...mutta liityin kirkkoon taas heti vuodenvaihteen jälkeen. Kätevää: säästän kirkollisverossa, mutta voin käyttää seurakunnan palveluja. Ihan laillista.
Aion toimia samoin taas tänä vuonna.
Onko muita samoin tehneitä?
Erosin kirkosta 31.12.2023, en enää maksa kirkollisveroa...
13
530
Vastaukset 13
- Anonyymi
Minä erosin, mutten liittynyt takaisin. En koe saaneeni kirkosta kuin helvetillä pelottelua... :-P
- Anonyymi00014
Oletko lesta perheestä?
- Anonyymi
Mitä ihmeen palveluja?
- Anonyymi
Mitä kirkon palveluja noin tehden voit saada ilman ettet vastaavia palveluja saisi jostain muualta? Kirkollisverohan on yleisesti noin 1%:a ansioista eli ei ihan pienistä rahoja nekään.
- Anonyymi00010
Vuonna 2023 keskimääräinen luterilaisten kirkollisveroprosentti oli 1,7 ja ortodoksien 1,95: https://yle.fi/a/74-20134688
Sittemmin kirkollisvero on noussut ympäri Suomea. Kirkosta eroaminen on käytännössä tuon suuruinen palkan tai eläkkeen korotus, kelpaa varmaan monelle.
- Anonyymi
Kuntaveroja korotetaan - eromalla kirkosta voit alentaa kokonaisverotustasi
https://yle.fi/a/74-20124884?utm - Anonyymi
Jos ei kirkosta mitään saa niin kannattaa erota.
Miksi firmat joutuu maksamaan kirkollisveroa ja yle veroa, mitään telkkaris kerkee töissä kattelee - Anonyymi
Minä erosin kirkosta 1991 olin silloin vän päälle 20.
- Anonyymi00009
Barbaarista
- Anonyymi00011
Niin jos tulot oli 5000mk kk aika paljo kirkkolisveroa. Nou tanks
- Anonyymi00012
Kirkollisvero on tarpeeton kuluerä kaikille, josta ei ole mitään hyötyä.
Kaikista Kirkon "toimituksista", häät, kaste, hautajaiset...... rahastetaan kohtuuttomia summia?????
Vielä kun voisi erota Yle verosta, sitä rahastusautomaattia ei voine lakkauttaa ja molemmat puolisot maksaa?? - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kirkollisvero on tarpeeton kuluerä kaikille, josta ei ole mitään hyötyä.
Kaikista Kirkon "toimituksista", häät, kaste, hautajaiset...... rahastetaan kohtuuttomia summia?????
Vielä kun voisi erota Yle verosta, sitä rahastusautomaattia ei voine lakkauttaa ja molemmat puolisot maksaa??Jos tulot on alle 15150 € vuodessa, niin Yle vero on %.
- Anonyymi00015
Mitä palveluita joku muka kirkolta tarvitsee?? En ole koskaan tarvinnut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49551
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398