Jeesus tuli kaikkien ihmisten Pelastajaksi ja Vapahtajaksi. Amen!

Anonyymi-ap

Kuten UT:n evankeliumit, Apostolien teot ja koko UT sisältöineen todistaa:

Jeesus tuli kaikkien Jumalan luomien ihmisten pelastajaksi!

• A) Jeesuksen palvelustyö oli pääosin juutalaisten parissa. ( Poikkeuksia oli muutama...)

• B) Opetuslapset, apostolit lähtettiin "kaikkeen maailmaan"...

Ja kerran ( pian) näkyy tämä:

Ilmestyskirjan 7. luvussa.

• A) Ensin siinä on lueteltu Israelin heimojen edustajat…

• B) Sen perästä näin:

• 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, KAIKISTA kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä,!
---------------------------------------------------------------------------------------------
- ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.

• 7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

• 7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, 7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.

Kaikki sanovat: Amen! Tule Herra Jeesus!

60

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosiaan!

KAIKISTA kansanheimoista,
      sukukunnista,
      kansoista ja
      kielistä!

Ylistetty olkoon Herran nimi!

• Anonyymi

Kansanheimot viittaa Juutalaisten 12 heimoon.

• Anonyymi

Roomalaiskirjeen 11. luku?

Tuo valoa!

• Anonyymi

Israelin kansa muodustuu erilaisista kansoista ja heimoista , joista siinä puhutaan.
      Juudan heimo on vain yksi heimo Isrelin eri puolille maailmaa levinneistä "kansoista".

Jeesuksen mukaan ei-juutalaisten eli pakanoiden kirkot ja temppelit ovat
      Saaatanan synagoogia.

• Anonyymi

Jeesuksen usko on Juutalaisuus, ei mikään keinotekoinen käännyttämällä aikaansaatu muu usko ja uskonto.

lm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus varoitti omia oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä vääristä Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisisista eksyttäjistä, jotka ovat Juutalaisten eli valittujen uskon kimpussa heitä käännyttämässä.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen usko on Juutalaisuus, ei mikään keinotekoinen käännyttämällä aikaansaatu muu usko ja uskonto.

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus varoitti omia oikeita apostoleitaan hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä vääristä Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisisista eksyttäjistä, jotka ovat Juutalaisten eli valittujen uskon kimpussa heitä käännyttämässä.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Kristityksi itseään kutsuvat kuuluvat tähän uskovien kategoriaan.

Ilm. 3:9

Katso, minä annan sinulle Saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jeesuksen usko on usko Jumalaan! Etkö tunne Raamattua??

Taidat olla itse eksyttäjä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesuksen usko on Juutalaisuus, ei mikään keinotekoinen käännyttämällä aikaansaatu muu usko ja uskonto."

Tosi asiassa Jeesuksella ei kyllä näyttänyt olevan kovinkaan vahva usko ja luottamus juutalaisiin:

"”Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.” Joh.8:44)

• Anonyymi

Markuksen lopun "lähetyskäsky" on väärennös, minkä tuntematon kulkumies on sinne kirjoittanut kirkolliskokousta varten satojen vuosien perästä.

Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Kristinuskosta puuttuu Jumalan lain ja käskyt ja niiden noudattaminen.

Paavali oli murhamies ja hän opetti, että lait on kumottu, ettei häntä voitaisi tuomita murhasta.

Mikäli lait olisi kumottu, mitään syntiä ei olisi, eikä ketään voitaisi tuomita viimeisellä tuomiolla tekojen ja lakien mukaan.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Paavali syyttää Jeesusta valehtelijaksi.

• Anonyymi

Paavali oli entinen murhamies, jonka Jeesus pelasti ja valtuutti apostoliksi.

Etkö parka tunne UT:n tekstejä ja sisältöÄ?

• Anonyymi

Helluntaina 3000 syntistä Juutalaista kastettiin Jeesuksen opetuslapsiksi.

Jeesus opettaa Juutalaisuutta, ei mitään muuta uskontoa. Jeesuksen kastetulle antama Henki on hänen oma kärsimykset läpikäynyt Totuuden Henki,
      joka on Juutalaisuus.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi

Ei Jeesus puhu mitään Paavalin oppien opettamisesta.

Keinot tehdä Jeesukselle opetuslapsia.

"Kastamalla
        " ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

Ei Jeesus opettanut mitään muuta uskontoa kuin Juutalaisuutta.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi

Ilmeisesti mukana oli jo Rooman valtakunnan (sen aikainen maailma) joka kielistä väkeä ja jokainen kieli-ihmeen takia kuuli puhuttavan omaa kieltänsä.
        Se todistaa myös tarkoituksesta, että Jeesus K. ja Evankeliumi Hänestä kuuluvat koko maailmalle. Kieli-ihme oli kuitenkin kertatapaus.
        Jeesus täytti Vanhan Testamentin ennustukset ja Hän on yksin Ydinasia kaikille. Temppeliä eikä muita uhreja enää koskaan tarvita. Jeesus on se uusi ja kolmas temppeli, lopullinen ja täydellinen, Jumalalle kelpaava UHRI kaikkien hyväksi.

(UskojaRukous - sivusto 9x)
        “Kristus oli täyttänyt tehtävän, jota Israel ei ollut voinut täyttää, oli todella ollut Jumalan »poika» ja »palvelija», jonka vapaaehtoisen sijaisuhrin kautta maailman pelastus piti toteuttaa. Kristus oli uusi Israel, Jumalan kuuliainen Poika ja kärsivä Palvelija, joka oli itsensä alistamisen kautta persoonassaan täyttänyt Jumalan kansan lähetystehtävän. Toisin kuin Israel hän alistui tahtoen kasteeseen ja valitsi täten vapaaehtoisesti kuuliaisuuden ja kuoleman tien. Kun häntä Israelin tavoin koeteltiin erämaassa, hän kieltäytyi kiusaamasta Jumalaa ja voitti näin kiusaajan. Vuorisaarnassa antamansa uuden lain vain hän itse piti täydellisesti, ja seuraus hänen kuuliaisuudestaan oli kuolema ristillä. Hänen lähetystehtävänsä näennäisesti täydellisestä epäonnistumisesta tuli voitto ja elämä, sen ylösnousemuksen ihme, joka ei merkinnyt vähempää kuin uuden Israelin, eikä ainoastaan uuden Israelin, vaan uuden Aadamin ylösnousemusta hänessä, uuden ihmiskunnan luomista hänen ylösnousseessa ruumiissaan, Messiaan kirkossa. Israelin historiallinen tehtävä oli täytetty Kristuksessa. Uusi testamentti toistaa Vanhan testamentin kerygman, mutta täytetyssä ja lopullisessa muodossa.”
        Alan Richarson, Raamattu tieteen aikakaudella, s.158.

• Anonyymi

Ei siellä pakanoista puhuta yhtään mitään.

Ilm. 21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Ilmestyskirja 22: luvussa.

12. "Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

13Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät PORTEISTA sisälle kaupunkiin!

15Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

16Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

17Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

Amen.

Porteista sisälle pääsevät ne, jotka ovat puhdistuneet!!

Amen.

• Anonyymi

No nyt ollaan taas siellä muinaisten vuohipaimenten maailmassa, jossa pelastus tulee valtaistuimella istuvalta ja karitsalta. Siis karitsalta! Ajatus siitä, että jonkinlainen taivaan farmi pyörii siellä ylhäällä, ja että tämä mystinen lammas - anteeksi, "karitsa" - on se jolta kaikki pelastus tulee, on kyllä suoraan sanoen hupaisaa mää mää määkimistä.

Ja sitten tämä teurastusmeininki, että valkaistaan ne valkeat vaatteet teurastetun lampaan veressä. Siis kuka ajatteli, että verta käyttämällä saa puhtaampaa jälkeä? Että sellaista pesuainetta sieltä taivaan marketista. Toisaalta, ehkä se toimii paremmin kuin Bio Luvil, mene ja tiedä. Mutta näissä visioissa on kyllä sellainen runollinen fiilis, että jos kerran uhrautuvia lampaita tarvitaan, niin miksi pysähtyä vain yhteen? Koko valkovaateosasto siellä yläkerrassa on ilmeisesti mennyt tuollaisella DIY-tyylillä.

Täytyy myöntää, että kyllä näissä Raamatun jutuissa on oma surrealistinen charminsa. Koko tarina tuo mieleen jossain kivikautisessa leirinuotion ääressä kuullut tarinat, joissa lampaat ja enkelit tanssivat käsikädessä. Että jos ei muuta, niin ainakin vanhat tarinat tarjoavat hyvät naurut.

Ystävällisesti nauraen,
      Enkeli Mäntä, lampaita pilke silmäkulmassa tulkitseva teologi

• Anonyymi

Ilettää aloituksen kaltainen kristillisyys. Ei ole ymmärretty elää edes omaa elämäänsä. Valehteleva typerys. Eikä ikinä oppisikaan mitään. Ei helmiä sioille, samotaan. Olemme suomalaisia, emme Israelin kansalaisia. Näillä tyypeillä on tietokone-ohjelma johon he syöttävät sopivia hakusanoja ja jonka kopioivat sosiaaliseen mediaan, mutta elämää he eivät kunnioita vähääkään. Eivät ole ymmärtäneet lukemaansa.

• Anonyymi

Olipa typerä teksti.... tyyppi on ihan pihalla.... Pahanilkinen

Aloitus on selvää Raamatu n Sanaa, jos jollakulla lukutaito pelittää!!!

• Anonyymi

Raamatun asiat, tapahtumat ja puheet kuuluvat siihen aikakauteen ja ymmärryksen rajattuun piiriin.
      Paavalikin ajatteli, että maapallo on pannukakun muotoinen ja pilven päällä yläilmoissa voidaan viettää Jeesuksen häitä.
      Paavali ei käsittänyt, että siellä häissä olisi pitänyt olla happilaitteet ja pilkkihaalarit mukana.

• Anonyymi

Samoin kansoilla ja maailmalla tarkoitettiin silloin ihmisten ymmärtämiä ja tiedettyjä asuttuja alueita,
        ei koko maapalloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin kansoilla ja maailmalla tarkoitettiin silloin ihmisten ymmärtämiä ja tiedettyjä asuttuja alueita,
        ei koko maapalloa.

Jeesus tarkoitti ja Jumala tarkoitti kAIKKIA kansoja.

Saarnatkaa evenkeliumia KAIKILLE LUODUILLE!

• Anonyymi

Kirottua kirjoitusten kieroon vääntämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tarkoitti ja Jumala tarkoitti kAIKKIA kansoja.

Saarnatkaa evenkeliumia KAIKILLE LUODUILLE!

Aabrahamin jälkeläiset muodosti monia eri kansoja, joihin sillä viitataan.

• Anonyymi

Kaikista kansoista pelastuu osa, eivät kaikki pelastu.

• Anonyymi

Koko Isreal pelastuu lopulta.

Room. 11:26

Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko Isreal pelastuu lopulta.

Room. 11:26

Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

Koko uusi Israel (Jeesukseen uskovat koko maailmasta, myös juutalaiset Jeesukseen uskovat) siis pelastuvat. (korjaus)

• Anonyymi

Aloitus on täyttä totta. Sitä todistaa koko UT sisältöineen.

Vain lukutaidoton tai ymmärryskyvytön voi väittää jotakin muuta?

Taikka eksyttäjä, joka itse lukee pirun raamattua, taikka vääntää Kirjoituksia Kieroon.
      - Menkää kaikkeen maailmaan!
      Amen.

Matteu 28. luku

28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu
      kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi

Ketkä ikinä Jumala kutsuu!

Jeesus oli lähetetty juutalaisten; oman kansansa pariin.

HÄN taas lähetti oppilaansa, apostolit "kaikkeen maailmaan"!

Kun "pakanain täysi luku on tullut" lopuksi Israelin kansa saa myös mahdollisuuden.

Se hylkäsi aikanaan Jeesuksen, kadotti "etsikkoaikansa"...

Lukekaa Sanaa ja käyttäkää Jumalan antamaa ymmärrystä.

Tämä palsta ei ole "satuilua" ja paholaisen kirjeopistoa varten!

Apt 2. luvussa:

:38 Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi; niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu.

2:40 Ja monilla muillakin sanoilla todisti hän, ja neuvoi heitä, sanoen: antakaat teitänne autettaa tästä pahanilkisestä suvusta.

, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka IKINÄ Herra meidän Jumalamme kutsuu.

• Anonyymi

Kaiklle kansoille!

Jeesus puhui: .
      " Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu" Matt 24. luvussa:

• Anonyymi

Aloita vaikka Afganistanista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloita vaikka Afganistanista.

Aloita sinä jos niin koet?

• Anonyymi

Aloitus on selkeää Sanaa!!!

• Anonyymi

Jokainen lukutaitoinen tietää, että Jeesus tuli pelastamaan kaikkia syntisiä, koko maailmasta, Jos joku tahtoo?

• Anonyymi

Aabrahamin jälkeläiset muodostivat monta eri kansaa, joista puhutaan.

Vain Juudan heimo on juutalaisia, muut 11 sukukuntaa ovat pakanoita.

• Anonyymi

Jeesu tuli myös pakanoita pelastamaan. ETkö tosiaan tunne Raamattua, UT:a?
        Koeta hyvä ihminen ottaa selvää!!!

• Anonyymi

Vain Israelin kansan 12 heimon ihmisillä on ne portit ja muurit,, ei muilla.

lm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31

• Anonyymi

Jumalan valtakuntaan pääsevät KAIKKI, jotka Jeesus on pelastanut. Kun nimi on Elämän kirjassa, taivaasa!

Ilm 22 luvussa

"Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

24Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.

25Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,

26ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.

27Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne,

- jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Amen.

• Anonyymi

12. "Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät PORTEISTA sisälle kaupunkiin!

15Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

16Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

17Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

Amen.

Amen.

• Anonyymi

Roomalaiskirjeen 15. luvusta:

15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.

15:17 Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;

15:18 sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla,

15:19 tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,

AMEN.

• Anonyymi

Jerusalemin uuteen temppeliin ei Parhamilaisilla eli helluntailaisilla ei ole mitään asiaa.

Vain Israelin kansan 12 heimon ihmisillä on ne portit muureissa, ei muilla.

lm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31

• Anonyymi

Paavali ei kuulu tähän valittujen joukkoon.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

Se oAnonyymi
        2024-10-24 18:23:16
        UUSI

----------------------------------

Sinä et VARMASTI kuulu tuohon joukkoon!

Paavali taas oli Apostoli, jonka Jeesus itse valitsi petturi Juudaksen tilalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi
        2024-10-24 18:19:12
        UUSI

Amen.

Amen.

• Anonyymi

Ei Raamatussa ennusteta tuhoutumista tai kuolemaa ihmisille. Uhkaileva on Saatanasta, jos raamatullista termiä haluaa käyttää. Eikä siellä vaadita tunnustamaan mitään. Ei edes Jeesus vaatinut palvomaan itseään. Näitä uhkakuvia esittävät sairaat saarnaajat ja papit. Pelastusta ei siis tarvita.

Se meistä tekee "häiriintyneitä" on joukkoviestintä eli media. Se maalaa piruja seinille, kuten sanotaan. Sairaat toimittajat, joilla ei ole sairauden tuntoa, luovat näitä uhkia ja pelkoja.

Valitettavasti moni hakee Raamatusta ja ns. uskonnoista jotain hyvää, ilo ja rauhaa, mutta kohtaa näitä henkilöitä jotka poimivat uhkakuvansa sekä Raamatun sivuilta että mediasta.

On syytä kysyä, mitä Raamatun siteeraaja haluaa sinusta tai minusta? Mitä hän haluaa uhkillaan ja pelastuksellaan? Mitä hän on vailla, ja mikä velvollisuus on meillä tehdä hänen tahtonsa mukaisesti?

• Anonyymi

Kysy sitä itseltäsi.

• Anonyymi

Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia?

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Lapsena kristityksi kastaminen helluntailaisten lahkokasteella on paha synti ja anabaptistinen laittomuuden teko.
        Ef.4: 5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali, kasteiden lukumäärää yksi tarkoittava sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsena kristityksi kastaminen helluntailaisten lahkokasteella on paha synti ja anabaptistinen laittomuuden teko.
        Ef.4: 5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraali, kasteiden lukumäärää yksi tarkoittava sana.

Jeesus sanoo: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niin kuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. Lapselle se kasteessa hyvin onnistuu. Aikuisen on vaikeata enää päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Monet koittavat, mutta eivät voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niin kuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle. Lapselle se kasteessa hyvin onnistuu. Aikuisen on vaikeata enää päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Monet koittavat, mutta eivät voi.

Nyt kirjoitat hassua?
        Mitä Jeesus sanoi?
        " joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIIN KUIN lapsi"

Jokainen normiälyinen ymmärtää VERTAUKSEN?

Hän tarkoitti lapsen kaltaisuutta, lapsen kaltaista asennetta, vilpitöntä uskoa!

Sellaista Hän tarkoitti. Olkoon minkä ikäinen tahansa. Vaikka jo ihan vanhuskin.
        Joka nöyrtyy ja ottaa vastaan sanoman Jeesuksesta.

Jopa kuolinvuoteella vielä moni löytää uskon ja pelastuksen. Nähty on.

Ryövärikin ristin puulla sai vielä armon ja armahduksen.

Eli?

Olepas tarkkana mitä kirjoitat!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kirjoitat hassua?
        Mitä Jeesus sanoi?
        " joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIIN KUIN lapsi"

Jokainen normiälyinen ymmärtää VERTAUKSEN?

Hän tarkoitti lapsen kaltaisuutta, lapsen kaltaista asennetta, vilpitöntä uskoa!

Sellaista Hän tarkoitti. Olkoon minkä ikäinen tahansa. Vaikka jo ihan vanhuskin.
        Joka nöyrtyy ja ottaa vastaan sanoman Jeesuksesta.

Jopa kuolinvuoteella vielä moni löytää uskon ja pelastuksen. Nähty on.

Ryövärikin ristin puulla sai vielä armon ja armahduksen.

Eli?

Olepas tarkkana mitä kirjoitat!!

Hyvä on olla tarkkana, ettei höpötä omiaan...

• Anonyymi

Kirjoitusten Kieroon Vääntäjien agendat eivät menesty tällä palstalla...

• Anonyymi

Viisaat tutkivat ja etsivät totuutta, eivät juokse joka suuntaan!!

• Anonyymi

Niin tuli, ja meni,
      Eikä takaisin kuulu.
      Hommat jäi hoitamatta suurista lupauksista huolimatta.

• Anonyymi

Koineekreikassa EI OLE LAINKAAN VASTINETTA SUOMEN KIELEN KADOTUS-SANALLE.

Eikä tällä ei ole toki mitään merkitystä niille, jotka siteeraavat infernalistinen kuola suupielestä valuen jakeita, joissa kadotus-sana esiintyy.

:D :D :D

Helvetti-kysymyksessä tulee jokseenkin poikkeuksetta esille se, kuinka helvettiuskovaiset vastustavat ajatusta siitä, että otettaisiin selvää, mihin Jeesus viittasi puhuessaan "helvetistä" eli Gehennasta.

Usein heidän mielestään asia on jo selvitetty tuolla helvetti-sanalla. Mutta eihän se ole. Gehenna, Hinnomin laakso, oli olemassa oleva paikka Jeesuksen aikoihin, joten sana "helvetti", jonka myötä tämä tosiseikka EI paljastu vaan nimenomaan hämärtyy, on täysin kummallinen ja harhaanjohtava suomennos. Yksikään suomalainen lukija ei kykene päättelemään helvetti-sanasta, että kyseessä oli Jerusalemin lähistöllä sijaitseva laakso.

Jos ja kun helvettiuskovaiset vastustavat niin intohimoisesti SITÄ, MIKÄ TÄSSÄ ASIASSA ON TOTTA, mitä se kertoo

a) heistä

ja

b) helvetin käsitteestä

suhteessa TOTUUTEEN?

Jos ja kun TOTUUDEN ominaisuus on se, että se TEKEE IHMISEN VAPAAKSI, mitenkä tämä VAPAUS ilmenee helvettiuskovaisen käyttäytymisessä helvettikysymyksen kohdalla?

Minäpä vastaan: ei mitenkään.

Helvetin idea ei suinkaan tee ketään VAPAAKSI, vaan se SITOO siihen uskovat VASTUSTAMAAN TOTUUTTA.

Kuinka, jokin, mikä on TOTTA, voi saada jonkun HARAAMAAN VASTAAN, kun nimenomaan yritetään selvittää TOTUUS tietyn asian suhteen? Mitä VAPAUTTA tuo tuollainen on?

Lähetyssaarnaaja E. Stanley Jones sanoi Intiaan mennessään ottaneensa asenteekseen, että sen Jeesuksen, johon hän uskoi, oli kyettävä kohtaamaan avoimesti kaikki ne kysymykset ja vaikeudet, jotka Intiassa nousisivat esille, ja selviydyttävä niistä voittajana.

Jonesille ei riittänyt pelkkä kaunis kiiltokuva-Jeesus; Jeesuksen oli oltava myös kaikin tavoin TOTTA.
      Jonesille tämä merkitsi sitä, että Jeesuksen oli kestettävä Intian rujon todellisuuden ja raakojen tosiasioiden keskellä.

Tällaisesta asenteesta en näe helvettiuskovaisissa helvettikysymyksen suhteen merkkiäkään vaan pelkkää ynseää ynähtelyä, jonka kaapuun mielensisäinen pelko on kätevä kätkeä.

En tiedä, itkeäkö vai nauraa, kun maailman yksinkertaisin asia - kysymys siitä, mitä Jeesus tarkoitti ja mihin hän viittasi puhuessaan Gehennasta - saa helvettiuskovaiset kauhun valtaan. Eikö täydellinen rakkaus poistakaan KAIKKEA pelkoa? Helvettiuskovaisten edustama asenne on täysin vastakkainen sille asenteelle, joka E. Stanley Jonesilla oli hänen lähtiessään lähetystyöhön.

Mutta sellaista se on meidän nojatuolikristittyjen elämä. :)

• Anonyymi

--------------------------------------------------------------------------

No, ole sitten noja-tuoli-kristitty!
        KAIKKI kun eivät ole. Eivät edes sohva-kristittyjä.
        KAIKKI eivät pelkää, eivä ole helvettiuskovia, vaan taivasuskovia.

ÄLä käytä sanaa "meidän" ( monikko) koska et edusta kaikkia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet nojatuolikristitty jo siitäkin syystä, että tuo termi loukkasi sinua.

Jos et olisi, et lotkauttaisi korvaasikaan tuollaiselle ilmaukselle.

MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja onhan se surkuhupaisaa, että tartuit TUOHON ASIAAN, kun tekstihän keskittyi aivan MUUHUN.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      116
      3697
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      572
      3186
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      96
      1921
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1403
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1396
    6. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      82
      1384
    7. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      102
      1186
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      44
      1133
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      125
      1132
    10. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      90
      1109
    Aihe