Tämä pätee ainakin ex-vaimooni. Kun olen mukava ja joustava hänelle, esim joustan lapsien asioissa ja olen ystävällinen ja auttavainen, niin tästä seuraa käytännössä aina se että hän on todella vihainen sen jälkeen. Viha suorastaan huokuu exästä, ja hän piikittelee ja töksäyttelee kaikenlaista, sekä uhriutuu milloin mistäkin. Normaali ihminen olisi kiitollinen ja iloinen.
En tietenkään lähde siihen peliin enää mukaan, että reagoisin hänen vihaisiin reaktionhakuihin mitenkään.. Annan olla, koska tunnistan tilanteen. Mutta silti hauskaa, koska hän ei saa minua enää vihastumaan millään.
Onko muille tuttua?
Ystävällisyydellä narsisti vihastuu
4
126
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan se. Narsisti tuntee elävänsä vain, kun näkee ympäristön reagoivan hänen sanoihin, tekoihin ja pelkkään läsnäoloonkin.
Narsistia ärsyttää reagoimaton ihminen. Sellainen hyväntuulisuus, jota hän ei aiheuta eikä pysty pilaamaan, voi saada narsisti täysin hämmennyksiin.
Minulla on narsisti sukulaisena ja meni vuosia tajuta mikä mättää. Pitkään, ihan liian pitkään, päästin hänen käytösensä "ihon alle", mikä vain voimaannutti narsistia. Erään kerran meillä oli oikein hauskaa tuttujen kanssa kun narsisti sattui paikalle. Kun narsisti miesystävä perässään astu euroopan omistajan elkein ovesta, puhe ja nauru jatkui eikä narsisti päässytkään huomion keskipisteeksi, kuten oletti. Narsisti hämmentyi tajutessaan, ettei hän saanutkaan otetta tilanteesta, ei päässyt hauskuuteen mukaan eikä katkaistua muiden iloa. Hänen hämmennyksensä sai minut vain nauramaan enemmän, mistä narsisti meni vielä enemmän tolaltaan. Hän alkoi kierrellä levottomasti, höpöttää jotakin outoa ja selitti, että hänen pitää lähteä. Ja niin hän sitten lähtikin, oikeastaan pakeni, miesystävän autolla. Miesystävä jäi hämmentyneenä katsomaan perään.
Tuo kokemus oli todella riemastuttava ja silmiä avaava. Narsistihan on ihan reppana.- Anonyymi
Narsistilla on muuten aika ...itt***mainen nauru. Silleen sisäänpäin käkätystä ja kova niin että uhri kuulee kun sille pottuillaan.
- Anonyymi
Siinä alkaa narsisti panikoimaan kun marionetit ympärillä ei pompi vaikka hän kuinka repii naruista. Kun alkaa näyttää, ettei ne olekaan hänen marionettejaan vaan ihmisiä, joilla on oma elämä ja päätösvalta, narsistin pasmat sekoaa.
Ihmisten onnellisuus on pahinta mitä narsisti tietää. Narsisti ei tiedä mitä on onnellisuus, hän vain yrittää esittää onnellista. Narsistia riipoo ajatus siitä, että muilla on jokin salainen tieto onnellisuudesta, mutta hän ei saa siiitä kiinni. Miten joku voi olla onnellinen olematta kaunein, suurin, rikkain ja menestynein, koska tuon kaiken puuttuminen on narsistin maailmasssa niin suuri häpeä, että sellainen tappaa.
Tuon häpeän takia narsisti on kaunein, suurin, rikkain ja menestynein. Tai hänen omasta mielestää hänen kuuluisi olla, ellei kateelliset ja ikävät ihmiset olisi esteenä. Jonkun muun vika. Jonkun muun syy. Narsisti joutuu uhriksi koska on niin ylivertainen.
- AnonyymiUUSI
Narsisti näkee ystävällisessä henkilössä onnellisen henkilön joka hän ei itse kykene koskaan olemaan. Kyse on siis kateudesta onnellisuuttasi kohtaan, se saa narsistin kiehumaan kateudesta.
Jos taas narsisti sanoo että jokainen saa uskoa mihin haluaa, niin hän tarkoittaa tällä samaa mitä joku suomen saatananpalvojien johtaja 90 luvulla, joka sanoi tuon saman lauseen, jokainen saa uskoa mihin haluaa, eräässä Talkshow ohjelmassa. Tässä kohtaa olisi hälyytyskellojen hyvä jo soida, nimittäin tiedän erään narsistin joka sanoi tuon saman lauseen. Vasta vuosia myöhemmin paljastui että kyseinen monen mielestä mukava tyyppi kuului sukuun jossa verenperimänä palvottiin saatanaa... Vain aniharva sen edelleenkin tietää, suurin osa pitäisi hulluna jos niille asiasta avautuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä4213562Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944533135- 1301776
- 631749
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo1061516- 611078
Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s261072En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä321022Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39965SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul181916