Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstä, jolla hän itseään rasittaa auringon alla?
Sukupolvi menee, sukupolvi tulee, mutta maa pysyy ikuisesti. Aurinko nousee, aurinko laskee, kiirehtii nousunsa sijoille ja nousee taas. Tuuli menee etelään ja kääntyy pohjoiseen, kiertää kiertämistään, ja samalle kierrolleen tuuli palaa. Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei täyty, ja minne joet ovat laskeneet, sinne ne yhä edelleen laskevat.
Kaikki sanat uupuvat kesken, kukaan ei saa sanotuksi kaikkea. Silmä ei saa näkemisestä kylläänsä eikä korva täyttään kuulemisesta. Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina, mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen: ei ole mitään uutta auringon alla. Vaikka jostakin sanottaisiin: katso, tämä on uutta, on sitäkin ollut jo muinoin, kauan ennen meitä. Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu, ja tulevakin unohdetaan kerran.
Turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta!
16
380
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä, tämä on tämän hetkinen todellisuus meillä ja elettävä tämäkin niin hyvin kuin mahdollista... mikä on seuraava todellisuus (elämä) kun aika meistä jättää, sitä me emme tiedä, arvailla vain voimme... 🕯👀
- Anonyymi
"Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstä, jolla hän itseään rasittaa auringon alla?"
Vitullako elät siellä auringon alla joutilaana maatessasi jos sinulla ei ole perintömetsää?
Ja jonkun sinne sinun perintömetsään on mentävä taimivakkoineen, moottorisahoineen, metsäkoneineen ja marjanpoimureineen, että SINÄ voit maata röllöttää auringossa pohtimassa typeryyksiä.- Anonyymi
Asiaa!
- Anonyymi
Siinä olisi politikoille miettimistä. Tulossa on kunnon yteiskunta romahdus sillä joutilaille maksetaan kotona istumisesta ja työn tekevä luokka tulee katoamaan.
- Anonyymi
Kaikille perintömetsää niin pystytään jäämään kotiin puuhailemaan mukavaa,
kantamaan kameraa ja kolmijalkaa kaulasta pitkin pihoja.
Sitten seurataan ja kommentoidaan Youtubessa toistemme puuhastelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten seurataan ja kommentoidaan Youtubessa toistemme puuhastelua.Puuhailijat löytyy kehäkolmosen sisältä itiksistä kelanpiikkiin ja työkyvyttömyys lusmut demareista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten seurataan ja kommentoidaan Youtubessa toistemme puuhastelua.Mikä se vätystä estää ostamasta metsää? Onko rahat ryypätty jos ei lainaa saa pankista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten seurataan ja kommentoidaan Youtubessa toistemme puuhastelua.Osta vätys metsää vai onko luottotiedot ryypätty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta vätys metsää vai onko luottotiedot ryypätty?
Joutoväki asuu kehäkolmosen sisällä itiksissa kelan piikkiin ja loput on työkyttömyys demarit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta vätys metsää vai onko luottotiedot ryypätty?
Osta sinä vellihousu maata ja metsää minun ei tarvitse ostaa maata eikä metsää koska olen ylpeä ja leuhka perintöpoika, aivan samoin kuin metsäman.
- Anonyymi
Aamulla jo mestarikin pohdiskeli elämän merkitystä ja kuolemaa ja muistaako kukaan vainajia enää hautaamisen jälkeen.
- Anonyymi
"Osta vätys metsää vai onko luottotiedot ryypätty?"
Ja vittuako sinä tulet silmilleni hyppimään, kerro sinä oma tarinasi?- Anonyymi
Satutarinoita kuten vätys spurge. Missä ne sun hienot keharivideot on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satutarinoita kuten vätys spurge. Missä ne sun hienot keharivideot on?
Kirjoitan, en filmaa enkä veivaa.
Mutta takana on pitkä elämä sukupolvien ketjussa yhtenä suomalaisen maaseudun rakentajana.
Kotikyläni ei ole ollut koskaan paskakylä jossa ihmisille luimistellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta takana on pitkä elämä sukupolvien ketjussa yhtenä suomalaisen maaseudun rakentajana.
Kotikyläni ei ole ollut koskaan paskakylä jossa ihmisille luimistellaan.Maatilakauppias paljastui Huijariksi! Katsokaa video.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotikyläni ei ole ollut koskaan paskakylä jossa ihmisille luimistellaan.Näin se tarina siis muuttuu, kyllä tuolla lukee ihan muuta paska tarinoissasi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549