Onko mielestänne hyvin hoidetun yrityksen merkki se, että se ajautuu selvitystilamenettelyyn?

Anonyymi-ap

Minusta ei. Valkeakosken Liikenne on hyvin hoidettu yritys eikä se siksi olekaan selvitystilamenettelyssä toisin kuin sen eräs entinen, huonosti hoidettu kilpailija.

32

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monestikohan tämä täytyy selittää tälle vajakille? Selvitystilamenettely on tehtävä silloin kun jokin yhtiö lakkauttaa itsensä.
      Myös VL tulee jossakin vaiheessa tuohon tilanteeseen.

      • Anonyymi

        Hyvin hoidetut yhtiöt eivät lakkauta itsejään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin hoidetut yhtiöt eivät lakkauta itsejään.

        Ei, niiden toiminta jatkuu. Hyvälle firmalle löytyy aina myös jatkaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, niiden toiminta jatkuu. Hyvälle firmalle löytyy aina myös jatkaja.

        Minä tiedän yhden huonosti hoidetun yrityksen jolle etsittiin vuosia jatkajaa kissojen ja koirien kanssa suvusta ja sen ulkopuolelta mutta kukaan ei halunnut pitkällä tikullakaan koskea siihen paskaan. Ja nyt yritys onkin selvitystilamenettelyssä ja valtaisassa häpeäalhossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän yhden huonosti hoidetun yrityksen jolle etsittiin vuosia jatkajaa kissojen ja koirien kanssa suvusta ja sen ulkopuolelta mutta kukaan ei halunnut pitkällä tikullakaan koskea siihen paskaan. Ja nyt yritys onkin selvitystilamenettelyssä ja valtaisassa häpeäalhossa.

        Tarkoitatko Mattilan Liikennettä vai Valkeakosken Liikennettä? En äkkiseltään keksi muita tällaisessa jamassa olevia yrityksiä. VL:n tilinpäätöstiedot ovat muuten edelleenkin toimittamatta viranomaisille. Tämäkin on merkki jostakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, niiden toiminta jatkuu. Hyvälle firmalle löytyy aina myös jatkaja.

        No ei. Jokainen yhtiö loppuu aikanaan.
        Toiset, kuten esim. Paunu Oy lopettaa toimintansa oma-aloitteisesti ja lakien mukaan toimien.
        Toisenlaiset yhtiöt ajautuvat selvitystilaan ja joku muu hoitelee firman finaaliin.
        Jälkimmäinen on Valkeakosken Liikenteelläkin lähellä, mikäli ei saa talouttaan kuntoon.
        Toivottavasti kuitenkin saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei. Jokainen yhtiö loppuu aikanaan.
        Toiset, kuten esim. Paunu Oy lopettaa toimintansa oma-aloitteisesti ja lakien mukaan toimien.
        Toisenlaiset yhtiöt ajautuvat selvitystilaan ja joku muu hoitelee firman finaaliin.
        Jälkimmäinen on Valkeakosken Liikenteelläkin lähellä, mikäli ei saa talouttaan kuntoon.
        Toivottavasti kuitenkin saa.

        Tässä vähän tietoa tietämättömille:
        Selvitystila tulee kyseeseen silloin, kun omistajat haluavat purkaa yhtiön muusta syystä kuin yhtiön ylivelkaantumisen vuoksi. Selvitystilaan asetetulla osakeyhtiöllä on siis aina enemmän varallisuutta kuin velkaa. Konkurssi sen sijaan tarkoittaa, että yhtiö on menettänyt maksukykynsä ja se on siksi purettava. Joskus ei voida olla etukäteen varmoja yhtiön todellisesta varallisuuden ja velkojen välisestä suhteesta, jolloin yhtiö on asetettava selvitystilaan taloudellisen tilanteen selvittämiseksi. Mikäli ilmenee, että varoja on velkoja enemmän, voidaan yhtiö purkaa jatkamalla selvitystilamenettelyä. Jos puolestaan selviää, että yhtiö on velkaantunut, tulee selvitystila lopettaa ja aloittaa konkurssimenettely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vähän tietoa tietämättömille:
        Selvitystila tulee kyseeseen silloin, kun omistajat haluavat purkaa yhtiön muusta syystä kuin yhtiön ylivelkaantumisen vuoksi. Selvitystilaan asetetulla osakeyhtiöllä on siis aina enemmän varallisuutta kuin velkaa. Konkurssi sen sijaan tarkoittaa, että yhtiö on menettänyt maksukykynsä ja se on siksi purettava. Joskus ei voida olla etukäteen varmoja yhtiön todellisesta varallisuuden ja velkojen välisestä suhteesta, jolloin yhtiö on asetettava selvitystilaan taloudellisen tilanteen selvittämiseksi. Mikäli ilmenee, että varoja on velkoja enemmän, voidaan yhtiö purkaa jatkamalla selvitystilamenettelyä. Jos puolestaan selviää, että yhtiö on velkaantunut, tulee selvitystila lopettaa ja aloittaa konkurssimenettely.

        Mutta ei hyvin hoidettuja yrityksiä pureta vaan niille löytyy aina jatkaja. Vain huonosti hoidetut on pakko purkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei hyvin hoidettuja yrityksiä pureta vaan niille löytyy aina jatkaja. Vain huonosti hoidetut on pakko purkaa.

        Onko sinulla kovinkin huomattava yrittäjäkokemus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko Mattilan Liikennettä vai Valkeakosken Liikennettä? En äkkiseltään keksi muita tällaisessa jamassa olevia yrityksiä. VL:n tilinpäätöstiedot ovat muuten edelleenkin toimittamatta viranomaisille. Tämäkin on merkki jostakin.

        "Tämäkin on merkki jostakin."

        Siitä, ettei Heini taivu pahansisuisten paronimielisten edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla kovinkin huomattava yrittäjäkokemus?

        Jos tämä on se Lammin sarjaepäonnistuja, niin kyllähän sillä kokemusta on. Ne kokemukset kuitenkin poikkeavat melkoisesti oikeiden yrittäjien kokemuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei hyvin hoidettuja yrityksiä pureta vaan niille löytyy aina jatkaja. Vain huonosti hoidetut on pakko purkaa.

        Kaikilla aloilla tapahtuu yritystoiminnan purkuja ilman, että syynä olisi ylivelkaantuminen tai varojen loppuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vähän tietoa tietämättömille:
        Selvitystila tulee kyseeseen silloin, kun omistajat haluavat purkaa yhtiön muusta syystä kuin yhtiön ylivelkaantumisen vuoksi. Selvitystilaan asetetulla osakeyhtiöllä on siis aina enemmän varallisuutta kuin velkaa. Konkurssi sen sijaan tarkoittaa, että yhtiö on menettänyt maksukykynsä ja se on siksi purettava. Joskus ei voida olla etukäteen varmoja yhtiön todellisesta varallisuuden ja velkojen välisestä suhteesta, jolloin yhtiö on asetettava selvitystilaan taloudellisen tilanteen selvittämiseksi. Mikäli ilmenee, että varoja on velkoja enemmän, voidaan yhtiö purkaa jatkamalla selvitystilamenettelyä. Jos puolestaan selviää, että yhtiö on velkaantunut, tulee selvitystila lopettaa ja aloittaa konkurssimenettely.

        Lisätään vielä, että joskus konkurssimenettelykin raukeaa, koska ei ole sen vertaa varallisuutta, joka kattaisi edes konkurssimenettelyn kulut. Selvitystilasta vielä, että yksi tarkoitus on tuoda kaikki mahdolliset tahot esiin, joilla saattaisi olla jotakin saatavaa. Tämän jälkeen saatavia on mahdoton periä, jos ei ole hereillä silloin kun selvitysmenettely on käynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla aloilla tapahtuu yritystoiminnan purkuja ilman, että syynä olisi ylivelkaantuminen tai varojen loppuminen.

        "ilman, että syynä olisi ylivelkaantuminen tai varojen loppuminen."

        Kyllä! Syynä voi olla myös järjen loppuminen. Esimerkiksi, että johtaja tai omistaja on polkenut firmansa maineen niin lokaan että kaikki tahot kavahtavat sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ilman, että syynä olisi ylivelkaantuminen tai varojen loppuminen."

        Kyllä! Syynä voi olla myös järjen loppuminen. Esimerkiksi, että johtaja tai omistaja on polkenut firmansa maineen niin lokaan että kaikki tahot kavahtavat sitä.

        Nii-in eli vaikkapa hävinny rahansa kasinoon, kärynny ratista tai vikissy jatkuvaa ja vakavaa haittaa... ja haittaa ja haittaa ja vakavaa ja jatkuvaa ja haittaa ja vakavaa ja haittaa ja jatkuvaa ja haittaa ja vakavaa ja vakavaa ja jatkuvaa ja haittaa ja ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ilman, että syynä olisi ylivelkaantuminen tai varojen loppuminen."

        Kyllä! Syynä voi olla myös järjen loppuminen. Esimerkiksi, että johtaja tai omistaja on polkenut firmansa maineen niin lokaan että kaikki tahot kavahtavat sitä.

        Entistä enemmän näyttää siltä, että kyseessä on Mattilan Liikenne. Omistajallahan on aika "suuret meriitit" kyseenalaisista jutuista. Valkeakosken Liikenne on myös hyvää vauhtia putoamassa samaan seuraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä on se Lammin sarjaepäonnistuja, niin kyllähän sillä kokemusta on. Ne kokemukset kuitenkin poikkeavat melkoisesti oikeiden yrittäjien kokemuksista.

        "oikeiden yrittäjien"

        Et kai vaan viittaa "oikeilla yrittäjillä" sukuoikeussyöttiläisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, niiden toiminta jatkuu. Hyvälle firmalle löytyy aina myös jatkaja.

        "Ei, niiden toiminta jatkuu. Hyvälle firmalle löytyy aina myös jatkaja."
        Jatkaja saattaa löytyä, jos omistajalla on jälkeläisiä, mutta toinen asia on, löytyykö firmalle ostaja. Ei tuolle HYVÄLLE firmalle, Valkeakosken liikenteellekään taitaisi ostajaa löytyä, firmalle, jolla on omaa merkittävää tuotantoa ainoastaan tappiollista pikavuoroliikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei, niiden toiminta jatkuu. Hyvälle firmalle löytyy aina myös jatkaja."
        Jatkaja saattaa löytyä, jos omistajalla on jälkeläisiä, mutta toinen asia on, löytyykö firmalle ostaja. Ei tuolle HYVÄLLE firmalle, Valkeakosken liikenteellekään taitaisi ostajaa löytyä, firmalle, jolla on omaa merkittävää tuotantoa ainoastaan tappiollista pikavuoroliikennettä.

        Miten niin _tappiollista_?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin _tappiollista_?

        No, jos yhtiöllä ei ole paljonkaan poistoja, ja verotettava tulo on nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos yhtiöllä ei ole paljonkaan poistoja, ja verotettava tulo on nolla.

        VL on suorastaan kriisiyhtiö. Tuloksentekokykyä ei ole, kalustoa pitäisi uusia erittäin kiireellisesti, mutta kassa ei anna myöden. Paljon huonommaksi tilanne ei voi mennä.


    • Anonyymi

      VL tekee ±0 tulosta joten tilinpäätöksiä ei oikeasti vain näy. Plussan puolella ei olla kun satsataan kalustoon ja palveluun niin paljon. Oikeamielistä!

      • Anonyymi

        Joka tapauksessa Valkeakosken liikenne Oy on jo kahtena vuonna rikkonut kirjanpitolakia jättämällä toimittamatta tilinpäätöksestä jäljennöksen rekisteröitäväksi patentti- ja rekisterihallitukseen.


      • Anonyymi

        Korkein kunnioitus korkeasta matkustajien huomioinnista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa Valkeakosken liikenne Oy on jo kahtena vuonna rikkonut kirjanpitolakia jättämällä toimittamatta tilinpäätöksestä jäljennöksen rekisteröitäväksi patentti- ja rekisterihallitukseen.

        Luuletko että Heini taipuisi paronimielisten edessä? Ja Paunuhan se selvitystilassa oleva kriisiyhtiö on, ei VL.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että Heini taipuisi paronimielisten edessä? Ja Paunuhan se selvitystilassa oleva kriisiyhtiö on, ei VL.

        "Luuletko että Heini taipuisi paronimielisten edessä? Ja Paunuhan se selvitystilassa oleva kriisiyhtiö on, ei VL."

        Kyllä se Heinikin lopulta taipuu Suomen lain edessä, vaikka kuvittelet harhaisesti, että Suomen oikeuslaitos on jotenkin paronimielinen.
        Eikä Paunu ole mikään kriisiyhtiö. Sen omistaja on päättänyt lopettaa yhtiön toiminnan asettamalla yhtiön selvitystilaan jäädäkseen eläkkeelle. Selvityksen jälkeen, jos varoja on, maksetaan velkojille niiden saatavat, ja omistajalle loput.
        Jos varoja ei ole,asetetaan yhtö konkurssiin, ja jos siihenkään ei ole varoja, jää yhtiö toimimattomana olemaan hamaan tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luuletko että Heini taipuisi paronimielisten edessä? Ja Paunuhan se selvitystilassa oleva kriisiyhtiö on, ei VL."

        Kyllä se Heinikin lopulta taipuu Suomen lain edessä, vaikka kuvittelet harhaisesti, että Suomen oikeuslaitos on jotenkin paronimielinen.
        Eikä Paunu ole mikään kriisiyhtiö. Sen omistaja on päättänyt lopettaa yhtiön toiminnan asettamalla yhtiön selvitystilaan jäädäkseen eläkkeelle. Selvityksen jälkeen, jos varoja on, maksetaan velkojille niiden saatavat, ja omistajalle loput.
        Jos varoja ei ole,asetetaan yhtö konkurssiin, ja jos siihenkään ei ole varoja, jää yhtiö toimimattomana olemaan hamaan tulevaisuuteen.

        Paunun maine oli ryvetetty huolella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunun maine oli ryvetetty huolella

        Osaatko sanoa, miksi liiketoiminta kuitenkin myytiin kohtalaisenhyvään hintaan? Ostaja löytyi sekä paikallisliikenteelle että kaukoliikenteelle. Jos kyseessä olisi ollut kriisiyhtiö, näin ei olisi käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että Heini taipuisi paronimielisten edessä? Ja Paunuhan se selvitystilassa oleva kriisiyhtiö on, ei VL.

        Siis sairaassa mielessäsi PRH:kin on paronimielinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunun maine oli ryvetetty huolella

        Jotakin hyvää Paunussa täytyi olla, koska KA maksoi siitä itsensä kipeäksi. Tämän olen kuullut eräältä liikennöitsijältä, joka myös oli kauppoja hieronut. Hän kertoi, että KA:n tarjous oli sitä tasoa, että kaikki muut putosivat saman tien pois leikistä. Oliko KA maksamaan ylihintaa, jotta saavuttaa monopolin monilla reiteillä? Vai oliko niin huutava pula kalustosta, että Paunun autot oli saatava hintaan mihin hyvänsä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotakin hyvää Paunussa täytyi olla, koska KA maksoi siitä itsensä kipeäksi. Tämän olen kuullut eräältä liikennöitsijältä, joka myös oli kauppoja hieronut. Hän kertoi, että KA:n tarjous oli sitä tasoa, että kaikki muut putosivat saman tien pois leikistä. Oliko KA maksamaan ylihintaa, jotta saavuttaa monopolin monilla reiteillä? Vai oliko niin huutava pula kalustosta, että Paunun autot oli saatava hintaan mihin hyvänsä?

        Syynä kalliisiin kauppoihin oli juurikin epäilty monopolin saavuttaminen samoin kuin hyväkuntoisen kaluston saaminen omien loppuun ajettujen tilalle. Sama syy oli myös Vainion kaupoissa ja myös siinä hinta nousi yllättävänkin korkeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syynä kalliisiin kauppoihin oli juurikin epäilty monopolin saavuttaminen samoin kuin hyväkuntoisen kaluston saaminen omien loppuun ajettujen tilalle. Sama syy oli myös Vainion kaupoissa ja myös siinä hinta nousi yllättävänkin korkeaksi.

        Matti meni suojatöihin Koivistolle, khih hih :P


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3334
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      549
      2060
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1950
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      82
      1937
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1578
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1508
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1297
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1210
    Aihe