Naisten työt ja miesten työt

🤔🧹🪓 Jos nainen on orja, kun tekee taloustöitä, niin mikäs sitten taloustöitä tekevä mies on?

Itse kyllä tykkään tehdä taloustöitä, enkä tunne itseäni orjaksi. Kunhan kukaan ei röhnötä sohvaperunana mun siivoillessa🛋

25

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan ne hommat sopivuuden mukaan. Teen halot, lämmitän, ruohikot leikkaan, taloa nikkaroin, lumityöt teen, raivailen ympäristöä ja kaikki pottumaat ja marjat poimin. Jos toinen ne tekisi laittaisin ruuat, siivoaisin ja kukatkin huolehtisin. Nyt täällä korvessa teen nämä kaikki itse. On se hyvä kun on tekemistä, ei tekemisen puutetta.

• Mä tein justiin mökkimarjoista karviaismarjarahkaa lättyjen päälle. Onpa hyvää.

Mutta tuohon sopivuuteen se, että voisi olla yhteisiäkin taloustöitä. Olen kerran pessyt olohuoneen nukkamaton itse juuriharjalla matonpesupaikalla. Se märän maton siirtely yksin oli sellainen urakka, että huomenna haen sen mattopesulasta. Ei revähdä mikään paikka.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Mä tein justiin mökkimarjoista karviaismarjarahkaa lättyjen päälle. Onpa hyvää.

Mutta tuohon sopivuuteen se, että voisi olla yhteisiäkin taloustöitä. Olen kerran pessyt olohuoneen nukkamaton itse juuriharjalla matonpesupaikalla. Se märän maton siirtely yksin oli sellainen urakka, että huomenna haen sen mattopesulasta. Ei revähdä mikään paikka.

Olen minäkin noita pesuloita ajatellut, mutta niin kaukana että ennen pesee kuin sinne vie. Loppukeväästä pakkasaamuna hangella mattoja vedellyt. Harmaaksi hanki jää ja matot ihmeen puhtaita kuin pesty. Ei ihan kaikille matoille sovi alkaa langat reunoista juosta. Mitäpä taloustyötä sitä ei voi yhdessä tehdä? Kun minä kananmunia keitän niin serkkupoika neuvoo. No hauskempaa sekin touhu on kaksin.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen minäkin noita pesuloita ajatellut, mutta niin kaukana että ennen pesee kuin sinne vie. Loppukeväästä pakkasaamuna hangella mattoja vedellyt. Harmaaksi hanki jää ja matot ihmeen puhtaita kuin pesty. Ei ihan kaikille matoille sovi alkaa langat reunoista juosta. Mitäpä taloustyötä sitä ei voi yhdessä tehdä? Kun minä kananmunia keitän niin serkkupoika neuvoo. No hauskempaa sekin touhu on kaksin.

Pakkasella voi tosiaan lumessa tampata mattoja. Puhtaaksi tulevat. Tahroja olen joskus hangannut nihkeällä mäntysuopavedessä kastellulla rätillä. Ulkona olevat matonpesupaikat on jo täällä kiinni. Mökillä oli vesi niin alhaalla, että siellä oli mattopaikka kiinni koko kesän.

Eihän maaseudulla edes ole sellaista likaa kuin täällä kaupungissa. Ihmiset räkii maahan. Koirat pissii ja kakkaa. Kaljajengit sotkee paikkoja yms.

• lounas.ajatus kirjoitti:

Mä tein justiin mökkimarjoista karviaismarjarahkaa lättyjen päälle. Onpa hyvää.

Mattopesulassa tarjottiin kantoapua, kun heidän mielestään mun matto oli kovin painava. En halunnut, kun sen vielä kuivana jaksoin kantaa.

Nyt kun vielä keksisin missä ikkunan avain on. Olen jo puolet kaapeista siivonnut sitä etsiessäni. Löysin kadonneen mattopiiskankin sitä etsiessäni.

• Anonyymi

Itse siivoan sitten kun alkaa jalat tarttumaan lattiaan kiinni. Se on hyvä indikaattori ja lattiat ei kulu liikaa siivoamisesta.

• Vähän harvalta tuntuu tuo siivousväli, mutta jos itselle kelpaa niin mikäs siinä.

• Anonyymi

Minä en voisi elää noin!

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Vähän harvalta tuntuu tuo siivousväli, mutta jos itselle kelpaa niin mikäs siinä.

Viikkosiivouksen teen minäkin joka viikko vaikka yksin asun. Pölyä sitä kummasti kertyy ainakin nukkumakammariin. Kuitenkin kaikki kamarit ja huoneet siivoan ja matot käytän pihalla. Naapurin mummo sanoikin että tuo mies se ei ainakaan paskaan huku.

• Anonyymi

Ikkunoita ei kannata koskaan pestä koska lika estää haitallisen säteilyn pääsyn sisätiloihin.

• Anonyymi

Totta👍

• Ai tuonko takia täällä kaupungissa on kaikilla sälekaihtimet aina kiinni, Jos ei ole kaihtimia niin voisihan ne ikkunat peittää alumiinifolioilla.

En kyllä itse ymmärrä mitä säteilyä ikkunoista voisi tulla muuta kuin auringon paistetta.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Ai tuonko takia täällä kaupungissa on kaikilla sälekaihtimet aina kiinni, Jos ei ole kaihtimia niin voisihan ne ikkunat peittää alumiinifolioilla.

En kyllä itse ymmärrä mitä säteilyä ikkunoista voisi tulla muuta kuin auringon paistetta.

Uv-säteilyä ainakin joka vanhentaa ihoa ja haalistaa muita materiaaleja. Lisäksi neutriinoja ulkoavaruudesta

• Anonyymi

Ihan viimeviikolla pesin kaikki ikkunat ja kirkkaampi on paiste auringon. Enpä koskaan noita säleverhoja alas laske kun ulos pitää nähdä. Nukkumahuonetta hieman yöksi himmennän kesällä rullaverholla. Eihän sitä mitään kannata tehdä jos noin ajattelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uv-säteilyä ainakin joka vanhentaa ihoa ja haalistaa muita materiaaleja. Lisäksi neutriinoja ulkoavaruudesta

Eipä sitten kannata taloon ikkunoita tehdä, ollaan kuin potut kellarissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä sitten kannata taloon ikkunoita tehdä, ollaan kuin potut kellarissa.

Näin on. Ikkunat on lisäksi kallita. Asuntojen hinnat tippuisivat paljon ilman niitä. Voi laittaa ison näytön ikkunan paikalle jos haluaa maisemaa katsella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Ikkunat on lisäksi kallita. Asuntojen hinnat tippuisivat paljon ilman niitä. Voi laittaa ison näytön ikkunan paikalle jos haluaa maisemaa katsella.

Aina voi ulos mennä.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Ai tuonko takia täällä kaupungissa on kaikilla sälekaihtimet aina kiinni, Jos ei ole kaihtimia niin voisihan ne ikkunat peittää alumiinifolioilla.

Kyyläsäyeilyä sieltä tulee.Kun oli kissoja joutuu pitää ikkuna verhot sivussa yötä päivää.Pitihän kattejen ulos nähdä tirppoja ja naapurin kissoja.Aika jätti kissoista ja nyt nautin verhojen tuomasta hämystä yötä päivää.Sittenkö haluttaa nähdä luontoa menen ulos.

• Anonyymi kirjoitti:

Luulin, että UV-säteily kuuluu tuohon mainitsemaani auringon valoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Ikkunalasin läpi haihtuu lämpöä enemmän kuin seinistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyyläsäyeilyä sieltä tulee.Kun oli kissoja joutuu pitää ikkuna verhot sivussa yötä päivää.Pitihän kattejen ulos nähdä tirppoja ja naapurin kissoja.Aika jätti kissoista ja nyt nautin verhojen tuomasta hämystä yötä päivää.Sittenkö haluttaa nähdä luontoa menen ulos.

Eiköhän sitä joka huushollissa suurinpiirtein samoja hommia tehdä. Ei ole kiinnostavaa kurkkia toisten ikkunoista sisään. Vähän säälittää täällä kaupungissa kerrostalojen alimmat kerrokset, missä säleverhot on kiinni yötä päivää. En osaisi olla jos ulos ei yhtään näe.

• Anonyymi

Ei kukaan ole orja, jos tekee omasta halustaan. Oletan tuon "orjuuden" koskevan tilannetta, joss oma on paitsi vastentahtoista, niin lykäty kokonaan tai pitkälti yhden henkilön vastuulle, vaikka talouteen kuuluisi muitakin.

• Auri Kananen on hyvä esimerkki siitä miten pelkästään siivoamalla voi ansaita miljoonia. Hän pitää siivouksesta niin paljon, että siivoaa ilmaiseksi ylisotkuisia koteja. Sehän on mukava tunne, kun saa puhdasta ja raikkaantuoksuista aikaan.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Auri Kananen on hyvä esimerkki siitä miten pelkästään siivoamalla voi ansaita miljoonia. Hän pitää siivouksesta niin paljon, että siivoaa ilmaiseksi ylisotkuisia koteja. Sehän on mukava tunne, kun saa puhdasta ja raikkaantuoksuista aikaan.

Hänhän mainostaa siivoustuotteita tehdessään näitä videoita hyväntekeväisyyssiivouksista.
        Tarkkaan harkittua bisnestä. Auri on liikenainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Hänhän mainostaa siivoustuotteita tehdessään näitä videoita hyväntekeväisyyssiivouksista.
        Tarkkaan harkittua bisnestä. Auri on liikenainen.

Mainoksista saa kivasti tuloja. Varsinkin jos on paljon seuraajia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      20
      2732
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      184
      2523
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      1434
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      244
      1256
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      105
      1147
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      37
      960
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      947
    8. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      864
    9. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      132
      830
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43