Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, löytyykö kohtalotovereita?

Anonyymi-ap

Minulla diagnosoitiin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja elämä sen kanssa on yhtä hlvettiä. Minulla on vuorokaudet läpeensä tuskainen olo ja vaikeita fyysisiä oireita. Vatsa on ihan hirveän tuntuinen, kiertää, vääntää, sattuu, ripuloin jatkuvasti. Pahoinvointia ja yökkäilyä. Oloni on niin hirveän tuskainen ja ahdistunut, että ramppaan kämpässäni edestakaisin, kun en voi rauhattomuuden vuoksi olla paikoillani.

Onko ketään muuta? Jotenkin tuntuu, että olen maailmassa yksin näiden vaivojeni kanssa. Mikä lääkitys sulla on käytössä? (Jos nyt joku edes vastaa tähän mun aloitukseen.)

12

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Surullista ja tuskaista. Oletko jaksanuttehdä pidempiä kävelyretkiä ihan eväiden kanssa. Luonnossa ihminen usein saa rauhaa.
      Olen uskossa ja ahdidtuksen aikoina turvaan Jumalan lupaukseen, minä olen hänen tykönänsä kun hänellä on ahdistus.
      Voimia sulle🙏

• Anonyymi

Nuorempana oli myös noita fyysisiä vaivoja kun elämässä oli ressiä.Vanhempana olen oppinut hallita ahdistusta eikä se enää pääse niskan päälle.Lääkkeitä en ole tarvinnut.Sanoisin että onko sulla jokin syy mikä ahdistusta aiheuttaa vai epämääräinen möykky mitä ei osaa selittää .Et ole yksin ,näinä aikoina on tosi paljon ahdistusta monella.

• Anonyymi

Aloittaja tässä. Epämääräinen möykky mulla on tämän ahdistuneisuuden takana. Toki hahmotan, että taitaa juontua lapsuudesta ja siinä koetuista huonoista jutuista. Jotenkin vaan tuntuu että en selviä tästä, on niin hirveän paha olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja tässä. Epämääräinen möykky mulla on tämän ahdistuneisuuden takana. Toki hahmotan, että taitaa juontua lapsuudesta ja siinä koetuista huonoista jutuista. Jotenkin vaan tuntuu että en selviä tästä, on niin hirveän paha olla.

Eli jokin trauma sieltä pukkaa nyt päälle menneisyydestä etkä saa itseä rauhoittumaan.Yleensä nämä ahdistukset tulee voimakkaina vuosienkin päästä tapahtuneesta.Tärkeää olis kysyä itseltään että onko minulla nyt todellista hätää tässä hetkessä ja olenko nyt turvassa. Onko sulle aloitettu mitään lääkitystä,meinaan vaan jos on, niin aloitusoireet on tuon kaltaisia ennenkö alkaa puremaan ja olo helppaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä selviät , anna tuskatilat tulla ja ajattele että se on nyt vaan päällä ja hengittele syvään nenän kautta ja ulos suun kautta hitaasti . Niin kauan kun taistelee vastaa tuska tilaa niin se vaan yltyy , joten aikansa kestää ja menee myös aina ohitse.
        Hyvin tyypillistä tuo yökkääminen ja ripulointi ja tunne ettei jaksa enempää.
        Suihkussa voisi käydä lämmin vesi rauhoittaa . Ja usein kun laittaa lämpöiset vaatteet yllensä niin sekin pitää kehon lämpimänä.
        Muista ettei siihen kuole vaikka onkin kamala tunne ,
        Lääkäriltä voisit saada lääkettä joka ottaa sen pahimman olon pois .
        Ja syitä ei koskaan oikein tiedä tarkalleen , usein kyllä syytellään lapsuutta , ei aina sekään ole oikea syy . Samalla kun ei oikeastaan tarvita edes syytä , hengitys harjoituksia voit tehdä monet kerrat päivässä , sekin katkaisee tuskatilat usein. Luota siihen että tulet ihan entisellesi nämä ovat niitä vaivoja mitä niin monella on , ja kaikesta kamalasta huolimatta ovat todella ohimeneviä

• Anonyymi

Minulla rispardal aiheutti tuollaisen olotilan. Piti vaan kävellä edestakaisin kun ahdisti niin paljon.

• Anonyymi

Ap tässä taas, kiitos kaikille vastanneille, viestit helpottavat oloa. Joku kysyi aiemmin, että olenko pystynyt käymään kävelyillä, niin olen pystynyt useimpina päivinä, mutta on niitäkin päiviä, että en pääse lenkille. Yhtenäkin päivänä lähdin kävelylle, niin alkoi yökkäyttämään niin hirveästi, että oli pakko palata takaisin.

Kun nämä fyysiset oireet ovat näin vahvat, niin väkisinkin tulee mieleen, että minulla on joku tappava tauti elimistössä. No sittenhän tämä kierre on valmis, ahdistaa kun on niin paha olo vatsassa, ei pysty syömään, pahoinvointia jne.

Minulla on vuosia ollut Sepram niminen lääke lievään masennukseen ja pakko-oireiseen häiriöön, mutta se vaihdettiin escitalopramiin, jota olen syönyt kuukauden ja 11 päivää. Mielestäni pitäisi jo jotain vaikutusta näkyä, mutta lääkäri sanoi että vastetta voi odottaa jopa kolme kuukautta.

Psykiatri suositteli säännölliseen käyttöön myös Optiparia, että kehon stressitila saataisin purettua, mutta en ole uskaltanut ottaa sitä säännöllisesti, koska olen lukenut niin paljon kauhujuttuja siitä, kuinka siihen jää koukkuun ja toleranssi kasvaa. Nyt minun on ollut pakko ottaa sitä kuitenkin useampana päivänä. Jos en ottaisi sitä, minun pitäisi lähteä hakemaan päivystyksestä apua ja mitä apua ne siellä voisivat antaa, ei mitään. Toteavat vaan että tuolla ei nyt just ole hengenlähtö lähellä, mene kotiisi siitä.

Psykiatriselle osastollekin hakeutumista olen jo miettinyt. Kukaan, jolla ei ole ollut tällaista ahdistuneisuutta, ei voi käsittää kuinka paha olo voi ihmisellä olla. Kiitos kaikille, jotka jaksavat vastailla, kuten jo mainitsinkin, niin niistä on apua.

• Anonyymi

Onko sulla verenpainemittaria?

• Anonyymi

Mitäs minä sillä tekisin? Tiedän ilman mittariakin, että verenpaineet on varmasti tapissa, kun keho käy ylikierroksilla. Yt. Aloittaja

• Anonyymi

Hommaa lenkkarit ja kunnon ulkoiluvarustus ja lähde liikkeelle. Ulos. Juoksulenkki 10 km 3 -5 krt/vko auttaa. Mulla oli paha ahdistus. Aloitin liikunnan. Ahdistus loppui.

• Anonyymi

Itsellä on tuo. Söin 20 vuotta Lyricaa ja Bentsoja. Sitten 19 vuotias lääkäri viisaudessaan päätti ne lopettaa. 2 kertaa ambulanssilla ensiapuun vieroitusoireista. Lyrican sain pois. Bentsoja syön tänäkin päivänä ihan katukaupasta sitten. Vieroitusoireista sen verran että kuvittele pahin pelkotilasi ja kerro se sadalla. On raskas diagnoosi tuo ja nyt siihen päälle aktiivinen bentso riippuvuus.

• Anonyymi

ai että 19 v lääkäri. Hän on sitten mennyt heti ala-asteen jälkeen opiskelemaan lääkikseen. Jos lapsi on noin fiksu niin ei hän voi olla huono lääkäri alle 20 vuotiaana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3497
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1825
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1591
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1342
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1184
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      107
      1151
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      905
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe