1500 luku ja inkvisitio oli hyvää aikaa

Silloin jokaiselle kansalaiselle esitettiin todisteet litteästä maasta ja jos totuuteen ei suostunut uskomaan niin sillä oli seurauksia. Valheellinen 500ekr keksitty palloteoria propaganda kitkettiin pois.

Mitä tähän 1500luvun inkvisitio ajan paratiisiin tuumaa pallopäät?

11

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuja supernoita Marin olisi poltettu .

      • En tietenkään kannata väkivaltaa tässä ajassa. Tarkoitan että olisin halunnut elää 1500luvun maailmassa ja silloin sen ajan sääntöjen mukaan.

        Palloteoriasta höpinää ei silloin olisi sallittu.


    • Anonyymi

      Älä höpötä. Keskiajalla ei luultu maata litteäksi, mutta luultiin että se pysyy paikallaan ja on maailmankaikkeuden keskus jota Aurinko ja muut taivaankappaleet kiertävät. Tuollaiset lättäaivot olisi poltettu roviolla.

      • Anonyymi

        Kyllä maatietoisia flättäreitä oli olemassa myös 1500 luvulla. Oikeastaan maatietoisuus loppui vasta kuussakäynti lavastukseen ja muuhun avaruusintoiluun 1960 luvulla. Uudestaan flättärit nousivat kuopistaan 2010 luvulla.

        Voidaan siis sanoa että historiassa vain 1960-2010 on ollut ajanjakso jolloin maatietoisten määrä oli minimissään.

        Joku hullu Galilei joka töllötteli taivaalle joskus 1600 luvulla oli pallopäiden profeetta. Mutta silloin ei ollut edes radiota jos et tiennyt? Galilein harhaoppi ei juurikaan levinnyt maailmalle vaikka nykyään pallopäät palvookin galileita profeettana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maatietoisia flättäreitä oli olemassa myös 1500 luvulla. Oikeastaan maatietoisuus loppui vasta kuussakäynti lavastukseen ja muuhun avaruusintoiluun 1960 luvulla. Uudestaan flättärit nousivat kuopistaan 2010 luvulla.

        Voidaan siis sanoa että historiassa vain 1960-2010 on ollut ajanjakso jolloin maatietoisten määrä oli minimissään.

        Joku hullu Galilei joka töllötteli taivaalle joskus 1600 luvulla oli pallopäiden profeetta. Mutta silloin ei ollut edes radiota jos et tiennyt? Galilein harhaoppi ei juurikaan levinnyt maailmalle vaikka nykyään pallopäät palvookin galileita profeettana.

        Pallomaisuus ei ollut Galilein oivaltama, vaan paljon vanhempaa perua. Galilei puhui heliosentrisyyden puolesta. ”Harhaoppinsa” on nykyisen maailmankuvamme persteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä maatietoisia flättäreitä oli olemassa myös 1500 luvulla. Oikeastaan maatietoisuus loppui vasta kuussakäynti lavastukseen ja muuhun avaruusintoiluun 1960 luvulla. Uudestaan flättärit nousivat kuopistaan 2010 luvulla.

        Voidaan siis sanoa että historiassa vain 1960-2010 on ollut ajanjakso jolloin maatietoisten määrä oli minimissään.

        Joku hullu Galilei joka töllötteli taivaalle joskus 1600 luvulla oli pallopäiden profeetta. Mutta silloin ei ollut edes radiota jos et tiennyt? Galilein harhaoppi ei juurikaan levinnyt maailmalle vaikka nykyään pallopäät palvookin galileita profeettana.

        Unohdit lainausmerkit maatietoisesta. Joku voisi luulla sinun olevan vakavissasi sen sijaan että teet pilaa hölmöistä flättäreistä.

        Mutta sattuuhan sitä paremmissakin piireissä.


    • Anonyymi

      Hyvä

    • Anonyymi

      Delfine,

      En tahtoisi sua isommin masentaa, kun ei ole tietoa mitä teet, mutta siis tuolloin ei riidelty siitä onko Maa litteä vai Pallo, vaan siitä kiertääkö PALLOMAA Aurinkoa, tai kaikki PALLOMAATA.

      :D

      Maa koettiin pitkään keskuspisteeksi, palloksi, jota kaikki kiertää. Mikään tuon ajan malli ei pitänyt sisällään kiekkoa jonka päällä jotain kiertäisi; sellaiset on varsin tuoreita keksintöjä.

    • Anonyymi

      Ei ollut hyvää aikaa, se oli juurikin sitä pimeää keskiaikaa.

    • Anonyymi

      Keskiajalla maan tiedettiin olevan kylläkin pallo, olet erittäin tietämätön.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe