SK oli juttu yhdestä miehestä jota oli kohdeltu huonosti , ja hän oli muka sotaveteraani, miten voi 1929 synt olla sotaveteraani , sodasta kulunut ensi keväänä 80 v , eihän siellä nyt 14-15 vuotiaita ollut rintamalla.
Sotien veteraanit
8
301
Vastaukset
- Anonyymi
Sota loppui huhtikuussa 1945 tuo mies oli sillon 15 tai 16 vuotias, ei tosiaanka ollut sodassa.
Minun äitini syntyny 1930 marraskuussa, oli pikku lottana alle 15 vuotiaana.- Anonyymi
Pikkulottia ja sotapoikia olleet ei sota-aikana laisloteltu vaan kykyjensä mukaan osallistuivat 39-45 työhön kuin työhön isänmaan hyväksi.
- Anonyymi
Lukekaahan rintamalla olleiden kertomia tositarinoita älkää satusetä kirjailijoitten höpölöpöä. Kyllä niitä oli.
- Anonyymi
Tämän luin jostain lehdestä, ”koska vanhemmat miehet eivät olleet palanneet rintamalta ja olivat aivan nääntyneitä, laitettiin 15–16-vuotiaat pojat taistelemaan saksalaisia erikoisjoukkoja vastaan Lapissa .
– Nehän kuolivat kaikki.
Olosuhteet olivat karmeat: pojat paleltuivat pakkaseen.
– Ja tämä on sen verran traumaattinen asia että varsinkin täällä Etelä-Suomessa tiedetään yllättävän vähän asiasta.”
- Anonyymi
Nuorin sodassa ollut ikäluokka on 1926 syntyneet.
- Anonyymi
Totta ja nekin alkuvuonna 1926 synt.
- Anonyymi
Repa 28v naapurista on ollunna sodassa.Kauheeta oli kuulemma.
- Anonyymi
Käviksen sissit tarvii myös veteraanieläkkeen ja kutsun Linnan Juhlaan, kruunut päissään siellä kärpäset ympärillään saisivat laatujuomia ja mahantäydeltä hanhenmaksapalleroita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82062Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1101441Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201185Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861074Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661025Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-81921010Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67795- 76760
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73642Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään42624