astianpesukoneen moottori

Hei
minulla on vanha Bosch/Siemens Lady astianpesukoneen kiertovesipumppu josta olen rakentamassa pieni kokoista sorvia, käsittääkseni sen teho on 0,75kw, sekä siihen olen laskenut että 15yf konkka olis sopiva.
Kytkentä nastoja on 3 kappaletta joissa on 1,2,3 numerot , ohmimittarilla testasin käämitykset ja arvot melko samoja kaikissa , joten käämitys kunnossa.
Kytkentä konkalle on vähän hakusessa , moottorista löysin netistä kuvan josta pystyy päättelemään moottorin ( https://www.nettoparts.fi/shop/kiertovesipumppu-siemens-2036p.htm)
Jos joku osaa sanoa sopiiko tuo konkka tuolle, hain pesukone tiedolla sopivaa konkkaa https://fixpart.fi/tuote/bosch-siemens-10016807-kaynnistyskondensaattori?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw1Yy5BhD-ARIsAI0R
toivottavasti tarpeeksi selkeästi esitin asian, kun saan mootorin toimimaan teen sille ja konkalle suojakuoren

30

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kolmen navan väleiltä mitattuna pitää löytyä kolme vastusaroa, joista yksi arvo on kahden muun arvon summa.

• Anonyymi

Konkan kytkentä selviää näiden käämivastusten perusteella, jollei ole kytkentäkaaviota saatavilla.

• Kiitos

• Kiitos , asian sain selvitettyä , huonosti tästä asiasta löytyy tietoa netistä, tai se on jotenkin nopeasti ohitettu.
        Tietosi oli avaava

• pshii_siell kirjoitti:

Kiitos , asian sain selvitettyä , huonosti tästä asiasta löytyy tietoa netistä, tai se on jotenkin nopeasti ohitettu.
        Tietosi oli avaava

Jatkan tätä viesti ketjua, kun saan moottorin täysille kieroksille , ja tuon kuormitusta joka pysyy vakiona , minulla on liuku vastus jolla voin pienentää kieroksia , kannattaako sitä kytkeä vai etsiä muu vaihtoehto välityksen kautta, jotta sähkömoottori/konkka vaurio jää pieneksi.
        Tällä esineellä on tarkoitus kevyitä esineitä pyörittää ja työstää mutta säde mitta voi vaihdella 50mm -100mm jolloin esineen tasapainoon saamiseksi pitäisi kierokset saada matalammaksi jossa saa niin sanotun ulkokehä epätasapainon mahdollisimman neutraaliseksi, eikä rupea ravistamaan koje rakennelmaa.tässä moottorissa ei ole hiiliharjaa vaan toimii sähkömangneettiin tuomalla ja pyrkii annettuun maksimi kierokseen jolloin kuormaa ei ole.
        Osasinkohan tämän ytimekkäästi esittää

• Anonyymi
        pshii_siell kirjoitti:

Jatkan tätä viesti ketjua, kun saan moottorin täysille kieroksille , ja tuon kuormitusta joka pysyy vakiona , minulla on liuku vastus jolla voin pienentää kieroksia , kannattaako sitä kytkeä vai etsiä muu vaihtoehto välityksen kautta, jotta sähkömoottori/konkka vaurio jää pieneksi.
        Tällä esineellä on tarkoitus kevyitä esineitä pyörittää ja työstää mutta säde mitta voi vaihdella 50mm -100mm jolloin esineen tasapainoon saamiseksi pitäisi kierokset saada matalammaksi jossa saa niin sanotun ulkokehä epätasapainon mahdollisimman neutraaliseksi, eikä rupea ravistamaan koje rakennelmaa.tässä moottorissa ei ole hiiliharjaa vaan toimii sähkömangneettiin tuomalla ja pyrkii annettuun maksimi kierokseen jolloin kuormaa ei ole.

Moottorinsäädin toimii tämän moottorin kanssa, säätää tehoa/jännitettä ja sitä kautta kierroslukua kuormitettuna.
        https://fyndiq.fi/tuote/eu-pistoke-moottorin-nopeudensaadin-yleinen-elektroninen-portaaton-hallintakytkin-puhaltimen-kanavapuhallin-nopeus-dd1665c530f54b87/

• Anonyymi
        pshii_siell kirjoitti:

Liukuvastus voi ja poltaakin moottorin jos sen birta on liian pieni

Laita oikea konkka mukaan . Eikö se ole kiinni moottorissa

Tutustu kytkentä kaavoihin. Pesuköytössä se moottori pyörii ainakin kahdella eei kiereosaulueela pesu , tehopesu ja huuhtelu.

• Anonyymi

Teho näissä moottoreissa on yleensä 80 W .

• Anonyymi

Totta, kovin tehokas tiskikoneen kiertovesipumppu on aloittajalla. Ellei sitten samalla ole lämmityspumppu - siitä ominaisuudestahan onkin kovasti hyötyä sorvauksessa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, kovin tehokas tiskikoneen kiertovesipumppu on aloittajalla. Ellei sitten samalla ole lämmityspumppu - siitä ominaisuudestahan onkin kovasti hyötyä sorvauksessa...

Kai sitä kätevä tekee sorvomoottorin vaikka apk pumpusta mutta itse kyllä tekisin jostain muusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai sitä kätevä tekee sorvomoottorin vaikka apk pumpusta mutta itse kyllä tekisin jostain muusta.

Ei se ole poisto pumppu moottori baan se koka pyörittää konessa vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole poisto pumppu moottori baan se koka pyörittää konessa vettä.

Ei kukaan puhunut poistopumppumoottorista, mutta kätevä käyttää vaikka sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan puhunut poistopumppumoottorista, mutta kätevä käyttää vaikka sitä.

Ei puhunut ei mutta kiertovesipumpusta puhuttiin. En tiedä onko apk:ssa poistopumppu-ja kiertovesipumput molemmille erikseen mutta kyllä kai kätevä rakentaa kummasta vaan vaikka sen sorvimoottorin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei puhunut ei mutta kiertovesipumpusta puhuttiin. En tiedä onko apk:ssa poistopumppu-ja kiertovesipumput molemmille erikseen mutta kyllä kai kätevä rakentaa kummasta vaan vaikka sen sorvimoottorin.

Poistopumpun moottorilla ei suuremmin sorvailla, mutta pesupumpun moottorilla kyllä.
        Tänne kirjoittelevat näköjään 'vihannekset', jotka eivät ymmärrä tekniikasta mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poistopumpun moottorilla ei suuremmin sorvailla, mutta pesupumpun moottorilla kyllä.
        Tänne kirjoittelevat näköjään 'vihannekset', jotka eivät ymmärrä tekniikasta mitään.

Poistopumppujen teho kai yleensä luokkaa 30 W ja pesupumppujen 100 W. Mutta aloittajalla käsittääkseen huimat 750 wattia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tuli uusia moottoreita. Tällä kertaa pesupumppu. Kylläpä apk:ssa tuntuu moottoreita piisaavan. Kyllähän kätevä niitä löytää ja tekee mistä vain vaikka sorvimoottorin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tuli uusia moottoreita. Tällä kertaa pesupumppu. Kylläpä apk:ssa tuntuu moottoreita piisaavan. Kyllähän kätevä niitä löytää ja tekee mistä vain vaikka sorvimoottorin.

Pesupumppu on tietysti sama asia kuin kiertovesipumppu, joka voi olla myös lämmityspumppu jos pesuveden lämmityskin tapahtuu siinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pesupumppu on tietysti sama asia kuin kiertovesipumppu, joka voi olla myös lämmityspumppu jos pesuveden lämmityskin tapahtuu siinä.

Kylläpä tuntuu apk:ssa pumppuja piisaavan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sinä vmmainen tule väittämään että minä asun palstalla. Olet täys sekopaa koko lehma.🥱🗣️🪴🌳🖕☝️🥱💒😱🖕🖕😁🗣️🥱💒🙆🖕😁😁🗣️🗣️
        Mielenterveysongelmaisille on kai joku omakin foorumi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sinä vmmainen tule väittämään että minä asun palstalla. Olet täys sekopaa koko lehma.🥱🗣️🪴🌳🖕☝️🥱💒😱🖕🖕😁🗣️🥱💒🙆🖕😁😁🗣️🗣️
        Mielenterveysongelmaisille on kai joku omakin foorumi...

On sitä moita tutkintoja tullut suoritettua useita
        Entäs arvostelijalla

Jotain teoriaa vaan vai

• Anonyymi

Käynnistyskondensaattori, Universal tiskikone - 20 uF.

• Anonyymi

Alin hottaraiset!

€4.85
      €13.3263% off
      5+ pieces, extra 3% off
      Price includes VAT丨Extra 2% off with coins
      Durable 775 Motor 80w 150w 288w 3000-12000 RPM Motor Brush dc motors 775 200W lawn mower motor with two ball bearing Rated

• Anonyymi

APK

• Anonyymi

Sitten kun sorvi on valmis, voisin tulla koekäyttämään ja sorvaamaan peppuun ;)

-Suolihomo

• Anonyymi

En nyt mitenkään ymmärrä miksi jostain tuollasesta pumpun moottorista pitää alkaa sorviin moottoria rakentamaan eikö vaikka joku sähköporakone olisi paljon parempi lähtökohta, olisi kierrosluvunsäätökin valmiina kompaktina pakettina.

• Anonyymi

Ehkä se on pieni kiillotussorvi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se on pieni kiillotussorvi.

Vaikka pieni olisikin niin mikä estäisi silti porakoneen käytön, helposti irroitettavissa varsinaiseen käyttöön kun sorvia ei tarvi, kun itse sorviin tekee kiinnityksen suoraan porakoneen istukkaan. Laite olisi kaiken lisäksi valmiiksi "sähköturvallinen" kun mitään kotelointeja ei tarvitsisi alkaa ympärille rakentamaan.
        Tehoakin tuossa pumpussa kuitenkin suurinpiirtein samat mitä noissa porakoneissakin.

Mutta onhan näitä paljon jotka haluaa tehdä vaikeasti ihan vaan rakentelun ilosta, tuossa muualla seurannut jutustelua vaikka kuinka paljon semmossesta kun yks halusi väkisin rakentaa autolaturista latausaseman ja valinnut laturiksi sellaisen jolle joutunut rakentamaan hirveästi elektroniikkaa ympärille että saa toimimaan irrallaan siitä autosta mistä se napannut sen sijaan että olis hommannut muutamalla kympillä laturin joka olis toiminut siitä vaan heti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka pieni olisikin niin mikä estäisi silti porakoneen käytön, helposti irroitettavissa varsinaiseen käyttöön kun sorvia ei tarvi, kun itse sorviin tekee kiinnityksen suoraan porakoneen istukkaan. Laite olisi kaiken lisäksi valmiiksi "sähköturvallinen" kun mitään kotelointeja ei tarvitsisi alkaa ympärille rakentamaan.
        Tehoakin tuossa pumpussa kuitenkin suurinpiirtein samat mitä noissa porakoneissakin.

Mutta onhan näitä paljon jotka haluaa tehdä vaikeasti ihan vaan rakentelun ilosta, tuossa muualla seurannut jutustelua vaikka kuinka paljon semmossesta kun yks halusi väkisin rakentaa autolaturista latausaseman ja valinnut laturiksi sellaisen jolle joutunut rakentamaan hirveästi elektroniikkaa ympärille että saa toimimaan irrallaan siitä autosta mistä se napannut sen sijaan että olis hommannut muutamalla kympillä laturin joka olis toiminut siitä vaan heti

Aspergerit puuhastelee. Ei ole kykyä nähdä oleellista.

• Anonyymi

Mutta kaikki nämä palstan turhat aktivoinnit on tietenkin tehty palstan aktivoinin ilosta...

• Anonyymi

" käsittääkseni sen teho on 0,75kw, sekä siihen olen laskenut että 15yf konkka olis sopiva "

Mitenköhän olet konkan arvon mahtanut laskea?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe