Hei
minulla on vanha Bosch/Siemens Lady astianpesukoneen kiertovesipumppu josta olen rakentamassa pieni kokoista sorvia, käsittääkseni sen teho on 0,75kw, sekä siihen olen laskenut että 15yf konkka olis sopiva.
Kytkentä nastoja on 3 kappaletta joissa on 1,2,3 numerot , ohmimittarilla testasin käämitykset ja arvot melko samoja kaikissa , joten käämitys kunnossa.
Kytkentä konkalle on vähän hakusessa , moottorista löysin netistä kuvan josta pystyy päättelemään moottorin ( https://www.nettoparts.fi/shop/kiertovesipumppu-siemens-2036p.htm)
Jos joku osaa sanoa sopiiko tuo konkka tuolle, hain pesukone tiedolla sopivaa konkkaa https://fixpart.fi/tuote/bosch-siemens-10016807-kaynnistyskondensaattori?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw1Yy5BhD-ARIsAI0R
toivottavasti tarpeeksi selkeästi esitin asian, kun saan mootorin toimimaan teen sille ja konkalle suojakuoren
astianpesukoneen moottori
30
338
Vastaukset
- Anonyymi
Kolmen navan väleiltä mitattuna pitää löytyä kolme vastusaroa, joista yksi arvo on kahden muun arvon summa.
- Anonyymi
Konkan kytkentä selviää näiden käämivastusten perusteella, jollei ole kytkentäkaaviota saatavilla.
Kiitos , asian sain selvitettyä , huonosti tästä asiasta löytyy tietoa netistä, tai se on jotenkin nopeasti ohitettu.
Tietosi oli avaavapshii_siell kirjoitti:
Kiitos , asian sain selvitettyä , huonosti tästä asiasta löytyy tietoa netistä, tai se on jotenkin nopeasti ohitettu.
Tietosi oli avaavaJatkan tätä viesti ketjua, kun saan moottorin täysille kieroksille , ja tuon kuormitusta joka pysyy vakiona , minulla on liuku vastus jolla voin pienentää kieroksia , kannattaako sitä kytkeä vai etsiä muu vaihtoehto välityksen kautta, jotta sähkömoottori/konkka vaurio jää pieneksi.
Tällä esineellä on tarkoitus kevyitä esineitä pyörittää ja työstää mutta säde mitta voi vaihdella 50mm -100mm jolloin esineen tasapainoon saamiseksi pitäisi kierokset saada matalammaksi jossa saa niin sanotun ulkokehä epätasapainon mahdollisimman neutraaliseksi, eikä rupea ravistamaan koje rakennelmaa.tässä moottorissa ei ole hiiliharjaa vaan toimii sähkömangneettiin tuomalla ja pyrkii annettuun maksimi kierokseen jolloin kuormaa ei ole.
Osasinkohan tämän ytimekkäästi esittää- Anonyymi
pshii_siell kirjoitti:
Jatkan tätä viesti ketjua, kun saan moottorin täysille kieroksille , ja tuon kuormitusta joka pysyy vakiona , minulla on liuku vastus jolla voin pienentää kieroksia , kannattaako sitä kytkeä vai etsiä muu vaihtoehto välityksen kautta, jotta sähkömoottori/konkka vaurio jää pieneksi.
Tällä esineellä on tarkoitus kevyitä esineitä pyörittää ja työstää mutta säde mitta voi vaihdella 50mm -100mm jolloin esineen tasapainoon saamiseksi pitäisi kierokset saada matalammaksi jossa saa niin sanotun ulkokehä epätasapainon mahdollisimman neutraaliseksi, eikä rupea ravistamaan koje rakennelmaa.tässä moottorissa ei ole hiiliharjaa vaan toimii sähkömangneettiin tuomalla ja pyrkii annettuun maksimi kierokseen jolloin kuormaa ei ole.
Osasinkohan tämän ytimekkäästi esittääMoottorinsäädin toimii tämän moottorin kanssa, säätää tehoa/jännitettä ja sitä kautta kierroslukua kuormitettuna.
https://fyndiq.fi/tuote/eu-pistoke-moottorin-nopeudensaadin-yleinen-elektroninen-portaaton-hallintakytkin-puhaltimen-kanavapuhallin-nopeus-dd1665c530f54b87/ - Anonyymi
pshii_siell kirjoitti:
Jatkan tätä viesti ketjua, kun saan moottorin täysille kieroksille , ja tuon kuormitusta joka pysyy vakiona , minulla on liuku vastus jolla voin pienentää kieroksia , kannattaako sitä kytkeä vai etsiä muu vaihtoehto välityksen kautta, jotta sähkömoottori/konkka vaurio jää pieneksi.
Osasinkohan tämän ytimekkäästi esittääLiukuvastus voi ja poltaakin moottorin jos sen birta on liian pieni
Laita oikea konkka mukaan . Eikö se ole kiinni moottorissa
Tutustu kytkentä kaavoihin. Pesuköytössä se moottori pyörii ainakin kahdella eei kiereosaulueela pesu , tehopesu ja huuhtelu.
- Anonyymi
Teho näissä moottoreissa on yleensä 80 W .
- Anonyymi
Totta, kovin tehokas tiskikoneen kiertovesipumppu on aloittajalla. Ellei sitten samalla ole lämmityspumppu - siitä ominaisuudestahan onkin kovasti hyötyä sorvauksessa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, kovin tehokas tiskikoneen kiertovesipumppu on aloittajalla. Ellei sitten samalla ole lämmityspumppu - siitä ominaisuudestahan onkin kovasti hyötyä sorvauksessa...
Kai sitä kätevä tekee sorvomoottorin vaikka apk pumpusta mutta itse kyllä tekisin jostain muusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai sitä kätevä tekee sorvomoottorin vaikka apk pumpusta mutta itse kyllä tekisin jostain muusta.
Ei se ole poisto pumppu moottori baan se koka pyörittää konessa vettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole poisto pumppu moottori baan se koka pyörittää konessa vettä.
Ei kukaan puhunut poistopumppumoottorista, mutta kätevä käyttää vaikka sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan puhunut poistopumppumoottorista, mutta kätevä käyttää vaikka sitä.
Ei puhunut ei mutta kiertovesipumpusta puhuttiin. En tiedä onko apk:ssa poistopumppu-ja kiertovesipumput molemmille erikseen mutta kyllä kai kätevä rakentaa kummasta vaan vaikka sen sorvimoottorin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei puhunut ei mutta kiertovesipumpusta puhuttiin. En tiedä onko apk:ssa poistopumppu-ja kiertovesipumput molemmille erikseen mutta kyllä kai kätevä rakentaa kummasta vaan vaikka sen sorvimoottorin.
Poistopumpun moottorilla ei suuremmin sorvailla, mutta pesupumpun moottorilla kyllä.
Tänne kirjoittelevat näköjään 'vihannekset', jotka eivät ymmärrä tekniikasta mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poistopumpun moottorilla ei suuremmin sorvailla, mutta pesupumpun moottorilla kyllä.
Tänne kirjoittelevat näköjään 'vihannekset', jotka eivät ymmärrä tekniikasta mitään.Poistopumppujen teho kai yleensä luokkaa 30 W ja pesupumppujen 100 W. Mutta aloittajalla käsittääkseen huimat 750 wattia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänne kirjoittelevat näköjään 'vihannekset', jotka eivät ymmärrä tekniikasta mitään.Taas tuli uusia moottoreita. Tällä kertaa pesupumppu. Kylläpä apk:ssa tuntuu moottoreita piisaavan. Kyllähän kätevä niitä löytää ja tekee mistä vain vaikka sorvimoottorin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuli uusia moottoreita. Tällä kertaa pesupumppu. Kylläpä apk:ssa tuntuu moottoreita piisaavan. Kyllähän kätevä niitä löytää ja tekee mistä vain vaikka sorvimoottorin.
Pesupumppu on tietysti sama asia kuin kiertovesipumppu, joka voi olla myös lämmityspumppu jos pesuveden lämmityskin tapahtuu siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pesupumppu on tietysti sama asia kuin kiertovesipumppu, joka voi olla myös lämmityspumppu jos pesuveden lämmityskin tapahtuu siinä.
Kylläpä tuntuu apk:ssa pumppuja piisaavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänne kirjoittelevat näköjään 'vihannekset', jotka eivät ymmärrä tekniikasta mitään.Älä sinä vmmainen tule väittämään että minä asun palstalla. Olet täys sekopaa koko lehma.🥱🗣️🪴🌳🖕☝️🥱💒😱🖕🖕😁🗣️🥱💒🙆🖕😁😁🗣️🗣️
Mielenterveysongelmaisille on kai joku omakin foorumi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä vmmainen tule väittämään että minä asun palstalla. Olet täys sekopaa koko lehma.🥱🗣️🪴🌳🖕☝️🥱💒😱🖕🖕😁🗣️🥱💒🙆🖕😁😁🗣️🗣️
Mielenterveysongelmaisille on kai joku omakin foorumi...On sitä moita tutkintoja tullut suoritettua useita
Entäs arvostelijalla
Jotain teoriaa vaan vai
- Anonyymi
Käynnistyskondensaattori, Universal tiskikone - 20 uF.
- Anonyymi
Alin hottaraiset!
€4.85
€13.3263% off
5+ pieces, extra 3% off
Price includes VAT丨Extra 2% off with coins
Durable 775 Motor 80w 150w 288w 3000-12000 RPM Motor Brush dc motors 775 200W lawn mower motor with two ball bearing Rated - Anonyymi
APK
- Anonyymi
Sitten kun sorvi on valmis, voisin tulla koekäyttämään ja sorvaamaan peppuun ;)
-Suolihomo - Anonyymi
En nyt mitenkään ymmärrä miksi jostain tuollasesta pumpun moottorista pitää alkaa sorviin moottoria rakentamaan eikö vaikka joku sähköporakone olisi paljon parempi lähtökohta, olisi kierrosluvunsäätökin valmiina kompaktina pakettina.
- Anonyymi
Ehkä se on pieni kiillotussorvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se on pieni kiillotussorvi.
Vaikka pieni olisikin niin mikä estäisi silti porakoneen käytön, helposti irroitettavissa varsinaiseen käyttöön kun sorvia ei tarvi, kun itse sorviin tekee kiinnityksen suoraan porakoneen istukkaan. Laite olisi kaiken lisäksi valmiiksi "sähköturvallinen" kun mitään kotelointeja ei tarvitsisi alkaa ympärille rakentamaan.
Tehoakin tuossa pumpussa kuitenkin suurinpiirtein samat mitä noissa porakoneissakin.
Mutta onhan näitä paljon jotka haluaa tehdä vaikeasti ihan vaan rakentelun ilosta, tuossa muualla seurannut jutustelua vaikka kuinka paljon semmossesta kun yks halusi väkisin rakentaa autolaturista latausaseman ja valinnut laturiksi sellaisen jolle joutunut rakentamaan hirveästi elektroniikkaa ympärille että saa toimimaan irrallaan siitä autosta mistä se napannut sen sijaan että olis hommannut muutamalla kympillä laturin joka olis toiminut siitä vaan heti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka pieni olisikin niin mikä estäisi silti porakoneen käytön, helposti irroitettavissa varsinaiseen käyttöön kun sorvia ei tarvi, kun itse sorviin tekee kiinnityksen suoraan porakoneen istukkaan. Laite olisi kaiken lisäksi valmiiksi "sähköturvallinen" kun mitään kotelointeja ei tarvitsisi alkaa ympärille rakentamaan.
Tehoakin tuossa pumpussa kuitenkin suurinpiirtein samat mitä noissa porakoneissakin.
Mutta onhan näitä paljon jotka haluaa tehdä vaikeasti ihan vaan rakentelun ilosta, tuossa muualla seurannut jutustelua vaikka kuinka paljon semmossesta kun yks halusi väkisin rakentaa autolaturista latausaseman ja valinnut laturiksi sellaisen jolle joutunut rakentamaan hirveästi elektroniikkaa ympärille että saa toimimaan irrallaan siitä autosta mistä se napannut sen sijaan että olis hommannut muutamalla kympillä laturin joka olis toiminut siitä vaan hetiAspergerit puuhastelee. Ei ole kykyä nähdä oleellista.
- Anonyymi
Mutta kaikki nämä palstan turhat aktivoinnit on tietenkin tehty palstan aktivoinin ilosta...
- Anonyymi
" käsittääkseni sen teho on 0,75kw, sekä siihen olen laskenut että 15yf konkka olis sopiva "
Mitenköhän olet konkan arvon mahtanut laskea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513