Nykyajan noitavainoa

Anonyymi-ap

On sekin kuin nykyajan noitavainoa, että täytyy muuttaa pois Suomesta, että pääsee eroon neurolepteistä. Tuttuni muutti ulkomaille, että pääsee injektioista ja simputuksesta eroon. Alkuhankaluuksien jälkeen kaikki on ulkomailla alkanut sujua. Hän ei aio koskaan tulla enää Suomeen. Ei edes käymään.

65

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Montako aloitusta meinasit tästä samasta asiasta tehdä?

• Anonyymi

Niin monta kunnes lakkaat kysymästä.

• Anonyymi

Sinulla näyttää olevan mielenterveysongelmia. Tarvitsisit varmaan jotakin lääkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin monta kunnes lakkaat kysymästä.

Siinä on lupaus joka on helppo rikkoa. =D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla näyttää olevan mielenterveysongelmia. Tarvitsisit varmaan jotakin lääkitystä.

Been there, done that.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä nähdään, että mielisairaus tarkoittaa käytöstä josta joku toinen ei pidä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä nähdään, että mielisairaus tarkoittaa käytöstä josta joku toinen ei pidä.

Jaa että ei pidä .
        Olisko paras ettet laittelisi mielipiteitäsi esille koska et tiedä näistä asioista yhtään mitään.
        On olemassa hyvin sairaita ihmisiä ja jotka tarvitsevat apua sairauteensa .
        Joten ainun mielipiteesi on jotenkin hyvin lapsellinen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa että ei pidä .
        Olisko paras ettet laittelisi mielipiteitäsi esille koska et tiedä näistä asioista yhtään mitään.
        On olemassa hyvin sairaita ihmisiä ja jotka tarvitsevat apua sairauteensa .
        Joten ainun mielipiteesi on jotenkin hyvin lapsellinen .

Onko yhtään minkään mielisairauden olemassaolosta yhtään mitään objektiivista näyttöä?

• Anonyymi

Oikein hyvä! Muuta sinäkin ulkomaille pois Suomesta rasittamasta yhteiskuntaamme.

• Anonyymi

Kyllä minä olen vähän rasittanut yhteiskuntaa. En ota juuri mihinkään osaa. Vietän melko eristäytynyttä elämää. Ja veroja olen maksanut koko elämäni ajan tähän päivään asti. Kun saisi vielä psykiatrit loitolle elämästä, elämäni olisi hyvää.

• Anonyymi

Hyvä, hyvä. Yhtään neurolepteista valittajaa ei kaivata.

• Anonyymi

Neuroleptit ovat hyviä lamauttajia.

• Anonyymi

mä oon tainnut lukee ton saman jutun jo aikasemmin. aloittajalla on joku ongelma että tuttu muutti ulkomaille. Kyseessä kuitenkin näköjään aikuinen ihminen

• Anonyymi

Siellä on paljon psykiatrian kahleista vapautuneita Välimeren rannoilla, asustelemassa puiston penkkien alla.

• Anonyymi

ei kai terve ihminen tartte injektiota. miksi on alunperin saanut jos kerta on terve ihmkinen. miksi on ylipäänsä mennyt lääkäriin

• Anonyymi

Jos on ihmissuhdeongelmia, ei kai sitä arvaa, mihin psykiatrille meno johtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja injektion sitten saa tuosta ihmissuhdeongelmasta. oikeesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja injektion sitten saa tuosta ihmissuhdeongelmasta. oikeesti

Juuri näin on käynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin on käynyt.

ja minkä injektion sait sen takia että sulla on ihmissuhdeongelmia. Ei kaikki saa injektiota sen takia että on ihmissuhdeongelmia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja minkä injektion sait sen takia että sulla on ihmissuhdeongelmia. Ei kaikki saa injektiota sen takia että on ihmissuhdeongelmia

Useimmat mielenterveysongelmat johtuvat ihmissuhdeongelmista, ellei peräti kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmat mielenterveysongelmat johtuvat ihmissuhdeongelmista, ellei peräti kaikki.

Toisten kohtelusta johtuvat suurin osa. Tälläkin palstalla on paljon loukkaavia kommentteja ja asenteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenterveysongelmat eivät johdu ihmissuhdeongelmista, vaan ihmissuhdeongelmat johtuvat mielenterveysongelmista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ihmissuhdeongelmia pitää mennä psykiatrille avaamaan ?
        Niitä voi yrittää selvittää niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa ongelmia on, tai sitten jättää sellaiset ihmissuhteet historiaan.
        Itse ainakin katson myös peiliin, jos jonkun kanssa alkaa tulla hankaluutta, tosin sitä ei ole kovin usein tarvinnut tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jatkuvasti tulee ihmissuhdeongelmia, niin on hyvä tarkastella myös itseään.
        Joskus voi käydä niin, ettei vaan itse pärjää muiden kanssa. Ja sekin yleensä johtuu siitä, ettei pärjää edes itsensä kanssa.
        Kun omat asiat on hyvin, tulee muidenkin kanssa toimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenterveysongelmat syntyvät ihmisessä itsessään.
        Myös ihmissuhteissa on itse isona osana siihen, kuinka elää siinä suhteessa, mitä ajattelee toisesta, itsestään, miten ihmissuhteessa toimitaan, onko siihen tyytyväinen, miten ottaa vastaan toisen sanomiset, mitä niistä ajattelee, jne. jne.
        Mikä on oma osa ihmissuhteessa, kuinka suhtautu itseensä, sekä toiseen.
        Toinen osapuoli voi laukaista jonkin asian, josta toiselle voi tulla henkisiä ongelmia, mutta se ei ole ainoastaan sen toisen vika.
        Ihminen tekee itse asioista itselleen ongelmia, ongelmallisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisten kohtelusta johtuvat suurin osa. Tälläkin palstalla on paljon loukkaavia kommentteja ja asenteita.

On kuitenkin kiinni siitä, kuinka niihin itse suhtautuu. Antaako niiden vaikuttaa omaan psyykeen, omaan mielialaan, ym. Mitä, ja miten niistä ajattelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenterveysongelmat eivät johdu ihmissuhdeongelmista, vaan ihmissuhdeongelmat johtuvat mielenterveysongelmista.

Se voi olla kummin päin tahansa, molemmat mahdollisia, riippuen ihmisestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä voi yrittää selvittää niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa ongelmia on, tai sitten jättää sellaiset ihmissuhteet historiaan.
        Itse ainakin katson myös peiliin, jos jonkun kanssa alkaa tulla hankaluutta, tosin sitä ei ole kovin usein tarvinnut tehdä.

Aiinäpä se onkin terveet ihmiset selvittävät ongelmansa itse, sairaat eivät siihen kykene joten eiköhän tuo ole hyvin mustabävalkoista ajatusmallia puhua ongelmien itse selvittelystä palstalla missä on kyse sairaalloisesti käyttäytymisestä.
        Siis mt sairas ihminen ei kykene mitenkään selvittelemään asiallisesti ongelmiaan, se on juuri sitä sairautta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiinäpä se onkin terveet ihmiset selvittävät ongelmansa itse, sairaat eivät siihen kykene joten eiköhän tuo ole hyvin mustabävalkoista ajatusmallia puhua ongelmien itse selvittelystä palstalla missä on kyse sairaalloisesti käyttäytymisestä.
        Siis mt sairas ihminen ei kykene mitenkään selvittelemään asiallisesti ongelmiaan, se on juuri sitä sairautta .

Sairaana minäkin viimeiseen osastohoitooni aikoinaan jouduin.
        Sain siellä toki paljon tukea ja apua, lääkitykseni laskettiin onnekseni aivan minimiin, ja sitä kautta lähti toipuminen käyntiin.
        Se vaati oikean ajan, oikean paikan ja todella hyvän henkilökunnan.
        Isoimman työn toki jouduin tekemään itse, ja pakko sanoa, että sairaana ollessa sen työn oli jo alettava.
        Ei ihminen tule kuntoon, jos hän ei jo sairastaessaan ala tekemään mitään itse asian eteen.
        Millä sitä paranisi, jos itse ei välittäisi mistään mitään ? Kukaan muu ei pysty tekemään asioita toisen puolesta, saamaan toisen psyykettä paremmaksi, tukea ja neuvoa voi olla antamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä voi olla todella huono olo huonojen ihmissuhteiden takia. Mutta ei se tarkoita, että on sairas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä voi olla todella huono olo huonojen ihmissuhteiden takia. Mutta ei se tarkoita, että on sairas.

Ei tietenkään tarkoita.
        Joskus se huono olo saattaa mennä liiankin huonoksi, ja voi tulla psyykkisiä ongelmia, joihin saattaa tarvita apua.
        Monet kyllä selviävät myös ihmissuhdeongelmistaan, vaikka hetken huono olo onkin.

• Anonyymi

Eiköhän kaikki jossain vaiheessa elämäänsä riitele ja siitä saa injektiota. jotain jää nyt kertomatta

• Anonyymi

Toiset ihmiset ovat herkempiä kuin toiset. Siinä syy.

• Anonyymi

Ei ole olemassa mielisairautta. On vain hyviä ja huonoja ihmissuhteita. Jos ihmiset kohtelisivat paremmin toisiaan, mielisairaalat tyhjenisivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole olemassa mielisairautta. On vain hyviä ja huonoja ihmissuhteita. Jos ihmiset kohtelisivat paremmin toisiaan, mielisairaalat tyhjenisivät.

Eräs tunnettu psykologi sanoi edellämainitut sanat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis sä sait herkkänä ihmisenä injektion. sekö on syy injektioo.

• Anonyymi

Yleensähän riitelyyn tarvitaan vähintään kaksi ihmistä, ja joka ikisessä ihmissuhteessa tulee joskus jonkinlaista kinaa, riitaa. Ihan sama, onko se parisuhde, ystävyyssuhde, sukulaissuhde, tms.
        Jos niiden takia ihmisille laitettaisiin injektioita, niin loppuisi varmaan injektiot kesken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On myös muistettava kohdella itseäänkin hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se on ja voivat olla jo syntymästään asti erityisherkkiä ja se näkyy aina elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se on ja voivat olla jo syntymästään asti erityisherkkiä ja se näkyy aina elämässä.

ja sen takia saa injeltion koska on erityisherkkä. oikeesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On myös muistettava kohdella itseäänkin hyvin.

Olet oikeassa ja siksi on hyvä saada elää omannäköistä elämää, eli kannattaa pitää kiinni niistä asioista jotka kokee omannäköiseksi elämäkseen, eikä tehdä mitään sellaista, mitä ei koe hyväksi elämälleen! Jos joku siitä loukkaantuu, niin se on hänen ongelmansa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensähän riitelyyn tarvitaan vähintään kaksi ihmistä, ja joka ikisessä ihmissuhteessa tulee joskus jonkinlaista kinaa, riitaa. Ihan sama, onko se parisuhde, ystävyyssuhde, sukulaissuhde, tms.
        Jos niiden takia ihmisille laitettaisiin injektioita, niin loppuisi varmaan injektiot kesken.

Tällä palstalla näkee, miten vähän useimmat ymmärtävät psykologiasta.

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä riitelee joskus, myös parisuhteissa, ihmissuhteissa, eikä kaikkia millekään injektiolle laiteta.

• Anonyymi

Riitely ja väkivalta on kaksi eri asiaa. Et ole nähnyt koskaan rikkihakattua ihmistä jossa ei ole muuta syytä kun mielenterveyden totaalinen kollapsi. Etkä myöskään ole nähnyt ihmistä joka luulee olevansa jokin julkkis ihan tosissaan jne
        Et voi mitenkään puolustella että kaikki riitele joskus. Riitely on ihan eri asia,se kun mielipuolisen ihmisen teot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä palstalla näkee, miten vähän useimmat ymmärtävät psykologiasta.

Ihan totta, en olisi uskonut että aina vaan on näin tietämättömiä ihmisiä olemassa . Ei ihme sinänsä , usein koulujakäymättömiä ihmisiä joilla ei ole aavistustakaan mistä puhuvat .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riitely ja väkivalta on kaksi eri asiaa. Et ole nähnyt koskaan rikkihakattua ihmistä jossa ei ole muuta syytä kun mielenterveyden totaalinen kollapsi. Etkä myöskään ole nähnyt ihmistä joka luulee olevansa jokin julkkis ihan tosissaan jne
        Et voi mitenkään puolustella että kaikki riitele joskus. Riitely on ihan eri asia,se kun mielipuolisen ihmisen teot

Tietenkin voin sanoa, että jokainen riitelee joskus toisen ihmisen kanssa.
        En maininnutkaan mitään väkivallasta, onhan se ihan eri asia kuin riitely, vaikka riitelystä sekin useimmiten alkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan totta, en olisi uskonut että aina vaan on näin tietämättömiä ihmisiä olemassa . Ei ihme sinänsä , usein koulujakäymättömiä ihmisiä joilla ei ole aavistustakaan mistä puhuvat .

Koulu ei ole ainoa paikka, jossa ihminen oppii elämään, kokemus on myös iso tekijä.
        Mitä enemmän elämässään kokee, sitä enemmän tulee tietoa elämään liittyvistä asioista.
        Kouluissa opitaan sitten tuo tietopuoli, jonka voi oppia lukemalla.
        Ne kaksi jos yhdistetään, sitten pitäisi mennä jo aika hyvin ja tietääkin monenlaisista asioista.
        Myös itsensä on hyvä oppia tuntemaan kunnolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkakohan moni psykiatri on itse käynyt psyykkisesti ns. aallon pohjalla, kuinka monelta mahtaa löytyä omaa kokemusta ?
        Oppikirjoistakaan ei opi kaikkea, se on fakta.
        Kirjallisuus ja konkreettinen kokemus ovat aika lailla eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkakohan moni psykiatri on itse käynyt psyykkisesti ns. aallon pohjalla, kuinka monelta mahtaa löytyä omaa kokemusta ?
        Oppikirjoistakaan ei opi kaikkea, se on fakta.
        Kirjallisuus ja konkreettinen kokemus ovat aika lailla eri asia.

Määrittele aallonpohja?

Kaikilla ihmisillä läheiset kuolee ja itse sairastutaan syöpään, tai alkoholisoidutaan, mutta luonnon karsinta varmaan karsii sieltä ne psykoosisairaat pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Määrittele aallonpohja?

Kaikilla ihmisillä läheiset kuolee ja itse sairastutaan syöpään, tai alkoholisoidutaan, mutta luonnon karsinta varmaan karsii sieltä ne psykoosisairaat pois.

No lähinnä tarkoitin sitä, että onkohan yksikään psykiatri itse kärsinyt pahoista mt-ongelmista. Siis ennen työuraansa, sen tiedän, että joitain tapauksia on, joissa psykiatri on pimahtanut myöhemmällä iällä, kuitenkin vielä työiässä.
        Miten niin luonto karsii psykoosisairaat ? Hekö eivät voi sairastua syöpään, tai tulla alkoholisteiksi, ja heiltäkin läheisiä kuolee.
        Kommentistasi sai sen käsityksen, että psykoosisairaat karsiutuvat pois. Aiemmin kuin tulee muuta sairautta, niinkö tarkoitit ?
        Ja tiedoksi vaan, että psykoosisairaatkin ovat ihmisiä, ihan siinä kuin sinä tai minä, tai kuka tahansa. Ero on ainoastaan siinä, että sairas on jossain vaiheessa sairastunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No lähinnä tarkoitin sitä, että onkohan yksikään psykiatri itse kärsinyt pahoista mt-ongelmista. Siis ennen työuraansa, sen tiedän, että joitain tapauksia on, joissa psykiatri on pimahtanut myöhemmällä iällä, kuitenkin vielä työiässä.
        Miten niin luonto karsii psykoosisairaat ? Hekö eivät voi sairastua syöpään, tai tulla alkoholisteiksi, ja heiltäkin läheisiä kuolee.
        Kommentistasi sai sen käsityksen, että psykoosisairaat karsiutuvat pois. Aiemmin kuin tulee muuta sairautta, niinkö tarkoitit ?
        Ja tiedoksi vaan, että psykoosisairaatkin ovat ihmisiä, ihan siinä kuin sinä tai minä, tai kuka tahansa. Ero on ainoastaan siinä, että sairas on jossain vaiheessa sairastunut.

Taisi tarkoittaa sitä, että psykiatrin koulutus on niin pitkä, että sieltä harvemmin valmistuu psykoosisairaita psykiatreja, Vaikka kuten sanoit, he molemmat. (psykoosi sairaat ja psykaitrit) ovat ihmisiä, eli teoriassa sekin on mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisi tarkoittaa sitä, että psykiatrin koulutus on niin pitkä, että sieltä harvemmin valmistuu psykoosisairaita psykiatreja, Vaikka kuten sanoit, he molemmat. (psykoosi sairaat ja psykaitrit) ovat ihmisiä, eli teoriassa sekin on mahdollista.

Tavallaan kun miettii sitäkin, millaisten ihmisten, sairaiden ihmisten, kanssa psykiatrit tekevät työtään päivittäin, vuodesta toiseen, niin kai ne itsekin joutuu henkisesti aika koville, eikä kaikki välttämättä kestä sitä sairastumatta itse. Vaikka aika harvinaista se taitaa olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallaan kun miettii sitäkin, millaisten ihmisten, sairaiden ihmisten, kanssa psykiatrit tekevät työtään päivittäin, vuodesta toiseen, niin kai ne itsekin joutuu henkisesti aika koville, eikä kaikki välttämättä kestä sitä sairastumatta itse. Vaikka aika harvinaista se taitaa olla.

Onhan näitä valitettavasti ollut kautta maailman sivun. On kaikkea alkoholisoitumista jne.

Se juju on siinä, että kun se sairaudentunnoton kertoo niistä noitavainoista, niin yhtäkkiä hän sattuu saamaan vastaansa ne kymmenet tai jopa sadat terveydenhuollon ammattilaiset, jotka kaikki jostain syystä ovat juuri niitä alkoholisteja, tai murhaajia tai ties sun mitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kuvittele jos työtäsi olisi roikkua 24/7 tällä foorumilla ja käydä oikomassa jokainen harhainen kommentti. Siinä voisi terveys olla koetuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kuvittele jos työtäsi olisi roikkua 24/7 tällä foorumilla ja käydä oikomassa jokainen harhainen kommentti. Siinä voisi terveys olla koetuksella.

Enpä kuvittelekaan.
        Ei onneksi ole työtäni, eikä edes harrastus.
        Minun tehtäväni ei ole oikoa kenenkään kommentteja, ei siihen ole tarvetta. Pääasia, että pystyn omat mielipiteeni kommentoimaan, muut saa kommentoida omansa.

• Anonyymi

Niinpä, kautta aikojen ovat sopeutumattomimmat lähteneet etsimään parempaa elämää muualta.

• Anonyymi

Se on vaan niin, että itseään ei pääse karkuun, menee sitten minne tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on vaan niin, että itseään ei pääse karkuun, menee sitten minne tahansa.

Entäs niitä, jotka kohtelevat huonosti? Eikö heitä pääse karkuun muuttamalla vaikka ulkomaille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs niitä, jotka kohtelevat huonosti? Eikö heitä pääse karkuun muuttamalla vaikka ulkomaille?

Ei kai muita ihmisiä tarvitse ulkomaille lähteä karkuun?
        Onnistuuhan joidenkin ihmisten seuran välttely ihan kotimaassakin. Jos joku ihminen kohtelee sinua huonosti, etkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä, voit ottaa etäisyyttä ja pysyä kaukana hänestä.
        Huonosti kohtelevat ihmiset voi jättää taakseen ja etsiä mukavampia tilalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitän että ei. Luulo että ulkomailla ei olisi huonosti kohtelevia ihmisiä on vaan epätosi.

Asioilla muutenkin on yleensä huomattavasti monimutkaisempia syy seuraus suhteita, kuin se että missä maassa asuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitän että ei. Luulo että ulkomailla ei olisi huonosti kohtelevia ihmisiä on vaan epätosi.

Asioilla muutenkin on yleensä huomattavasti monimutkaisempia syy seuraus suhteita, kuin se että missä maassa asuu.

Tuskin se kovin usein niin menee, kuten kuvitellaan, että muualla olisi muka parempi.
        Toki jos on jo ollut jossain ja tietää paremman paikan, eli on kokemusta, se on eri asia. Mutta pelkkä kuvittelu ja luuleminen ei paranna mitään.

• Anonyymi

En ihmettele yhtään aloituksen tekijän tarinaa. Itse nyt neljättä kuukautta ilman injektiota. Painostusta vielä riittää, mutta meinaan olla luja. Se on sitä, kun et ole samaa mieltä valtaväestön kanssa.

• Anonyymi

Psykiatrien mielestä väärä mielipide on mielisairaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykiatrien mielestä väärä mielipide on mielisairaus.

Nyt taas tarkkana. Se olet sinä joka tämän mielipiteen on tänne kirjoittanut eikä psykiatri.

• Anonyymi

Jos pärjäät ilman injektiota, hyvä niin.
        Kyllähän ne lääkärit lääkitsisivät potilaita loppuelämän ajan, on kokemusta.
        Ymmärrän myös tuon painostus-sanan, koska sellaistakin tapahtuu joskus, valitettavasti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3787
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1885
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1731
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      123
      1264
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      95
      1251
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      35
      1209
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      69
      1134
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      68
      1014
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      985
    Aihe