Suomeen tulisi asettaa nastarengaskielto. Loppuisi tuo teiden urautuminen.
Vaikeaa on näköjään autoilijoiden ajaa muualla kuin siinä samassa urassa.
Nastarengaskielto!
27
438
Vastaukset
- Anonyymi
Parempi urassa kuin ojassa.
- Anonyymi
Ylä-Savossakin päällystetyillä teillä kitkarenkaat on paras vaihtoehto,itse
olen ajanut kitkoilla jo 15 vuotta, ei yhtään vaaratilannetta. Ensilumen
tultua pitää vain muistaa, että talvi on tullut, parin päivän kuluttua se
toimii automaattisesti vanhalla muistilla.
Ennakoi tuleva tilanne, siirrä ajamista keliolosuhteitten mukaan, ellei ole
tarvetta lähteä liikenteeseen joka aamu. - Anonyymi
Minä ajan aina urien vieressä.
- Anonyymi
Totuushan on se että, nastarenkailla ajavat karhentavat tien pinnan, niin että niillä kitkoilla pärjää. Jos nastarenkaat kielletään, tulee paljon kolareita ja ojaan ajoja.
- Anonyymi
Höpö höpö, menepäs poju Norjaan niin tiedät kuinka kitkoilla pärjätään ilman karkeita asfaltteja. Siellä sentään tiet ovat aivan eri luokkaa kuin täällä, jyrkkiä mutkia, jyrkkiä nousuja. Silti pärjäävät ilman nastarenkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, menepäs poju Norjaan niin tiedät kuinka kitkoilla pärjätään ilman karkeita asfaltteja. Siellä sentään tiet ovat aivan eri luokkaa kuin täällä, jyrkkiä mutkia, jyrkkiä nousuja. Silti pärjäävät ilman nastarenkaita.
Niin, siellä käytetään kettinkejä.
Jos, et ole Norjassa talvella ajellut, pidä suus kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, menepäs poju Norjaan niin tiedät kuinka kitkoilla pärjätään ilman karkeita asfaltteja. Siellä sentään tiet ovat aivan eri luokkaa kuin täällä, jyrkkiä mutkia, jyrkkiä nousuja. Silti pärjäävät ilman nastarenkaita.
Norjasta ei ainakaan kannata ottaa oppia teiden hoidossa. Eilen tuli juuri ohjelma niistä pelastajista, jotka rahankiilto silmissä avustaa autoja huonosti hoidetuilla teillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, siellä käytetään kettinkejä.
Jos, et ole Norjassa talvella ajellut, pidä suus kiinni.Höpö höpö..ketjuja käytetään vain äärimmäisissä oloissa hyvin jyrkissä nousuissa kuten esim Altasta kun lähdetään Suomea kohti,
Mäessä on ns. Ketjutusparkit joihin voi ajaa auton ja laittaa ketjut alle. Ei siellä yleisesti ketjuilla ajeta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjasta ei ainakaan kannata ottaa oppia teiden hoidossa. Eilen tuli juuri ohjelma niistä pelastajista, jotka rahankiilto silmissä avustaa autoja huonosti hoidetuilla teillä.
Haha, #ittu kun et tiedä mitään Norjan teiden hoidosta.
24/7 ajaa teillä talvella aura-autot, jokaisella auraajalla omat tieosuudet. Teiden varsilla taukotilat joissa käyvät vuoronsa vaihtamassa ja syömässä
Autoja toki vetävät ojista kun olosuhteet on hurjat. Suomessa ei sellaisia olosuhteita koskaan tule. Ainoastaan joissa aivan Lapin perukoilla tunturiosuuksilla.
Jo pelkkä sivutuuli voi Norjassa viedä auton pois tieltä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, menepäs poju Norjaan niin tiedät kuinka kitkoilla pärjätään ilman karkeita asfaltteja. Siellä sentään tiet ovat aivan eri luokkaa kuin täällä, jyrkkiä mutkia, jyrkkiä nousuja. Silti pärjäävät ilman nastarenkaita.
Norjalaiset osaavat ajaa, mutta kun katsoo esim. Iisalmen autoliikennettä ja kolhuisia autoja, niin taito puuttuu ja ennakointi. Tuplanastat kaikille, niin jospa olisi enemmän kolhuttomia autoja.
- Anonyymi
Ajan nastoilla ja piste. Kulukoot tiet. Älkää ajako samoissa kohdissa.
- Anonyymi
Ongelmahan onkin siinä kun kaikki jurnuttaa ajaa samaa uraa.
- Anonyymi
Nastoilla ajelen turhaan rutiset
- Anonyymi
Kukapa hölmö se talvella kitkoilla ajaisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukapa hölmö se talvella kitkoilla ajaisikaan.
Aika moni ajaa talvella kitkoilla. Se on vaan asennekysymys ja taitavat kuskit pärjää hyvinkin kitkarenkailla. Muistan kuinka -70 luvulla ajettiin kuluneilla kesärenkailla talvellakin ja hyvin pärjättiin, välillä piti lykätä että pääsi kuplalla liikkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni ajaa talvella kitkoilla. Se on vaan asennekysymys ja taitavat kuskit pärjää hyvinkin kitkarenkailla. Muistan kuinka -70 luvulla ajettiin kuluneilla kesärenkailla talvellakin ja hyvin pärjättiin, välillä piti lykätä että pääsi kuplalla liikkeelle.
Kädettömät kuskit ajavat nastarenkailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kädettömät kuskit ajavat nastarenkailla.
Eli ajotaidottomat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ajotaidottomat!
Juuri näin.
- Anonyymi
Urat johtuu kasvaneista autojen painoista ja yhä isommista rekkakuljetuksista Suomen teillä. Nastarenkailla ja urilla tiessä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, se on pelkkää propagandaa. Jokainen, jolla autoparkkipaikka on asvaltoidulla aluella ja pitää samalla paikkaa jatkuvasti, voi huomata, että kuopathan siihen muodostuu, oli sitten alla nastat tai ei. Sama ilmiö on maanteillä, urat on pääasiassa painumaa, ei kulumaa.
- Anonyymi
Onneksi olkoon, sinun mieliksihän tuota kokeillaan Helsingissä. Muutin pois sieltä koska se ei tunnu enää synnyinkaupungiltani saati synnyinmaaltani ja siellä toimii sama harvainvalta jota aloittaja kenties edustaa. Minä luotan täällä maalla nastarenkaisiin ja tänne voi tulla joku kitkarengasintoilija näyttämään kuinka pärjää, minä voin tulla vetämään nastoilla ojasta. Ei täällä mikään muistuta etelä-Eurooppaa vaikka Helsingissä sitä leikitään oikein lain voimin ja velkaisilla Audeilla. Samaten tuo nastakielto toimii lopullisena karkoituksena, en ole tervetullut tosin maailma on muualla ja muuallakin pärjää oikein hyvinkin ja vieläpä ilman möllejä tai mielipuolia.
- Anonyymi
Raskas liikenen on se joka teitä urauttaa ja niissä ei edes käytetä nastarenkaita. Painavilla yhdistelmillä urien päällä liukkailla on jokseenkin turvallisuus riski .Tuollainen kun lähtee taiteilusta soutamaan ja linkkuun ,pyyhkii puoliperä vastaantulevat penkkaan.
Nastarenkaan tarve henkilö ja paketti autoilla on toinen silloin kun ajetaan kelillä kuin kelillä ja on lähdettävä huolimatta siitä millainen se keli on. Taajamien keskustoissa pärjää hyvin ilman nastarenkaita ,varsinkin jos ei ole niin väliksi milloin käy kaupoilla .Kitkat on ihan hyvät lumilla ,mutta tien pinna jäätyessä ei. Eikä nekään ole tarkoitettu ympärivuotiseen ajoon. - Anonyymi
Asfaltin laatu on nykyisin heikkoa. Varsinkin nämä asfalttikaravaanit jossa letka koneita jonossa rouhii lämmittää ja lopulta levittää uuden asfaltin tekee sekundaa, tie on pomppuinen ja menee nopeasti urille. Varmasti halpaa. Meidän kotitie on päällystetty joskus 1980 luvulla ja ajouria ei ole, siitäkään huolimatta että tietä pitkin kulkee rekkaralli läheisen louhoksen takia.
- Anonyymi
Jenkeissäkin pärjätään ilman nastarenkaita.
- Anonyymi
ja samalla sähköpirssikielto....
- Anonyymi
Ei ole mulla ainakaan nyt nastarenkaita.
- Anonyymi
Nyt on nastarengaskelit kohdillaan. Asvaltti on pehmeää, niin kuluu nastan alla kivasti.
- Anonyymi
Vasta eilen viimeksi näin, kun joku nuori julli vanhalla mersunraadolla ajoi ja nastat ropisi alla.
On vissiin vanhassa tiisselimesessä niin paljon tehoja, että on pakko olla kesälläkin nastat. On muuten niin vitun liukasta, että lähtee lapasesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402997- 702467
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332008- 181416
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411366Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363- 131249
- 101244
- 221221