Retkiseuraa mihin vaan

Kevolta Nuuksioon

On se vaan kumma juttu. Olen etsinyt itselleni vaellusseuraa, mutta ketään ei tunnu asia kiinnostavan. Voin lähteä Lappiin, Kuusamoon, tai vaikkapa Keski-, Länsi- ja Itä-Suomessa oleviin kansallispuistoihin. Asun itse Pohjois-Pohjanmaalla. Olen 36-vuotias mies. En ole kovin kokenut vaeltaja, mutta joka vuosi kuitenkin olen jonkinlaisia retkiä tehnyt. Kuntopohjaa riittää pitemmillekin retkille. Oletpa sinä sitten vähän tai jonkin verran kokenut retkeilijä, kerro minulle toiveesi mihin haluaisit lähteä retkelle. Nyt kaikki yksinäiset retkeilijät, tässä on tilaisuutesi.

17

5871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäni metsiä kierrellyt

      Minulla myös tilanne, että olisi mukava löytää joku, jonka kanssa tehdä luontoretkiä. Sellaista seuraa ei vain tosiaankaan ole helppo saada, kuten olet huomannut.
      Aikaisemmin olen vaeltanut perheeni kanssa mutta nyt lapsilla jo omat menot tyttö- ja poikaystävien seurassa.

      Sinulle tuskin olen etsimäsi ihminen. Lapissa olen tosin vaellellut parin viikon retkiä, mutta nyt hartialihakset niin kipeät, ettei rinkkaa voi kantaa. Pystyn vain lyhyille retkille.
      Ja ikääkin jo sen verran, että meno ei enää niin reipasta kuin sinun ikäisesi varmasti haluaisi.
      Sitäpaitsi olen nainen.

      Että ei tainnu kohdata tarpeet ja tarjonta nytkään.

      • sama--

        Kyllä minua kiinnostaa ne lyhyemmätkin retket. Miten olisi Etelä- ja Keski-Suomen kansallispuistot. Niissä on riittävästi polkuja, joissa voi tehdä lyhyitä päiväretkiä. Mikä tahansa puisto käy. Kerro toiveesi. Kyllä sinä minulle kelpaat. Ei noihin paikkoihin raskasta rinkkaa tarvitse. Ja naisseura kelpaa tietysti.


      • sama nainen
        sama-- kirjoitti:

        Kyllä minua kiinnostaa ne lyhyemmätkin retket. Miten olisi Etelä- ja Keski-Suomen kansallispuistot. Niissä on riittävästi polkuja, joissa voi tehdä lyhyitä päiväretkiä. Mikä tahansa puisto käy. Kerro toiveesi. Kyllä sinä minulle kelpaat. Ei noihin paikkoihin raskasta rinkkaa tarvitse. Ja naisseura kelpaa tietysti.

        Minä olen kyllä valmis lähtemään koeretkelle vaikka jonnekin tähän Keski-Suomen kohteeseen. Vaaruvuori ja mikäs siinä lähettyvillä olikaan, Päijänne vai mikä? Pitäis katsoo mitä niitä oli.

        Itse olen kiinnostunut myös käymään lehtojensuojelualueilla ja vanhojen metsien suojelualueilla. En vaan tiedä mistä karttoja saisi. No, en ole vielä etsinyt.
        Metsäfirmoilla on omat suojelualueensa. Niissäkin olisi kiva käydä. Siellä ei vaan ole välttämättä mitään polkuja. Karttaa osaan kyllä lukea, että se ei sinänsä ole ongelma. Mukavuussyistä polut vaan on kivoja.

        Nuuksio olisi kiinnostava. Se on kyllä kaukana.
        Ahvenanmaalle (myös kaukana) olen aina halunnut, mutta jostain syystä se on jäänyt.
        Entäs Talaskangas.

        Oletko vain retkeilijä vai tunnetko myös luonnon eläimiä ja kasveja ym. Itse mielelläni opettelen tuntemaan kaikkea metsästä löytyvää.

        Onko sinulla mailiosoitetta?


      • sama--
        sama nainen kirjoitti:

        Minä olen kyllä valmis lähtemään koeretkelle vaikka jonnekin tähän Keski-Suomen kohteeseen. Vaaruvuori ja mikäs siinä lähettyvillä olikaan, Päijänne vai mikä? Pitäis katsoo mitä niitä oli.

        Itse olen kiinnostunut myös käymään lehtojensuojelualueilla ja vanhojen metsien suojelualueilla. En vaan tiedä mistä karttoja saisi. No, en ole vielä etsinyt.
        Metsäfirmoilla on omat suojelualueensa. Niissäkin olisi kiva käydä. Siellä ei vaan ole välttämättä mitään polkuja. Karttaa osaan kyllä lukea, että se ei sinänsä ole ongelma. Mukavuussyistä polut vaan on kivoja.

        Nuuksio olisi kiinnostava. Se on kyllä kaukana.
        Ahvenanmaalle (myös kaukana) olen aina halunnut, mutta jostain syystä se on jäänyt.
        Entäs Talaskangas.

        Oletko vain retkeilijä vai tunnetko myös luonnon eläimiä ja kasveja ym. Itse mielelläni opettelen tuntemaan kaikkea metsästä löytyvää.

        Onko sinulla mailiosoitetta?

        Helsinkiin olen kyllä menossa lähiaikoina. Haluaisitko tulla mukaani. Voisimme käydä myös Nuuksiossa. Kirjoittelehan, jutellaan enemmän rauhassa.

        osoitteeni on: [email protected]


      • ikäni metsiä kierrellyt

        Miksi pidät kyselemistä pahana? Minä ainakin kyselin kaikenlaista. En kysele siksi, että minulla olisi muita tarkoitusperiä kuin itse retkeily. Mielestäni toisen tunteminen jo hieman etukäteen helpottaa ymmärtämistä ja auttaa sopeutumaan nopeammin. Lisäksi se poistaa pelkoja. Naiselle on aina hiukan vaarallista lähteä tuntemattoman miehen mukaan.

        Tunnen linnut ja paljon kasveja. En valita itikoista ja teen oman osani leirihommista mukisematta. Sade voi aihettaa valitusta, mutta eiköhän siitäkin selvittäis.
        Pitääkö minut siis sinun mielestäsi heti hylätä tuon kyselemisen takia? Millä tavalla kysely osoittaa sopimattomuuden retkiseuraksi?


    • kerro minne menet

      niin tiedän mennä muualle.

      • yksin vai kaksin

        Oliko tuo yleinen kommentti yksin vaeltamisen puolesta vai jotain henkilökohtaista ko. vaeltajaa kohtaan?


      • sama---
        yksin vai kaksin kirjoitti:

        Oliko tuo yleinen kommentti yksin vaeltamisen puolesta vai jotain henkilökohtaista ko. vaeltajaa kohtaan?

        En tiedä, täällä liikkuu kaikenlaisia outoja. Kirjoittajahan ei voi tietää kuka olen, koska olen jutustellut ja vastannut vain yhdelle.


    • kairankulkija

      Retkiseuran etsiminen hankala juttu, itse aikanaan yritin samaa mutta luovutin kuin ei oikein löytynyt sopivaa ja olen harvoja poikkeuksia lukuunottamatta kuljeskellut yksin, kokeile liittyä retkeilykerhoon onhan paikallisia kerhoja lähes joka kunnassa tai kaupungissa, toisaalta yksinkulkemissa on myös omat hyvät puolensa.

      • yksin vai kaksin

        Kaatuuko retkiseuran etsiminen ehdokkaiden, uskalluksen vai kenties laiskuuden takia? Onko aikajärjestelyt esteenä? Nykyään kaikilla on aina kiire.

        Vai joutuuko vain toteamaan, että kaikki ehdokkaat ovat omasta mielestä sopimattomia. Tai itse on vääränlainen toisten mielestä?

        Millainen ihminen on hyvää retkiseuraa?


      • achilleon
        yksin vai kaksin kirjoitti:

        Kaatuuko retkiseuran etsiminen ehdokkaiden, uskalluksen vai kenties laiskuuden takia? Onko aikajärjestelyt esteenä? Nykyään kaikilla on aina kiire.

        Vai joutuuko vain toteamaan, että kaikki ehdokkaat ovat omasta mielestä sopimattomia. Tai itse on vääränlainen toisten mielestä?

        Millainen ihminen on hyvää retkiseuraa?

        ...ensinnäkin positiivisella asenteella liikkuja, ei narise vaikka vettä tihuuttaa tai itikat pistää.

        itsellä on kokemusta huonosta seuralaisesta viimevuodesta ja kyllähän se otti koville vaeltaa reitti loppuun kun toinen vain marisi.

        Hyvä seuralainen osaa huomata luonnon ympärillä, pysähtyä kun siltä tuntuu ja on oma-aloitteinen
        mm. nuotion sytyttämisessä tai teltan pystyttämisessä. Myös jos toisen jutut on pelkkää valitusta ja elämän paatoksellisuutta niin kyllä siinä jo alkaa korvatulppia etsiä tai harkitsee vakavasti lähtemistä omille teilleen.

        Tietysti nämä hyvät peruspiirteet(joita ei kaikilla) rehellinen, avoin ja omat rajansa tunteva ovat varsin hyvät ominaisuudet retkellä.

        Itsellä kyllä tuon epäonnistuneen reissun jälkeen löytynyt uusiakin tuttavuuksia ja onnistuneita reissuja. Pitänee muistaa että jokainen on oma juttunsa ja mitkä asiat sitten lyö painoarvoa reissussa ja mitkä ei. Onnea niille jotka etsiskelee vaelluseuraa, kyllä niitä täällä netissä piisaa kun ensin koulii pois paskanjauhajat ja muuten pipopäät joukosta. :-)


    • retkeilijäpoika

      Uskomatonta mutta totta. Aiemmin en koskaan saanut ketään retkiseurakseni. Tänä vuonna ilmoituksiini vastasi jopa viisi ihmistä! Ja kaikki olivat vielä naisia. Ja aivan ihania naisia vielä! Tuli oikein vaikeuksia valita sopiva. Lähtisinköhän heidän kaikkien kanssa...

      • hyvin valinnut

        Suosittelen kuitenkin, että karsit pois joukosta naiset, jotka ruikuttavat pienestä asioista, kuten sateesta, hyttysistä. Samoin karsit pois naiset, jotka kyselevät kaiken maailman asioita sinusta. Valitse sellainen, joka todella keskittyy retkeilyyn ja tietää retkeilypaikat, tuntee luontoa, mahdollisesti jopa tuntee linnut ja kasvit. Valitse iloinen ja hymyilevä nainen. Älä valitse sellaista, joka on kuin juro murrikka.


      • ikäni metsiä kierrellyt
        hyvin valinnut kirjoitti:

        Suosittelen kuitenkin, että karsit pois joukosta naiset, jotka ruikuttavat pienestä asioista, kuten sateesta, hyttysistä. Samoin karsit pois naiset, jotka kyselevät kaiken maailman asioita sinusta. Valitse sellainen, joka todella keskittyy retkeilyyn ja tietää retkeilypaikat, tuntee luontoa, mahdollisesti jopa tuntee linnut ja kasvit. Valitse iloinen ja hymyilevä nainen. Älä valitse sellaista, joka on kuin juro murrikka.

        tuli minun kirjoitus väärään paikkaan. tuo ylempi oli siis tarkoitettu tähän ja sinulle.


      • vaeltaja mummit

        kaksi reipasta mummelia lähtee kevolle heinäkuun lopulla toivottavasti siellä on kivaa porukkaa liikenteessä.


      • pettynyt yksinäinen retkeilijä

        Luulenpa, että kun olet hetken aikaa kirjoitellut noiden naisten kanssa, paljastuu karu totuus. Alussa he ovat kyllä innokkaita lähtemään retkelle. osalla on jopa retkikokemusta. Mutta aina asia kaatuu johonkin. Joillakin se on työ. Jostain kumman syystä koko kesä pitää tehdä työtä. Toiset sitten vaan jänistävät. Eräs esimerkki on naisesta, joka koko talven ja kevään kirjoitti kanssani ja oli tosi innokas lähtemään kanssani retkelle. Sitten kun kesä alkoi, hän lopetti kaiken kirjoittamisen ja yhteydenpito loppui heti. Retket jäivät tekemättä. Sain kuin sainkin tivattua häneltä, miksi hän ei lähdekään. Syynä oli kuulemma se, että hän halusikin mennä maalle koko kesäksi lomanviettoon. Niin, että se ärsyttää suunnattomasti, jos koko talvi luvataan, että lähden varmasti retkelle.
        Joten, enpä usko, että sinäkään retkeilijäpoika olet saanut ketään naista retkellesi. Lisäksi täälläkin keskustelupalstoilla on naisia, jotka etsivät tosissaan retkeilyseuraa. Sitten kun heille kirjoittaa, he ovatkin jossain tyttären luona lähes koko kesän. Silloin tällöin kirjoittavat jotain sekavaa. Jos jää odottamaan, että milloin hän palaa kotiinsa, ja milloin hän olisi valmis lähtemään retkelle, joudut odottamaan sitä varmasti koko kesän. Retki jää jälleen tekemättä.


    • nainen

      kiinnostas kovasti, mutta kun "perhe" estää.
      Pidän luonnossa liikkumisesta, käyn marjassa ja jos vain joku kaveriksi lähtisi niin minäkin lähtisin vaellukselle luontoon, rakastan luonnossa liikkumista. Kirjoitappa kuulumisia [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe