Miksi vai vähn käytettypyykinpesukone haisee?

Anonyymi-ap

Olen puhdistanut sihtin moneen kertaan, laskenut vettä läpi koneeseen/huuhdellut niin että tulee vesi sihdin kautta ulos, olen pessyt tyhjänä.... mutta aina vaan haaisee kone pesun jälkeen tunkkaiselta? Mitä tässä voi nyt enää tehdä?

7

218

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Bakteerit tuottavat hajumolekyylejä. Jostain luin (en ole kokeillut) että astianpesukoneen tabletti, eli pesuainetta pyykkikoneeseen ja kuuma pesu vaikka tyhjänä.

• Anonyymi

En suosittele. Astianpesukoneen pesuainetabletit voi rikkoa pesukoneen. Kyllähän sitä SOME:ssa aina välillä tollasia ehdotuksia näkyy, mutta suositeltavaa se ei ole. Astianpesukoneen pesuainetabletit ei ole todellakaan suunniteltu pyykinpesukoneille. Kukahansa kodinkoneita työkseen huoltava sanoo varmasti samaa.

Mieluummin kannattaa pestä kone kuumalla ohjelmalla joko käyttäen pesukoneen pesuaineitatai sitten ilman pesuainetta. Jos koneessa on erillinen rummunpuhdistusohjelma kannattaa käyttää sitä, muussa tapauksessa esim puuvilla 90 astetta.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En suosittele. Astianpesukoneen pesuainetabletit voi rikkoa pesukoneen. Kyllähän sitä SOME:ssa aina välillä tollasia ehdotuksia näkyy, mutta suositeltavaa se ei ole. Astianpesukoneen pesuainetabletit ei ole todellakaan suunniteltu pyykinpesukoneille. Kukahansa kodinkoneita työkseen huoltava sanoo varmasti samaa.

Mieluummin kannattaa pestä kone kuumalla ohjelmalla joko käyttäen pesukoneen pesuaineitatai sitten ilman pesuainetta. Jos koneessa on erillinen rummunpuhdistusohjelma kannattaa käyttää sitä, muussa tapauksessa esim puuvilla 90 astetta.

T. miksuh

Haluaisitko kertoa millä mekanismilla pesutabletit rikkoisi pesukoneen? Vai googlailitko taas?

• Anonyymi

Pesun jälkeen pitää jättää täyttöluukku raolleen.

• Anonyymi

1. 90 asteen pesu sitruunahapolla
      2. 90-asteen pesu normaalilla pesuaineella.

• Anonyymi

Aina ne nyt joltakin haisee. Sitä ei voi kokonaan välttää. Mutta pese nyt edes joskus kuumaohjelmilla jos kone haisee lialta. Jos se haisee pesukemikaalilta se on vähän vaikeampi. Etikka on mun mielestä kikkapesuista tehokkain.

• Anonyymi

Pari keinoa on olemassa, millä koneeseen pesiytynyttä tunkkaisuutta voi poistaa.
      1. Käytä kaikkein kuuminta lämpötilaa, mikä koneesta löytyy. Käytä pesuaineena sitruunahappoa. 2. Tämän jälkeen pese kone käyttämällä tavallista pyykinpesuainetta, ja väh. 60 asteen lämpötilaa. Hanki kaupasta pesukoneiden puhdistamiseen tarkoitettua ainetta. Ainakin OMO:lla on tällaista tarjolla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      83
      1049
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      73
      882
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      647
    4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      53
      611
    5. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      585
    6. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      30
      562
    7. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      546
    8. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      164
      533
    9. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      136
      528
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      525
    Aihe