Miksi vai vähn käytettypyykinpesukone haisee?

Anonyymi-ap

Olen puhdistanut sihtin moneen kertaan, laskenut vettä läpi koneeseen/huuhdellut niin että tulee vesi sihdin kautta ulos, olen pessyt tyhjänä.... mutta aina vaan haaisee kone pesun jälkeen tunkkaiselta? Mitä tässä voi nyt enää tehdä?

7

219

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Bakteerit tuottavat hajumolekyylejä. Jostain luin (en ole kokeillut) että astianpesukoneen tabletti, eli pesuainetta pyykkikoneeseen ja kuuma pesu vaikka tyhjänä.

• Anonyymi

En suosittele. Astianpesukoneen pesuainetabletit voi rikkoa pesukoneen. Kyllähän sitä SOME:ssa aina välillä tollasia ehdotuksia näkyy, mutta suositeltavaa se ei ole. Astianpesukoneen pesuainetabletit ei ole todellakaan suunniteltu pyykinpesukoneille. Kukahansa kodinkoneita työkseen huoltava sanoo varmasti samaa.

Mieluummin kannattaa pestä kone kuumalla ohjelmalla joko käyttäen pesukoneen pesuaineitatai sitten ilman pesuainetta. Jos koneessa on erillinen rummunpuhdistusohjelma kannattaa käyttää sitä, muussa tapauksessa esim puuvilla 90 astetta.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En suosittele. Astianpesukoneen pesuainetabletit voi rikkoa pesukoneen. Kyllähän sitä SOME:ssa aina välillä tollasia ehdotuksia näkyy, mutta suositeltavaa se ei ole. Astianpesukoneen pesuainetabletit ei ole todellakaan suunniteltu pyykinpesukoneille. Kukahansa kodinkoneita työkseen huoltava sanoo varmasti samaa.

Mieluummin kannattaa pestä kone kuumalla ohjelmalla joko käyttäen pesukoneen pesuaineitatai sitten ilman pesuainetta. Jos koneessa on erillinen rummunpuhdistusohjelma kannattaa käyttää sitä, muussa tapauksessa esim puuvilla 90 astetta.

T. miksuh

Haluaisitko kertoa millä mekanismilla pesutabletit rikkoisi pesukoneen? Vai googlailitko taas?

• Anonyymi

Pesun jälkeen pitää jättää täyttöluukku raolleen.

• Anonyymi

1. 90 asteen pesu sitruunahapolla
      2. 90-asteen pesu normaalilla pesuaineella.

• Anonyymi

Aina ne nyt joltakin haisee. Sitä ei voi kokonaan välttää. Mutta pese nyt edes joskus kuumaohjelmilla jos kone haisee lialta. Jos se haisee pesukemikaalilta se on vähän vaikeampi. Etikka on mun mielestä kikkapesuista tehokkain.

• Anonyymi

Pari keinoa on olemassa, millä koneeseen pesiytynyttä tunkkaisuutta voi poistaa.
      1. Käytä kaikkein kuuminta lämpötilaa, mikä koneesta löytyy. Käytä pesuaineena sitruunahappoa. 2. Tämän jälkeen pese kone käyttämällä tavallista pyykinpesuainetta, ja väh. 60 asteen lämpötilaa. Hanki kaupasta pesukoneiden puhdistamiseen tarkoitettua ainetta. Ainakin OMO:lla on tällaista tarjolla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      37
      2112
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      56
      696
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      40
      633
    4. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      492
    5. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      490
    6. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      64
      489
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      480
    8. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      15
      460
    9. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      448
    10. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      447
    Aihe