Hei,
Tapasin Tinderissä pari kuukautta sitten miehen, ja olemme puhuneet lähes päivittäin Snapchatissa sekä Instagramissa. Olemme myös pitäneet videopuheluita. Hän on ulkomaalainen, mutta hänellä on mahdollisuus tulla luokseni Suomeen tammikuussa. Olemme keskustelleet pääasiassa englanniksi.
Minulla on aiempaa kokemusta narsistien ja sosiopaattien kanssa olemisesta, sekä lapsuudessani että entisen mieheni kautta. Aiemmat kokemani narsistit ovat olleet lähinnä ilminarsisteja. Tämä henkilö on kuitenkin erilainen, ja siksi epäilen, voisiko kyseessä olla haavoittuvainen tai uhriutuva narsisti. Epäilykseni perustuvat siihen, että olen huomannut hänen käytöksessään useita piirteitä, jotka voisivat viitata narsismiin.
Esimerkiksi ensimmäisessä videopuhelussamme hän aloitti välittömästi mustamaalauskampanjan eksäänsä vastaan, haukkuen tämän täysin lyttyyn ja esiintyen heidän tilanteessaan täysin uhrina. Toinen varoitusmerkki on, että hän puhuu aina paljon itsestään ja liittää asiat helposti itseensä. Nämä ovat piirteitä, jotka tunnistan hyvin aikaisemmista kokemuksistani. Esimerkiksi kun hän kysyi minulta, minkälaisesta taiteesta pidän, ja vastasin, hän alkoi heti kertoa omista taidemieltymyksistään ja muusta itsestään. Yleensä keskustelumme etenevät siten, että minä en juuri ehdi sanoa mitään, kun hän puhuu paljon itsestään.
Kolmantena varoitusmerkkinä olen huomannut, että hänellä on pakonomainen tarve olla paras kaikessa ja korostaa, että hänellä on aina jotakin enemmän kuin muilla.
Erona aikaisempiin kokemuksiini on se, että hän tuntuu kuitenkin jotenkin inhimillisemmältä. Hän ei myöskään ole vielä yrittänyt gaslightata minua, vaikka olen huomannut muutaman pienen eleen, jotka saattavat viitata siihen. Esimerkiksi hän vihjasi painostani. Hän itse noudattaa erittäin tiukkaa ruokavaliota ja totesi minun pitävän "ruoastani" ja "mahastani". Minulla on ollut teini-iässä syömishäiriö (anoreksia), ja olen nyt terveessä painossa. Hän tietää tästä, ja pidänkin hänen kommenttiaan kummallisena.
En oikein tiedä, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Mainitsen vielä, että hän vaikuttaa todella hurmaavalta ihmiseltä – se on piirre, joka oli myös entisessä kumppanissani.
Kiitos, että luit viestini!
Olen tavannut miehen ja epäilen että hän saattaa olla narsisti
5
182
Vastaukset
- Anonyymi
Näytät tietävän jo itse vastauksen.
Mitä sitä enää täällä kyselet.
Juokse kun vielä voit.
Tollo! - Anonyymi
Sillä ei ole väliä, onko mies narsisti vai joku muu. Hänen käytöksessään on joka tapauksessa piirteitä, jotka pelottavat sinua. Älä jatka suhdetta, tai edessä on vaikeuksia.
- Anonyymi
Jos hälytyskellot soi niin ei tarvi odottaa enää tapaamiseen tammikuussa.Aika minäminä tyyppi joka lyttää muita.Ansaitset parempaa,miehen joka kunnioittaa sinua.
- Anonyymi
Kiitos kaikille, jotka vastasitte! Mietin asiaa paljon ja päätin estää kyseisen henkilön somessa. Tämän jälkeen hän lähetti minulle pari tekstiviestiä, joissa hän vaati minua selvittämään asian heti tai muuten hän ei enää palaisi. Jätin kuitenkin vastaamatta ja estin hänen numeronsa. Oli hän narsisti tai ei, en joka tapauksessa pysty olemaan hänen kanssaan parisuhteessa tai muussakaan tekemisissä.
- Anonyymi
"Tämän jälkeen hän lähetti minulle pari tekstiviestiä, joissa hän vaati minua selvittämään asian heti tai muuten hän ei enää palaisi"
Hyvin se vallankäytön halu sieltä esiin pyrkii. Narsisti ei voi sulattaa torjutuksi tulemista. Kas kun ei itsemurhalla uhannut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v13978Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2491197- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47756
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25719