Skootteriin suositellaan sytytystulpaksi NGK 7EB. Jos nyt laitan siihen sellaisen kuin NGK 8 EB tulpan, onko asia OK? Kun sellainen sattuu olemaan saatavilla.
Kiitos jo etukäteen sille viisastelijalle, joka tulee vastaamaan asian sivusta joka palstalla, mutta olisiko asiallisia vastauksia?
Sytytystulpista
21
358
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä ei suositella ja aina voi laittaa vääränlaisen.
- Anonyymi
Niin. Ja ainahan voi jättää käyttämättä kondomia, kuten hullu isäsi valitettavasti teki.
- Anonyymi
Jännäkakka tulee aina oikeanlaisena!
- Anonyymi
Nähtävästi ovat mitoiltaan/ kierteenpituudeltaan identtiset? Lämpöarvo on noissa vähän erilainen (7 vs 8).
- Anonyymi
No joo joo. Totta kai ne on fyysiseltä kooltaan samanlaisia. Ja lämpöarvo on se ainoa ero. Kysymys onkin, onko tuolla lämpöarvoerolla mitään käytännnön merkitystä tässä asiassa? Oletin kysyjänä vastaajien tajuavan ilman eri selitystäkin, etten yritä asentaa skootteriin tulppaa, jonka kierteet esim. olisivat sopimattomat. Näkeehän sen jo noista tyyppimerkinnöistä, että ainoa ero on se lämpöarvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo joo. Totta kai ne on fyysiseltä kooltaan samanlaisia. Ja lämpöarvo on se ainoa ero. Kysymys onkin, onko tuolla lämpöarvoerolla mitään käytännnön merkitystä tässä asiassa? Oletin kysyjänä vastaajien tajuavan ilman eri selitystäkin, etten yritä asentaa skootteriin tulppaa, jonka kierteet esim. olisivat sopimattomat. Näkeehän sen jo noista tyyppimerkinnöistä, että ainoa ero on se lämpöarvo.
Anteeksi että yritin auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joo joo. Totta kai ne on fyysiseltä kooltaan samanlaisia. Ja lämpöarvo on se ainoa ero. Kysymys onkin, onko tuolla lämpöarvoerolla mitään käytännnön merkitystä tässä asiassa? Oletin kysyjänä vastaajien tajuavan ilman eri selitystäkin, etten yritä asentaa skootteriin tulppaa, jonka kierteet esim. olisivat sopimattomat. Näkeehän sen jo noista tyyppimerkinnöistä, että ainoa ero on se lämpöarvo.
No ei tietenkään. Se ja sama seiska tai kasi. Tai viis ja kymppi.
- Anonyymi
8 hieman kylmempi, saattaa nokeentua jos varovasti ajellaan ja pätkimään.
- Anonyymi
Vai toisinpäin? 7 kylmempi? Miksi tuo lämpöarvo vaikuttaa karstoittumiseen. 7 ainakin karstoittuu, sen olen huomannut. Ja karstahan tulee öljystä, tuo on kaksitahtinen. Ja tuossa on öljy erillisessä säiliössä ja pumppu sekoittaa sen bensiiniin ilmeisesti niin, että mitä enemmän kierroksia sitä enemmän öljyä, eli seossuhde vaihtelee. Vaikuttaa kyllä vievän aika paljon kaksitahtiöljyä ja pumppua ei oi säätää. Mutta kumpi tulppa noista karstoittuisi vähemmän ja miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai toisinpäin? 7 kylmempi? Miksi tuo lämpöarvo vaikuttaa karstoittumiseen. 7 ainakin karstoittuu, sen olen huomannut. Ja karstahan tulee öljystä, tuo on kaksitahtinen. Ja tuossa on öljy erillisessä säiliössä ja pumppu sekoittaa sen bensiiniin ilmeisesti niin, että mitä enemmän kierroksia sitä enemmän öljyä, eli seossuhde vaihtelee. Vaikuttaa kyllä vievän aika paljon kaksitahtiöljyä ja pumppua ei oi säätää. Mutta kumpi tulppa noista karstoittuisi vähemmän ja miksi?
Ei toisinpäin vaan näinpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai toisinpäin? 7 kylmempi? Miksi tuo lämpöarvo vaikuttaa karstoittumiseen. 7 ainakin karstoittuu, sen olen huomannut. Ja karstahan tulee öljystä, tuo on kaksitahtinen. Ja tuossa on öljy erillisessä säiliössä ja pumppu sekoittaa sen bensiiniin ilmeisesti niin, että mitä enemmän kierroksia sitä enemmän öljyä, eli seossuhde vaihtelee. Vaikuttaa kyllä vievän aika paljon kaksitahtiöljyä ja pumppua ei oi säätää. Mutta kumpi tulppa noista karstoittuisi vähemmän ja miksi?
Miksi kyselet jos vastaukset ei kelpaa?
https://www.ngk.com/heat-range-conversion-chart-2
https://plugspecs.com/ngk-spark-plugs-heat-range/
"...It’s important not to overlook potential mistakes that may arise when choosing an improper heat range for your NGK spark plug. One common mistake is having a too cold spark plug – this can lead to excessive fuel consumption and poor acceleration performance due to incomplete combustion cycles in the engine.
On the other hand, having a too hot plug can cause detonation and other issues due to overheating of the electrode material during operation, which could damage your engine components in severe cases!..." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kyselet jos vastaukset ei kelpaa?
https://www.ngk.com/heat-range-conversion-chart-2
https://plugspecs.com/ngk-spark-plugs-heat-range/
"...It’s important not to overlook potential mistakes that may arise when choosing an improper heat range for your NGK spark plug. One common mistake is having a too cold spark plug – this can lead to excessive fuel consumption and poor acceleration performance due to incomplete combustion cycles in the engine.
On the other hand, having a too hot plug can cause detonation and other issues due to overheating of the electrode material during operation, which could damage your engine components in severe cases!..."Teinille on tyypillistä tehdä niinkuin ei kuulu ja vastoin kun käsketään. Koneessa on suositus 7 tulpalle niin pakkohan se on joku muu laittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teinille on tyypillistä tehdä niinkuin ei kuulu ja vastoin kun käsketään. Koneessa on suositus 7 tulpalle niin pakkohan se on joku muu laittaa.
Käsky ei ole sama kuin suositus. Tietäisit sen, jos olisit käynyt armeijan tai et muuten vaan olisi noin typerä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsky ei ole sama kuin suositus. Tietäisit sen, jos olisit käynyt armeijan tai et muuten vaan olisi noin typerä.
Hienoa, aloittaja jatkaa vastaajien tylyttämistä. Kivahan sellaista on yrittää neuvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teinille on tyypillistä tehdä niinkuin ei kuulu ja vastoin kun käsketään. Koneessa on suositus 7 tulpalle niin pakkohan se on joku muu laittaa.
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta ei kai noin pieneen koneeseen edes mahdu seitsemää tulppaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta ei kai noin pieneen koneeseen edes mahdu seitsemää tulppaa?
Koneen koosta ei tainnut olla tarkemmin mainintaa. Mutta lievää haastetta voisi olla sijoittaa skootteriin Kawasaki KH606:n mottia tai tällaista tähtimoottoria:
https://m.youtube.com/watch?v=ksAkLcfswfc - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koneen koosta ei tainnut olla tarkemmin mainintaa. Mutta lievää haastetta voisi olla sijoittaa skootteriin Kawasaki KH606:n mottia tai tällaista tähtimoottoria:
https://m.youtube.com/watch?v=ksAkLcfswfcTodella haasteellista varmaan. Tosin en katsonut videota, mutta arvelen niin. Jospa sijoittaisimme lentokoneen moottorin potkukelkkaan, se olisi varmaan vielä haasteellisempaa, vaikkakaan ei juuri liity varsinaiseen kysymykseen sytytystulpista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella haasteellista varmaan. Tosin en katsonut videota, mutta arvelen niin. Jospa sijoittaisimme lentokoneen moottorin potkukelkkaan, se olisi varmaan vielä haasteellisempaa, vaikkakaan ei juuri liity varsinaiseen kysymykseen sytytystulpista.
Eikö se kysymys ole jo taputeltu.
- Anonyymi
Tuossa on se ongelma että eri valmistajilla nuo lämpöarvo-numerot on juuri päinvastoin. En kyllä muista miten päin mutta esim. NGK :lla ja Championilla ne menee juuri eri päin eli toisella lämpöarvo kasvaa ja toisella pienenee kun numero kasvaa. Selvästi sanottu, eikö ollutkin, mutta tulppakauppiaan pitäisi kyllä papereistaan löytää sopiva. Noin yleisesti ottaen NGK :ta pidetään nykyisellään yhtenä huonoimmista vaihtoehdoista, johtunee valmistusmaastaan,
Liian "kuuma" tulppa on periaatteessa vaarallisempi koska ääritapauksessa tulpan elektrodi saattaa jopa sulaa ja tippua koneeseen aiheuttaen pahaa vahinkoa. Turhan "kylmä" tulppa vain nokeaa ja aiheuttaa muuta pientä haittaa tai käyntihäiriötä.- Anonyymi
Boschin lämpöarvot myös kuten Championilla
- Anonyymi
NGK :ssa isompi lämpöarvo tarkoittaa kylmempää tulppaa eli ei-niin-vaaralliseen suuntaan mennään. Yllättävän tarkkoja on jotkut koneet tästä, mulla 60-luvun brittipyörä nokesi ihan mahdottomasti varsinkin ruuhkassa kun oli numeroa liian lylmä tulppa, Öljyn vaikutus nokeamiseen ei liene kauhean suuri. kyllä ne nelitahtisetkin nokeaa rikkaalla käydessään, Ja liian kylmällä tulpalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun433044Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081887Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171870Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si751561- 171474
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431358- 251300
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901289UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1021081Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1001071