkauteni liittyy tähän biisiin...

      https://youtu.be/CvjbA2CjxnY?si=0Ei5wDJuVDmpK0vu

      Nainen pöllähti kuin puskista ja vei koko ukon. Johanna kurkelan biisit siivittivät niin ällöön hurmioon, että huhhista sentään...

      Ja kun tämä saaga loppui, kynsin niiiiiiiin syvällä ja inhosin itseäni...

      Mutta niinkuin edellisessä... ei ihmisyydelle jäänyt tunteilta tilaa... ne liihotti jossain atmosfääreissä...

    • Minua on noista ajoista lähtirn inhottanut oikeastaan jokin ritarillisuus miehenä. Romsnttinrn yltiöhattaruus ja imelyys...saan näppyjä vaikka yästä biisistä...

      https://youtu.be/yXL4k_CCWzE?si=SU2sx7XadErdKinV

      Aion kuunnella biisin kokonaan...ja sanon mikä mättää...

      Ensinnäkin, että tyyppi lupaa olla aina "täällä" kun tarvitaan. Jos muu katuu, niin mä oon pystyssä. Wtf? Miksi pitäis?
      (Mies on peruskallio)....🤢

      "Jos sä haluat sotilaan, mä varustaudun, jos sä haluut rauhaa, mä antaudun" WTF! Ootko myös lumiukko, jos nainen haluaa?

      Ääh....rn pysty enempää... liian imelää... Nordini vois luvsta mitä vaan, että ei jäis yksin...🤮

    • Siis kun on terve parisuhde ja se voi hyvin, olisi näin...

      https://youtu.be/DUMEQHpBFpA?si=lIBFP1XAFzduY8jB

      Mutta tuohon pisteeseen tarvitaan vuosia ja/tai niin sopivia ihmisiä, jotka ovat valmiita itsenään. Eikä täältä heitä löydä...

    • Täällä jotkut ei vaan tunnu tietävän mitä on rakastua ja olla rakastava...

      Että se on vsin yhtä glooriaa?

      Kaunista?

      Ihanaa...

      Ei ole... se on kipuskin, mitä ette ole kokeneet ikinä.

      Lohduttomuutta, mistä ette tiedä ehkä mitään...

      Ja kaiken tuon te voitte saada, vain jos rakastutte...js mistä mainitsin aloituksessa.

      https://youtu.be/x2E7kVYrD2s?si=JkEsZ04me0M7gQwl

      Hulluutts on rakastua...

      • Kiitos ....
        Sanoit tossa oikestaan sen,
        mitä tunnen just nyt....

        Kiva lukea sua pitkästä aikaa.


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Kiitos ....
        Sanoit tossa oikestaan sen,
        mitä tunnen just nyt....

        Kiva lukea sua pitkästä aikaa.

        Ihmisten on oikeasti vaikeaa olla lähellä toisiaan. Joksiselle pitäisi antaa tila elää...olla mikä on...

        Tulla voi lähelle kun on aika...ja sitä haluaa.

        Fn syyyä siitä jslusta ketään, mutta välillä sen lähestymisen halun torjuminen sattuu...halus tai ei...

        Se tuntuu hulluudelta...

        https://youtu.be/ZPp2LPDmjP8?si=0Ryf3fHAAUsbz0K4

        Mun rakkautta koskettaa nämä biisit...


      • Disseisback kirjoitti:

        Ihmisten on oikeasti vaikeaa olla lähellä toisiaan. Joksiselle pitäisi antaa tila elää...olla mikä on...

        Tulla voi lähelle kun on aika...ja sitä haluaa.

        Fn syyyä siitä jslusta ketään, mutta välillä sen lähestymisen halun torjuminen sattuu...halus tai ei...

        Se tuntuu hulluudelta...

        https://youtu.be/ZPp2LPDmjP8?si=0Ryf3fHAAUsbz0K4

        Mun rakkautta koskettaa nämä biisit...

        Öitä sulle sit ku meet nukkuu...

        Toivottavasti nukahtaisin iteki kohta,
        et ehtis nukkuu ees pari tuntia....
        Kaivaudun nyt peiton alle,
        eli piilotan mun kyyneleet kaikilta...


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Öitä sulle sit ku meet nukkuu...

        Toivottavasti nukahtaisin iteki kohta,
        et ehtis nukkuu ees pari tuntia....
        Kaivaudun nyt peiton alle,
        eli piilotan mun kyyneleet kaikilta...

        No hyvä kohta mennäkin unille...

        Hyvää yötä. 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        No hyvä kohta mennäkin unille...

        Hyvää yötä. 🙂

        Kiitti 🫂
        Oliskin hyvä yö ees joskus...




      • Disseisback kirjoitti:

        Tuollaisia kun ois naisten laulamina...🙂

        No samapa kai se on onko naisen vai miehen laulama loppujen lopuks...

        Tosin nii moni biisi mitä haluais sanojen takia laittaa niin ne miehen laulamia ja ei oikein viiti aina jakaa siks..


      • originalpieninainen kirjoitti:

        No samapa kai se on onko naisen vai miehen laulama loppujen lopuks...

        Tosin nii moni biisi mitä haluais sanojen takia laittaa niin ne miehen laulamia ja ei oikein viiti aina jakaa siks..

        No siis ei nsiset laula oikeasti kovinkaan monesti sellaisia ylistysbiisejä miehestä...


      • originalpieninainen

        Tolta alkoi nyt sitte soimaa mielessä
        joutilas sekä meitä odotellaan mullan alla...
        Ai ku ihanaa...
        No eipä ainakaa mitää niiskutus biisejä..
        Mutta nyt lähtee sit taas piristymään...


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Tolta alkoi nyt sitte soimaa mielessä
        joutilas sekä meitä odotellaan mullan alla...
        Ai ku ihanaa...
        No eipä ainakaa mitää niiskutus biisejä..
        Mutta nyt lähtee sit taas piristymään...

        Kaikki ei tajua yupeen biisejä...😃

        https://youtu.be/XgYmOtgaRa4?si=w0Ge1KqE4hM88o3o

        😄



      • Yuppi on hyvää mutta tässä jotain muuta.
        Siirsin jo herätystä kun en mä halua,
        tai voi herätä 6 vielä.....
        Nyt unia sinne täällä ei kyllä ees väsytä enää
        mut kokeillaan jos nukahtaisi.

        https://youtu.be/FzaaFEO_QCc?si=FOlu7NELv9ZPItny



      • originalpieninainen kirjoitti:

        https://youtu.be/lPkauVh7J_Y?si=0ZbkMppJ9BMGJGXs


        Tää viel simmut kii...
        Öitä D ja mukavia unia sinne 🤗 😴

        ja muillekin tietty öitä....

        Joo, mulle tais jo uni tulla. Ja kölliskelinkin pitkään. 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, mulle tais jo uni tulla. Ja kölliskelinkin pitkään. 🙂

        Mä en saanu oikein nukuttua... 😴


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Mä en saanu oikein nukuttua... 😴

        No se on harmi.

        Itse rykäsin tuossa töitä tehdä vähän raikkaaseen tahtiin, niin tässä vähän huilaillut vaan. Sadeiltapäiväkin tuli. 🙂


    • Anonyymi

      Ne toitottajat taitavat olla aina samat pari tyyppiä. Jotkut tykkäävät jankuttaa samaa samaa samaa.

      Vähän luulen, ettei nuo jankuttajat jaksaisi parisuhteessa kuin hetken. Todellisuudentaju on sen verran hukassa. Vastassa kun on oikea ihminen, ei nuoleskeleva koira jolle käy melkein kaikki. Jos uskoo että parisuhteessa on helppoa, voi harjoitella tekemällä jotain mistä ei pidä - voi hankkia vaikka työpaikan, paremman kunnon, pudottaa painoa, siivota asuntonsa ja opetella uuden kielen - jo ennen kuin edes on parisuhteessa. Onnistuuko edes nuo pikkujutut? Parisuhde vaatii paljon enemmän, pariutumis- ja parisuhdetaitoja, jatkuvasti, koko ajan, sosiaalisia taitoja unohtamatta. Jos ei osaa tai viitsi, se toinen lähtee 😄. Eikä varmasti itselläkään ole kivaa.

      Oikeasti parisuhteet ovat ihan prseestä 😂

      xLiner

      • Eikä ole prseestä parisuhteet 😤


      • Joo. Siis aika totta turiset.

        Mullahsn oikeasti ei ole ollut kuin yksi parisuhde oikeastaan. Muut on romansseja tai seurustelusuhteita. Heti kun niistä olisi voinut tulla vakavempaa, ne meni poikki. Juuri siksi, että sitten olisi oikeasti pitänyt kummankin panostaa siihen.

        Ja kun sanotaan niistä suhteista, missä kummatkin pitää ja voi hyvin...niitä on tositosi vähän... mitä mä tiedän. Ja osa niistäkin voi olla kulissia. Toinen hyväksyy paremmin toista tai myötäilee....

        Useimmiten suhteissa on muuta sitoavaisuutta kuin se, että on hyvä olla. On raha, talo, lainat, tottuminen jne...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Siis aika totta turiset.

        Mullahsn oikeasti ei ole ollut kuin yksi parisuhde oikeastaan. Muut on romansseja tai seurustelusuhteita. Heti kun niistä olisi voinut tulla vakavempaa, ne meni poikki. Juuri siksi, että sitten olisi oikeasti pitänyt kummankin panostaa siihen.

        Ja kun sanotaan niistä suhteista, missä kummatkin pitää ja voi hyvin...niitä on tositosi vähän... mitä mä tiedän. Ja osa niistäkin voi olla kulissia. Toinen hyväksyy paremmin toista tai myötäilee....

        Useimmiten suhteissa on muuta sitoavaisuutta kuin se, että on hyvä olla. On raha, talo, lainat, tottuminen jne...

        Mietin kans tuossa aamupäivällä, että monella on ihan muita syitä olla yhdessä kuin se että toisen kanssa on oikeasti hyvä olla.

        Vähän hassua...

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mietin kans tuossa aamupäivällä, että monella on ihan muita syitä olla yhdessä kuin se että toisen kanssa on oikeasti hyvä olla.

        Vähän hassua...

        xLiner

        Osa on, kun ei osaa olla yksinkään. Pitää olla joku...

        Kuuluisa puuttuva palanen-syndrooma. 😄


      • Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

        Eikä ole prseestä parisuhteet 😤

        Onpas! 😤😤

        xLiner


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Osa on, kun ei osaa olla yksinkään. Pitää olla joku...

        Kuuluisa puuttuva palanen-syndrooma. 😄

        Niin. Eihän siinä mitään, saavat olla. Ihmisillä on niin erilaisia arvoja, ehkä just heille itselleen parhaita. Ehkä jopa heidän läheisilleen. Tai sitten ei...

        Enkä usko että kenenkään elämä menee hukkaankaan, tai kukaan saa mainettaan mukaansa. Kun on kuollut, ei sitä enää itse missään mittailla, turhaa kaikki. Elämä on tässä, nyt. Se mitä pään sisällä tapahtuu.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Eihän siinä mitään, saavat olla. Ihmisillä on niin erilaisia arvoja, ehkä just heille itselleen parhaita. Ehkä jopa heidän läheisilleen. Tai sitten ei...

        Enkä usko että kenenkään elämä menee hukkaankaan, tai kukaan saa mainettaan mukaansa. Kun on kuollut, ei sitä enää itse missään mittailla, turhaa kaikki. Elämä on tässä, nyt. Se mitä pään sisällä tapahtuu.

        xLiner

        Jep.

        Kunhan itse pysyis loppuelämän sinkkuna, eikä alkais joutaviin säätelyihin. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpas! 😤😤

        xLiner

        No eikä ole pyh! 😤😠
        Mä kaipaisin kyllä parisuhdetta...
        Ja mun pers.........


      • Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

        No eikä ole pyh! 😤😠
        Mä kaipaisin kyllä parisuhdetta...
        Ja mun pers.........

        Onpas! 😤x3

        Unelmissa ja haaveilussa ei ole mitään vikaa, muttei ne vastaa todellisuutta.

        Prseensä voi oikein näpsäkästi hoidella itsekin. Ja kaikenlaisia muitakin ihmissuhteita on muitakin, jos juuri ihmistä kaipaa. Kissa on kyllä 100x parempa seuraa.... 😊 Siitä ei löydy ainuttakaan huonoa puolta joita löytyy kumppanista.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpas! 😤x3

        Unelmissa ja haaveilussa ei ole mitään vikaa, muttei ne vastaa todellisuutta.

        Prseensä voi oikein näpsäkästi hoidella itsekin. Ja kaikenlaisia muitakin ihmissuhteita on muitakin, jos juuri ihmistä kaipaa. Kissa on kyllä 100x parempa seuraa.... 😊 Siitä ei löydy ainuttakaan huonoa puolta joita löytyy kumppanista.

        xLiner

        No eipäs ole❗‼️❗

        😤✖🔟 😤😤😤


        Toisilla ei vastaa todellisuutta
        unelmat ja haaveilut,
        Toisilla vastaavat...

        Se on nii kiinni siitä mistä
        unelmoi ja haaveilee.....

        Enkä hoitele itse prs......
        Sen saapi hoidella...
        Joku ihan toinen....
        Kuitenkaan ei...
        Ihan kuka....
        vaan...
        🤗



        Ps
        Kaipaisin kyl muunkinlaista ihmissuhdetta,
        Olis aikas mukavaakin jonkun kanssa
        jutustella, kahvitella, hassutella,
        ja vaikkapa katsella sohvalla
        joskus vierekkäin töllötintä.
        Mutta silti.............

        Johkin juttuihin kyl
        tarvitsee sellaisen
        tietynlaisen.......


      • Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

        No eipäs ole❗‼️❗

        😤✖🔟 😤😤😤


        Toisilla ei vastaa todellisuutta
        unelmat ja haaveilut,
        Toisilla vastaavat...

        Se on nii kiinni siitä mistä
        unelmoi ja haaveilee.....

        Enkä hoitele itse prs......
        Sen saapi hoidella...
        Joku ihan toinen....
        Kuitenkaan ei...
        Ihan kuka....
        vaan...
        🤗



        Ps
        Kaipaisin kyl muunkinlaista ihmissuhdetta,
        Olis aikas mukavaakin jonkun kanssa
        jutustella, kahvitella, hassutella,
        ja vaikkapa katsella sohvalla
        joskus vierekkäin töllötintä.
        Mutta silti.............

        Johkin juttuihin kyl
        tarvitsee sellaisen
        tietynlaisen.......

        Pyh... 😌

        xLiner 😻


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyh... 😌

        xLiner 😻

        Höh ja pyh vaan sinnekin 😔😤


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Höh ja pyh vaan sinnekin 😔😤

        Mä just laitoin Citrikselle vastauksen, missä tuumin, että parisuhde-kehyksen alle menee monia erilaisia suhteita, mitkä ei ole sitä perinteistä saman katon alla asumista, mutta ovat kahden ihmisen välisiä suhteita kuitenkin...


        Maailma on muuttunut toisenlaiseksi, eikä varsinkaan varttuneemmat osaa suhteutettua sitä vallitseviin olosuhteisiin.

        Enää ei vslits naapurin Marttaa/Marttia ja väkisin olls hautaan asti yhdessä....se aika meni jo. 😄


    • Anonyymi

      Se lienee jankuttajien suurin kipukohta elämässä? Me parisuhteita kokeneet saatetaan helposti aliarvioida heidän tuskaa, ihan kuten he yliarvioi parisuhteen tuomaa auvoisuutta. Siksi en mielellään ota kantaa subjektiiviseen kokemukseen, jotten vähättelisi.

      Mutta Sound of legend tähän.
      https://youtu.be/krgQ2BeonDs?si=hPKttxQQsiakgS1n

      Entinen Eivori


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Kiitos kun laitoit ton!

        Pitkään jo miettinyt miten löydän nää taas...

        Tässä sulle jotain,
        muistaakseni tykkäsit tästä... ⬇️



        https://youtu.be/Cb_xSMhxTdE?si=PsWSFItLkq1stJ1H

        Ihan kiva, mut en taida olls ollut mä joka on tykännyt. Olisiko joku muu?


      • Disseisback kirjoitti:

        Ihan kiva, mut en taida olls ollut mä joka on tykännyt. Olisiko joku muu?

        Hups... en kstsonut, että Eivorillehan laitoitkin...😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Hups... en kstsonut, että Eivorillehan laitoitkin...😄

        Hupsista 🙃

        Ei kai tuo niin vakavaa oo.


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Hupsista 🙃

        Ei kai tuo niin vakavaa oo.

        Ei ole, mutta ei oo hetkeen täällä ollut, niin ei hoksaa katsella. 😁


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Joo, mä saan näppyjä, jos sinne eksyisin. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, mä saan näppyjä, jos sinne eksyisin. 😁

        Niin varmaan juuu 😆


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Niin varmaan juuu 😆

        Joo, mä oon kyllä romantikko, mutta siellä se meno on vaan imelää..🤢


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, mä saan näppyjä, jos sinne eksyisin. 😁

        Se on semmonen vähän outokin paikka. Mä en ymmärrä, että siellä puhutaan ikään kuin sille kaivatulle ja sitten kuka vaan kommentoi ikään kuin olisi se kaivattu. Se on minusta tosi omituista. Mutta ehkä se helpottaa heidän oloaan.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on semmonen vähän outokin paikka. Mä en ymmärrä, että siellä puhutaan ikään kuin sille kaivatulle ja sitten kuka vaan kommentoi ikään kuin olisi se kaivattu. Se on minusta tosi omituista. Mutta ehkä se helpottaa heidän oloaan.

        Entinen Eivori

        Ite tykkäisin jutella nimenomaan vain sille kaivatulle niitä asioitani, en kelle tahansa ikään kuin kaivatulle. Ei käy edes korvikkeet. Mielummin oon hiljaa sitte.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ite tykkäisin jutella nimenomaan vain sille kaivatulle niitä asioitani, en kelle tahansa ikään kuin kaivatulle. Ei käy edes korvikkeet. Mielummin oon hiljaa sitte.

        Entinen Eivori

        Joo, tuollsinen käy vaan pääkopalle pidemmän päälle. Ei hyvä homma ollenkaan. 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, tuollsinen käy vaan pääkopalle pidemmän päälle. Ei hyvä homma ollenkaan. 🤔

        Niin, luulen kanssa että se on mielikuvituskaverille jutteluun verrattavaa ja jättää tyhjäksi lopulta. Tosin en tiedä, voihan se jollekin tuoda lohtuakin höpöttää ilmaan, vaikkei konkreettisesti tuukkaan mitään vastakaikua. Minulle se kävisi vaan huonommaksi olo niin. Erilaiset mielenlaadut, ehken vaan osaa samaistua omalla luonteenlaadullani.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, luulen kanssa että se on mielikuvituskaverille jutteluun verrattavaa ja jättää tyhjäksi lopulta. Tosin en tiedä, voihan se jollekin tuoda lohtuakin höpöttää ilmaan, vaikkei konkreettisesti tuukkaan mitään vastakaikua. Minulle se kävisi vaan huonommaksi olo niin. Erilaiset mielenlaadut, ehken vaan osaa samaistua omalla luonteenlaadullani.

        Entinen Eivori

        Niin minustakin se on vain itsensä kiusaamista.


    • Anonyymi

      Mulla on tuossa yksi hiiri pariskunta, joka odottaa ensimmäistä poikuettaan. Ja ne on kyllä söpöjä, kun nukkuu kylki kyljessä, etukäpälä toisen ympärillä, pää kyljellä. Ja sukii toisiaan. Poika rakentaa pesää mihin poikaset voi synnyttää ja tuleva emo on touhussa mukana. 🥰

      Kyllä mua liikuttaa nähdä tuokin. Hiirien rakkaus. Mutta myötäelämisen kautta koenkin, etten itse tartte kaikkea, riittää kun osaan iloita ja tunnistaa muittenkin rakkaudesta.

      Entinen Eivori

      • No mulla kävi syyslomalla tyttö ja poitsu täällä. Heillä kummsllakin kumppani. Mutta vaikka se on kiva, että heillä on toisensa, niin muksva on myös, että on sitä omaakin elämää.

        Tytön poitsukaveri vissiin on vähän turhankin paljon kiinni, mutta tyttö kuitenkin osaa ottaa omaa aikaa ja kai se sällikin sen aikaa osaa itsekin olla. 😄

        Nyt tyttö haluis, että opetan hänet ajamaan autolla. Ensin mietin, että onnistuukohan, kun asuu 120 km päässä, mutta siinäpähän saa sit ajaa matka-ajoa, kun haen hänet ja sit sais kivasti tytär-isi-aikaa. Ja yhdessä tehtyä jotain. ☺️


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mulla kävi syyslomalla tyttö ja poitsu täällä. Heillä kummsllakin kumppani. Mutta vaikka se on kiva, että heillä on toisensa, niin muksva on myös, että on sitä omaakin elämää.

        Tytön poitsukaveri vissiin on vähän turhankin paljon kiinni, mutta tyttö kuitenkin osaa ottaa omaa aikaa ja kai se sällikin sen aikaa osaa itsekin olla. 😄

        Nyt tyttö haluis, että opetan hänet ajamaan autolla. Ensin mietin, että onnistuukohan, kun asuu 120 km päässä, mutta siinäpähän saa sit ajaa matka-ajoa, kun haen hänet ja sit sais kivasti tytär-isi-aikaa. Ja yhdessä tehtyä jotain. ☺️

        Se on nuorena monesti monilla sellasta liimautumista. Kokemattomuus liekö sen tekee. Ikään kuin se kumppani karkaisi, jos vähän höllää kyljestä. 😃

        Meinaatko alkaa opettaa?

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on nuorena monesti monilla sellasta liimautumista. Kokemattomuus liekö sen tekee. Ikään kuin se kumppani karkaisi, jos vähän höllää kyljestä. 😃

        Meinaatko alkaa opettaa?

        Entinen Eivori

        Jep. Sitähän se...

        Joo, kyllä ois tarkoitus. 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        No mulla kävi syyslomalla tyttö ja poitsu täällä. Heillä kummsllakin kumppani. Mutta vaikka se on kiva, että heillä on toisensa, niin muksva on myös, että on sitä omaakin elämää.

        Tytön poitsukaveri vissiin on vähän turhankin paljon kiinni, mutta tyttö kuitenkin osaa ottaa omaa aikaa ja kai se sällikin sen aikaa osaa itsekin olla. 😄

        Nyt tyttö haluis, että opetan hänet ajamaan autolla. Ensin mietin, että onnistuukohan, kun asuu 120 km päässä, mutta siinäpähän saa sit ajaa matka-ajoa, kun haen hänet ja sit sais kivasti tytär-isi-aikaa. Ja yhdessä tehtyä jotain. ☺️

        Disseisback: "No mulla kävi syyslomalla tyttö ja poitsu täällä. Heillä kummsllakin kumppani. Mutta vaikka se on kiva, että heillä on toisensa, niin muksva on myös, että on sitä omaakin elämää.

        Tytön poitsukaveri vissiin on vähän turhankin paljon kiinni, mutta tyttö kuitenkin osaa ottaa omaa aikaa ja kai se sällikin sen aikaa osaa itsekin olla. 😄

        Nyt tyttö haluis, että opetan hänet ajamaan autolla. Ensin mietin, että onnistuukohan, kun asuu 120 km päässä, mutta siinäpähän saa sit ajaa matka-ajoa, kun haen hänet ja sit sais kivasti tytär-isi-aikaa. Ja yhdessä tehtyä jotain. "

        Kiva kuulla, että Teillä menee hyvin, Hienoa, että vanhempi-lapsi-suhde toimii. Itse ymmärrän sen arvon siitä, että äiti kuoli, kun minä oli vasta 20:nnellä ikävuosissa. Jäi kaipamaan toista vanhempaa. Toisen kerran kirpasi viime vuona kesällä, kun paras naisystävä kuoli rekan alle 35-vuotiaana. Enää ei tule yllätysvierailua pizzan kanssa. On kuin käsi olisi mennyt poikki tai menettänyt jonkun ruumiin jäsenen. Anteeksi tämänkaltaiset kirjoittelut, mutta jostain syvältä tämä kumpuaa.

        Kiitos sinulle kirjoittelusta, kun sinulla on mennyt hyvin. Olet jakanut monesti täällä hyvää oloasi ja hetken onneasi. Itse en ole alkanut ryyppäämään tai muuten vaimentamaan huonoa oloa, jota esiintyy silloin tällöin. Positiivisesti olen juonut kolme Santtua Joensuun Kauppahallin ravintolassa. Samalla olen monesti tavannut kaveria torilla, sen uudessa Kauppahallissa.


    • Anonyymi

      åäe, uiroyty'muy lelso' kpy6om vmj åeöo' em voeö' pöe lelsomut

    • Anonyymi

      Palstan jutuista nousee taustamusiikiksi tämä ehta luritus, ihan hyvä veto.

      https://www.youtube.com/watch?v=JcWaxbYI7EM

      Ainahan elämässä on tuota v-sanaa, joskus saa ja joskus saa olla ilman, ja joka tapauksessa menee aina v:n hyvin...ainakin omasta mielestä.

      Onhan siinä miehelle täytettä kerrakseen, ylitsepursuavaa. Kannattaa syödä parsakaalia, mennä aikaisin nukkumaan ja juoda aamuisin ensimmäiseksi lasi keitettyä vettä, jäähdytettynä.

      Onko elämä vakavaa, ei ole, jos ei halua niin sitä kokea.
      Ulkona pimeetä, viskoo viileetä vettä, ja silti on ihan v:n hyvin.

      AV

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisia loppuja, onko niitä?
        Tuosta kai voi olla montaa eri mieltä, tärkein kai on sana luottamus.
        Ei sanana, vaan tekoina.

        https://www.youtube.com/watch?v=EKoQsZZrqXo

        AV

        Kuunteletko tuota musiikkia ihan kuuntelemalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuunteletko tuota musiikkia ihan kuuntelemalla?

        En, ei vaimoakaan kannata aina kuunnella.

        AV


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Disse näyttää löytäneen uuden agendan saarnattavaksi mutta on pahasti myöhässä, mgtow-idea keksittiin jo vuosia sitten.

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      Miksi pitäisi valehdella että on jotain suhteita ollut jos asia ei näin ole. Toisaalta ketään varmaan täälläkään kiinnosta se ettei jotku miehet saa naista. Niinku ei näytä yhteiskuntaakaan kiinnostavan. No ei kiinnosta itseä taas se että jotkut muut saa, pitäköön asian omana tietonaan.

      T: Katkera Ätmi

      • Hei kato säkin toi Dissen linkkaama video Ahlströmistä. Siinä on se millä saadaan Suomi nousuun. (Ahlstrom Munfors nykyään, mutta suomalaisten omistus on vahva, ei ole myyty, niin kuin monet muut) Me tarvitaan yrittäjiä, vientiyrittäjiä. Tuotekehitystä. Mä ite oon super hyper ätmi, että mä tiedän, mutta sun pitää kanavoida. Kääntää se voitoks. Ja kato sä ja kattokaa muut toi mun video kans Pohdosta. Mä digitoin siitä toiminta ajan videonkin, mutta en voi laittaa sitä yleiseen jakoon. Mutta viksu saa muhun yhteyden, niin lähetän linkin.


      • Mua oikeestaan kiinnostaa kyllä, miks joku on pariutunu tai sitten se ettei ole.


      • JeroP kirjoitti:

        Mua oikeestaan kiinnostaa kyllä, miks joku on pariutunu tai sitten se ettei ole.

        Tuohon kysymykseen on niin monta syytä, kuin on ihmisiäkin, ketkä eivät ole pariutuneet.

        Ei ole mitään yhtä, tai kahta syytä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Tuohon kysymykseen on niin monta syytä, kuin on ihmisiäkin, ketkä eivät ole pariutuneet.

        Ei ole mitään yhtä, tai kahta syytä.

        Mä oon perusteellinen ja siks haluankin tietää ne kaikki.


      • JeroP kirjoitti:

        Mä oon perusteellinen ja siks haluankin tietää ne kaikki.

        Tähän yritit vastata jotain. Mutta botti on näköjään pahastunut mun puolesta ja poistanut.


      • JeroP kirjoitti:

        Tähän yritit vastata jotain. Mutta botti on näköjään pahastunut mun puolesta ja poistanut.

        No oisiko ollut liian lyhyt ja ytimekäs vastaus botin mielestä?😄

        Mutta vastasin, että tuohon kysymykseen on yhtä monta vastausta, kun on tyyppejä, jotka eivät pariudu. 🙂

        Että ei ole syytä eikä kahta, miksi jotkut ei löydä sopivaa kumppania.

        Niin ja jod meinasit tutustua kaikkiin ongelmiin, niin siinä sulle onkin rastia. 😄


    • Paljon aiheita yhteen aloitukseen. Sitähän se elämäkin usein on asioilla saattaa olla puolensa ja puolensa, eikä totuus ole kovinkaan usein mustavalkoinen.

      Olen miettinyt itsensä mollaamista. Yksi lapsistani, teini, heittää itsestään huumoria ikään kuin mollaa/roustaa itseään. Odottaa varmaan sisimmässään, että toiset sanoisi, että ”no ethän ole”, mutta ainakin moni murrosikäinen ei pysty empatiaan ja roustaus vaan yltyy. Vaikka nuori miehen alku on itse roustinsa aloittaja, silti se joskus sattuu sisältä. Olen monta kertaa sanonut, että lopeta tuo oma käytöksesi heti. Jos et itse osoita kunnioittavasi itseäsi, miten muutkaan voisi! Nuori mies on sosiaalisesti kohtuullisen taitava, älykäs ja liiankin empaattinen siis varmaankin pärjää elämässä pitkällä aikajänteellä. Osaa siis ehkä lopettaa, ennen kuin alkaa itse uskoa omaan mollaamiseensa (vtt. vinku-ätmit).

      Vinkuva itsesäälissä rypevä katkeruus ei ole koskaan viehättävää! Ätmin oma asenne itseään kohtaan on se tekijä, joka tekee hänestä ätmin. Jos negatiivisen itseluodun auran päälle on naisvihaaja ja sosiaaliset taidot, pelisilmä ja äly on keskimääräisiä huonompia on leima helposti tiukassa. Vain päästämällä itse irti katkeruudesta ja parantamalla itsearvostusta, on mahdollista muuttaa ITSE oman elämänsä suuntaa. Pahimmillaan ätmi haukkuu aggressiivisesti keski-ikäisiä naisia ja jumiutuu ajatukseen, että hänellä on ”oikeus” teinikaunottareen, vaikka on lähes varmaa ettei sosiaalisesti alhaisen statuksen mies ole vielä keskeneräisen nuoren naisen arvomaailmassa se kiinnostava, Kenelläkään ei ole oikeutta toiseen ihmiseen, Jotta voi tulla Match ja homman jatku alkua pidemälle, pitää kummankin olla yhtä kiinnostuneita,

      • Tosta itsensä mollaamisesta huumorimielessä. Että mä sitä pitkään täällä, enkä siis oottanu mitään, ethän ole vastauksia. Se mun mielestä kuulu siihen mun kokonaisuuteen. Tykkäsin noisa hylätyistä taloista ja vertasinkin itteeni usein 96 saabiin. Siis ärsyttävän rumaan mutta silti kiehtovaan autoon.

        Mutta noi oli kattellu mun videoita, oli kait jo jonkinlaisia faneja. Niin oli eri mieltä, ois ollut äärimmäisen epäkohteliasta vastaan väittää.


      • JeroP kirjoitti:

        Tosta itsensä mollaamisesta huumorimielessä. Että mä sitä pitkään täällä, enkä siis oottanu mitään, ethän ole vastauksia. Se mun mielestä kuulu siihen mun kokonaisuuteen. Tykkäsin noisa hylätyistä taloista ja vertasinkin itteeni usein 96 saabiin. Siis ärsyttävän rumaan mutta silti kiehtovaan autoon.

        Mutta noi oli kattellu mun videoita, oli kait jo jonkinlaisia faneja. Niin oli eri mieltä, ois ollut äärimmäisen epäkohteliasta vastaan väittää.

        Jos on niin terästä sisäisesti, että kestää muilta saman herjan mitä itse itseään herjaa niin ei itsensä mollaamisesta ole suurta vahinkoa. Useimmat kuitenkin toivovat muita mielummin pääasiassa kaunista ja rakentavaa palautetta.


      • Anonyymi

        Voisiko itseään mollaavaa nuorta kohdata vähän sensitiivisemmin, kuin pyytämällä lopettamaan. Esim kuulemalla mitä nuori kertoo itsestään ja huonommuuden tunteestaan. Nuorella on tarve tulla kohdatuksi, ei niinkään ohjatuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko itseään mollaavaa nuorta kohdata vähän sensitiivisemmin, kuin pyytämällä lopettamaan. Esim kuulemalla mitä nuori kertoo itsestään ja huonommuuden tunteestaan. Nuorella on tarve tulla kohdatuksi, ei niinkään ohjatuksi.

        Juutikin näin...

        Kertoa vaikka miten kurjalts kuuĺlostaa, että nuori dissaa itseään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko itseään mollaavaa nuorta kohdata vähän sensitiivisemmin, kuin pyytämällä lopettamaan. Esim kuulemalla mitä nuori kertoo itsestään ja huonommuuden tunteestaan. Nuorella on tarve tulla kohdatuksi, ei niinkään ohjatuksi.

        Keskustelua käydään jatkuvasti. Nuori ei koe olevansa varsinaisesti huono, vaan kokee itse-dissauksen olevan huumoria. Kuitenkin muiden huumorina sama loukkaa, vaikkei näytä sitä kodin ulkopuolella. Juurisyy itseen kohdistuvaan huumoriin on monta vuotta sitten tapahtuneessa koulukiusaamisessa (joka on onneksi ollut useita vuosia kokonaan poissa rankan puuttumisen takia): pahimmillaan pään hakkaamista tiiliseinään, todella rumaa ja epäreilua nimittelyä, lyömistä, rahan vaatimista yms.

        Kerron lapselle, että hän on ihana ja muistutan vahvuuksista joita hänellä on ja myös tietää kiusanneiden lasten taustalla olevan pahoinvoinnin (huostaanottoja/sen uhkaa, päihteitä lapsilla/huoltajilla, muihinkin kohdistuvaa väkivaltaa, psyykkisistä syistä lyhennettyä koulupäivää jne).

        En näe rakentavana mollata itseään edes huumorin varjolla, se ei tee hyvää ja toisten vastine tuo vanhat traumat pintaan.


      • Citrinella kirjoitti:

        Keskustelua käydään jatkuvasti. Nuori ei koe olevansa varsinaisesti huono, vaan kokee itse-dissauksen olevan huumoria. Kuitenkin muiden huumorina sama loukkaa, vaikkei näytä sitä kodin ulkopuolella. Juurisyy itseen kohdistuvaan huumoriin on monta vuotta sitten tapahtuneessa koulukiusaamisessa (joka on onneksi ollut useita vuosia kokonaan poissa rankan puuttumisen takia): pahimmillaan pään hakkaamista tiiliseinään, todella rumaa ja epäreilua nimittelyä, lyömistä, rahan vaatimista yms.

        Kerron lapselle, että hän on ihana ja muistutan vahvuuksista joita hänellä on ja myös tietää kiusanneiden lasten taustalla olevan pahoinvoinnin (huostaanottoja/sen uhkaa, päihteitä lapsilla/huoltajilla, muihinkin kohdistuvaa väkivaltaa, psyykkisistä syistä lyhennettyä koulupäivää jne).

        En näe rakentavana mollata itseään edes huumorin varjolla, se ei tee hyvää ja toisten vastine tuo vanhat traumat pintaan.

        Nuori/lapsi ei ymmärrä itseironiaa ja toisten ronskia huumoria vielä ehkä..???

        Väärällä äänensävyllä sanottu "teit väärin" voi lapselle tarkoittaa: "olet paha/huono"..

        Lasten/nuorten aivot kehittyy 25 vuotiaaksi asti ja jopa yli..ne ei käsitä päälle 30 vuotiaiden sanomisia samoin, kuin samanikäinen ne vastaanottaisi...


      • Citrinella kirjoitti:

        Jos on niin terästä sisäisesti, että kestää muilta saman herjan mitä itse itseään herjaa niin ei itsensä mollaamisesta ole suurta vahinkoa. Useimmat kuitenkin toivovat muita mielummin pääasiassa kaunista ja rakentavaa palautetta.

        Se voi olla sellainenkin juttu, kun ihminen haluaa löytää syyn tapahtuneelle. Niin sillon on helppo just keksiä vaikka, että ulkonäössä on vikaa, niin sillon sinkuksi jääminen on helpompi hyväksyä. Ja voi ottaa asian huumorilla. En siis tiedä onko näin, mutta yks teoria.


    • Parisuhteet (aidot ja kestävät) ei ole kiinni siitä miltä toinen näyttää, mitä toinen omistaa tai mikä on toisen status (millään mittarilla). Ihmisen oma itsekunnioitus toki luo viehättävyyttä ja katkeruus ja epätoivo karkoittavat. Silti se suuri kolahdus on jotain sisempää ja jotain mitä ei pysty valitsemaan kuin kaupan hylyltä. Toinen voi olla täysin sopiva ja aivan ihana ihminen, ja silti ei kolahda ei mitenkään. Tai sitten ihmisessä voi hyvin vikoja ja silti hän kelpaa ja kolahdus on kova. Parisuhteen etsiminen on hyvin rankkaa, jos tuomitsee itse itsensä kelpaamattomaksi tilanteessa, jos syvempi kemia ja aaltopituus ei vaan kohtaa, Kyse ei ole silloin siitä, että kumpikaan ei olisi kelpaava ja riittävä, vaan siitä ettei pelimerkit riitä yhteiseen kemiaan. Parin löytäminen on vähän niin kuin avaimen sovitamista lukkoon. Vaikka kyseessä olisi hulppean talon avain, ei se sovi kuin siihen oikeaan koloonsa (ihmisen kyseessä olleessa oikeita olla elämän varrella useampia, muttei koskaan joka kuukausi tai vuosi tai edes vuosikymmen).

      Jos tuntuu siltä, ettei nyt tai myöhemminkään halua suhdetta, miksi siihen edes lähtisi??? Sellaisessa elämäntilanteessa täyssinkkuus, hyvä puhdas ystävyys, kevyt tapailu tai FWB voi toimia paljon paremmin. Varsinkin traumaattisten suhteiden jälkeen tarvitsee aikaa käsitellä kaikki p*ska ihan rauhassa. Keskeneräisenä vie helposti trauman seuraavaan suhteeseen eikä välttämättä pysty antamaan suhteelle henkisesti ja intimiteetin tasolla sitä mitä suhde vaatisi toimiakseen pitkällä aikajänteellä.

      Parisuhde voi antaa paljon. Ihmisen on yksinkertaisesti hyvä olla. Jos ristiriitoja tulee, niitä saadaan selvitettyä rakentavasti. Peloista ja epävarmuuksista voidaan puhua ja kumpikin osaa tukea toista. Valtapeli puuttuu ja kumpikin osaa olla empaattinen toista kohtaan. Kumpikaan ei odota toiselta jotain mitä toinen ei ole, vaan se aito syvempi ihminen kelpaa omana itsenään. Kumpikin voi olla vahvasti ja turvallisesti kiintynyt. Harvinaista, mutta myös täysin mahdollista.

      Usein taas huonossa suhteen alussa näkee jo ihan alussa, että tämä ei toimisi. Toinen voi olla kiukuttelija ja uhriutuja ja toinen joustaa kun kuminauha. Toisen käytös voi enteillä epävakautta, sairaanloista mustasukkaisuutta, vain toinen osapuolen tunteet syttyy tai vain toinen haluaa panostaa suhteen alkamiseen tms. Miksi epätoivoiseen alkuun edes satsaa? Vaikka olisi omia tunteita, on parempi sellaisessa tilanteessa tunnustaa ettei yhteiseen elämään ole vaan aineksia. Miksi yleensä ottaen ihminen haluaa ja itse valitsee elää suhteessa, joka on lähinnä p*rseestä??? Suhteen pitää antaa enemmän kuin ottaa kokonaisuutena, ev.lut vanhakantainen arvomaailma ”elävä helvetti kunnes kuolema erottaa” ja erot on pahasta, on jäänne historiasta.

      Ihmisen pitää itse pystyä tekemään töitä suhteensa eteen ja parin dynamiikka pitää olla kunnossa, jotta edellytyksiä pitkään ja elämän mittaiseen suhteeseen löytyy. Yksi toimivan dynamiikan peruskallio on yhtenevä arvomaailma ja aaltopituus (usein riittävän samantapainen älykkyys ja yhteensopiva luonne). Hyvää pitää löytyä. Oikean kohtaamisesta on pohjimmiltaan siitä, että haluaa mennä oman ympyrän ulkopuolelle ja olla vastaanottavainen ja uskaltaa. Loppu on puhdasta sattumaa. Jos tuntuu ettei parisuhde voi antaa mitään, sitä ei kannata edes tavoitella.

      • Anonyymi

        Olet edelleen ihanan suora nainen, pisteet siitä.

        AV


      • Niin. Minä luulrn, että maailma on muuttunut monellatapaa. Ihmisistä on tullut paljon "itseellisempiä". Ei tarvita enää raskaita avio- tsi avoliittoja, että voi olls suhteesss toiseen.

        On etäsuhteita, fwb-suhteita jne... nimiä ja määtitelmiä löytyy... mutta ongelma varmaan lienee monirn kohdalla, ettei tarpeet, halut ja toiveet osu mihinkään.... tai sitten vaan halutaan parisuhdetta, mikä kattaa liki kaiken.

        Ja toisaalta ihmiset etsii turvaa sitoutumisesta. Itse ainakin olen huomannut, että keskusteluissakin joku fwb-suhde termi aiheuttaa joillekin niskakarvojen nousun. Se on joillekin sama kuin panoduhde, tai merkitsisi panorinkiä tms. Etäsuhde kuullostaa jo heti paremmalle. Mutta mikä on lopullinen ero?

        Tulee mieleen, että tähän pitäisi saada standardisointi ja selkeät määritteet, niin ihmiset lopettaisi vauhkoilun. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin. Minä luulrn, että maailma on muuttunut monellatapaa. Ihmisistä on tullut paljon "itseellisempiä". Ei tarvita enää raskaita avio- tsi avoliittoja, että voi olls suhteesss toiseen.

        On etäsuhteita, fwb-suhteita jne... nimiä ja määtitelmiä löytyy... mutta ongelma varmaan lienee monirn kohdalla, ettei tarpeet, halut ja toiveet osu mihinkään.... tai sitten vaan halutaan parisuhdetta, mikä kattaa liki kaiken.

        Ja toisaalta ihmiset etsii turvaa sitoutumisesta. Itse ainakin olen huomannut, että keskusteluissakin joku fwb-suhde termi aiheuttaa joillekin niskakarvojen nousun. Se on joillekin sama kuin panoduhde, tai merkitsisi panorinkiä tms. Etäsuhde kuullostaa jo heti paremmalle. Mutta mikä on lopullinen ero?

        Tulee mieleen, että tähän pitäisi saada standardisointi ja selkeät määritteet, niin ihmiset lopettaisi vauhkoilun. 🤣

        Olen etäsuhteessa, se on ihan oikea suhde. Näemme pitkiä viikonloppuja keskimäärin 2-3vko välein ja juttelemme 6-10 tuntia puhelimessa viikon varrella. Kun olemme samassa paikkaa, olemme toisillemme läsnä 95-99% ajasta. Vaikka on kyse etäsuhteesta, seksiäkin on enemmän kuin saman ikäluokan pareilla yyypillisesti. Tai voi sanoa rakastelua, koska seksi on hyvin intiimiä, hellää, kuuntelevaa, läsnäolevaa. Vaikka intimi puoli toimii, silti henkinen taso/sama aaltopituus ja henkinen läheisyys on ne kaikista tärkeimmät. Olen tyytyväinen.

        Etukäteen olisin voinut tuomita etäsuhteen liian vaikeana vaihtoehtona, mutta se toimii hyvin kaikilla tasoilla. On paljon vaikeampi löytää kiinnostava ihminen, jonka kanssa suuret tunteet syttyy molemmin puolin ja lisäksi kemia ja aaltopituus osuu KUIN matkustaa tasasin väliajoin tapaamaan sitä oikealta tuntuvaa ihmistä.

        Puolisko on joskus sanonut, ettei tämän tarvitse olla etäsuhde lopun elämän. Tällä hetkellä kumpikin ikävöi toistaan paljon ja sekin voi joskus tulevaisuudessa ajaa miettimään onko löydettävissä järjellisiä vaihtoehtoja. Jos etänä jatkaen kumpikin pysyy tyytyväisenä, ei mitään ongelmaa pitäisi olla ja jos taas muutostarve alkaa polttelemaan, pitää asiaa sitten miettiä siltä kantilta. Voisin mielelläni asua yhdessä, mutta lapsien takia en pysty vuosiin itse muuttamaan. Myös toiselle muutto vaatisi isoja luopumisia tai järjestelyjä, vaikka hänen lapsensa ei enää kotona asukaan. Olen itse sitä mieltä, että nämä asiat etenee omalla painollaan. Etäsuhde, ainakin tämä, on yhtä sitoutunut kuin lähisuhde. Kumpikin näkee toisensa elämässään pitkällä aikajänteellä (ja on sanonut sen ääneen).

        En näe FWB:ssa mitään moraalista pulmaa, kenelle se sopii. Enkä usko, että yksikään FWB on pitkään jatkuessaan tunteeton suhde. Vaikkei tunteita voi ehkä näyttää kuten suhteessa ja mitään sitoumuksia ei tehdä, silti usein syntyy tunneside. Itse en ole juuri tuon tunnesiteen takia FWB-vaihtoehtoa toteuttanut.

        Riippuu ihmisestä mitä kaipaa suhteeltaan. Sellaista mitä ei kaipaa, ei kannata edes tavoitella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet edelleen ihanan suora nainen, pisteet siitä.

        AV

        No kiitos, jos se oli kehu.


      • Anonyymi

        "Ihmisen pitää itse pystyä tekemään töitä suhteensa eteen ja parin dynamiikka pitää olla kunnossa, jotta edellytyksiä pitkään ja elämän mittaiseen suhteeseen löytyy"

        Voi se olla noinkin, mutta itse ajattelen, ettei parisuhteen pidä olla työtä, vaan pikemminkin mukava harrastus 😆. Yhteiset arvot, ainakin ne mitä molemmat arvostaa.. ja suht samanlainen taajuus kyllä tarvitaan.

        - Sheena


      • Citrinella kirjoitti:

        Olen etäsuhteessa, se on ihan oikea suhde. Näemme pitkiä viikonloppuja keskimäärin 2-3vko välein ja juttelemme 6-10 tuntia puhelimessa viikon varrella. Kun olemme samassa paikkaa, olemme toisillemme läsnä 95-99% ajasta. Vaikka on kyse etäsuhteesta, seksiäkin on enemmän kuin saman ikäluokan pareilla yyypillisesti. Tai voi sanoa rakastelua, koska seksi on hyvin intiimiä, hellää, kuuntelevaa, läsnäolevaa. Vaikka intimi puoli toimii, silti henkinen taso/sama aaltopituus ja henkinen läheisyys on ne kaikista tärkeimmät. Olen tyytyväinen.

        Etukäteen olisin voinut tuomita etäsuhteen liian vaikeana vaihtoehtona, mutta se toimii hyvin kaikilla tasoilla. On paljon vaikeampi löytää kiinnostava ihminen, jonka kanssa suuret tunteet syttyy molemmin puolin ja lisäksi kemia ja aaltopituus osuu KUIN matkustaa tasasin väliajoin tapaamaan sitä oikealta tuntuvaa ihmistä.

        Puolisko on joskus sanonut, ettei tämän tarvitse olla etäsuhde lopun elämän. Tällä hetkellä kumpikin ikävöi toistaan paljon ja sekin voi joskus tulevaisuudessa ajaa miettimään onko löydettävissä järjellisiä vaihtoehtoja. Jos etänä jatkaen kumpikin pysyy tyytyväisenä, ei mitään ongelmaa pitäisi olla ja jos taas muutostarve alkaa polttelemaan, pitää asiaa sitten miettiä siltä kantilta. Voisin mielelläni asua yhdessä, mutta lapsien takia en pysty vuosiin itse muuttamaan. Myös toiselle muutto vaatisi isoja luopumisia tai järjestelyjä, vaikka hänen lapsensa ei enää kotona asukaan. Olen itse sitä mieltä, että nämä asiat etenee omalla painollaan. Etäsuhde, ainakin tämä, on yhtä sitoutunut kuin lähisuhde. Kumpikin näkee toisensa elämässään pitkällä aikajänteellä (ja on sanonut sen ääneen).

        En näe FWB:ssa mitään moraalista pulmaa, kenelle se sopii. Enkä usko, että yksikään FWB on pitkään jatkuessaan tunteeton suhde. Vaikkei tunteita voi ehkä näyttää kuten suhteessa ja mitään sitoumuksia ei tehdä, silti usein syntyy tunneside. Itse en ole juuri tuon tunnesiteen takia FWB-vaihtoehtoa toteuttanut.

        Riippuu ihmisestä mitä kaipaa suhteeltaan. Sellaista mitä ei kaipaa, ei kannata edes tavoitella.

        No tuumimpa ensin tuohon etäsuhteeseen..vähän niinkin, että mikä myös voisi olla teille jokin fakta, helpoite unelmille tms...vaikea sanoittaa. 🤔

        Kummallakin osapuolella on erilainen elämäntilanne, ei niitä äkkiä voi edes ajatuksen tasolla tulevaisuuteen nähdä yhdentyvinä tässä hetkessä...mutta...

        Maailma ja elämä muuttuu...kokoajan.

        Nauttiminen hetkestä ja hyvä sopiminen seuraavasta luo uskoa, toivoa ja halua yhteiseen hyvään, minkä tulevaisuutta ei kumpikaan voi ennalta tietää.

        Ikävä ja tarve/hslu yhteen on voimavara. 🙂

        Mä luulen, että tiedät mishä puhun, mutta osa on ihan kujalla.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Olen etäsuhteessa, se on ihan oikea suhde. Näemme pitkiä viikonloppuja keskimäärin 2-3vko välein ja juttelemme 6-10 tuntia puhelimessa viikon varrella. Kun olemme samassa paikkaa, olemme toisillemme läsnä 95-99% ajasta. Vaikka on kyse etäsuhteesta, seksiäkin on enemmän kuin saman ikäluokan pareilla yyypillisesti. Tai voi sanoa rakastelua, koska seksi on hyvin intiimiä, hellää, kuuntelevaa, läsnäolevaa. Vaikka intimi puoli toimii, silti henkinen taso/sama aaltopituus ja henkinen läheisyys on ne kaikista tärkeimmät. Olen tyytyväinen.

        Etukäteen olisin voinut tuomita etäsuhteen liian vaikeana vaihtoehtona, mutta se toimii hyvin kaikilla tasoilla. On paljon vaikeampi löytää kiinnostava ihminen, jonka kanssa suuret tunteet syttyy molemmin puolin ja lisäksi kemia ja aaltopituus osuu KUIN matkustaa tasasin väliajoin tapaamaan sitä oikealta tuntuvaa ihmistä.

        Puolisko on joskus sanonut, ettei tämän tarvitse olla etäsuhde lopun elämän. Tällä hetkellä kumpikin ikävöi toistaan paljon ja sekin voi joskus tulevaisuudessa ajaa miettimään onko löydettävissä järjellisiä vaihtoehtoja. Jos etänä jatkaen kumpikin pysyy tyytyväisenä, ei mitään ongelmaa pitäisi olla ja jos taas muutostarve alkaa polttelemaan, pitää asiaa sitten miettiä siltä kantilta. Voisin mielelläni asua yhdessä, mutta lapsien takia en pysty vuosiin itse muuttamaan. Myös toiselle muutto vaatisi isoja luopumisia tai järjestelyjä, vaikka hänen lapsensa ei enää kotona asukaan. Olen itse sitä mieltä, että nämä asiat etenee omalla painollaan. Etäsuhde, ainakin tämä, on yhtä sitoutunut kuin lähisuhde. Kumpikin näkee toisensa elämässään pitkällä aikajänteellä (ja on sanonut sen ääneen).

        En näe FWB:ssa mitään moraalista pulmaa, kenelle se sopii. Enkä usko, että yksikään FWB on pitkään jatkuessaan tunteeton suhde. Vaikkei tunteita voi ehkä näyttää kuten suhteessa ja mitään sitoumuksia ei tehdä, silti usein syntyy tunneside. Itse en ole juuri tuon tunnesiteen takia FWB-vaihtoehtoa toteuttanut.

        Riippuu ihmisestä mitä kaipaa suhteeltaan. Sellaista mitä ei kaipaa, ei kannata edes tavoitella.

        Etäsuhde on mukasuhde. Suhde joka on ja ei ole. Kuvaa nykyaikaa ja ihmisen tarvetta säästää ja samalla syödä.

        Parisuhde on aito suhde kun uskaltautuu tuntemaan riippuvaisuutensa toisesta. Ettei koskaan voi olla täysin riippumaton toista kohtaan tuntemastaan odotuksesta tai toisen ”vastauksesta”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisen pitää itse pystyä tekemään töitä suhteensa eteen ja parin dynamiikka pitää olla kunnossa, jotta edellytyksiä pitkään ja elämän mittaiseen suhteeseen löytyy"

        Voi se olla noinkin, mutta itse ajattelen, ettei parisuhteen pidä olla työtä, vaan pikemminkin mukava harrastus 😆. Yhteiset arvot, ainakin ne mitä molemmat arvostaa.. ja suht samanlainen taajuus kyllä tarvitaan.

        - Sheena

        Tottakai parisuhteen pitää olla ihanaa ja kivaa, ei siinä muuten ole järkeä. Kuitenkin suhde vaatii myös asioita sen kiva eteen. Joskus pitää mietti omaa käytöstään tai sanoja, ehkä pyytää anteeksi. Joskus kun toinen on väsynyt on hyvä jos pystyy auttamaan, vaikka aina ei hotsittaisi. Joskus joutuu käsittelemään myös omia kipeitä kohtia, jotta ei toista omia virheitään (vaikka se voi tuntua osittain ikävältä). Kaikki ihmlissuhteet vaatii työtä säilyäkseen, vaikka sen että soittaa, kirjoitaa tai pyytää kahville (edes joskus).

        En tarkoita, että työ, josta puhun tuntuisi työltä, sen haluaa tehdä itse omasta halustaan. Ehkä vain ymmärrän nuo sanat hieman eri sävyissä kuin sinä.


      • Disseisback kirjoitti:

        No tuumimpa ensin tuohon etäsuhteeseen..vähän niinkin, että mikä myös voisi olla teille jokin fakta, helpoite unelmille tms...vaikea sanoittaa. 🤔

        Kummallakin osapuolella on erilainen elämäntilanne, ei niitä äkkiä voi edes ajatuksen tasolla tulevaisuuteen nähdä yhdentyvinä tässä hetkessä...mutta...

        Maailma ja elämä muuttuu...kokoajan.

        Nauttiminen hetkestä ja hyvä sopiminen seuraavasta luo uskoa, toivoa ja halua yhteiseen hyvään, minkä tulevaisuutta ei kumpikaan voi ennalta tietää.

        Ikävä ja tarve/hslu yhteen on voimavara. 🙂

        Mä luulen, että tiedät mishä puhun, mutta osa on ihan kujalla.

        Niin maailma muuttuu, se on varmaa. 😊 Tiettyjä isohkoja juttuja suhteessamme on jo muuttunutkin (koen itse sen positiiviseksi ja näen saman reaktion toisesta). Kyllä uskoisin, että joskus elämme yhdessä, mutta elämä näyttää koska se toteutuu ja mitä muutoksia se vaatii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etäsuhde on mukasuhde. Suhde joka on ja ei ole. Kuvaa nykyaikaa ja ihmisen tarvetta säästää ja samalla syödä.

        Parisuhde on aito suhde kun uskaltautuu tuntemaan riippuvaisuutensa toisesta. Ettei koskaan voi olla täysin riippumaton toista kohtaan tuntemastaan odotuksesta tai toisen ”vastauksesta”.

        Mistä luulet, etten olisi myös riippuvainen (tavallaan) hänestä ja hän minusta. Se taso on olemassa tunteiden tasolla.

        Kummankaan ei tarvitse olla taloudellisesti riippuvainen toisistaan. Kyse ei ole taloudellisesta hyötymisestä vaan rakkaudesta. Molemmilla on yhteisen ajan lisäksi myös omia ystäviä. Joskus näitä ystäviä nähdään yhdessä, joskus erikseen. Vaikka asuisimme yhdessä, sama pätisi. Tiiviissä etäsuhteessa on helppo säilyttää läheisyys ja samaan aikaan terve erillisyys. Se, että ikävöi ja kaipaa, saa huomaamaan miten tärkeä toinen on. Läheisriippuvainen peppu ja paita-systeemi tai sairas mustasukkaisuus on sen sijaan suhteelle iso rasti. Ihmisen pitää saada säilyttää oma itsensä ollakseen tyytyväinen ja onnellinen. Hyvä parisuhde tarjoaa kumppanuuden, mutta silti antaa tilaa terveelle erillisyydelle. Ei se, että kumpikin voi luottaa toiseensa tee suhteesta huonoa.


      • Citrinella kirjoitti:

        Niin maailma muuttuu, se on varmaa. 😊 Tiettyjä isohkoja juttuja suhteessamme on jo muuttunutkin (koen itse sen positiiviseksi ja näen saman reaktion toisesta). Kyllä uskoisin, että joskus elämme yhdessä, mutta elämä näyttää koska se toteutuu ja mitä muutoksia se vaatii.

        Niin, ei kannata miettiä mikä ja miten mikäkin voi loksahtaa paikoilleen, että kaikki olisi hyvin...

        Ainoa minkä voi tehdä, on vaikuttaa lähihetkiin.

        Sopikaa tapaamiset hyvin ja etukäteen. Niin pitkälle kuin voitte...

        Mahdollisimman vähän mitään vaatimuksia. Kun ei ole vaatimuksia, ei ole myöskään odotuksia.

        Mä samaistun tuohon sun suhteeseen ja näen äkkiä hirvittäviä haasteita ja kaikkea, mitä mä olen kokenut. Ja kun tykkään susta, sekä tiedän "teistä" vaan sinut...tuppaa mun kirjoittelut suojaamaan sua...huomaan.

        Mutta ehkä keksin lisää ennfmmin sellaisia "parantavia" ajatuksia, kuin "käsijarruja" vetäviä ideoita? 😉

        Ehkä luulen löytäväni niitä enempi, kun mietin. 🙂


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Mistä luulet, etten olisi myös riippuvainen (tavallaan) hänestä ja hän minusta. Se taso on olemassa tunteiden tasolla.

        Kummankaan ei tarvitse olla taloudellisesti riippuvainen toisistaan. Kyse ei ole taloudellisesta hyötymisestä vaan rakkaudesta. Molemmilla on yhteisen ajan lisäksi myös omia ystäviä. Joskus näitä ystäviä nähdään yhdessä, joskus erikseen. Vaikka asuisimme yhdessä, sama pätisi. Tiiviissä etäsuhteessa on helppo säilyttää läheisyys ja samaan aikaan terve erillisyys. Se, että ikävöi ja kaipaa, saa huomaamaan miten tärkeä toinen on. Läheisriippuvainen peppu ja paita-systeemi tai sairas mustasukkaisuus on sen sijaan suhteelle iso rasti. Ihmisen pitää saada säilyttää oma itsensä ollakseen tyytyväinen ja onnellinen. Hyvä parisuhde tarjoaa kumppanuuden, mutta silti antaa tilaa terveelle erillisyydelle. Ei se, että kumpikin voi luottaa toiseensa tee suhteesta huonoa.

        En luule mitään, enkä puhunut sinun suhteestasi. Se että ei ole riippumaton tarkoittaa sellaisten tunteiden hyväksymistä jotka tuottavat kipua ja joita on joskus hyvin vaikea sietää.

        Sinä puhut onnellisuudesta ja rakkaudesta. Samaan aikaan kirjoitat jostakin, mitä ei vielä edes ole. Muutamilla sanoilla kirjoitat toiveesta, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Kiinnitän huomiota sanavalintoihisi päteä, pitää, on helppo.


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, ei kannata miettiä mikä ja miten mikäkin voi loksahtaa paikoilleen, että kaikki olisi hyvin...

        Ainoa minkä voi tehdä, on vaikuttaa lähihetkiin.

        Sopikaa tapaamiset hyvin ja etukäteen. Niin pitkälle kuin voitte...

        Mahdollisimman vähän mitään vaatimuksia. Kun ei ole vaatimuksia, ei ole myöskään odotuksia.

        Mä samaistun tuohon sun suhteeseen ja näen äkkiä hirvittäviä haasteita ja kaikkea, mitä mä olen kokenut. Ja kun tykkään susta, sekä tiedän "teistä" vaan sinut...tuppaa mun kirjoittelut suojaamaan sua...huomaan.

        Mutta ehkä keksin lisää ennfmmin sellaisia "parantavia" ajatuksia, kuin "käsijarruja" vetäviä ideoita? 😉

        Ehkä luulen löytäväni niitä enempi, kun mietin. 🙂

        Turhaan pelkäät. Se toinen puolisko on suhteeni ihan tosissaan ja hyvin valmis tekemään tilaa tapaamisillemme. Sekin kertoo vuoden aikana on vain kaksi kertaa tainnut olla yli 3 vko kun on nähty ja noista ainoa pidempi on heti alussa, kun kummallakin oli kalenterissa pakollisia menoja jo sovittuna ja toinen johtui työstä (pitkä saikku työkaverilla eikä työpaikalla ollut korvaavaa henkilöä vähän samantapaisessa työssä mitä itsekin teet).

        Minulla on hyvin turvallinen olla tässä suhteessa.

        Pelkäsin haasteita, mutta niitä ei ole vuodessa tullut eteen. Turha pelätä turhaan. Menee koettu stressi hukkaan .


      • Citrinella kirjoitti:

        Turhaan pelkäät. Se toinen puolisko on suhteeni ihan tosissaan ja hyvin valmis tekemään tilaa tapaamisillemme. Sekin kertoo vuoden aikana on vain kaksi kertaa tainnut olla yli 3 vko kun on nähty ja noista ainoa pidempi on heti alussa, kun kummallakin oli kalenterissa pakollisia menoja jo sovittuna ja toinen johtui työstä (pitkä saikku työkaverilla eikä työpaikalla ollut korvaavaa henkilöä vähän samantapaisessa työssä mitä itsekin teet).

        Minulla on hyvin turvallinen olla tässä suhteessa.

        Pelkäsin haasteita, mutta niitä ei ole vuodessa tullut eteen. Turha pelätä turhaan. Menee koettu stressi hukkaan .

        No se, että kertoo toiselle tilanteen (mikä se ikinä onkaan) rehellisesti ja ottaa mukaan toisen ratkaisuun, helpottaa toisen tunteita, mikä lopputulos onkaan...

        Useampi aikuinen ihminen ei kiistä faktoja. Totuuksia...mutta tarvitsee niitä.

        Unelmat, haaveilut pitää unohtaa pois puheista, kun suunnitellaan jotain aikuisten kesken..

        Lapsi sisällä haluaa sitä ihanaa, kaunista ja kivaa...🙃

        Mutta elämä ei ole sitä aina. Aikuiset tietää.
        .


      • Anonyymi kirjoitti:

        En luule mitään, enkä puhunut sinun suhteestasi. Se että ei ole riippumaton tarkoittaa sellaisten tunteiden hyväksymistä jotka tuottavat kipua ja joita on joskus hyvin vaikea sietää.

        Sinä puhut onnellisuudesta ja rakkaudesta. Samaan aikaan kirjoitat jostakin, mitä ei vielä edes ole. Muutamilla sanoilla kirjoitat toiveesta, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Kiinnitän huomiota sanavalintoihisi päteä, pitää, on helppo.

        Mielenkiintoni herää, koska en itse koe rakkaudessa kipua. Mitkä tunteet aiheuttaa sinulle kivun ja missä tilanteessa kipua on niin kovaa ettei sitä kestä? Se mitä tunteita rakastuminen tuottaa riippuu paljon ihmisestä ja ehkä lapsuuden kiintymyssuhteista.

        Ikävä voi tuottaa kipua tai ahdistusta, mutta ikävä voi olla myös kaunista. En pelkää hylätyksi tulemista, en pelkää riitoja (ne saadaan selvitettyä kun tahtoa on), en koe kelpamattomuutta tai kipeää mustasukkaisuutta. Omalla kohdalla seurusteluun johtaneissa suhteissa ole ollut kipua aiheuttavaa epävarmuutta (kumpikin on ollut samalla lailla halukas viemään suhdetta eteenpäin).

        Jos tunteita ei voisi elää tai tunne jäisi yksipuoliseksi, kipua kyllä voi esiintyä jos omat tunteet on kovin vahvat, Eroprosessit voi myös tuottaa kipua, mutta tähän mennessä sekin on ollut kestettävissä olevaa, ei murskaavaa. Samoin kipua olisi, jos kumppani kuolee. Nämä tilanteet eivät kuitenkaan ole tätä hetkeä mitä elän ja koen, että niiden sureminen etukäteen on turhaa.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Mielenkiintoni herää, koska en itse koe rakkaudessa kipua. Mitkä tunteet aiheuttaa sinulle kivun ja missä tilanteessa kipua on niin kovaa ettei sitä kestä? Se mitä tunteita rakastuminen tuottaa riippuu paljon ihmisestä ja ehkä lapsuuden kiintymyssuhteista.

        Ikävä voi tuottaa kipua tai ahdistusta, mutta ikävä voi olla myös kaunista. En pelkää hylätyksi tulemista, en pelkää riitoja (ne saadaan selvitettyä kun tahtoa on), en koe kelpamattomuutta tai kipeää mustasukkaisuutta. Omalla kohdalla seurusteluun johtaneissa suhteissa ole ollut kipua aiheuttavaa epävarmuutta (kumpikin on ollut samalla lailla halukas viemään suhdetta eteenpäin).

        Jos tunteita ei voisi elää tai tunne jäisi yksipuoliseksi, kipua kyllä voi esiintyä jos omat tunteet on kovin vahvat, Eroprosessit voi myös tuottaa kipua, mutta tähän mennessä sekin on ollut kestettävissä olevaa, ei murskaavaa. Samoin kipua olisi, jos kumppani kuolee. Nämä tilanteet eivät kuitenkaan ole tätä hetkeä mitä elän ja koen, että niiden sureminen etukäteen on turhaa.

        Lue yläpuolelta dissen vastaus sinulle.

        Rakastumisen kuplivassa ilossa tunnet sitä hyvää oloa ja onnea mitä tunnet ja ikävä on siitä muistutuksena kun toinen on muualla. Toisesta eroaminen on hetkellistä, paluun odottaminen ja jälleennäkeminen riemullista. Ei ole tarvetta tuntea toisesta riippuvaisuutta eikä liioin rehennellä riippumattomuudella. Kaikki on hyvin.

        Onko sinun rakkauden kielesi järjen ja sanojen älyllinen ääni?


      • Disseisback kirjoitti:

        No se, että kertoo toiselle tilanteen (mikä se ikinä onkaan) rehellisesti ja ottaa mukaan toisen ratkaisuun, helpottaa toisen tunteita, mikä lopputulos onkaan...

        Useampi aikuinen ihminen ei kiistä faktoja. Totuuksia...mutta tarvitsee niitä.

        Unelmat, haaveilut pitää unohtaa pois puheista, kun suunnitellaan jotain aikuisten kesken..

        Lapsi sisällä haluaa sitä ihanaa, kaunista ja kivaa...🙃

        Mutta elämä ei ole sitä aina. Aikuiset tietää.
        .

        Elämässä ja parisuhteessa tulee taatusti vaikeita hetkiä. Se on selvää. Niitä vaikeita hetkiä on turha manata etukäteen, ne tulee kun on tullakseen ja on sen hetken asia ratkoa tilanteet.

        Meillä on avoin ja hyvä keskusteluyhteys, onneksi. Olemme puhuneet myös vaikeista asioista. Tahtoa selvitä yhdessä näyttäisi olevan vuoden perusteella. En siis osaa pelätä etukäteen ja vaikka joku asia nousisi vastoin odotuksia liian isoksi esteeksi (mihin en usko), niin silti tämä eletty aika yhdessä on ollut suuri rikkaus elämässä.

        Mielummin elän tässä ja nyt, ja pidän yllä haaveita ja tavoitteita elämässä (huom. itse matka on haaveissa vielä tärkeämpi kuin määränpää) kuin suren etukäteen jotain mitä ei välttämättä koskaan satu. En romahda, vaikka elämä menisikin erilailla kuin mikä on oma toive.

        Toivo, armollisuus ja kohtuullisuus tekee elämästä paljon parempaa. Tähän mennessä olen saanut elämässä enemmän mitä olen edes osannut kohtuullisuudessani toivoa, se ei poista sitä että hyvin vaikeitakin elämäntilanteita on pitänyt selvitä. Nekään ei tee elämää huonoksi, elämä palaa vaikeiden hetkien jälkeen uomilleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue yläpuolelta dissen vastaus sinulle.

        Rakastumisen kuplivassa ilossa tunnet sitä hyvää oloa ja onnea mitä tunnet ja ikävä on siitä muistutuksena kun toinen on muualla. Toisesta eroaminen on hetkellistä, paluun odottaminen ja jälleennäkeminen riemullista. Ei ole tarvetta tuntea toisesta riippuvaisuutta eikä liioin rehennellä riippumattomuudella. Kaikki on hyvin.

        Onko sinun rakkauden kielesi järjen ja sanojen älyllinen ääni?

        Hitsi mä en täsyä teidän välisestä keskustelusta saanut "hippaa". Ja oon liian väsynyt nyt selaamaan läpi tätä keskustelua..

        Mutta... Citikka on minusta enempi "konkreettisempi" puhuttelee minussa sellaista faktoihin ja realistisuuteen perustuvaa ajattelutapaa... Citikan perusteet voidaan todistaa historiasta...Citiksn toimin hän pääsisi "kuiville" helposti.

        Mutta sitten usein jää sellainen harmaa "harso" mihin ei oikrin selityksiä löydy. Mä korn sinne innuitiivisuuden, alitajunnassa tapahtuvat jutut jne....

        Eikä Citikkakaan niitä ole kieltänyt...

        Mä vaan luulen, että Citikka on nyt saanut kaiken vahvistuksrn hommalleen..ja painaa 110 lasissa.

        Mitäpä pitäis enää jarrutella? Miksi? 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue yläpuolelta dissen vastaus sinulle.

        Rakastumisen kuplivassa ilossa tunnet sitä hyvää oloa ja onnea mitä tunnet ja ikävä on siitä muistutuksena kun toinen on muualla. Toisesta eroaminen on hetkellistä, paluun odottaminen ja jälleennäkeminen riemullista. Ei ole tarvetta tuntea toisesta riippuvaisuutta eikä liioin rehennellä riippumattomuudella. Kaikki on hyvin.

        Onko sinun rakkauden kielesi järjen ja sanojen älyllinen ääni?

        Se miten prosessoin asioita, on eri asia miten elän irl. Kun elän, en ajattele. Tottakai poden ikävää, muttei se murskaa. Tottakai odotan tapaamista ja iloitsen kun tavataan. Koska juttelemme niin paljon joka viikko puhelimessa, ei tunneyhteys katkea tapaamisten välillä.

        Huomaan, että teillä osalla vaikea kohdata, että olen onnellinen ja tyytyväinen. Ja tapani elää on erilainen kuin omanne. Miksi ihmeessä?


      • Citrinella kirjoitti:

        Se miten prosessoin asioita, on eri asia miten elän irl. Kun elän, en ajattele. Tottakai poden ikävää, muttei se murskaa. Tottakai odotan tapaamista ja iloitsen kun tavataan. Koska juttelemme niin paljon joka viikko puhelimessa, ei tunneyhteys katkea tapaamisten välillä.

        Huomaan, että teillä osalla vaikea kohdata, että olen onnellinen ja tyytyväinen. Ja tapani elää on erilainen kuin omanne. Miksi ihmeessä?

        Tuohon: "Koska juttelemme niin paljon joka viikko puhelimessa, ei tunneyhteys katkea tapaamisten välillä."

        Mikään ei korvaa oikeaa läsnäoloa, ihoa...

        Kaikkea mitä toiselle haluaa antaa jaksamaan, ei voi antaa kuin "luonnollisesti".

        Nettihömpät, puhelimet yms. On vain "laiha lohtu".

        Ihminfn tarvitsee ihonkosketuksen...

        Enkä tästä periaatteesta peräänny pätkääkään. 😤


      • Disseisback kirjoitti:

        Hitsi mä en täsyä teidän välisestä keskustelusta saanut "hippaa". Ja oon liian väsynyt nyt selaamaan läpi tätä keskustelua..

        Mutta... Citikka on minusta enempi "konkreettisempi" puhuttelee minussa sellaista faktoihin ja realistisuuteen perustuvaa ajattelutapaa... Citikan perusteet voidaan todistaa historiasta...Citiksn toimin hän pääsisi "kuiville" helposti.

        Mutta sitten usein jää sellainen harmaa "harso" mihin ei oikrin selityksiä löydy. Mä korn sinne innuitiivisuuden, alitajunnassa tapahtuvat jutut jne....

        Eikä Citikkakaan niitä ole kieltänyt...

        Mä vaan luulen, että Citikka on nyt saanut kaiken vahvistuksrn hommalleen..ja painaa 110 lasissa.

        Mitäpä pitäis enää jarrutella? Miksi? 🤔

        Olen vahvasti intuitiivinen ihminen, vaikka analysoin. Päätökset teen kuitenkin aina tunteella/intuitiolla. Ja vaikka sinä ja tuo toinen epäilette, olen sisältä tunneihminen, vaikka samaan aikaan olen myös tunteiltani stabiili. Tunneihmisen stereotypia on heiluva, kiukutteleva ja romahteleva tuuliviiri.

        Intuitio on vahva, myönnän. Ilman sitä ei etäsuhteeseen olisi varmaan uskaltanut enkä taatusti puhuisi suhteesta täällä ilman sitä.


      • Citrinella kirjoitti:

        Olen vahvasti intuitiivinen ihminen, vaikka analysoin. Päätökset teen kuitenkin aina tunteella/intuitiolla. Ja vaikka sinä ja tuo toinen epäilette, olen sisältä tunneihminen, vaikka samaan aikaan olen myös tunteiltani stabiili. Tunneihmisen stereotypia on heiluva, kiukutteleva ja romahteleva tuuliviiri.

        Intuitio on vahva, myönnän. Ilman sitä ei etäsuhteeseen olisi varmaan uskaltanut enkä taatusti puhuisi suhteesta täällä ilman sitä.

        Ehkä vain haluisin jotain varovaisuutta sinulta? Mikä on absurdia...

        Sä jotenkin sanailet jo tulevaisuutta jotenkin...mitä et voi tietää..

        Hmmm..etsin sanaa...

        Manipuloida. Ohjata, kontrolloida...

        Jotain tuollaista hain...🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Tuohon: "Koska juttelemme niin paljon joka viikko puhelimessa, ei tunneyhteys katkea tapaamisten välillä."

        Mikään ei korvaa oikeaa läsnäoloa, ihoa...

        Kaikkea mitä toiselle haluaa antaa jaksamaan, ei voi antaa kuin "luonnollisesti".

        Nettihömpät, puhelimet yms. On vain "laiha lohtu".

        Ihminfn tarvitsee ihonkosketuksen...

        Enkä tästä periaatteesta peräänny pätkääkään. 😤

        Ihokosketus on tärkeää, samaa mieltä. Itse tarvitsen sen lisäksi vahvan henkisen yhteyden ja sanoisin, että se on vieläkin tärkeämpi. Ihokosketusta on tosi paljon kun ollaan samassa paikassa. Enemmän kosketusta saan kuin olen aiemmissa lähisuhteissa saanut, tosin se on aika tiiviissä paketissa 😉😊 ja sitten väliajat ollaan läheisyyden kaipuun sanoittamisen ja henkisen yhteyden varassa. Juuri puhuimme. 🥰

        Suhteessa on kohta vuosipäivä. Jos en uskoisi ja olisi täysillä mukana, olisi suhde jäänyt lyhyeksi jo alkuunsa. Parisuhde ei ole itsessään arvo, mutta läheinen, rakastava ja toimiva parisuhde taas on tärkeä arvo. Tässä on vaan hyvä olla. Turhaan pelkät että suunnittelen yksin pilvilinnoja.


      • Citrinella kirjoitti:

        Ihokosketus on tärkeää, samaa mieltä. Itse tarvitsen sen lisäksi vahvan henkisen yhteyden ja sanoisin, että se on vieläkin tärkeämpi. Ihokosketusta on tosi paljon kun ollaan samassa paikassa. Enemmän kosketusta saan kuin olen aiemmissa lähisuhteissa saanut, tosin se on aika tiiviissä paketissa 😉😊 ja sitten väliajat ollaan läheisyyden kaipuun sanoittamisen ja henkisen yhteyden varassa. Juuri puhuimme. 🥰

        Suhteessa on kohta vuosipäivä. Jos en uskoisi ja olisi täysillä mukana, olisi suhde jäänyt lyhyeksi jo alkuunsa. Parisuhde ei ole itsessään arvo, mutta läheinen, rakastava ja toimiva parisuhde taas on tärkeä arvo. Tässä on vaan hyvä olla. Turhaan pelkät että suunnittelen yksin pilvilinnoja.

        Tuo kosketus on tärkeää. Varsinkin jos on jotain vakavampaa sanomista. Pitää vaikka käsistä kiinni ja katsoo suoraan silmiin. Silloin toinrn tietää, että se ei tule pahalla, vaan hyvällä. 🙂


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Tottakai parisuhteen pitää olla ihanaa ja kivaa, ei siinä muuten ole järkeä. Kuitenkin suhde vaatii myös asioita sen kiva eteen. Joskus pitää mietti omaa käytöstään tai sanoja, ehkä pyytää anteeksi. Joskus kun toinen on väsynyt on hyvä jos pystyy auttamaan, vaikka aina ei hotsittaisi. Joskus joutuu käsittelemään myös omia kipeitä kohtia, jotta ei toista omia virheitään (vaikka se voi tuntua osittain ikävältä). Kaikki ihmlissuhteet vaatii työtä säilyäkseen, vaikka sen että soittaa, kirjoitaa tai pyytää kahville (edes joskus).

        En tarkoita, että työ, josta puhun tuntuisi työltä, sen haluaa tehdä itse omasta halustaan. Ehkä vain ymmärrän nuo sanat hieman eri sävyissä kuin sinä.

        Se mitä kukakin pitää mukavana ja kivana vaihtelee suuresti, samoin suhteilijoiden persoona, ja suhtautuminen parisuhteen perusfiilikseen.

        Minusta on itsestäänselvyys, että kun ollaan missä tahansa suhteessa pidetään yhteyksiä, soitellaan, kirjoitellaan, tavataan. Ei se ole "työtä". Tai jos onkin, niin ehdottomasti vapaaehtoistyötä 🤭

        Lueskelin tuossa viestinvaihtoasi anonyymin kanssa "oikeasta" ja "väärästä" parisuhteesta. Huhhuh. Sehän on ihan jokaisen oma hyvin intiimi asia millaiset ovat oman parisuhteen raamit ja niitä tulisi muiden kunnioittaa. Ihan aikuisten oikeasti pitää ymmärtää ihmisten erilaisuus. Se mikä yhdelle on mukavaa ja kivaa, ei ole sitä toiselle ja kolmannelle voi olla jopa kauhistus.

        Minuun tarttuu toisten tunteet (ja ajatukset..) hyvin helposti, josta johtuu että kuormitun myös nopeasti ja siksi tarvitsen paljon omaa aikaa. Etenkin kun elämässäni oli pitkä ajanjakso, että omasta ajasta oli kamala puute.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tuohon: "Koska juttelemme niin paljon joka viikko puhelimessa, ei tunneyhteys katkea tapaamisten välillä."

        Mikään ei korvaa oikeaa läsnäoloa, ihoa...

        Kaikkea mitä toiselle haluaa antaa jaksamaan, ei voi antaa kuin "luonnollisesti".

        Nettihömpät, puhelimet yms. On vain "laiha lohtu".

        Ihminfn tarvitsee ihonkosketuksen...

        Enkä tästä periaatteesta peräänny pätkääkään. 😤

        Sekoilen tähän väliin.

        "Ihminfn tarvitsee ihonkosketuksen..."

        Kaikki ihmiset eivät tarvitse ihokosketusta kaikenaikaa, etenkään aikuisena... Kosketus on tärkeintä lapsille ja vanhuksille.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilen tähän väliin.

        "Ihminfn tarvitsee ihonkosketuksen..."

        Kaikki ihmiset eivät tarvitse ihokosketusta kaikenaikaa, etenkään aikuisena... Kosketus on tärkeintä lapsille ja vanhuksille.

        - Sheena

        ”Kaikki ihmiset…. Jne ,etenkään aikuisena… Kosketus on tärkeintä lapsille ja vanhuksille.”

        No huh, huh…

        Missähän iässä aikuisuus päättyy ja vanhuus alkaa??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilen tähän väliin.

        "Ihminfn tarvitsee ihonkosketuksen..."

        Kaikki ihmiset eivät tarvitse ihokosketusta kaikenaikaa, etenkään aikuisena... Kosketus on tärkeintä lapsille ja vanhuksille.

        - Sheena

        No ei kaikenaikaa. Mutta tarkoitin sen lähinnä niin, että vaikka on erilaisia viestimiä, millä pitää etäsuhteessa yhteyttä, niin silti se pitää muistaa, että se ihokosketus on paras keino ilmaista tunteitaan kokonaisvaltaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kaikki ihmiset…. Jne ,etenkään aikuisena… Kosketus on tärkeintä lapsille ja vanhuksille.”

        No huh, huh…

        Missähän iässä aikuisuus päättyy ja vanhuus alkaa??

        Sen pystyy havaitsemaan, vaikkapa vanhempiensa kautta.

        Aikuisuus päättyy vähintään osittain silloin, kun sairaudet "ottavat vallan". Kun ei kirjoittaminen/lukeminen enää luonnistu, eikä puhelimessa puhuminen. Tavatesaan esimerkiksi muistisairaan hoitokodissa, normaali dialogi ja vuorovaikutus harvoin enää onnistuu. Kosketus auttaa tässä, kädestä pitely. Ei tietysti kaikilla.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ei kaikenaikaa. Mutta tarkoitin sen lähinnä niin, että vaikka on erilaisia viestimiä, millä pitää etäsuhteessa yhteyttä, niin silti se pitää muistaa, että se ihokosketus on paras keino ilmaista tunteitaan kokonaisvaltaisesti.

        Joillain noin, ei kaikilla. Olen todella pidättyvä ihokosketuksen suhteen, eli harvemmin ilmaisen tunteita kosketuksella (seksiä lukuunottamatta). Tapaamishali ja lähtöpusu, ne on siinä 🤣

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillain noin, ei kaikilla. Olen todella pidättyvä ihokosketuksen suhteen, eli harvemmin ilmaisen tunteita kosketuksella (seksiä lukuunottamatta). Tapaamishali ja lähtöpusu, ne on siinä 🤣

        - Sheena

        No onhan jo tuossakin. 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        No onhan jo tuossakin. 🙂

        En tiedä mihin ketjussa kommentoisin, niin kommentoin sitten loppuun kollektiivisesti. Olen samaa mieltä, että ihmisiä ja tarpeita on erilaisia.

        Parisuhteen onnistuminen on haaste, jos kumppani on LIIAN erilainen kosketuksen tarpeen, läsnäolon vs. oman ajan tarpeen suhteen. Erot ei haittaa, jos ei olla tarpeiden suhteen liian erilaisia ja välistä löytyy alue, joka on molemmille keltainen ja siedettävä. Jos taas toisella tarve olla fyysisesti lähellä päivittäin tai useamminkin ja toinen taas kestää saman juuri ja juuri nopeasti kerran viikossa tai kuussa, niin jompikumpi joutuu luopumaan itsestään tai omista tarpeistaan.

        Yhtä hyvin sanat olla fyysisesti lähellä voisi korvata ’olla henkisesti henkisesti lähellä’ tai sanalla seksiin. Kumpikaan ääripää ei ole yhtään sen huonompi, kaikki ihmiset ei vaan sovi toisilleen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Citrinella kirjoitti:

        En tiedä mihin ketjussa kommentoisin, niin kommentoin sitten loppuun kollektiivisesti. Olen samaa mieltä, että ihmisiä ja tarpeita on erilaisia.

        Parisuhteen onnistuminen on haaste, jos kumppani on LIIAN erilainen kosketuksen tarpeen, läsnäolon vs. oman ajan tarpeen suhteen. Erot ei haittaa, jos ei olla tarpeiden suhteen liian erilaisia ja välistä löytyy alue, joka on molemmille keltainen ja siedettävä. Jos taas toisella tarve olla fyysisesti lähellä päivittäin tai useamminkin ja toinen taas kestää saman juuri ja juuri nopeasti kerran viikossa tai kuussa, niin jompikumpi joutuu luopumaan itsestään tai omista tarpeistaan.

        Yhtä hyvin sanat olla fyysisesti lähellä voisi korvata ’olla henkisesti henkisesti lähellä’ tai sanalla seksiin. Kumpikaan ääripää ei ole yhtään sen huonompi, kaikki ihmiset ei vaan sovi toisilleen.

        Kumpikaan henkinen tai fyysinen lähellä oleminen ei tosiaan sulje pois toisiaan, mutta harvassa on ääripään ihmiset. Itseasiassa jokaisella meistä henkisyys ja kehollisuus vuorottelee ajoittain, jopa niin, ettei henkilö itse huomaa. Moni rutisee täälläkin seksin/naisen puutetta, mutta syvemmällä tuossa puutteessa on henkinen tyhjyys ja irrallisuus.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikaan henkinen tai fyysinen lähellä oleminen ei tosiaan sulje pois toisiaan, mutta harvassa on ääripään ihmiset. Itseasiassa jokaisella meistä henkisyys ja kehollisuus vuorottelee ajoittain, jopa niin, ettei henkilö itse huomaa. Moni rutisee täälläkin seksin/naisen puutetta, mutta syvemmällä tuossa puutteessa on henkinen tyhjyys ja irrallisuus.

        Varmaan ihan just noin. Tosin henkistä tyhjyyttä ei ole sinkkunakaan, jos on riittävästi läheisiä ihmisiä, joiden kanssa voi olla aito oma itsensä ja joiden kanssa pystyy juttelemaan itselle tärkeistä asioista oli se ihminen sitten ystävä tai sukulainen.


    • Anonyymi

      "Miksi täällä pitäisi aina vain toitottaa sitä, kun ei saa kumppania ja ei löydy ketään?"

      Ei tarvitse toitottaa. Muut ovat jo aikoja havainneet, ettei Disse saa eikä löydä. Ainoastaan itse uskoo, että voep se olla niinnii, vuan voep se olla toesinnii.

      • Olenko maininnut huolestani, ettei krtään vierelle löytyisi? Jos niin olen jossain maininnut, niin olidipa kiva nähdä siitä vaikka linkki.


      • Anonyymi

        Mä kyllä uskon ja luulen, että Disselle olis ottajia jopa palstalla naiset on usein kiinnostuneet hänestä. Irl varmaan yhtälailla.

        Ja se joitain miehiä mm. täällä palstalla korpeaa, jos hän saa huomiota naisoletetuilta, tämmönen havainto sivusta.

        Jos pitäisi ottaa kilpailu saanko minä naisouolisena helpommin kumppanin kuin Dusse tai edes treffit, niin Disse voittaisi. Hänellä on sosiaalisempi luonne ja tyyli jutella, elää. Joten ei edes sukupuoli ole tässä se ydin juttu.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä kyllä uskon ja luulen, että Disselle olis ottajia jopa palstalla naiset on usein kiinnostuneet hänestä. Irl varmaan yhtälailla.

        Ja se joitain miehiä mm. täällä palstalla korpeaa, jos hän saa huomiota naisoletetuilta, tämmönen havainto sivusta.

        Jos pitäisi ottaa kilpailu saanko minä naisouolisena helpommin kumppanin kuin Dusse tai edes treffit, niin Disse voittaisi. Hänellä on sosiaalisempi luonne ja tyyli jutella, elää. Joten ei edes sukupuoli ole tässä se ydin juttu.

        Entinen Eivori

        Syrjään vetöytyvät introvertit ei ole ensinnäkään kovin helppoja lähestyttäviä, eikä ujot ihmiskammoiset. Sosiaaliset taidot on valtavan iso osa pariutumista ja vielä sekään ei riitä, että on taitoja (mullakin on), vaan asenne, avoimuus ja arvot vaikuttaa paljon. Toki myös se, että pystyy huolehtimaan itsestään taloudellisesti kuin muutenkin, se luo turvaa kumppanillekin. Hyvin haluttu ominaisuus miehissä eritoten tuokin.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjään vetöytyvät introvertit ei ole ensinnäkään kovin helppoja lähestyttäviä, eikä ujot ihmiskammoiset. Sosiaaliset taidot on valtavan iso osa pariutumista ja vielä sekään ei riitä, että on taitoja (mullakin on), vaan asenne, avoimuus ja arvot vaikuttaa paljon. Toki myös se, että pystyy huolehtimaan itsestään taloudellisesti kuin muutenkin, se luo turvaa kumppanillekin. Hyvin haluttu ominaisuus miehissä eritoten tuokin.

        Entinen Eivori

        Ja juu, naiset tykkää että mies on pidetty seurueessaan, muttei kukaan pahemmin tykkää jos mies on lipevä joka perseen öljyäjä ja mairittelija. Siksikin Disse varmasti vetää pitempää kortta. Osaa myös torjua.

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä kyllä uskon ja luulen, että Disselle olis ottajia jopa palstalla naiset on usein kiinnostuneet hänestä. Irl varmaan yhtälailla.

        Ja se joitain miehiä mm. täällä palstalla korpeaa, jos hän saa huomiota naisoletetuilta, tämmönen havainto sivusta.

        Jos pitäisi ottaa kilpailu saanko minä naisouolisena helpommin kumppanin kuin Dusse tai edes treffit, niin Disse voittaisi. Hänellä on sosiaalisempi luonne ja tyyli jutella, elää. Joten ei edes sukupuoli ole tässä se ydin juttu.

        Entinen Eivori

        Dusse? 🤣

        Joo, kyllä minä saan ihmiset liikkeelle, vaikka oisivat kuinks estyneitä, jos haluan.

        Osaan puhua, kirjoittaa ja kommunikoida, että jumittuneinkin möröttäjä herää...ja lähtee tulemaan kohti. 🙂

        Mutts fn minäkään ksikkia miellytä, eikä kaikki minua...se on jo eri juttu. 😃

        Mutta 90% ihmisistä törmää tähän, mihin minä en törmää. 🙃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Dusse? 🤣

        Joo, kyllä minä saan ihmiset liikkeelle, vaikka oisivat kuinks estyneitä, jos haluan.

        Osaan puhua, kirjoittaa ja kommunikoida, että jumittuneinkin möröttäjä herää...ja lähtee tulemaan kohti. 🙂

        Mutts fn minäkään ksikkia miellytä, eikä kaikki minua...se on jo eri juttu. 😃

        Mutta 90% ihmisistä törmää tähän, mihin minä en törmää. 🙃

        Kävi sormien kanssa hazardit ja tuli Dusse. 🤣

        Uskon! Vaikutat hyvin ulospäin suuntautuneelta ja sellaiselta "kansainväliseltä" tyypiltä. Että tuskin oot kovin estoinen oudossakaan seurassa. 😄

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävi sormien kanssa hazardit ja tuli Dusse. 🤣

        Uskon! Vaikutat hyvin ulospäin suuntautuneelta ja sellaiselta "kansainväliseltä" tyypiltä. Että tuskin oot kovin estoinen oudossakaan seurassa. 😄

        Entinen Eivori

        Tiesin, että tuli "sivuosuma" mut kiva! 😃

        Ei mua haittaa sekään, että joku on "kunnolla outo". On tullut kaikenlaista vastaan...😃

        Mutta kyllä mä oon hiukan alkanut "erakoitumaan" tännepäin....🤔
        Tuntuu, ettri ole aikuisia, vaan on aikuisia, ketkä käyttääntyy kuin lapset. Lapsenmielisyys ei siihen liity...aikuiset vaan ei suostu ottamaan elämästään vastuuta...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tiesin, että tuli "sivuosuma" mut kiva! 😃

        Ei mua haittaa sekään, että joku on "kunnolla outo". On tullut kaikenlaista vastaan...😃

        Mutta kyllä mä oon hiukan alkanut "erakoitumaan" tännepäin....🤔
        Tuntuu, ettri ole aikuisia, vaan on aikuisia, ketkä käyttääntyy kuin lapset. Lapsenmielisyys ei siihen liity...aikuiset vaan ei suostu ottamaan elämästään vastuuta...

        Jep. 😅

        Nojuu, erakoituminen on joskus sitäkin, että viisastuu ja ei enää lähde kaikkeen suinpäin mukaan. Minusta osaa olla hyväkin asia.

        Mun erakoituminen alkoi maalle muutosta jo 1989 ja on vaan iän myötä vakiintunut. Joten en kavahda erakoita. 😄👍

        Entinen Eivori


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. 😅

        Nojuu, erakoituminen on joskus sitäkin, että viisastuu ja ei enää lähde kaikkeen suinpäin mukaan. Minusta osaa olla hyväkin asia.

        Mun erakoituminen alkoi maalle muutosta jo 1989 ja on vaan iän myötä vakiintunut. Joten en kavahda erakoita. 😄👍

        Entinen Eivori

        Sitäkin juu...

        Mutta minusta mun erakoituminen johtuu yleisesta "lampaantumisesta". "Lampaantumisella" tarkoitan sitä, että heittäydytään toisten ja yhteiskunnan kannatettavaksi. Tullaan "työpaikalle", mutta ei tehdä töitä. Ollaan huoltaja, mutta ei huolleta.

        Jotain tuohon suuntaan...

        Ei huvita jotenkin olla yllämainittujen kanssa tekemisissä.

        Ja hei, jäi mainitsematta yksi tyyppi...uhriutujat!

        Inhoan uhriutujia!

        "Teen tämänkin, kun ei kukaan muukaan tee!"

        Tekisi mieli huutaa, että jätä tekemättä, eläkä ainakaan marise ääneen!

        Jos tekee muitten puolesta työt ja sitten jälkeenpäin naukuu niistä, on uhriutuja ja nauttii siitä, että voi nostaa itsensä erikoisasemaan. Selkärankaa ei ole siihrn, että jo "kättelyssä" sanoisi, ettei tämä homma ole mun...vaan tuon tyypin tms.

        Uhriutujat sotkee paljon sitä, mitfn nykyään töitä vaikka lasketaan...


    • Anonyymi

      Koska elämän sisältö /onnellisuus on riippuvainen muista. Sitä haetaan itsensä ulkopuolelta. Luullaan että kun saan sitä tai tuota olen onnellinen. Ehei se niin mene. Jos ei onni löydy omasta itsestään niin ei todella sen ulkopuoleltakaan. 🤷‍♀️

      • Anonyymi

        Eikä ulkokultaisuudestakaan. Ulkonäöstä. Botokseista. Lihaksista. Kaikki aivan vääriin huuhaa arvoihin tuhlaamisista. Ei ihme että maailmssa on pilvinpimein onnettomaa onnettomampia ihmisiä.🤷‍♀️


    • Anonyymi

      Kyllä !
      Nuorena pojuna kävin kaupungilla juottoloissa - 90 luvulla ja kyllä .....
      pimuja oli tarjolla
      Kaikkien pimujen kanssa oli hauskaa
      ja silloin tällöin
      jotain muutakin.
      Suosittelen jalkautumista kapakkiin.
      Nettissä on köyhää.

      • Anonyymi

        Kapakitkin tuli koettua,ihan uteliaisuudesta.oppimishalusta. mitää opin, oli täyttä pskaa. Ei kiinnosta. Paljon rakkaampaa on olla oman lapsen, lemmikin, lapsenlaste ja arvostavien ystävien ka. Olen onnen pekka!♥️🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapakitkin tuli koettua,ihan uteliaisuudesta.oppimishalusta. mitää opin, oli täyttä pskaa. Ei kiinnosta. Paljon rakkaampaa on olla oman lapsen, lemmikin, lapsenlaste ja arvostavien ystävien ka. Olen onnen pekka!♥️🤷‍♀️

        Te saatanan nilkit yritätte maalittaa/alistaa/ ettet ole hyvä ihminen /kaunis/tai ihmisarvoinen jos et ole levitä haarojasi ja ota ketä tahansa pornorunkkua. No en vattu ota. Pitäkää tunkkinne. Mulla on jotain paljon parempaa ja arvokkaampaa. Mua ette aivopese.suksikaa niin kauas kun pippuri kasvaa. 👎🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te saatanan nilkit yritätte maalittaa/alistaa/ ettet ole hyvä ihminen /kaunis/tai ihmisarvoinen jos et ole levitä haarojasi ja ota ketä tahansa pornorunkkua. No en vattu ota. Pitäkää tunkkinne. Mulla on jotain paljon parempaa ja arvokkaampaa. Mua ette aivopese.suksikaa niin kauas kun pippuri kasvaa. 👎🤷‍♀️

        Köhöm, olet siis JO mummo joka arvottaa seksuaalisen halukkuuden merkitystä parisuhteissa, tai niiden alkuvaiheessa?
        Tarkennuksen vuoksi, voisit kai vain ohjeistaa ikäisiäsi?

        Eikä se, että olisi elämässä ne "oikeat arvot". Lopputulos ratkaisee, eikä millään ennakoiduilla "arvoilla" elämässä menestymistä voi kuvailla.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köhöm, olet siis JO mummo joka arvottaa seksuaalisen halukkuuden merkitystä parisuhteissa, tai niiden alkuvaiheessa?
        Tarkennuksen vuoksi, voisit kai vain ohjeistaa ikäisiäsi?

        Eikä se, että olisi elämässä ne "oikeat arvot". Lopputulos ratkaisee, eikä millään ennakoiduilla "arvoilla" elämässä menestymistä voi kuvailla.

        AV

        Kiitos pässi mielipiteestäsi ja tyhmääkin tyhmemmästä kysymyksestäsi. En ottaisi sinua miljoonastakaan eikä ulkoinen olemuksesi kiinnosta. Yhy! Juoksetko työterveyteen hakee pipiin laastarii vai eläkkeelläkö ruikutat kun ei siniset pilleritkään enäö suostu palvelemaan? Yhyy👎🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos pässi mielipiteestäsi ja tyhmääkin tyhmemmästä kysymyksestäsi. En ottaisi sinua miljoonastakaan eikä ulkoinen olemuksesi kiinnosta. Yhy! Juoksetko työterveyteen hakee pipiin laastarii vai eläkkeelläkö ruikutat kun ei siniset pilleritkään enäö suostu palvelemaan? Yhyy👎🤷‍♀️

        En ole vielä ukki, enkä koskaan ole rakastellut mummojen kanssa.
        Vastauksesi edusti kyllä tunnetta, jonka sinulla uskon olevan ihan yleisesti pinnalla.

        Se, ettei itse kykene, ei sinun siitä muille tulisi olla vihainen.
        Se ei ole muiden vikaa, elämä on.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä ukki, enkä koskaan ole rakastellut mummojen kanssa.
        Vastauksesi edusti kyllä tunnetta, jonka sinulla uskon olevan ihan yleisesti pinnalla.

        Se, ettei itse kykene, ei sinun siitä muille tulisi olla vihainen.
        Se ei ole muiden vikaa, elämä on.

        AV

        Haha. Älä ukki imartele itseäsi👎🤷‍♀️


    • En ole kokenut tuollaista ongelmaa, sillä joskus kouluaikoina olisi tulijoita ollut, mutta en sattunut olemaan juuri heistä kiinnostunut ja ne harvat joista olisin ollut kiinnostunut, eivät taas olleet minusta kiinnostuneita.
      Nykyisin taas tilanne on se, että jos joku on kiinnostunut, tai vaikutaisi sopivalta, niin löydän kaikki syyt (osin oletetut) joiden perusteella tuo henkilö ei kuitenkaan ole sopiva.

      • Niin, et kuulukkaan siihen massaan, mihin vetosn aloituksen kyssärin.

        Sinä höpäjätkin muista asioista täällä kuin psriutumisesta tai sen haasteellisuudesta...saatat vastata tälläisiin, mutta et tee aloituksia aiheesta. 🙂

        Sä oot lrppoisa tyyppi ja tykität hyviä musalinkkfjä kieli poskessa. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, et kuulukkaan siihen massaan, mihin vetosn aloituksen kyssärin.

        Sinä höpäjätkin muista asioista täällä kuin psriutumisesta tai sen haasteellisuudesta...saatat vastata tälläisiin, mutta et tee aloituksia aiheesta. 🙂

        Sä oot lrppoisa tyyppi ja tykität hyviä musalinkkfjä kieli poskessa. 😃

        Ei ei, kaikki musiikkilinkkini ovat täysin vakavissaan lähetettyjä, kuten tämäkin klassikko.

        https://www.youtube.com/watch?v=4gbvcEkuFFI


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei, kaikki musiikkilinkkini ovat täysin vakavissaan lähetettyjä, kuten tämäkin klassikko.

        https://www.youtube.com/watch?v=4gbvcEkuFFI

        Kas, lähti taas kirjautumttomana.


      • buddy-love kirjoitti:

        Kas, lähti taas kirjautumttomana.

        Arvelinkin. 😀


    • Anonyymi

      Täältä poisttuu kaikki viestit mitkä ei modra miellytä . Aivan kakka shaisse.

    • Anonyymi

      Me luomme. Tuhoamme maapalloa ja synnymme uudelleen tuhoamaamme ympäristöön. Hyvä me. Luulemne ettemme vastuussa mistään ole. Tervetuloa luomaamme todellisuuteen.🤷‍♀️

    • Anonyymi

      "En saa naista" -toitotus on vaan sellainen paha neuroosi, joka ehdottomasti pitääkin naiset loitolla.

      On "naisettomia" miehiä, mutta he keksivät tehdä elämässään jotain muuta kivaa ja mielenkiintoista.

      https://www.youtube.com/watch?v=KrzLlVlxkwA

      - Sheena

      • Anonyymi

        Näinpä juuri. Mitstä he päähänsä sai että nainen/parisuhde/tai seksi joku onnen tae olisi .On miljoonittain onnettomia parisuhteessa olevia. Jopa e pätoivoisia.ja jos se onni ei löydykkään siitä parisuhteesta haetaan sitä syrjähypyistä . Uskotellaan että no se olikin väärä ja haetaan syrjähypyistä sitä ' oikeaa/'. Sellaista oikeaa ei ole olemassakaan.🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä juuri. Mitstä he päähänsä sai että nainen/parisuhde/tai seksi joku onnen tae olisi .On miljoonittain onnettomia parisuhteessa olevia. Jopa e pätoivoisia.ja jos se onni ei löydykkään siitä parisuhteesta haetaan sitä syrjähypyistä . Uskotellaan että no se olikin väärä ja haetaan syrjähypyistä sitä ' oikeaa/'. Sellaista oikeaa ei ole olemassakaan.🤷‍♀️

        Se oikea on asenne. Sitoutuminen .päätös. 🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oikea on asenne. Sitoutuminen .päätös. 🤷‍♀️

        Mutta ei auta jos toinen sitoituu ja toinen haahuilee muissa maailmoissa. Yksipuolinen sitoutuminen ei velvoita mihinkään. Haahuillia kantakoon vastuunsa. Ja jos ei niin kantaa saa jokatapauksessa.🤷‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei auta jos toinen sitoituu ja toinen haahuilee muissa maailmoissa. Yksipuolinen sitoutuminen ei velvoita mihinkään. Haahuillia kantakoon vastuunsa. Ja jos ei niin kantaa saa jokatapauksessa.🤷‍♀️

        Mitrn määrittelet sitoutujan ja haahuilijan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä juuri. Mitstä he päähänsä sai että nainen/parisuhde/tai seksi joku onnen tae olisi .On miljoonittain onnettomia parisuhteessa olevia. Jopa e pätoivoisia.ja jos se onni ei löydykkään siitä parisuhteesta haetaan sitä syrjähypyistä . Uskotellaan että no se olikin väärä ja haetaan syrjähypyistä sitä ' oikeaa/'. Sellaista oikeaa ei ole olemassakaan.🤷‍♀️

        Oikeita on useampiakin, ne vain pitää löytää. Joskus ne voi sattua rinnakkain vakisuhteen kanssa 🤷‍♀️.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mitrn määrittelet sitoutujan ja haahuilijan?

        Sitoutuja tekee kaikkensa kommunikointiin toisen ja itsensä hyvinvointiin. Haahuilia hakee aina jotain muuta,kenties parempaa. On vähän kuin jalka oven välissä. Haahuilee sinne tänne ja tuonne vailla päämäärää🤷‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitoutuja tekee kaikkensa kommunikointiin toisen ja itsensä hyvinvointiin. Haahuilia hakee aina jotain muuta,kenties parempaa. On vähän kuin jalka oven välissä. Haahuilee sinne tänne ja tuonne vailla päämäärää🤷‍♀️

        Noi on minusta ääripäitä....

        Kyllä joku voi sitoutua, ilman että elää vain pelkkää suhdetta. Kohtuus kaikessa paras.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Noi on minusta ääripäitä....

        Kyllä joku voi sitoutua, ilman että elää vain pelkkää suhdetta. Kohtuus kaikessa paras.

        Kun sitoutuu niin sitoutuu. Se on kohtuutta se.🤷‍♀️


    • Anonyymi

      Ekstroverteillä on toki naisia melkein aina, ei siinä ole mitään uutta. Introverteillä on hyvin harvoin. Ei kai kumpaakaan asiaa kannata kauheasti toitottaa.

    • Anonyymi
    • Eihän sitä kenenkään toitottaa tarvitsekaan, jollei halua, mutta mielestäni sinkkupalsta on aika hyvä paikka vuodattaa haluaan löytää kumppani rinnalle. Monelle parisuhde on tärkeä osa elämää ja ilman sitä moni kokee vajauden tunnetta, yksinäisyyttä, jopa suoranaista sydänkipua. Voi myös tuntea paljon kaikenlaista muutakin, vapautta, onnea, mitä ikinä, sinkutkaan kun eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä.

      On mahtavaa, jos osaa heittäytyä tunteiden vietäväksi, kuten sinä olet tehnyt. Se antaa paljon ja avaa ovia uusiin tunnemaailmoihin, vaikka aina on riski, että tulee satutetuksi. Se riski täytyy kuitenkin ottaa, jos haluaa parisuhteen. Jollei parisuhdetta halua, niin sekin on ihan yhtä hyvä, jos ihminen itse kokee sen oikeaksi vaihtoehdoksi itselleen.

      • Disseisback

        Niin, mutta jotenkin kuvitellaan, että toiset saa kaikkea sormia napsauttamalla.

        Varmaan minäkin jos olisin komeampi, rikkaampi ja status olis korkeampi (jääkiekkoilija nhl;ssä esim.) saisin määrällisesti enempi kiinnostusta, kun vähänkin kyselisin...

        Mutta olisiko sekään hyvä?

        Olen pitkään jo täällä aloituksilla koettanut jotenkin herätellä tiettyä massaa..

        Huvittaa ihan tyypit, jotka vetää aloituksen minuun...😄

        Olen koittanut täällä sellaista esimerkin voimaa...kateutta tuli.

        Olen koettanut tsempin voimaa... tulee lähinnä sanomista, että olen kultalusikka suussa syntynyt....hyvä mun on höpistä...

        Aina löytyy ns. "Vastapuolelta" syitä ja selityksiä...

        Mutta eipä muuta.😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, mutta jotenkin kuvitellaan, että toiset saa kaikkea sormia napsauttamalla.

        Varmaan minäkin jos olisin komeampi, rikkaampi ja status olis korkeampi (jääkiekkoilija nhl;ssä esim.) saisin määrällisesti enempi kiinnostusta, kun vähänkin kyselisin...

        Mutta olisiko sekään hyvä?

        Olen pitkään jo täällä aloituksilla koettanut jotenkin herätellä tiettyä massaa..

        Huvittaa ihan tyypit, jotka vetää aloituksen minuun...😄

        Olen koittanut täällä sellaista esimerkin voimaa...kateutta tuli.

        Olen koettanut tsempin voimaa... tulee lähinnä sanomista, että olen kultalusikka suussa syntynyt....hyvä mun on höpistä...

        Aina löytyy ns. "Vastapuolelta" syitä ja selityksiä...

        Mutta eipä muuta.😃

        No kyllähän sä naisia puoleesi selvästi vedät (johtuu se sitten sun kyvystä kohdata toinen, olemuksesta tai mistä vain), mitä joku muu ei välttämättä tee ja se saattaa aiheuttaa tuon tunteen joissain, että sun on hyvä höpistä. Eritoten, jos oma itsetunto on matala, niin herkästi tulkitsee asioita juuri niin, että hyvä tuonkin puhua. Sehän ei tietenkään sun vika ole, että olet niin ihana 😄

        Yritän vain ymmärtää noita vastareaktioita. Mun mielestä ne kertoo siitä, että toivon ja positiivisuuden tilalla on torjutuksi tulemisen kokemuksia, lannistumista, epätoivoa, jopa katkeruutta. Jos kokee, ettei kelpaa kenellekään, ei välttämättä osaa myöskään nähdä sitä, mitä oikeasti voisi itse tehdä tilanteen parantamiseksi. Ja kun itsestähän se kaikki kuitenkin lähtee ihan meidän jokaisen kohdalla.


      • Aletheias kirjoitti:

        No kyllähän sä naisia puoleesi selvästi vedät (johtuu se sitten sun kyvystä kohdata toinen, olemuksesta tai mistä vain), mitä joku muu ei välttämättä tee ja se saattaa aiheuttaa tuon tunteen joissain, että sun on hyvä höpistä. Eritoten, jos oma itsetunto on matala, niin herkästi tulkitsee asioita juuri niin, että hyvä tuonkin puhua. Sehän ei tietenkään sun vika ole, että olet niin ihana 😄

        Yritän vain ymmärtää noita vastareaktioita. Mun mielestä ne kertoo siitä, että toivon ja positiivisuuden tilalla on torjutuksi tulemisen kokemuksia, lannistumista, epätoivoa, jopa katkeruutta. Jos kokee, ettei kelpaa kenellekään, ei välttämättä osaa myöskään nähdä sitä, mitä oikeasti voisi itse tehdä tilanteen parantamiseksi. Ja kun itsestähän se kaikki kuitenkin lähtee ihan meidän jokaisen kohdalla.

        Tokihan minäkin voisin vain keskittyä ihan omaan elämääni ja painatella miten tykkään...
        Hyötyäkin siitä, vaikka..(en tosin tiedä miten....oisko jotkut mirkut fiksannut mun lämmitystsydemin? 🤣)

        No täällähän kuvitellaan jossain, että täällä on turinatiimi. Ja varmaan, että minä ja Rane täällä pannaan palstanaisia vuorotellen ja vaihdossa läppästään ylävitoset tms...🤣

        Lähtökohdat keskusteluillle on vääristyneet....
        Ja tätä alustaa pidetään jonkinlaisena pariutumiskenttänä yhä...😬

        Kukkotappeluja ja keulimista, että joku naaras näkisi potentiaalisen urhoon...ja sitten yhyy-tyypit laidoilla. 😃


        Näin mä korn ja oon itse kyllästymään päin...haluidin keskustelua.

        Siksi oon pitänyt tänne rakoa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Tokihan minäkin voisin vain keskittyä ihan omaan elämääni ja painatella miten tykkään...
        Hyötyäkin siitä, vaikka..(en tosin tiedä miten....oisko jotkut mirkut fiksannut mun lämmitystsydemin? 🤣)

        No täällähän kuvitellaan jossain, että täällä on turinatiimi. Ja varmaan, että minä ja Rane täällä pannaan palstanaisia vuorotellen ja vaihdossa läppästään ylävitoset tms...🤣

        Lähtökohdat keskusteluillle on vääristyneet....
        Ja tätä alustaa pidetään jonkinlaisena pariutumiskenttänä yhä...😬

        Kukkotappeluja ja keulimista, että joku naaras näkisi potentiaalisen urhoon...ja sitten yhyy-tyypit laidoilla. 😃


        Näin mä korn ja oon itse kyllästymään päin...haluidin keskustelua.

        Siksi oon pitänyt tänne rakoa...

        Ettekö te muka Ranen kanssa sitten ole just noin hurjia? 😂 Rane nyt ainakin on, ihan mahdoton tapaus 😁

        Mutta olet oikeassa, että vääristää keskustelua, jos taustalla on jotain kuvitelmia, toiveita, harhoja, mitä lie siitä, että palsta on yhtä kuin joku pariutumisalusta. Voihan se olla sitäkin, onhan näiltä palstoilta ihmiset toisiaan löytäneet, mutta sen ei saisi antaa häiritä keskusteluja.

        Mutta kerropas miten noista kukkotappeluista päästään eroon? Toksinen maskuliinisuus niitä tietenkin buustaa, mutta mitä keinoja itse suosittelisit miehenä näin nuoren miehen äidille, että miten kasvattaa poikaa niin, että hän ei tule omaksumaan minkäänlaista kukkotappelukulttuuria?


      • Aletheias kirjoitti:

        Ettekö te muka Ranen kanssa sitten ole just noin hurjia? 😂 Rane nyt ainakin on, ihan mahdoton tapaus 😁

        Mutta olet oikeassa, että vääristää keskustelua, jos taustalla on jotain kuvitelmia, toiveita, harhoja, mitä lie siitä, että palsta on yhtä kuin joku pariutumisalusta. Voihan se olla sitäkin, onhan näiltä palstoilta ihmiset toisiaan löytäneet, mutta sen ei saisi antaa häiritä keskusteluja.

        Mutta kerropas miten noista kukkotappeluista päästään eroon? Toksinen maskuliinisuus niitä tietenkin buustaa, mutta mitä keinoja itse suosittelisit miehenä näin nuoren miehen äidille, että miten kasvattaa poikaa niin, että hän ei tule omaksumaan minkäänlaista kukkotappelukulttuuria?

        No ei ole tullut Ranen kaa vetästyä niitä ylävitosia. 😃

        Enemmän viestittelyt on olleet jotain hupsuja meemejä. 🙂

        Hmmm.. 🤔

        Kukkotappeluja on vaikea yksittäisillä toimilla lopettaa, mutta elimininoimalla se, ettei poikasi lähtisi nìihin mukaan, olisi se, mitä kertoisit mitä pitäisit miehen olevan sinuĺle. 🙂

        Se varmaan mistä et haluaisi pojallesi kertoa ääneen, luultavasti ohjaisi häntä pois toksisuudesta. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        No ei ole tullut Ranen kaa vetästyä niitä ylävitosia. 😃

        Enemmän viestittelyt on olleet jotain hupsuja meemejä. 🙂

        Hmmm.. 🤔

        Kukkotappeluja on vaikea yksittäisillä toimilla lopettaa, mutta elimininoimalla se, ettei poikasi lähtisi nìihin mukaan, olisi se, mitä kertoisit mitä pitäisit miehen olevan sinuĺle. 🙂

        Se varmaan mistä et haluaisi pojallesi kertoa ääneen, luultavasti ohjaisi häntä pois toksisuudesta. 🤔

        Nykyään sitä kommunikoikin monesti pelkillä meemeillä 😅

        Teen parhaani, että vahvistan ns pehmeitä arvoja pojalleni keskustelujen lomassa. Toivon sen vähentävän todennäköisyyttä sille, että hän sortuisi toksiseen maskuliinisuuteen. Mielestäni miehekkyyteen mahtuu paljon pehmeyttä, kykyä tuntea, empatiaa.. Ja noita ominaisuuksia pyrin pojassani vahvistamaan.

        Tänä iltana kävimme hyvän keskustelun väkivallasta. Poikani kertoi minulle eräästä väkivaltaisesta tapahtumasta (ei itseään koskeva) ja keskustelimme siitä, miten väärin tilanteessa toimittiin. Totesin lopuksi, että väkivaltaan on oikeutettu turvautumaan ainoastaan itseään (tai läheisiään) puolustaessaan, jolloin poikani lisäsi, että "ja silloinkin vaan sen verran, kuin on tarpeen" eli ainakaan väkivaltaa poikani ei ihannoi.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Nykyään sitä kommunikoikin monesti pelkillä meemeillä 😅

        Teen parhaani, että vahvistan ns pehmeitä arvoja pojalleni keskustelujen lomassa. Toivon sen vähentävän todennäköisyyttä sille, että hän sortuisi toksiseen maskuliinisuuteen. Mielestäni miehekkyyteen mahtuu paljon pehmeyttä, kykyä tuntea, empatiaa.. Ja noita ominaisuuksia pyrin pojassani vahvistamaan.

        Tänä iltana kävimme hyvän keskustelun väkivallasta. Poikani kertoi minulle eräästä väkivaltaisesta tapahtumasta (ei itseään koskeva) ja keskustelimme siitä, miten väärin tilanteessa toimittiin. Totesin lopuksi, että väkivaltaan on oikeutettu turvautumaan ainoastaan itseään (tai läheisiään) puolustaessaan, jolloin poikani lisäsi, että "ja silloinkin vaan sen verran, kuin on tarpeen" eli ainakaan väkivaltaa poikani ei ihannoi.

        Suomi tarvitsee ammattilaisia maanpuolustukseen.


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, mutta jotenkin kuvitellaan, että toiset saa kaikkea sormia napsauttamalla.

        Varmaan minäkin jos olisin komeampi, rikkaampi ja status olis korkeampi (jääkiekkoilija nhl;ssä esim.) saisin määrällisesti enempi kiinnostusta, kun vähänkin kyselisin...

        Mutta olisiko sekään hyvä?

        Olen pitkään jo täällä aloituksilla koettanut jotenkin herätellä tiettyä massaa..

        Huvittaa ihan tyypit, jotka vetää aloituksen minuun...😄

        Olen koittanut täällä sellaista esimerkin voimaa...kateutta tuli.

        Olen koettanut tsempin voimaa... tulee lähinnä sanomista, että olen kultalusikka suussa syntynyt....hyvä mun on höpistä...

        Aina löytyy ns. "Vastapuolelta" syitä ja selityksiä...

        Mutta eipä muuta.😃

        Mutta onhan se kultalusikka.

        Nimittäin Stubb.

        Vaikka myönnän, en itsekään työpaikkojeni eteen oo mitään tehnyt. Ne on vaan tipahtanut syliin.

        Ehkä sama juttu mulla, kun mä en ymmärrä työttömiä, niin joillakin taas, ettei ymmärrä sitä, että toisille se naisen saanti on vaan mahdottomuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi tarvitsee ammattilaisia maanpuolustukseen.

        Miten tämä liittyy kommenttiini?


      • Aletheias kirjoitti:

        Nykyään sitä kommunikoikin monesti pelkillä meemeillä 😅

        Teen parhaani, että vahvistan ns pehmeitä arvoja pojalleni keskustelujen lomassa. Toivon sen vähentävän todennäköisyyttä sille, että hän sortuisi toksiseen maskuliinisuuteen. Mielestäni miehekkyyteen mahtuu paljon pehmeyttä, kykyä tuntea, empatiaa.. Ja noita ominaisuuksia pyrin pojassani vahvistamaan.

        Tänä iltana kävimme hyvän keskustelun väkivallasta. Poikani kertoi minulle eräästä väkivaltaisesta tapahtumasta (ei itseään koskeva) ja keskustelimme siitä, miten väärin tilanteessa toimittiin. Totesin lopuksi, että väkivaltaan on oikeutettu turvautumaan ainoastaan itseään (tai läheisiään) puolustaessaan, jolloin poikani lisäsi, että "ja silloinkin vaan sen verran, kuin on tarpeen" eli ainakaan väkivaltaa poikani ei ihannoi.

        No keskustelu onkin parasta toksisuuden karsintaa.

        Ja vaikka niitä tunnemylläköitä tulee, niin silti ei asiaa paineta villaisella. Odotetaan hetki ja sitten käydään asia rauhallisesti läpi. Ja tietty asiaan kuuluvilla anteeksipyynnöillä jne.

        Mutta jos siellä kysrllään äitin miesmakua tms. Niin siinäkin vaan painottamaan mikä siinä miehessä on tärkeintä. 🙃


      • JeroP kirjoitti:

        Mutta onhan se kultalusikka.

        Nimittäin Stubb.

        Vaikka myönnän, en itsekään työpaikkojeni eteen oo mitään tehnyt. Ne on vaan tipahtanut syliin.

        Ehkä sama juttu mulla, kun mä en ymmärrä työttömiä, niin joillakin taas, ettei ymmärrä sitä, että toisille se naisen saanti on vaan mahdottomuus.

        Luuletko, että Stubb on päässyt pressaksi, kun on syntynyt rikkaaseen perheeseen?

        Kyllä hän on itse kouluttautunut ja luonut uraansa ihan itse.

        Hyvät lähtökohdat on toki ollut, mutta ilman omaa panostaankaan hän ei olisi mitään. Ei ainakaan pressa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Luuletko, että Stubb on päässyt pressaksi, kun on syntynyt rikkaaseen perheeseen?

        Kyllä hän on itse kouluttautunut ja luonut uraansa ihan itse.

        Hyvät lähtökohdat on toki ollut, mutta ilman omaa panostaankaan hän ei olisi mitään. Ei ainakaan pressa.

        Mä silti ihmettelen, että miten se veti kaikkien, ihan kokeneidenkin poliitikkojen ohi. Kun ei noi stubin tutkinnotkaan oikeen sano mitään. Mä olin melkein varma, että haavistosta tulis seuraava. Ja olihan stubilla suuri vaalikampanja.


      • JeroP kirjoitti:

        Mä silti ihmettelen, että miten se veti kaikkien, ihan kokeneidenkin poliitikkojen ohi. Kun ei noi stubin tutkinnotkaan oikeen sano mitään. Mä olin melkein varma, että haavistosta tulis seuraava. Ja olihan stubilla suuri vaalikampanja.

        No mä luulen, että Haaviston seksuaalinen suuntautuminen painoi kuitenkin jonkinverran.

        Ja onhan toi Stubbi aika edustava. Hymyilevä, reipas, osaa hyvin kieliä ja vielä kaunis vaimo.

        Enempi se toi pressahommakin on tuota edustusta.


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä luulen, että Haaviston seksuaalinen suuntautuminen painoi kuitenkin jonkinverran.

        Ja onhan toi Stubbi aika edustava. Hymyilevä, reipas, osaa hyvin kieliä ja vielä kaunis vaimo.

        Enempi se toi pressahommakin on tuota edustusta.

        Mulla kyllä suvaitsevuus lisäänty ihan merkittävästi Haaviston ehdokkuuden takia. Mä olin aiemmin tosi jyrkkä. Mutta se sai tajuaan, että he ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin mekin. Jopa mun 80 v äiti muutti mielipiteitään.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mutta onhan se kultalusikka.

        Nimittäin Stubb.

        Vaikka myönnän, en itsekään työpaikkojeni eteen oo mitään tehnyt. Ne on vaan tipahtanut syliin.

        Ehkä sama juttu mulla, kun mä en ymmärrä työttömiä, niin joillakin taas, ettei ymmärrä sitä, että toisille se naisen saanti on vaan mahdottomuus.

        Stubb ei ole kultalusikka ☝ Enkä kyllä minäkään, vaikka sellaiseksi on palstalla joskus haukuttu.

        - Sheena


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mä silti ihmettelen, että miten se veti kaikkien, ihan kokeneidenkin poliitikkojen ohi. Kun ei noi stubin tutkinnotkaan oikeen sano mitään. Mä olin melkein varma, että haavistosta tulis seuraava. Ja olihan stubilla suuri vaalikampanja.

        Stubbin tutkinnot ovat erittäin päteviä ja hienoja kuten esim. London School of Economics on ihan huippu.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä luulen, että Haaviston seksuaalinen suuntautuminen painoi kuitenkin jonkinverran.

        Ja onhan toi Stubbi aika edustava. Hymyilevä, reipas, osaa hyvin kieliä ja vielä kaunis vaimo.

        Enempi se toi pressahommakin on tuota edustusta.

        Stubb on myös nuorin Suomen presidentti ja varmaan ensimmäinen kunnolla ekstrovertti. Kova urheilemaan ja osaa hoitaa muutenkin terveyttään.

        No ei Haavistokaan hullumpi ole. Itselläni on vastenmielisyyttä häntä kohtaan Al-hol naisten tapaus jupakassa aikoinaan. Saan kuitenkin nukuttua paremmin yöni Stubbin ollessa presidentti 🤷‍♀️ - nyt on uusi kamala maailmanaika, stressaavampi kuin koskaan.

        Sinänsä oli jännät presidentin vaalit, kun molemmilla 2. kierrokselle päässeillä oli ulkomaalainen puoliso. Siinä moni saattoi miettiä äänestääkö Ecuadoria vai Britanniaa..

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Stubbin tutkinnot ovat erittäin päteviä ja hienoja kuten esim. London School of Economics on ihan huippu.

        - Sheena

        En mä tarkottanutkaan, että ne huonoja tutkintoja ois. Tavalliselle kansalle välttämättä paljoo kerro. mun omat suosikkipressat on Niinistön lisäks Ahtisaari. Ja Kekkonen myös, vaikka varmasti on Suomen kiistellyin presidentti. Noihin aiempiin ei oikein osaa ottaa kantaa, kun ei ite sillon elänyt.


      • JeroP kirjoitti:

        Mulla kyllä suvaitsevuus lisäänty ihan merkittävästi Haaviston ehdokkuuden takia. Mä olin aiemmin tosi jyrkkä. Mutta se sai tajuaan, että he ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin mekin. Jopa mun 80 v äiti muutti mielipiteitään.

        Joo. Eihän se presidentin hommia haittaa, kenestä tykkää. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Stubb on myös nuorin Suomen presidentti ja varmaan ensimmäinen kunnolla ekstrovertti. Kova urheilemaan ja osaa hoitaa muutenkin terveyttään.

        No ei Haavistokaan hullumpi ole. Itselläni on vastenmielisyyttä häntä kohtaan Al-hol naisten tapaus jupakassa aikoinaan. Saan kuitenkin nukuttua paremmin yöni Stubbin ollessa presidentti 🤷‍♀️ - nyt on uusi kamala maailmanaika, stressaavampi kuin koskaan.

        Sinänsä oli jännät presidentin vaalit, kun molemmilla 2. kierrokselle päässeillä oli ulkomaalainen puoliso. Siinä moni saattoi miettiä äänestääkö Ecuadoria vai Britanniaa..

        - Sheena

        Joo, kyllähän niillä molemmilla oli menneisyydessä jos minkälaista hämminkiä, mutta niiyähän käy.

        Joo, minusta Stubin vaimo on kyllä upea ja fiksu nainen. Ei Jennissäkään vikaa ollut, mutta jotenkin tämä Suzanne vaikuttaa topakammalle. Oli hyvin kertonut Suomen koulusysteemeistä Ukrainassa muille presidenttien vaimoille.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        En mä tarkottanutkaan, että ne huonoja tutkintoja ois. Tavalliselle kansalle välttämättä paljoo kerro. mun omat suosikkipressat on Niinistön lisäks Ahtisaari. Ja Kekkonen myös, vaikka varmasti on Suomen kiistellyin presidentti. Noihin aiempiin ei oikein osaa ottaa kantaa, kun ei ite sillon elänyt.

        Mjoo, kyllä minäkin Niinistöstä pidin ja pidän edelleen. Ja Haavisto sopii mallikkaasti myös muihin tehtäviin kuin presidentiksi. Jos Haavisto olisi voittanut, ei olisi ollut vaikea siihen sopeutua.

        - Sheena


      • Disseisback kirjoitti:

        No keskustelu onkin parasta toksisuuden karsintaa.

        Ja vaikka niitä tunnemylläköitä tulee, niin silti ei asiaa paineta villaisella. Odotetaan hetki ja sitten käydään asia rauhallisesti läpi. Ja tietty asiaan kuuluvilla anteeksipyynnöillä jne.

        Mutta jos siellä kysrllään äitin miesmakua tms. Niin siinäkin vaan painottamaan mikä siinä miehessä on tärkeintä. 🙃

        Tunnemylläköitä kyllä tulee, siitä ei ole pelkoa 😅 Nyt teiniyden myötä ihan uudella tavalla. Välillä sitä on vanhempana vähän ihmeissäänkin, mutta sellaista se teinin kanssa on. Olen aina kokenut tosi tärkeäksi puhua asiat läpi niin, etteivät ne jää vaivaamaan. Vaikka sitten seuraavana päivänä. Ei teinistä aina saa irti niin paljon kuin haluaisi, mutta onneksi teinillä on korvat ja joskus se riittää, että hän kuuntelee vaikkei kaikkea osaisi tai haluaisi äidilleen sanoittaa.

        On mulle aina välillä soviteltu ties minkälaista poikaystävää suvun junioreiden toimesta 😅 Täytyy ehkä selvemmin ilmaista, mitä asioita miehessä arvostaa, koska tuntuu etteivät he ihan vielä ole siitä päässeet jyvälle 😁


    • Anonyymi

      Rahalla presidentiksi, Stubbiloita oli jokaisessa kaupungissa ja ihan keskustassa.
      Jollain oli laittaa miljoonia kahvinjakeluun, ja joillain ei ollut.

    • Anonyymi

      https://youtube.com/shorts/Bifk8epM2Og?si=Wg955HoMbavJvKfB

      Voi kai asian noinkin esittää kyayisin kuitenkin oliko edes sen arvoista jäikö käteen muuta kun elatusmaksut vaikka ehkä muuten olenkin asiani sösinny ainakin jollain tapaa olen ihan itse lasteni arvostuksen ansainnu vaikka tyttöni äiti minua tytölle haukkuikin

    • Minä olen aina vähän kadehtinut tuollaisia ihmisiä, jotka ovat uskaltaneet heittäytyä tunteiden vietäväksi. - Sinä olet ainakin elänyt! 🤗

      • Se kun on 18 vuotta ollut kahlittu, pääsee vapauteen ja nostaa kytkimen ja painaa vaan kaasua. 🤣

        Se vie mennessään, sitä unohtaa arjrn vaatimukset ja hups.... se mitä vauhdikkaasti unohdit taa, on pisn edessä, mutts vallina. 😄

        Mutta ksikkea saa, jos haluaa...pitää vaan sitten sntaa mennä, eikä meinata. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Se kun on 18 vuotta ollut kahlittu, pääsee vapauteen ja nostaa kytkimen ja painaa vaan kaasua. 🤣

        Se vie mennessään, sitä unohtaa arjrn vaatimukset ja hups.... se mitä vauhdikkaasti unohdit taa, on pisn edessä, mutts vallina. 😄

        Mutta ksikkea saa, jos haluaa...pitää vaan sitten sntaa mennä, eikä meinata. 😄

        Disseisback: "Mutta ksikkea saa, jos haluaa...pitää vaan sitten sntaa mennä, eikä meinata. 😄"

        Kuulostaa mielenkiintoiselta. Inspiroi tekemään. Viikon päästä Joensuussa teen tuon mukaan. Keskiviikkona käyn ensiksi syömässä Raxissa, jossa en ole käynyt vuosiin. Herkuttelen broilerin siivillä, jotka ovat herkkuani. Sen jälkeen tapaan kaverin Kauppahallissa. Odotellessa juon italialaisen maitokahvin ja kun kaveri saapuu - niin otan hanasta Santtua, huurteisen. Eli antaa mennä, eikä meinata. Viikkoja olen haaveillut niistä broilerin siivistä. Sinun innoittamana syön herkutellen. Naisten suhteen kyllä vasta ehkä ensikesänä, sillä nyt joudun olemaan 85-vuotiaan vanhan isäni jonkinlainen omaishoitaja, jolla ei tällä hetkellä sen takia ole ehkä asiaa naismarkkinoille.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Disseisback: "Mutta ksikkea saa, jos haluaa...pitää vaan sitten sntaa mennä, eikä meinata. 😄"

        Kuulostaa mielenkiintoiselta. Inspiroi tekemään. Viikon päästä Joensuussa teen tuon mukaan. Keskiviikkona käyn ensiksi syömässä Raxissa, jossa en ole käynyt vuosiin. Herkuttelen broilerin siivillä, jotka ovat herkkuani. Sen jälkeen tapaan kaverin Kauppahallissa. Odotellessa juon italialaisen maitokahvin ja kun kaveri saapuu - niin otan hanasta Santtua, huurteisen. Eli antaa mennä, eikä meinata. Viikkoja olen haaveillut niistä broilerin siivistä. Sinun innoittamana syön herkutellen. Naisten suhteen kyllä vasta ehkä ensikesänä, sillä nyt joudun olemaan 85-vuotiaan vanhan isäni jonkinlainen omaishoitaja, jolla ei tällä hetkellä sen takia ole ehkä asiaa naismarkkinoille.

        Niin.... Mä muistan, että kun olin ollut pitkään suhteessa, jossa minun kaikista tarpeista ei juurikaan välitetty, oli jotenkin jopa luonnollista, että sitten kun kukaan ei niiden täyttymiseen ollut esteenä, toteutin tarpeitani.

        Toisaalta se oli upeaa ja ihanaa, mutta toisaalta taas lopulta repivää ja kuluttavaakin. Ja siinä jäi kaikki muu eläminen vähemmälle.

        Mutta tulipahan koettua...


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin.... Mä muistan, että kun olin ollut pitkään suhteessa, jossa minun kaikista tarpeista ei juurikaan välitetty, oli jotenkin jopa luonnollista, että sitten kun kukaan ei niiden täyttymiseen ollut esteenä, toteutin tarpeitani.

        Toisaalta se oli upeaa ja ihanaa, mutta toisaalta taas lopulta repivää ja kuluttavaakin. Ja siinä jäi kaikki muu eläminen vähemmälle.

        Mutta tulipahan koettua...

        Disseisback: "Niin.... Mä muistan, että kun olin ollut pitkään suhteessa, jossa minun kaikista tarpeista ei juurikaan välitetty, oli jotenkin jopa luonnollista, että sitten kun kukaan ei niiden täyttymiseen ollut esteenä, toteutin tarpeitani.

        Toisaalta se oli upeaa ja ihanaa, mutta toisaalta taas lopulta repivää ja kuluttavaakin. Ja siinä jäi kaikki muu eläminen vähemmälle.

        Mutta tulipahan koettua..."

        Joo, nyt olet sitten vapaaherra, joka cruisailee kesäisin moottoripyörällä. Kiitos tarkennuksesta.

        Itselläni nyt isä rajoittaa elämää - hänen apuna joudun olemaan Faijan kaupungissa. Joensuussa on kaverit, joita yhtä tapaan keskiviikkona, kun satun käymään kaupungissa. Siitä otan kaikki irti ja annan palaa. Harmittaa vietävästi se lupaus, että olen joka aamu ja yö Faijan kaupungissa vuoden loppuun asti. Faija ei oikein selviä yksin. Ajan kysymys on se, että milloin ei enää tarvitse hänen peräänsä katsoa. Nautin nyt hänen seurastaan, mutta sitten, kun se on ohi niin alkaa uusi elämä uusine mahdollisuuksineen.

        Hyvää loppuviikkoa!


    • Anonyymi

      Olen niin paljon näitä miehiä nähnyt,heidän itsekeskeisiä seksi vaatimuksia. Kai olen ollut liian seksy. Liian 'kuuma'👎. Sen takia olen tullut tulokseen että jos koskaan kuunakullanvalkeana enää parisuhteeseen alkaisin,edes sellaista kaipaisin,se olisi ehdottomasti täys eunukki tai suhde naiseen.minulla on ihmisarvo ja minun ei tarvii kenenkään mällilaariksi alkaa. Enkä muuten ala! 🤷‍♀️

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe