Moi! Alkanut 16 vuotias fiatin rotisko tekemään seuraavaa eli välillä ykkösvaihde ei mene suosiolla päälle vaan pitää välillä nostaa kytkin ja yrittää uudelleen niin sitten menee päälle ja myöskin kun ykkösellä lähtee liikkeelle niin kytkintä nostaessa auto ravistaa välillä. Ei aina. Eli kytkin tai vaihdelaatikko vetää viimeisiään? Kuinka pitkään yleensä kyseisien oireiden alkamisesta ne sanoo lopullisesti että nyt loppui ajo?
Vaihdelaatikko vai kytkinvika?
3
167
Vastaukset
- Anonyymi
Jos et tiedä ajotyylilläsi hajottaneesi 1 vaihteen synkronointia, niin vika on kytkin joka ei enää irrota kunnolla. Tuollaisista rutinoista kytkimen lopulliseen pettämiseen päivästä kahteen vuoteen.
- Anonyymi
Ravistus on kytkinvika. Kuvaamasi vaihteisto-oire ei liity kytkimeen. Koitas vahtaa vaihteistoöljyt. Vaikuttaa pikemminkin siltä että vaihteisto ei pyöri kovin herkästi. Jos kytkin irrottaisi huonosti, ei se kytkimen ylös nostaminen ja udelleen painaminen vaikuttaisi mitään. Miten toimii peruutusvaihde? Jos kytkin ei irrota kunnolla, pitää pakki kunnon rusauksen, koska se ei ole synkronoitu.
- Anonyymi
Useissa vaihteistoissa ykkösen synkro vaattii, että kytkin on kunnolla irrottanut, muuten rusahtaa. Itsellä ensimmäinen oire ennen kytkimen vaihtotarvetta on ollut kytkimen jäykistyminen, mutta seuraava oire on ollut ykkösen rusahtaminen, kun kytkin ei irrota enää täysin vaikka sen yrittää painaa lattiasta läpi. Tuntuu siltä, että hydraulisilla kytkimillä irrottamisen heikentyminen on se tapa miten loppuun käytetty kytkin oireilee ja vaijerivälitteisillä yleisempi oire on kytkimen luistaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791