https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/41c181a5-3ff8-4c66-9e91-5ed22f28c3bc
On se nyt merkillistä joka vuosi sama juttu.
TALVI TAAS YLLÄTTI HESALAISET!
Talvi taas kerran yllätti etäläsuomalaiset
71
496
Vastaukset
- Anonyymi
Miten niin yllätti.
- Anonyymi
Jotkut yllättyvät välillä ihan päivänselvistäkin asioista.
- Anonyymi
Olihan tuossa uutisen videossa muutamia autoilijoita, jotka olivat aika varmasti yllättyneet. :-)
Itse vaihdatin renkaat jo edellisellä viikolla ja jonossa oli paljon autoja, joten kesti yli kaksi tuntia jonossa. Kaikki ne vaihdattivat ajoissa, eivätkä varmasti olleet yllättyneitä.
-> Ei voi sanoa, että kaikki eteläsuomalaiset olisivat yllättyneet talvesta.
- Anonyymi
Piruvie niin yllätti vaikka en asukaan Helsingissä. Märkää lunta lauantaiaamuna reilu 10cm ja autossa kesärenkaat, ja aika renkaidenvaihtoon vasta tulevana perjantaina.
- Anonyymi
Aina nyt sen verran pitää löytyä aikaa että yhdet renkaat saa vaihdettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina nyt sen verran pitää löytyä aikaa että yhdet renkaat saa vaihdettua.
Eihän se kauaa vie itse tehtynä. Kaikki vaan eivät voi tehdä itse, kun heillä ei ole mitään paikkaa, missä säilöä ne renkaat, jotka ei ole käytössä. Sen takia kaupungeissa on rengashotelleja. Niiden asiakkaat sitten varaavat pippeli ajan, jolloin haluavat renkaat vaihtoon. Sesonkiaikana vaihtoaika saattaa sitten olla melko aikaisin tai melko myöhään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina nyt sen verran pitää löytyä aikaa että yhdet renkaat saa vaihdettua.
Kyselystäni huolimatta ei liikkeessä löytynyt sitä aikaisempaa aikaa, joten voisitko sinä jelpata asiassa?
- Anonyymi
Sinun pippelillä ei saa mitään aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pippelillä ei saa mitään aikaan.
Eihän tässä siitä olut kyse vaan siitä, että poikkeava varailee renkaiden vaihtoon jotain pippeli aikaa, joka terveiden ja tervepäisten keskuudessa on käsittämätöntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tässä siitä olut kyse vaan siitä, että poikkeava varailee renkaiden vaihtoon jotain pippeli aikaa, joka terveiden ja tervepäisten keskuudessa on käsittämätöntä.
Ei sillä sinun pippelillä saa mitään aikaan vaikka miten yrittäisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tässä siitä olut kyse vaan siitä, että poikkeava varailee renkaiden vaihtoon jotain pippeli aikaa, joka terveiden ja tervepäisten keskuudessa on käsittämätöntä.
Kyllähän tässä saamattomasta pippelistäsi on kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä sinun pippelillä saa mitään aikaan vaikka miten yrittäisit.
Sinulla tuo luetun ymmärtäminen näyttää olevan pahoin hukassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tässä saamattomasta pippelistäsi on kyse.
Eipä ollut, oli kyse poikkeavan tavallisesta hölmöilystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ollut, oli kyse poikkeavan tavallisesta hölmöilystä.
Se on sinulle tavallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinulle tavallista.
Onhan se toki tavallista, että poikkeava hölmöilee, joka samanlainen hölmöily näyttä olevan sinunkin tapa osallistua keskusteluun.
- Anonyymi
Monet välttelevät nastarenkaiden vaihtoa mahdollisimman pitkään, koska niillä on ikävä ajella.
- Anonyymi
Minusta on ikävämpi ajella kesärenkailla lumella ja jäällä. Tai ei nykykesärenkailla pysty edes juuri ajamaan lumella ja jäällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on ikävämpi ajella kesärenkailla lumella ja jäällä. Tai ei nykykesärenkailla pysty edes juuri ajamaan lumella ja jäällä.
Juu, varmasti, mutta nastoilla on ikävä ajella paljaalla asfaltilla kesän jälkeen kun on tottunut hyvään pitoon, äänettömyyteen ja tukevaan ajettavuuteen, siitä oli kyse ja siksi nastoja vältellään liian pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on ikävämpi ajella kesärenkailla lumella ja jäällä. Tai ei nykykesärenkailla pysty edes juuri ajamaan lumella ja jäällä.
Moni pärjäisi kesärenkailla hyvinkin, mutta nyt ei enää saa ajaa jos on liukasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, varmasti, mutta nastoilla on ikävä ajella paljaalla asfaltilla kesän jälkeen kun on tottunut hyvään pitoon, äänettömyyteen ja tukevaan ajettavuuteen, siitä oli kyse ja siksi nastoja vältellään liian pitkään.
Halpa auto jos rengasäänet haittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpa auto jos rengasäänet haittaa
Suurimmalla osaa on halpa ja meluisa auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, varmasti, mutta nastoilla on ikävä ajella paljaalla asfaltilla kesän jälkeen kun on tottunut hyvään pitoon, äänettömyyteen ja tukevaan ajettavuuteen, siitä oli kyse ja siksi nastoja vältellään liian pitkään.
Nastarenkailla ajaminen paljaalla asfaltilla ei mukavuudeltaan ja turvallisuudeltaan mitenkään poikkea kesällä kesärenkain ajamisesta. Joten nastoilla ajetaan silloin kun laki ja tarve sen määrää, joten kyse ei ole välttelystä vaan siitä koska se on tarpeellista ja nyt se tarve, taas kerran, tuli yllättäen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni pärjäisi kesärenkailla hyvinkin, mutta nyt ei enää saa ajaa jos on liukasta.
Tuskin kukaan, monista puhumattakaan pärjäisi talvikelissä kesärenkain, joten on hyvä. liikenneturvallisuuden kannalta, että on edes jonkinlainen määräys ottaa auton rengastuksessa huomioon talviset olosuhteet.
- Anonyymi
Tässä tyypillinen kommentti asiasta josta ei tiedetä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tyypillinen kommentti asiasta josta ei tiedetä mitään.
Tokihan sitä jokainen jo muutaman talven autolla ajettuaan on huomannut ja tietää sen tosiasian, että talviset kelit vaatii auton alle nastarenkaat.
- Anonyymi
Voi voi , missäs ne nyt ne kokeneet paljon ajaneet kuskit onkaan.. kuka ilmottautuu
- Anonyymi
Lumi paljasti jälleen kädettömien kuskien määrän. Keskiviivan hinkkaajia on valtava määrä ja ajourat päin h#lvettiä.
- Anonyymi
Helmat paukkuu ja romua pukkaa!💀
- Anonyymi
Eikö neliveto ja kitkat olekkin hyvä yhdistelmä kun on kunnolla liukasta.
- Anonyymi
Kyllä 50 vuoden ajan tuli aina hankittu autoihin nastarenkaat. Nyt päätin kokeilla kitkarenkaita.
Tuli ostettua Continentalin kitkat.
Vasta vähän kokemusta kitkoista, mutta ainakin aluksi hyvää sanottavaa. Hiljaiset, hyvät ajaa ja pito on hyvä. No tietysti neliveto myös vaikuttaa. Katsotaan nyt onko kokemus yhtä hyvä kun tulee jääkelejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä 50 vuoden ajan tuli aina hankittu autoihin nastarenkaat. Nyt päätin kokeilla kitkarenkaita.
Tuli ostettua Continentalin kitkat.
Vasta vähän kokemusta kitkoista, mutta ainakin aluksi hyvää sanottavaa. Hiljaiset, hyvät ajaa ja pito on hyvä. No tietysti neliveto myös vaikuttaa. Katsotaan nyt onko kokemus yhtä hyvä kun tulee jääkelejä.Eiköhän sullakin ole pelkkä ristiveto, sua on petetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä 50 vuoden ajan tuli aina hankittu autoihin nastarenkaat. Nyt päätin kokeilla kitkarenkaita.
Tuli ostettua Continentalin kitkat.
Vasta vähän kokemusta kitkoista, mutta ainakin aluksi hyvää sanottavaa. Hiljaiset, hyvät ajaa ja pito on hyvä. No tietysti neliveto myös vaikuttaa. Katsotaan nyt onko kokemus yhtä hyvä kun tulee jääkelejä.Neliveto ei vaikuta mitenkään renkaan pito-ominaisuuksiin.
Siinä tulee se harhaluulo jota ei monikaan ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä 50 vuoden ajan tuli aina hankittu autoihin nastarenkaat. Nyt päätin kokeilla kitkarenkaita.
Tuli ostettua Continentalin kitkat.
Vasta vähän kokemusta kitkoista, mutta ainakin aluksi hyvää sanottavaa. Hiljaiset, hyvät ajaa ja pito on hyvä. No tietysti neliveto myös vaikuttaa. Katsotaan nyt onko kokemus yhtä hyvä kun tulee jääkelejä.Kyllä neliveto kitkarenkaan auttaa siihen, että se auto metsähallituksen puolelle mennessään, jonne se päätyy erittäin herkästi, menee lähes yhtä pitkälle kuin etuveto nastarenkain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neliveto ei vaikuta mitenkään renkaan pito-ominaisuuksiin.
Siinä tulee se harhaluulo jota ei monikaan ymmärrä.Kyllä se neliveto edesauttaa esimerkiksi liikkeelle lähdössä ja nelivedolla pääsee ihan eri lailla hangessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se neliveto edesauttaa esimerkiksi liikkeelle lähdössä ja nelivedolla pääsee ihan eri lailla hangessa.
Renkaan pito ominaisuuksiin se neliveto ei kuitenkaan vaikuta yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renkaan pito ominaisuuksiin se neliveto ei kuitenkaan vaikuta yhtään mitään.
No väitän että jos esim olemme liikennevaloissa vierekkäin, niin valon vaihduttua olen hetkessä muutaman metrin edellä nelivetoni kanssa sinun sutiessa vielä etu- tai takavetoisesi kanssa ja yrittäessäsi päästä liikkeelle..
Vaikka eihän sillä ole juuri merkitystä noin yleisesti ottaen.
Tietysti jarrutettaessa on ihan sama onko etu-, taka-, tai neliveto, samalla lailla pitää, tai luistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No väitän että jos esim olemme liikennevaloissa vierekkäin, niin valon vaihduttua olen hetkessä muutaman metrin edellä nelivetoni kanssa sinun sutiessa vielä etu- tai takavetoisesi kanssa ja yrittäessäsi päästä liikkeelle..
Vaikka eihän sillä ole juuri merkitystä noin yleisesti ottaen.
Tietysti jarrutettaessa on ihan sama onko etu-, taka-, tai neliveto, samalla lailla pitää, tai luistaa.Mutta edelleenkään neliveto ei vaikuta renkaiden pito-ominaisuuksiin mitenkään.
Sinulla on sama harhaluulo kuin monella muullakin. Sitäpaitsi sinulla ja monella muullakin on harhaluulo nelivedosta. Kun lukkoja ei ole monessakaan ns nelivedossa ne onkin pelkkiä ristivetoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta edelleenkään neliveto ei vaikuta renkaiden pito-ominaisuuksiin mitenkään.
Sinulla on sama harhaluulo kuin monella muullakin. Sitäpaitsi sinulla ja monella muullakin on harhaluulo nelivedosta. Kun lukkoja ei ole monessakaan ns nelivedossa ne onkin pelkkiä ristivetoja.No jaa ja sinun etuvetoisesi onkin vaan toispuoli etuvetoinen herra viisastelija. Sinne jäät pito-ominaisuuksinesi kuin seisomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jaa ja sinun etuvetoisesi onkin vaan toispuoli etuvetoinen herra viisastelija. Sinne jäät pito-ominaisuuksinesi kuin seisomaan.
No menihän se perille. Minun etuvetoinen on aivan perus auto eikä siinä ole mitään ihme hienouksia.
Ja sitten vielä, en kilpaile mitenkään liikenteessä kun olen tehnyt sen aikoinaan oikeilla kilparadoilla. Voin kilpailla kanssasi oikealla "areenalla", että tervetuloa sinne kilpailemaan kanssani vetotavasta ja lajistariippumatta kunhan tehdään se samanlaisella kalustolla.
- Anonyymi
Ei se mitään yllättänyt. En malttanut odottaa räntäsadetta, vaan vaihdoin kitkat alle jo viikko sitten autongonpaisteessa ja lämpimällä ilmalla. Kesäpyörätkin pesin ja pistin puhtaina talliin odottavaan kevättä.
- Anonyymi
Vaihdoit sitten alle renkaat, jotka lain kirjaimen kyllä täyttää, mutta joiden pito tulevissa talvisissa olosuhteissa on olematon. Auringonpaisteisessa kelissä ne kesärenkaat olisi olleet alle vaihtamiasi paremmat ja turvallisemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdoit sitten alle renkaat, jotka lain kirjaimen kyllä täyttää, mutta joiden pito tulevissa talvisissa olosuhteissa on olematon. Auringonpaisteisessa kelissä ne kesärenkaat olisi olleet alle vaihtamiasi paremmat ja turvallisemmat.
Juuri näin, asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdoit sitten alle renkaat, jotka lain kirjaimen kyllä täyttää, mutta joiden pito tulevissa talvisissa olosuhteissa on olematon. Auringonpaisteisessa kelissä ne kesärenkaat olisi olleet alle vaihtamiasi paremmat ja turvallisemmat.
Kitkoilla pärjää oikein hyvin. En asu Helsingissä, jossa talvikunnossapito on vähän sitä ja tätä bussi- ja pyöräkaistat puhdistetaan kyllä, mutta muut sitten kun ehditään. Monia katuja ei edes ehditä aurata lumisateiden välillä, ja niillä polanteilla tarvitaan kyllä nastoja ja maastoautoa keväämmällä. Täällä kauempana rannasta ei ole mitään vaikeuksia kitkoillakaan, monen vuoden kokemuksella.
- Anonyymi
Tulihan se siellä lopuussa se tärkeä kokemuskin esiin ;-) Kitkoilla pärjää, sehän on selvä, silloin kun ei ole liukasta ja ajetaan sulalla asfaltilla. Kun on liukasta tarvitaan nastat, sekin on selvää.
- Anonyymi
Kitkoilla pärjää oikein hyvin lumisilla tai sohjoisilla teillä, kuten myös jäisilläkin. Nastoja tarvitaan vain kun kiiltävän jään pinnalla on vettä. Sitä tilannetta on sisämaassa paljon harvemmin, kuin aivan rannikolla. Märällä asfaltilla pärjää vaikka kesärenkailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkoilla pärjää oikein hyvin lumisilla tai sohjoisilla teillä, kuten myös jäisilläkin. Nastoja tarvitaan vain kun kiiltävän jään pinnalla on vettä. Sitä tilannetta on sisämaassa paljon harvemmin, kuin aivan rannikolla. Märällä asfaltilla pärjää vaikka kesärenkailla.
Kesärenkaiden kumiseos on tehty kesäkelejä varten. Kun lähestytään nolla asetetta ja pakkasta, niin kesärenkaiden pito-ominaisuudet heikkenevät hyvinkin paljon, vaikka pitoa vielä olisikin jäljellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkoilla pärjää oikein hyvin lumisilla tai sohjoisilla teillä, kuten myös jäisilläkin. Nastoja tarvitaan vain kun kiiltävän jään pinnalla on vettä. Sitä tilannetta on sisämaassa paljon harvemmin, kuin aivan rannikolla. Märällä asfaltilla pärjää vaikka kesärenkailla.
Vaikka kitkoilla jotenkuten pärjää, niin nastat on kaikissa talvisissa olosuhteissa paremman pitonsa ansiosta turvallisemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kitkoilla jotenkuten pärjää, niin nastat on kaikissa talvisissa olosuhteissa paremman pitonsa ansiosta turvallisemmat.
Väärin, nastat eivät auta lumessa ja paljaalla asfaltilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, nastat eivät auta lumessa ja paljaalla asfaltilla.
Nastat on kitkoja paremman pitonsa ansiosta paremmat kaikissa talvisissa olosuhteissa.
Tienpinta lumen jään ja sulan asfaltin välillä voi vaihdella paljon lyhyelläkin matkalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkoilla pärjää oikein hyvin lumisilla tai sohjoisilla teillä, kuten myös jäisilläkin. Nastoja tarvitaan vain kun kiiltävän jään pinnalla on vettä. Sitä tilannetta on sisämaassa paljon harvemmin, kuin aivan rannikolla. Märällä asfaltilla pärjää vaikka kesärenkailla.
Juuri sohjoisilla teillä kitkat on huonoimmillaan. Lamellit tukkeutuu ja pinnasta tulee tasainen ja on huonompi kuin esim kesärengas.
Nastarengas on täysin ylivoimainen joka kelillä kun puhutaan talvikeleistä ja talvirenkaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sohjoisilla teillä kitkat on huonoimmillaan. Lamellit tukkeutuu ja pinnasta tulee tasainen ja on huonompi kuin esim kesärengas.
Nastarengas on täysin ylivoimainen joka kelillä kun puhutaan talvikeleistä ja talvirenkaista.Kyllä ne nastarenkaatkin tukkeutuvat, jos kitkat tukkeutuvat sohjosta. Eikä siinä nastakaan auta sohjoa piirtäessä. Nastoissa ja kitkoissa on melkein samanlaiset lamellit kummassakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne nastarenkaatkin tukkeutuvat, jos kitkat tukkeutuvat sohjosta. Eikä siinä nastakaan auta sohjoa piirtäessä. Nastoissa ja kitkoissa on melkein samanlaiset lamellit kummassakin.
Nastarengas on paljon tukevampi kun höpökitkat, muuten nasta ei pysyisi kumilärpättimissä eikä ole paikkaa mihin laittaa.
Kannattaa tutustua renkaisiin ennen kuin tuollaisia kirjoittaa.
- Anonyymi
Pääkallo kelissä oli kiva luistella ei pidä mikään tekniikka.🤭
- Anonyymi
Toki on selvää ettei "tekniikka" pidä pääkallokelissä mutta nastarenkaat pitää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki on selvää ettei "tekniikka" pidä pääkallokelissä mutta nastarenkaat pitää.
Eipä niistäkään ole mitään sen kummempaa iloa jos keli on sopivan paha. Vauhti ja ennakointi on ainoat jotka toimii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä niistäkään ole mitään sen kummempaa iloa jos keli on sopivan paha. Vauhti ja ennakointi on ainoat jotka toimii
Kyllä niistä nastarenkaista on suuri hyöty ja apu juurikin kelin ollessa "sopivan paha".
Vauhti ja ennakointi toki otetaan huomioon myös nastoilla ajettaessa.
- Anonyymi
MIllainen on pääkallokeli pääkaupunkiseudulla? Onko se silloin kun on kymmeniä autoja moottoritiellä samassa kasassa kun kaikki ovat ajaneet samaan suuntaan.
- Anonyymi
Toki sillä pääkallokelillä on oma vaikutuksensa ketjukolarin syntyyn, tapahtukoon se kolari sitten missä päin maata tahansa.
- Anonyymi
No kaksviikkoa meennyt kitkoilla. Hyvin pelittää.
- Anonyymi
Varmasti pelittää ihan hyvin kun kelit on olleet 5-6 astetta lämmönpuolella ja tiet kuivat eikä lumesta ja jäästä tietoakaan.
Kuluminen voi kitkoilla olla näillä keleillä tavallista suurempaa muuta eipä tuo tietenkään ketään haittaa, kaupastahan niitä uusia kitkarenkaita tarvittaessa saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti pelittää ihan hyvin kun kelit on olleet 5-6 astetta lämmönpuolella ja tiet kuivat eikä lumesta ja jäästä tietoakaan.
Kuluminen voi kitkoilla olla näillä keleillä tavallista suurempaa muuta eipä tuo tietenkään ketään haittaa, kaupastahan niitä uusia kitkarenkaita tarvittaessa saa.Hyvin on mennyt kitkoilla 35 talvea. Nastoja ei ole autoissani ollut koskaan. Onnettomuuksia ko. aikana itselläni 0 kpl. Kesärenkaillakin varmasti pärjäisi, jos tietää mitä tekee.
- Anonyymi
Talvi tuli ja meni. Ainaki vähäksi aikaa. Vois vaihtaa kesäkumit takasi muttei jaksa ruveta vääntelemään muttereita uudestaan auki ja kiinni jne..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on mennyt kitkoilla 35 talvea. Nastoja ei ole autoissani ollut koskaan. Onnettomuuksia ko. aikana itselläni 0 kpl. Kesärenkaillakin varmasti pärjäisi, jos tietää mitä tekee.
Se kokemasi erinomainen tuuri ja toisten nopeat refleksit, jotka sinut on tähän asti pelastaneen pahemmilta onnettomuuksilta, ei jatku ikuisesti.
Aivan oikein, kyllä kesärenkailla pärjää kun tietää mitä tekee, eli pinoaa ne sinne autotallin nurkkaan tai rengashotelliin ja ajaa talven kunnollisilla nastarenkailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kokemasi erinomainen tuuri ja toisten nopeat refleksit, jotka sinut on tähän asti pelastaneen pahemmilta onnettomuuksilta, ei jatku ikuisesti.
Aivan oikein, kyllä kesärenkailla pärjää kun tietää mitä tekee, eli pinoaa ne sinne autotallin nurkkaan tai rengashotelliin ja ajaa talven kunnollisilla nastarenkailla.Kitkarenkaat = ajotaito = älykkyys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkarenkaat = ajotaito = älykkyys!
Kitkarenkailla ajavilta puuttuu molemmat, erikoisesti tuon viimeisen ollessa lähes nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on mennyt kitkoilla 35 talvea. Nastoja ei ole autoissani ollut koskaan. Onnettomuuksia ko. aikana itselläni 0 kpl. Kesärenkaillakin varmasti pärjäisi, jos tietää mitä tekee.
Mutta sinähän oletkin todella hyvä ja kokenut kuljettaja. Ei kai sulle voi mitään sattua. Kävisit joskus jossain muuallakin kun bussilla lähi marketissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sinähän oletkin todella hyvä ja kokenut kuljettaja. Ei kai sulle voi mitään sattua. Kävisit joskus jossain muuallakin kun bussilla lähi marketissa.
TUTKITUSTI kitkarenkailijat ajavat vähemmän kolareita ja ennakoiva ajotapa ottaa paremmin muut liikkujat huomioon. Kannattaa kokeilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUTKITUSTI kitkarenkailijat ajavat vähemmän kolareita ja ennakoiva ajotapa ottaa paremmin muut liikkujat huomioon. Kannattaa kokeilla!
TUTKITUSTI kitkarekailla ajavat jättävät kotteronsa parkkiin kun tulee huono ilma.
TUTKITUSTI kertovat marketin baarissa, että tulin bussilla kun on niin huono ilma ja KITKARENKAAT kotteron alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TUTKITUSTI kitkarenkailijat ajavat vähemmän kolareita ja ennakoiva ajotapa ottaa paremmin muut liikkujat huomioon. Kannattaa kokeilla!
Aina löytyy tutkimus jolla voi sitä omaa kuvitelmaansa pönkittää. Ja miksi ne nastoilla ajat ei ottaisi muita huomioon aivan yhtä säntillisesti kuin kitkoilla ajavat?
Joten kitkoja ei tosiasiassa kannata edes kokeilla, koska siinähän menettää rahojensa lisäksi pahimmassa (muiden näkökulmasta parhaassa) tapauksessa henkensä.
- Anonyymi
TUTKITUSTI kitkarenkaassa on nastarengasta huonompi pito jäällä, lumella, hiekalla, asfaltilla, talvella, kesällä, syksyllä ja keväällä.
- Anonyymi
Kaikesta huolimatta kyllä kitkoilla pärjää. Pitää olla vähintään neliveto, lähtöavustin, ajonvakautusjärjestelmä, liikaa suolattu tie, ketjut kontissa jos jää kiinni parkkipaikalle tai omaan pihaan, hiekkaa mukana ym ym tällaista pientä mutta kitkoilla pärjää. Kohta taas näkee suorituksia liikenteessä kun on ennustettu lumisadetta kehä 3 seuduille.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137350- 485410
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573019Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72503Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101538Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951382Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931099Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3161028Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?231980Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30906