Olen huomannut keski ikään tullessa että ongelmallisimpia tapauksia on sellaiset joita on kaltoinkohdeltu paljon ja jotka ovat myös itse sellaisia että aiheuttavat paljon konflikteja sekä omassa että muiden ihmisten suhteissa, välillä tahallaankin, koska tykkäävät että on koko ajan draamaa menossa mistä voi kohista ja juorutakin.
Tällaiset henkilöt haluavat sitten joltain toiselta jotain tietynlaista "rakkautta" ja huomiota, haluavat heidät täysin omakseen, ja jos eivät saa sitä mitä haluavat niin piikittelevät ja mustamaalaavat selän takanakin, vain siksi että itse rakastavat mutta toinen ei. Tällaiset henkilöt eivät myöskään välitä ollenkaan siitä ovatko jo valmiiksi perheellisiä, vaan he käyttäytyvät täysin kuin olisivat sinkkuja.
Ovat jatkuvasti draaman keskipisteessä ja vahingoittavat niitä jotka eivät anna heille heidän haluamaansa rakkautta, aivan kuin olisivat täysin sokeita sille että toista ei kiinnosta ja myöskin sille jos heillä itsellään on jo perhe.
He ovat lapsellisia ja täysin hallitsemattomasti tunteidensa vietävissä.
Vaikeat tapaukset
57
823
Vastaukset
- Anonyymi
Oisko gubbe mitään tiivistelmää, että ketkä ovat, millaisia ovat ja miksi ovat? (parodia)
- Anonyymi
Voisi jopa tulla johtopäätökseen että sellainen ongelmatapaus on kiero ja paha, mutta paremminkin hän on vain vähän tyhmä, koska itse kärsii tunneongelmistaan eniten. Pahinta siinä on että hän kaataa sitten ne muiden päälle ja myös syyttää muita omista tunteistaan ja haluistaan.
- Anonyymi
Kuuntelisitpa joskus sen toisen tarinan niin saattais vähän mieli avartua. Toki se ei sitten olisikaan noin raflaava tarina.
- Anonyymi
En harrasta mustamaalaamista. Päinvastoin, joudun itse mustamaalauksen kohteeksi. Teen mitä teen, se kännetään pahimman mukaan.
- Anonyymi
Aika vaihtaa tuttavapiiriä 👍
- Anonyymi
Tulee mieleen se mitä toisessa maailmansodassa tapahtui ja mitä nyt Välimeren rannalla. Pistetään "hyvä" kiertoon niin sanotusti. Eli kosto on siis ratkaisu niiden mielestä? Siis vaikka koston kohde olisi eri kuin alkuperäinen ongelmien aiheuttaja. Saksan pitäisi olla sodassa Holy landia vastaan, kun asiaa lähestytään objektiivisesti.
- Anonyymi
Miksi olet niin kiinnostunut toisten asioista. Yritätkö mustamaalata ihmisiä yhdistelemällä oman mielikuvituksesi mukaisi asioita joihinkin piirteisiin.
- Anonyymi
Yritätkö suojella salaisia pervosuhteita mihin kuuluu ihmiskauppaa,ihmisten kiusaamista yms.mikä ei kestä päivänvaloa?
Haluat lakaista asian pois ihmisten silmiltä koska sinunkin hyöty on siitä kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritätkö suojella salaisia pervosuhteita mihin kuuluu ihmiskauppaa,ihmisten kiusaamista yms.mikä ei kestä päivänvaloa?
Haluat lakaista asian pois ihmisten silmiltä koska sinunkin hyöty on siitä kiinni.Sinähän se hulluja puhut, haloo.
- Anonyymi
Älä yleistä! Tunnen utse monta kaltoin kohdeltua myös itse olen, Mitään muuta ei haluta kuin rauhaa ja sopua. Kaikki kilttejä ei toisten mollaajia ja kiusaajia.
- Anonyymi
Just näin. Ei kaikki ala kostamaan. Yleensä ne joilla kiltti perusluonne eli syntymäluonne ovat sitä aina vaikka pahat ihmiset yrittävät kaikin tavoin tappaa sen kauniin ja hyvän heissä. Ei kaikki muutu ja inhoamme draamaa yli kaiken. 🤍🫤
- Anonyymi
Entäpä sellaiset tyypit, jotka kiusaavat heikompaa, ja kun tämä nurkkaan ajettuna puolustautuu tai menettää malttinsa rupeavat syyttämään tätä näistä reaktioista?
Pitäisi antaa kiusata, eikä saisi puolustautua, eikä missään nimessä erehtyä vihastuksissa tekemään tai sanomaan mitään harkitsematonta.
Kiusaaminen ja omahyväisyys sen sijaan on ihan ok.- Anonyymi
Aika monesti sitä on miettinyt, miten paljon kaipaakaan tietyn henkilön ystävyyttä. 🙂
- Anonyymi
Tämä on niin totta. Omasta osuudesta ei kyllä sanota mitään, ei edes tunnisteta sitä. Käydään porukalla jonkun kimppuun kun se uskalsi sanoa jotain takaisin.
- Anonyymi
Ne tyypit on narskuja. Valitettavasti niitä vaan riittää. Fiksu ihminen tunnistaa tällaiset tyypit ja pysyy niistä mahdollisimman kaukana. Ei jatkoon😁
- Anonyymi
Tämä juuri on pointti.Sittten kun siihen liittyy luulo että tämä henkilö on rikkaasta suvusta ja olis rahaa saatavana nämä alamaailman kiusaajat koittaa saada ne rahat tältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on niin totta. Omasta osuudesta ei kyllä sanota mitään, ei edes tunnisteta sitä. Käydään porukalla jonkun kimppuun kun se uskalsi sanoa jotain takaisin.
Se kertoo vaan sitä, et henkilö narsisti ja hyvin epävarma itsestään. Itsevarma ja itseensä tyytyväinen ei käyttäydy noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kertoo vaan sitä, et henkilö narsisti ja hyvin epävarma itsestään. Itsevarma ja itseensä tyytyväinen ei käyttäydy noin.
…vaan antaa asian olla. Eikä tee siitä numeroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne tyypit on narskuja. Valitettavasti niitä vaan riittää. Fiksu ihminen tunnistaa tällaiset tyypit ja pysyy niistä mahdollisimman kaukana. Ei jatkoon😁
Olet valinnut väärän jengin sokee piru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen rikollisen unelma ihminen,jokaisen pervon ,itsekeskeinen unelma ihminen.
Sanokaa vielä että käännä toinenkin poski stna! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi et ymmärrä meitä kiusattuja. Olemme monesti niitä valon tuojia. Ja semmoinen joka aina pääsee helpolla niin on pliisu ja heiltä ei opi mitään. Kiinnostava ihminen on sellainen jolla on paljon elämänkokemusta 🤍💫
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monesti sitä on miettinyt, miten paljon kaipaakaan tietyn henkilön ystävyyttä. 🙂
Kuka on hän? Miksi kaipaat vaan etkö voisi yrittää tavoittaa häntä? minulla on yksi ystävä jota kaipaan. Olemme tunteneet 24 vuotiaasta asti mutta hänellä elämä ei kunnossa kun alkoholi maistuu liikaa 🤍💫
- Anonyymi
Vihaajat vihaaaa aa aa
- Anonyymi
Hyvän ihmisen todellinen luonne paljastuu vasta rankoissa vastoinkäymisissä. Näin myös aloittajan kohdalla. Elämän luistaessa hyvin on helppo olla kiva ja hymyilevä.
Kenessäkään ei ole mitään erityistä. Kaikki ovat pahoja ja tekevät virheitä, tavalla tai toisella. Eroa on vain siinä, että toisten teot näyttävät pahoilta ja toisten saadaan näyttämään hyviltä. Jokaisella on myös murtumapisteensä, missä kulissit romahtavat. Turha nostaa esiin omaa ylivertaisuuttaan.- Anonyymi
Kiusaajat saa hakkeroimalla just nämä heikkoudet tietoonsa ja MURTAVAT hänet.Hänet kenet on jo murrettu moneen kertaan.Hän joka on selvinnyt kaikesta kauheasta halunnut vain elää rauhassa,pää pystyssä ja joo rakastaakkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaajat saa hakkeroimalla just nämä heikkoudet tietoonsa ja MURTAVAT hänet.Hänet kenet on jo murrettu moneen kertaan.Hän joka on selvinnyt kaikesta kauheasta halunnut vain elää rauhassa,pää pystyssä ja joo rakastaakkin.
Lisään.Ihmisyen on vaikeaa ymmärtää että jotkut yksilöt ei menetä ylpeyttään kauheiden kokemusten takia.Heitä syyllistetään psykoiksi kun ne kestää.Kadehditaannihmisen voimaa ja yritetään murtaa,kerta toisensa jälkeen.
- Anonyymi
Oletko lukenut vanhoja psykan kirjoja idiootti olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan just sinun kaltaisia ihmisiä elämää kuin sinä. Miten mistä teitä löytyy🤍💫
- Anonyymi
On outoa,et syytetään mediaa poikien huolestuttavasta tavasta suhtautua naisiin.
Mielestäni ongelman ydin on hajonneet perheet .Oikeaa rooli mallia,ei ole.
On säälittävää katsoa kun hetken ihastus haihtuu.Mikä hinta siitä.maksetaan. perheet Haloo jne.
Hetkenpäästä taas arki alkaa tympiä entistä enemmän.
Ollaan kahden perheen loukussa tai oikeastaan 4 perheen elämän sotkujen keskellä yritetään vääntää paskaa.
Pitäisi panostaa pitkän suhteen toiminnan kehittämiseen.
Nyt nyky nuoret eivät saa mistään oikeaa roolimalleja.
Maailma olisi paljon parempi paikka ja verorahoja säästyy oikeisiin kohteisiin kun syrjähypyt loppuu.
Miettikää puoli vuott huumaa ja harmaa arki alkaa entinen suurempi ongelma vyyhti kannattaako.- Anonyymi
Sitten vielä niissä liitoissa on ne kumppanitkin ja niiden perheet ja suku ,nämä polyamoriset.Kunnon soppa ja vieläkö yrittävät salaa kulisseissa toimia niin vasta se sekasin koko seurakunta on.
Kaikeet liittyy vielä ritarit hämmentään luullen sillä saavansa jotain hyvää aikaan...pöljäkin tajuaa ettei se johda kuin isompiin sotiin.
Entäpä kun saadaan joku pois koko lössistä se joka uskaltaa sanoa tää on väärin.Ei se helpotu,aina tulee uusia ihmisiä.
- Anonyymi
Hyvä argumentti, tosin oikeasti omaan tilanteeseeni väärä. Kannattaa aina selvittää ne kummatkin puolet asioista ennen kuin vetää johtopäätöksiä mistään.
Itse kierrän draaman kaukaa, mutta itseään saa puolustaa. Jos itse käyttää seläntakana haukkumista, halveksunta jne metodeina niin on kyllä jäävi jeesustelemaan. - Anonyymi
Voi helv miten voi olla porukka näin sekaisin kun näitä kommentteja lukee...
- Anonyymi
Vastaukset eivät liity aloitukseen. Kyllä on porukka sekaisin. Taitaa olla seiskan lukijoita kaikki ja pikkukaljoissaan jo aamusta.
- Anonyymi
Eikö tuo nyt ole melkoinen kehäpäätelmä jos kaltoinkohdellun toimia perustellaan sillä, että ovat myös itse sellaisia jotka tykkää sytytellä niitä tulipaloja. Kun mistäköhän se mahtais johtua, jos kerran ovat kaltoinkohdeltuja ja mistä se kaltoinkohtelu yleensä johtuu.
- Anonyymi
Tulipalot voi syttyä vahingossa,väärinkäsityksiä.Väärien käsissä väärinkäsitykset paisuu ,tulkinta johtaa pahempaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulipalot voi syttyä vahingossa,väärinkäsityksiä.Väärien käsissä väärinkäsitykset paisuu ,tulkinta johtaa pahempaan.
Niin, koska porukka haluaa kuitenkin itse tulkita asioita haluamallaan tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, koska porukka haluaa kuitenkin itse tulkita asioita haluamallaan tavalla.
Kyllä,kyllä ja rahaa tekee mieli.
- Anonyymi
Hyvä huomio ja täällä se korostuu selvästi.
- Anonyymi
En mä irl koskaan käyttäydy noin kuten on kuvattu. Tänne joskus oksentanut pahaa oloa mutta en siltikään siten.
- Anonyymi
Joo. Olen ongelmallinen mies. Tavoitteeni on että olen mahdollisimman vähän osallisena kenenkään elämässä. On tietysti kiva auttaa toisia ja tehdä hyvää. En kirjoita paljon tännekään kun en usko että minun kanssani onnistuu rakkaus vaikka se kivaa olisikin. Tyhmää kirjoittaa. Mieheltä.
- Anonyymi
Katsoisin ketä autat.Menet auttamaan jotain kriminaslisia saat takuulla vihat niskaan.
Autat jotain *orraa niin saat takuulla vihaa niskaa.
Kannattaa pysyy vaan normi ihmisten auttamisessa.
- Anonyymi
Eläminen lajitoveriensa kanssa on vaikeata.
Toisille se on tosi vaikeata. Se ilo on ripoteltuna kaiken sekaan. On löydettävissä. Etsii,kaivaa löytää aarteen. - Anonyymi
Laitetaan tähän vastike.
Kenen puolelle mies kääntyy kun on kaksi naista rumempi ja kauniimpi.Nämä ottelee keskenään
henkisesti miehestä taistellen.Kauniimpi tietää miehen tykkäävän hänestä jopa rakastavan,rumempi ei tiedä koska hänelle ei ole sanottu(tahallaan tai tahattomasti).
Vastaus on aina.
Kauniimman naisen puolelle.Mies on mies vaikka voissa paistaisi.
Mies katsoo kauniimpaa naista ruusu punaiset silmälasit päässä.Hän ei näe naisen vikoja.
Laitetaan vielä nämä bi ja lesbotkin tähän samaan sokeuteen.
Minä rumempi kaipasin täällä ekana,minut tunnistettiin juoruttiin,haukuttiin,stalkattiin ja annoin vastiketta ja osui ja upposi.Herkkään osuikin.Paheni kiusaamiseni.Levis irl elämään kiusaaminen...tämä kaunis nainen oli kiusaajani..on edelleen.Hän käytti kaiken hakkeroivansa tiedon minua vastaan,manipuloi kaivattua ja koko ympäristöä.Matki minun juttuja kuten musiikit yms.Pahin minkä tekivät oli se että antoivat ymmärtää et stalkkeri oli kaivattuni.- Anonyymi
Jos olet se palstagubbe joka stalkkasi ja kiusasi vuosikausia täällä itseään nuorempaa naista ja hänet tunnistettiin. Pitäisköhän sun hävetä nyt esität marttyyria ja asetat kiusaajan paikalle tuon naisen itsesi sijasta. Et ole mikään mies joka ymmärtäis tekonsa ja ainakin edes pyytäis reilusti anteeksi uhriltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet se palstagubbe joka stalkkasi ja kiusasi vuosikausia täällä itseään nuorempaa naista ja hänet tunnistettiin. Pitäisköhän sun hävetä nyt esität marttyyria ja asetat kiusaajan paikalle tuon naisen itsesi sijasta. Et ole mikään mies joka ymmärtäis tekonsa ja ainakin edes pyytäis reilusti anteeksi uhriltaan.
Ohi meni että heilahti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
👍👍👍
- Anonyymi
Joskus keskivaiheen yli voi päästä hevosen potkulla https://www.is.fi/urheilu/art-2000010749612.html
- Anonyymi
ja jos eivät tee omissa parisuhteissa niin muiden suhteissa ja muissa ihmissuhteissa myös.
- Anonyymi
Kivoja nämä leimat.
Menet sanoo uudelle tuttavuudelle tuon kaltoinkohtelusi tämä sokaistuu heti ja käyttäytyy sinua kohtaan tuon leiman takia ei aidosti.Et ole hälle ihminen vaan olet hälle kaltoinkohtelu uhri. - Anonyymi
Jos tarkoitat ns. ongelmallisella tapauksella henkilöä, jolla on mielenterveyttä horjuttava häiriö t. sairaus, hän pyrkii tiedostaen t. tiedostamattaan hajottamaan ympäröivän yhteisön hakemalla draamaa, haukkumalla, manipuloimalla ym., koska oma psyyke ei pysy kasassa.
Em. henkilö haluaa joltain toiselta jotain tietynlaista "rakkautta" ja huomiota esim. ystävyysrakkautta, sisarusten välistä rakkautta tai lähisuhderakkautta ja huomion ja rakkauden tarve voi olla omistavaa, jopa kontrolloivaa. Jos henkilö ei saa tahtoaan lävitse, on hankala tai on mustavalkoista ajattelua.
Ihminen voi korjata lapsuuden haavoittavista lähtökohdista huolimatta omaa mieltään ja terveyttään. Häiriöitä (persoona) ei pysty täysin parantamaan. Ulkopuolisen silmissä käytös näyttäytyy lapsellisuutena ja tunteiden hallitsemattomuutena, mutta se kuuluu oireisiin...- Anonyymi
Tuo on täyttä *askaa, kukaan ole hakemalla hakenut mitään tai ketään. Sinä olet ihan todella pihalla.
- Anonyymi
Onko tuolla sairaudella nimikin olis hyvä tutustua noihin toimintamalleihin tarkemmin. Osuu aika hyvin erääseen palstalla olevaan tapaukseen joka ollut täällä jo melkoisen kauan.
- Anonyymi
Suomessa on saunottu satojen vuosien ajan. Kuinka moni muu perinne on säilynyt yhtä kauan ? Ihan kuin saunominen avaisisi meissä vaivihkaa yhteyden sinne jonnekkin vuosisatojen taakse. Silloin kauan sitten ei tietenkään kukaan puhunut rentoutumisesta, stressistä tai palautumisesta mutta vaikutukset olivat varmasti samat kuin nykyihmisellä: lihasten jännitykset laukeavat, murheet valuvat hien mukana pois, lämpö saa olon autuaaksi, rauha vie mielen hetkeksi toiseen todellisuuteen. Auvoisia saunomishetkiä.
Taustallaa piilee jotain syvällä olevaa, enemmän kuin pesytymistä. - Anonyymi
Tuolla toiminnalla on varmasti myös joku diagnoosi nimitys mikähän se mahtais olla. Tietääkö kukaan?
- Anonyymi
No kato papereistas
- Anonyymi
No voi voi.
Tietenkin huono-osaisuudella on omat vaikutuksensa. Ei tarvitse olla ruudin keksijä, että nämä asiat yhdistää toisiinsa. Siksi rikkailla ja menestyneillä on usein halu välttää köyhempiä asuinalueita. Ongelmilla on usein laaja-alaisia vaikutuksia ihmisen elämään.
Se kiusaus on, ettei hyväosaisena halua näitä ongelmia elämäänsä. Kuitenkin itse ajattelen elämän moninaisuutta nähtyäni, että se kuuluu jollain tapaa elämään. Yritän pitää ongelmia etäällä, mutta riittävän lähellä, että muistaisin olla kiitollinen. - Anonyymi
Tilanne taitaa olla se että eri porukat kiristävät toisiltaan mitä ei ole. Ja liittyen eri juttuhin ja saa jostakin ja suurin osa ei. Ja ne henget pakotetaan valoon ja se teidän toiminta päättymään. Eli noita muutoksia, töitä, normaalia liikuntaa, muutoksia. Ja uusia ideoita ja rahoituksen hakua ulkomailta. tunnen itseni jo miltei hulluksi, kuuntelu anteeksi anto sai jossakin raivoa. ehkä monelle etäisyys on parempi ja uudet jutut ja lopettaa siinä se yhteistoiminta, vapauttaa orjat.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841686Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2711584Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2851343Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57905
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66863- 46861
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48818