Lasketaan ja poistetaan asumistukea ja sit ihmiset joutuu hakeen toimeentulotukeen sitä enemmän,onko mitään järkee. Toimeentulotuki en kasvu on noussut sen mitä asumistuke laskussa on hyödytty.hölmöläisten touhua.
Koska ne ottaa pois lesken eläkkeet. Monikin on saanut yli 20 v lesken eläkettä miehen kuoleman jälkeen. Nykyään saat varmaan 2 v. Mut ne ketä on aikoinaan saanut sen leskeneläkkeen saavat sitä kuolemaansa asti
Tässäkin on jotain väärin ,jos itsellä on jo hyvä eläke
Hallituksen ratkaisuja
26
559
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä pitää pärjätä ilman toimeentulotukia! Näitä vetelyksiä on aivan liikaa jotka eivät itseään elätä.
- Anonyymi
On se silti vähän hölmöläisten hommaa hallistusten touhut ja varsinkin ku työttömyys ja suhdanne taitaa mennä huonompaa suuntaan. Mutta joo, varsinkin ku niitä terveiltä, jotka saaneet vuosikausia suurimman osan tuloistaa tt:a. Tätä en mäkään käsitä, kun luulis että tulee työttömän, vanhempain, sairauden, opiskelujen yms perusteella tai sitte eläke. Tilapäinen syy tai pieni täydennys sitten asia erikseen.
Meillä siis tosiaan voi ihan vapaasti kieltäytyä kaikesta, mutta silti Kela maksaa saman kuin pienimmät palkat ja eläkkeet on. Alentaa voidaan 40% tilapäisesti mutta vain perusosaa eli asunto pysyy. Paljonkohan noita alennuksia voi olla vuodessa...?
Mua ärsyttää itsee eniten moniongelmaisena suht vakavasti vammautuneena se moniko noista on oikeesti hemmetin toimintakykyisiä, mut ku on joku muka masennus/ahdistus/adhd eikä pysty tekeen mitään - mutta kumma kyllä muu onnistuu mut ei työ eikä opiskelu. Ei sillä etteikö tuntemukset olis aitoja. Se on vaan niin, että elämään kuuluu negatiivisuutta eikä tätä pidä heti medikalisoidaan ruveta. Tän todenneet myös monet asianomaiset proffat.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se silti vähän hölmöläisten hommaa hallistusten touhut ja varsinkin ku työttömyys ja suhdanne taitaa mennä huonompaa suuntaan. Mutta joo, varsinkin ku niitä terveiltä, jotka saaneet vuosikausia suurimman osan tuloistaa tt:a. Tätä en mäkään käsitä, kun luulis että tulee työttömän, vanhempain, sairauden, opiskelujen yms perusteella tai sitte eläke. Tilapäinen syy tai pieni täydennys sitten asia erikseen.
Meillä siis tosiaan voi ihan vapaasti kieltäytyä kaikesta, mutta silti Kela maksaa saman kuin pienimmät palkat ja eläkkeet on. Alentaa voidaan 40% tilapäisesti mutta vain perusosaa eli asunto pysyy. Paljonkohan noita alennuksia voi olla vuodessa...?
Mua ärsyttää itsee eniten moniongelmaisena suht vakavasti vammautuneena se moniko noista on oikeesti hemmetin toimintakykyisiä, mut ku on joku muka masennus/ahdistus/adhd eikä pysty tekeen mitään - mutta kumma kyllä muu onnistuu mut ei työ eikä opiskelu. Ei sillä etteikö tuntemukset olis aitoja. Se on vaan niin, että elämään kuuluu negatiivisuutta eikä tätä pidä heti medikalisoidaan ruveta. Tän todenneet myös monet asianomaiset proffat.
lajijasurisNii ja toiseksi eniten ärsyttää sitten se, kun niin moni ei tajua tai välitä, että tuet perustuu aina toisen tekemään työhön (noh, on niitä kyllä velallakin maksettu viim. 15 v varsinkin) ja itse asiassa koko yhteiskunnan toiminta perustuu työhön. Heti sitten voidaan valittaa pienistäkin puutteista kaupassa, kebupizzeriassa, lääkäripalveluissa, lennoissa&hotelleissa (no tää harvemmin koskee tukiloisia) jne.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii ja toiseksi eniten ärsyttää sitten se, kun niin moni ei tajua tai välitä, että tuet perustuu aina toisen tekemään työhön (noh, on niitä kyllä velallakin maksettu viim. 15 v varsinkin) ja itse asiassa koko yhteiskunnan toiminta perustuu työhön. Heti sitten voidaan valittaa pienistäkin puutteista kaupassa, kebupizzeriassa, lääkäripalveluissa, lennoissa&hotelleissa (no tää harvemmin koskee tukiloisia) jne.
lajijasurisMarxilaisessa teoriassa lisäarvo (tuotto) muodostui kolmasta päätekijästä. työ, pääoma ja luonto, jota edustivat ihmistyö (työ), tuotantoteknologia (pääoma) ja luonto (raaka-aineet, energia). Parta-Kallen teorioissa lisäarvon kasvu revittäisiin työmiehen selkänahasta, mutta 1860-luvulta alkanut hiilisiirtymä kiepsautti kehityksen vallan toisin päin. Tähän päivään tultaessa työn osuus tuottavuudesta on marginaalinen, kun määräävänä tekiänä on energia ja raaka-aineet ja niiden satavuus ja hinta. Kasvava digitalisaatio puolestaan kääntää viisareita työn osuudesta yhä enemmän teknologian suuntaan. Summa summarum: Työn määrä arvonlisäyksessä on pysyvästi marginalisoitunut, ja kasvua on luvassa vain niihin yhteiskuntiin, joilla on hallussaan luonnonvaroja, kuten energiaa ja raaka-aineita tai jotka pystyvät kehittämään korkeaa ja kilpailukykyistä teknolgiaa. Viime mainittua edustava 2000-luvun alun Nokia-buumi käynnisti Suomessa taloushistorian suurimman kasvupyrähdyksen, mutta emme osanneet huolehtia sen jatkuvuudesta, vaan kaikki piti myydä ja mahdollisimman halvalla.
No, eipä mulla tällä kertaa muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marxilaisessa teoriassa lisäarvo (tuotto) muodostui kolmasta päätekijästä. työ, pääoma ja luonto, jota edustivat ihmistyö (työ), tuotantoteknologia (pääoma) ja luonto (raaka-aineet, energia). Parta-Kallen teorioissa lisäarvon kasvu revittäisiin työmiehen selkänahasta, mutta 1860-luvulta alkanut hiilisiirtymä kiepsautti kehityksen vallan toisin päin. Tähän päivään tultaessa työn osuus tuottavuudesta on marginaalinen, kun määräävänä tekiänä on energia ja raaka-aineet ja niiden satavuus ja hinta. Kasvava digitalisaatio puolestaan kääntää viisareita työn osuudesta yhä enemmän teknologian suuntaan. Summa summarum: Työn määrä arvonlisäyksessä on pysyvästi marginalisoitunut, ja kasvua on luvassa vain niihin yhteiskuntiin, joilla on hallussaan luonnonvaroja, kuten energiaa ja raaka-aineita tai jotka pystyvät kehittämään korkeaa ja kilpailukykyistä teknolgiaa. Viime mainittua edustava 2000-luvun alun Nokia-buumi käynnisti Suomessa taloushistorian suurimman kasvupyrähdyksen, mutta emme osanneet huolehtia sen jatkuvuudesta, vaan kaikki piti myydä ja mahdollisimman halvalla.
No, eipä mulla tällä kertaa muuta.Jes. mutta on uumoiltu, että teknologian merkitys ei tulis ihan niin paljon kasvaan mitä moni odottaa ja eikö luonnon rajat ole tullut jo vastaan. Tekoäly tulee kyllä muuttaan monia arkisiakin rutiineja mutta kyllä mä luulen, että ihmisellä on iso rooli tulevaisuudessa. Teknolgia ei voi korvata ihmisen inhimillisyyttä ja tämän merkitys tulee korostumaan.
Joka tapauksessa, nykymenoa ei Suomen julkistalous tule kestämään loputtomiin eikä tekoäly ym tule meitä yksin pelastamaan
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii ja toiseksi eniten ärsyttää sitten se, kun niin moni ei tajua tai välitä, että tuet perustuu aina toisen tekemään työhön (noh, on niitä kyllä velallakin maksettu viim. 15 v varsinkin) ja itse asiassa koko yhteiskunnan toiminta perustuu työhön. Heti sitten voidaan valittaa pienistäkin puutteista kaupassa, kebupizzeriassa, lääkäripalveluissa, lennoissa&hotelleissa (no tää harvemmin koskee tukiloisia) jne.
lajijasurisNiinpä. Kerran yks sanoi että en mene töihin otan sen rahan seinästä. Eli hakee tuet automaatista. Entäs kun tulee sellainen päivä ettei enää saakaan tukia, mitäs sit tapahtuu. Täällä Loimaalla on ainakin paljon näitä seinästä rahan repijöitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Kerran yks sanoi että en mene töihin otan sen rahan seinästä. Eli hakee tuet automaatista. Entäs kun tulee sellainen päivä ettei enää saakaan tukia, mitäs sit tapahtuu. Täällä Loimaalla on ainakin paljon näitä seinästä rahan repijöitä
Tota muutosta on kaavailttu ja se on kai työn alla, mutta saapa nähdä löytyykö tähän taas joku Perustuslain vastainen pointti, koska "pitää taata jokaiselle ihmisarvoinen perusturva..." jne. Mutta itse asiassa siellä lukee että "jokaiselle joka ei itse kykene" eli jos vaikka puhutaan terveestä ihmisestä, joka ei edes halua opiskella ammattia niin hänelle ei tarvis maksaa...?
On tässä sekin puoli, että jotain pitää syödä eikä meidän olosuhteissa voi metsässä asua, niin tiettyjä vaaramomentteja noin radikaali uudistus toisi. Jos porukkaa ruvetaan heittään site vankilaan, sekin maksaisi valtavasti. Sitä en pysty sanoon paljonko täällä on noita oikeita vetelyksiä. Jos mä mietin ketä ylipäänsä tunnen nyt (tää piiri on enää tosi suppea) niin muutaman voisi tollaseksi luonnehtia, ja nimenomaan koska heillä ei ole niin isoja terveyshaasteista etteivätkö pystyisi tekee työtä kokoaikaisesti.
Kyllä homma täytyy lähtee jo ihan sieleä ekaluokalta, opinnot hoidetaan niin hyvin kuin suinkin vaikkei aina huvita ja rakentaa itselle ns. sisäinen motivaatio opiskella ja kehittää itseään, ylipäänsä pärjätä omillaan elämässä. Offtopic, mutta Helsingissä vissiin joku narkki peräkamnmarinpoika murhas äitinsä ja sitten poltti , myös itsensä, kun ei neropatille tainnut tulla mieleen miten bensa suorastaan räjähtää palamaan! Tai Hattulassa romanit taas ties monesko kymmenes kerta tänä vuonna ku ammutaan!
Mutta niin, miten muutokset sitten, tehdään, saa viisammat vastata eli mm. pedagogiikan&didaktiikan ammattilaiset, siis opettajat sekä psykologit ja neuropsykologit.
lajijasuris
- Anonyymi
Ei ole järkeä kuin lopettaa tuet
- Anonyymi
Tukinikkarit iltalypsylle.
- Anonyymi
En ymmärrä miksi valtion (veronmaksajat) pitää maksaa euroakaan ylimääräisiä tukia.
Pankit ovat sitä varten. - Anonyymi
Valtion talous ei ole kasvanut juuri mitään 17 vuoteen ja tällä hetkellä Suomen talouskasvu on EU alueen huonointa. Syynä kaikki puolueet ja kansanedustajat jotka katsoivat ja katsovat vain omaa napaansa eikä kansan etua.
Nyt hallitus tehnyt valttämättömiä koprjausliikkeitä ja vihervasurit vastustavat.
On kuitenkin pankit , vakuutusyhtiöt, amattiliittojen kassat jne mistä työttömät saavat nostaa mitä nostavatkaan, muttei ole työtätekevien ja yrittäjien vastuulla maksaa vetelehtijöiden tukia.- Anonyymi
Se on osasyy, että vuosituhannen alussa luotettiin aivan liikaa Nokian-klusterin kantokykyyn ts. jo silloin olisi pitänyt panostaa enemmän mm. puhtaaseen teknologiaan ja koulutukseen. Ongelmia on myös liiaksi nähty suhdanneluontoisena tai ainakaan poliittinen rohkeus ja halukkuus ei ole riittänyt tosiasioiden tunnustamiseen.
Mä en usko, että noilla vetelehtijöillä on ratkaisevaa merkitystä, vaan enemmän kyse on moraalisesta närkästyksestä, ja ihan hyvästä syystä. Kyllähän nykyään medikalisoidaan jo sekin, kun ei opiskelu- tai työpäivän jälkeen jaksa kuin löhötä sohvalla ja näpytellä kännykkää. En tykkää itsekään tosta tällai moniongelmaisena monivammaisena, jolla kumminkin asenne, moraali ja kognitio sekä tuottavuus ja suoritusvarmuus riittäisi keskivaativaan työhön. En tykkää siitäkään, kun jotkut saa eläkkeen heti pelkällä ei edes aina niin pahalla psyykendiagnoosilla tai keva-diagnoosilla, vaikka kokonaistopimintakyky on huikeesti mua parempi. No, itse asiassa mäkin kyllä sain eläkkeen parin keva-sanan jälkeen. Ne on kyllä väärin, typeriä johtopäätöksiä, enkä mä usko noilla olleen meriktystä, kun ne ei liittyneet työntekoon.
lajijasuris
- Anonyymi
Loimaalla on perusosa 587.40 ja sit asumistueksi hyväksytään 401€ sekä sähkö ja vesi ja vakuutus joten kulut noin yksinäiselle suurinpiirtein 1050
Mut kaikki työttömät nyt hakeen töitä - Anonyymi
Omistusasunnon ja kesämökin omistajat ei tarvitse tukia.
- Anonyymi
Voi niinkö luulet. Loimaalla on monikin saanut omistusasunto on asumistukea, kerrostaloasunnon ja muihin asuntoihin, nyt onneksi se loppuu
- Anonyymi
Kenen onni se on kun moni sitten myy omaisuutensa ja laittaa kaiken sukanvarteen ja tulee KELA:n toimeentuloasiakkaaksi lopunikäänsä?
Eli menot kasvaa entisestään jatkossa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen onni se on kun moni sitten myy omaisuutensa ja laittaa kaiken sukanvarteen ja tulee KELA:n toimeentuloasiakkaaksi lopunikäänsä?
Eli menot kasvaa entisestään jatkossa...Asumistukeen on suunniteltu 50 000€ ylärajaa (joku raja varmasti tulee?), jonka jälkeen tukea saisi ollenkaan. Jos myy asunnon, siitä jää jälki eri rekistereihin ja tämä on KELAN saatavilla eli pitäisi uskottavasti näyttää, että on varaton.
Mutta juu, samaa pelkään kokonaisuutena näiden tukileikkausten johdossa. Menot kasvaa eikä vähene!
lajijasuris
- Anonyymi
Hyvä että pitävät huolta verorahoista, eikä jakele niitä holtittomasti.
- Anonyymi
Tosiaankin pitävät huolta. (Omille)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaankin pitävät huolta. (Omille)
Näinkin kyllä, mutta monet asumistukeakin koskevat muutokset on ihan fiksuja. Nyt vaan tuli liian mekaaninen ratkaisu, kun tuki viedään sellaseltakin, jonka asunnon arvo ja omaisuus suht vähäinen ja asunnon myynti hyvin vaikeaa. Ei se vuokra-asuminen olekaan pelkkä kirous, ei varsinkaan pienituloiselle ja vähävaraiselle, ja nyt tulee realismia taas lisää niille joiden mielestä maalla asuminen muka halpaa.
lajijasuris
- Anonyymi
Kun on pieni eläke kuten itselläkin on ei voi mitään kallista asuntoo edes hakee, mut sellaisen haluaisin missä ois kaunis keittiö ja astianpesukone, tai sitten syvät altaat missä tiskata käsin. Näissä vanhoissa asunnoissa on liian matalat altaat, aina vesi roiskuu kun tiskaa. Ja lääkkeiden omavastuu ois saanut olla se 50€ , koska nyt monet vanhat ihmiset jättää varmaan lääkkeet hakematta jos raha ei riitä ja lääkkeet kuin kallistuu, ei pelkästään omavastuu.
Ja sit kun kaikki lääkkeet ei oo reseptillä niin voi hitsi. Onneks itse saan vähän asumistukea mutta en mitään toimeentulotukee- Anonyymi
Jos on kyse on Kelan korvaamista lääkkeistä, ei pitäisi joutua valitseen ruoka vai lääkkeet eli jos näin käy, kannattaa käydä oma rahankäyttö tarkoin läpi. Rahaa kuluu niin helposti kaikkiin pikkujuttuihin ihan turhaan ja sitten on kaikki rahapelit. Paljon näkee pelikoneilla vanhoja.
Perehtyisivät sitten edes vedonlyöntiin (ai niin,ku ei jaksa!) tosissaan niin voi jo voittaakin eikä mitään arvontoja mutta osalle jäänyt joku lapsivaihe kai päälle kun painetaan nappia niin alkaa kuva liikkuu - jee ihkuu😉😀 Olen itsekin pienituloinen köyhä ja terveys vie rahaa kolminumeroisen summan joka kuukausi. Ei mee enää rahapeleihin (suurimmat panokset ollu 500€/peli - aikas paljon pienituloiselle!), kun rupes voitot vähenee eli pääton lopettaa, ilman sen kummempaa ulinaa (muka)riippuvuuksista. Pelannut myös Britteihin vakioveikkausta, josta varmaan parhaat tuotot.
Muutakin rahaa on elämässä hiukan ollut ja todellakin aika vähän, mutta näitä rahoja en ole käyttänyt päivittäisiin menoihin. Monella venkulallakin paljon enemmän, varmaan täälläkin, joita on monesta syystä: vanhemmat maksaa "kullannupun" elämän, isoja perintöjä, kevytmielisesti tullutta ulosottoa ja rikosrekisteriä eikä siksi saa työtä ja sitte ne perinteiset eli ei työ edes kiinnosta ja tyydytää niukkaan kelasossu-ruokakassi -elämään. Osa on myös tottunut pyytään/lainaan, jos rahat on loppu
- Anonyymi
Ei tuossa kuviossa mitään mystistä ole. Kun hieman aivoja käyttää, voi löytää sen mitä hallitus oikeasti tekee.
Tietysti hallitus tietää, että muiden tukien leikkaaminen ja poisto lisää toimeentulotuen kuluja. MUTTA ei absoluuttisesti. Muissa tuissa ja toimeentulotuessa on radikaali ero. Toimeentulotukea saadakseen pitää ensin pistää lihoiksi ihan kaikki oma. Säästöt, helposti irtoava omaisuus yms. Muissa tuissa saat pitää elintasoa. Toimeentulotuessa se pitää olla ihan oikeasti "rotta-tasoa".
Näin valtio säästää. Kaikkein köyhimmät edelleen pennosensa saa mutta kukaan muu ei oikein tahdo enää saada.
SIIS HUOMIO! Sinä veronmaksaja et tule koskaan ikinä saamaan valtiolta mitään kädenojennuksia. Sinä maksat ensin muut ja sitten kun sulla menee huonosti niin maksat itse.
SE on tämän koko hankkeen perimmäinen idea.- Anonyymi
Jes, näin on ja toimeentulotuki on selvästi muita byrokraattisempi. Eräs pahimpia tukiongelmia meillä lienee se, että tosi iso osa rahoista menee päihteisiin, eikä aina ollenkaan siksi, että oltaisi sairaita tai vammautuneita muuta kuin omien valintojen takia. En tiedä missä määrin periytyy mutta mallioppimista ainakin tapahtuu ja käyttäjäksi alkaa kuin myös sillä että ihan jo kotona saa maistiaisia. Joissain maissa kai on blokattu maksukortilla mahdollisuus ostaa muuta kuin ruokaa ja päivittäistavaroita
Mä tiedän paljon sellasia juoppoja ketkä ei ole kovin sairaita fyysisesti eikä nupista, mutta joiden vanhemmat oli myös juoppoja. Tältä pohjalta voisi ajatella, että toimiva ratkaisu ja säästökeino olisi steriloida ainakin retteröivät työtä tekemättömät juopot, kun lapsista harvoin tulee muuta kuin elätti. Ei ole oikein inhimillisesti ja yhteiskunnallisesti, mutta kun lapsi on joku perustuslaillinen oikeus kai ja osa poliitikoista ja julkisella sektorilla töissä olevista on pohjimmiltaan kiinnostunut enemmän omasta, ystävän, tuttavan työpaikasta - valitettavasti.
Tässä mielessä ymmärrän kyllä veronmaksajaa, mutta myös heitä, joilla olisi oikeesti mahiksia pärjätä joskus pienenkin avun saattelemana, niin heille pikemminkin v*ttuillaan.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes, näin on ja toimeentulotuki on selvästi muita byrokraattisempi. Eräs pahimpia tukiongelmia meillä lienee se, että tosi iso osa rahoista menee päihteisiin, eikä aina ollenkaan siksi, että oltaisi sairaita tai vammautuneita muuta kuin omien valintojen takia. En tiedä missä määrin periytyy mutta mallioppimista ainakin tapahtuu ja käyttäjäksi alkaa kuin myös sillä että ihan jo kotona saa maistiaisia. Joissain maissa kai on blokattu maksukortilla mahdollisuus ostaa muuta kuin ruokaa ja päivittäistavaroita
Mä tiedän paljon sellasia juoppoja ketkä ei ole kovin sairaita fyysisesti eikä nupista, mutta joiden vanhemmat oli myös juoppoja. Tältä pohjalta voisi ajatella, että toimiva ratkaisu ja säästökeino olisi steriloida ainakin retteröivät työtä tekemättömät juopot, kun lapsista harvoin tulee muuta kuin elätti. Ei ole oikein inhimillisesti ja yhteiskunnallisesti, mutta kun lapsi on joku perustuslaillinen oikeus kai ja osa poliitikoista ja julkisella sektorilla töissä olevista on pohjimmiltaan kiinnostunut enemmän omasta, ystävän, tuttavan työpaikasta - valitettavasti.
Tässä mielessä ymmärrän kyllä veronmaksajaa, mutta myös heitä, joilla olisi oikeesti mahiksia pärjätä joskus pienenkin avun saattelemana, niin heille pikemminkin v*ttuillaan.
lajijasurisEn mä nyt oikeastaan tuohon ottanut kantaa, kuka edustaa sitä köyhintä ryhmää joka sitä tukea loppujenlopuksi saa.
Minä otin kantaa siihen, että me oikeasti veroja maksavat koko ajan menetetään niitä syitä, miksi niitä veroja maksetaan.
Suomessa jaksetaan höpöttää jostain hyvinvointiyhteiskunnan palveluista, mutta kun niitähän ei ole olemassakaan enää yhtään mitään. Edes teiden kunnollista aurausta.
Suomessa on lähes koko planeetan korkeimmat verot kuitenkin koko ajan hokien, että näin rahoitetaan pohjoismaista systeemiä. Kuitenkin käytännössä Suomi on kuin amerikka joka vain ryöstää kansalaisensa. Amerikkakin on rehellisempi, se ei sentään edes lupaa mitään palveluja vaan kaikki pitää itse hoitaa. Mutta Suomessa valtio tai valtion instituutiot ensin niistää keskiluokkaisen työtätekevän lompakon tyhjäksi ja sitten kuitenkin pitäisi sen lisäksi amerikka tyylisesti itse maksaa kaikki hoitonsa ja palvelunsa tai ostaa erillisiä vakuutuksia niitä hoitamaan.
Enkä tarkoita vain sairaanhoitoa vaan esimeriksi juuri työttömyysasioita yms. Nehän voi osua kenen tahansa kohdalle. Onhan se nyt ihan penaalista että ensin maksetaan palkoista kaiken hitsin vakuutusmaksuja mutta kun nakki napsahtaa kohdalle, huomaa ettei sieltä mitään irtoa kun se on joko pienennetty surkeaksi, otettu kokonaan pois (omistusasujien asumistuki esim) tai sen ehdot on näennäisesti tehty niin mahdottomiksi ettei sitä oikeasti käytännössä saa (kuten ansiosidonnaisten kertymät, kuka niistä enää selvää ottaa?).
SILTI edelleen se maksupuoli sieltä palkasta päin on kuin vanhassa maailmassa. Suurempi kuin koskaan ikinä.
Jos tästä halutaan amerikka tehdä niin tervemenoa vain, mutta pitäähän sitten ihmisten saada itse pitää omat rahansa jotta voi ne palvelut omistaan rahoittaa. Eikä niin että pesäke ensin syö kaiken loputtomaan moolokin kitaan ja sitten kun jotain tarvitsee levitellään vain käsiä.
Suomi on pelkkä huijari koko valtio. Mutta tämäkin keskustelu vain osoittaa sen, ettei ihmiset näe tätä oikeaa kuviota. Että toimeentulotuelle ihmisten ajaminen on vain kikka pitää huolen että mitään tukea ei saa. Ja sitten kun saa, on jo niin alhaalla elämässään ettei sieltä mitenkään enää ylöskään pääse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä nyt oikeastaan tuohon ottanut kantaa, kuka edustaa sitä köyhintä ryhmää joka sitä tukea loppujenlopuksi saa.
Minä otin kantaa siihen, että me oikeasti veroja maksavat koko ajan menetetään niitä syitä, miksi niitä veroja maksetaan.
Suomessa jaksetaan höpöttää jostain hyvinvointiyhteiskunnan palveluista, mutta kun niitähän ei ole olemassakaan enää yhtään mitään. Edes teiden kunnollista aurausta.
Suomessa on lähes koko planeetan korkeimmat verot kuitenkin koko ajan hokien, että näin rahoitetaan pohjoismaista systeemiä. Kuitenkin käytännössä Suomi on kuin amerikka joka vain ryöstää kansalaisensa. Amerikkakin on rehellisempi, se ei sentään edes lupaa mitään palveluja vaan kaikki pitää itse hoitaa. Mutta Suomessa valtio tai valtion instituutiot ensin niistää keskiluokkaisen työtätekevän lompakon tyhjäksi ja sitten kuitenkin pitäisi sen lisäksi amerikka tyylisesti itse maksaa kaikki hoitonsa ja palvelunsa tai ostaa erillisiä vakuutuksia niitä hoitamaan.
Enkä tarkoita vain sairaanhoitoa vaan esimeriksi juuri työttömyysasioita yms. Nehän voi osua kenen tahansa kohdalle. Onhan se nyt ihan penaalista että ensin maksetaan palkoista kaiken hitsin vakuutusmaksuja mutta kun nakki napsahtaa kohdalle, huomaa ettei sieltä mitään irtoa kun se on joko pienennetty surkeaksi, otettu kokonaan pois (omistusasujien asumistuki esim) tai sen ehdot on näennäisesti tehty niin mahdottomiksi ettei sitä oikeasti käytännössä saa (kuten ansiosidonnaisten kertymät, kuka niistä enää selvää ottaa?).
SILTI edelleen se maksupuoli sieltä palkasta päin on kuin vanhassa maailmassa. Suurempi kuin koskaan ikinä.
Jos tästä halutaan amerikka tehdä niin tervemenoa vain, mutta pitäähän sitten ihmisten saada itse pitää omat rahansa jotta voi ne palvelut omistaan rahoittaa. Eikä niin että pesäke ensin syö kaiken loputtomaan moolokin kitaan ja sitten kun jotain tarvitsee levitellään vain käsiä.
Suomi on pelkkä huijari koko valtio. Mutta tämäkin keskustelu vain osoittaa sen, ettei ihmiset näe tätä oikeaa kuviota. Että toimeentulotuelle ihmisten ajaminen on vain kikka pitää huolen että mitään tukea ei saa. Ja sitten kun saa, on jo niin alhaalla elämässään ettei sieltä mitenkään enää ylöskään pääse.Ok juu totta ku paremmin lukee, oon aika pitkälti samaa mieltä. Viime vuonnakin veroja ja veroluonteisia maksuja (lähinnä pakollisia vakuutuksia) kerättiin sentään melkein 120 mrd€ ja kaikki palvelut, tiet ym sen kun huononee!
Telkkarista tuli taannoin sarja Suomen vuosikymmenistä, ja sen pohjalta ym. mukaan taisi Suomi olla jollain tavoin hyvinvointivaltio 1980-luvun loppuun asti. 60-70-luvulla ihmiset tuntui voivat paremmin ja oli kova tulevaisuuden usko, eikä tainnu ruokakaan olla niin kallista suhteessa tuloihin ja ihmisten mielessä vai kuinka? Sillon kyllä tehtiin itse kun nyt täytyy kaikki saada valmiina, kun työ vie kaikki voimat muulta😉 Ainakaan 90-luvulta eteenpäin ole kuin menty alamäkeä Nokia-huuman jaksoa lukuunottamatta.
lajijasuris
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305507
- 1702019
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601601Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281288Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan571197- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701164viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121088- 41940