Vihervasen maailmankuva. Se ei luonteeltaan niinkään korosta mitä itse saisi tehdä, vaan mitä toinen ei saisi tehdä. Maailmankuvan edustaja saarnaa oppiaan, joka kaikkien tulisi mukisematta hyväksyä. Maailma pitää pelastaa, et saa ajaa autolla, et saa syödä lihaa, et saa vastustaa sukupuolten moninaisuutta, sinun on tunnettava syyllisyyttä, et saa edes kertoa mielipidettäsi, koska olet etuoikeutettu valkoinen ja kaikkein pahin on valkoinen keski-ikäinen mies.
Jos et nielaise annettua oppia sellaisenaan, olet persu. Persu on yleisnimitys paitsi eri mieltä oleville, myös kuvaus siitä kuinka ihminen on vajaaälyinen, rasistinen, itsekäs, todennäköisesti haisee lihavuuttaan ja kaikin puolin tympeä. Otus jonka kanssa ei haluta olla tekemisissä ja pysyköön siellä takametsissä rapakaljaa kittaamassa ja pitäköön päänsä kiinni. Ketään ei kuitenkaan kiinnosta mitä mieltä he ovat.
Amerikassa ollaan jo pidemmällä. Siellä vihervasen wokeporukka on vaikuttanut jo pitkään vahvasti yliopistoilla ja suurissa kaupungeissa. Vastakkainasettelu luo vastakkainasettelua. Amerikassa se onnistui jakamaan kansan rajusti kahtia ja vastapuolelle kelpasi Trumpin kaltainen suutapieksevä kaikesta valehteleva poliitikko. Miksi kelpasi?
Suomessa ollaan samalla tiellä. Kannattaa pysähtyä miettimään halutaanko tällä polulla jatkaa. Ja kannattaa aloittaa ihan itsestä. Tuleeko paasattua ja tuleeko nimiteltyä?
Vastakkainasettelu
5
89
Vastaukset
- Anonyymi
Tuohon mitä kukin saa tehdä tulee mieleen kommunistin periaate, "se mikä on sinun on myöskin minun, mutta se mikä on minun on ainoastaan minun, jumaliste!" Tätähän se vihreys on lyhyesti.
- Anonyymi
Tässä olisi Vihreillekin pohdinnan paikka. Ei kannattaisi vain jäädä valittamaan, että miksi ihmiset eivät ymmärrä kannattaa Vihreitä. Kai siihen on jokin syy. Luulenpa kuitenkin, että vaikenevat aiheesta tai antavat ajatustensa ajautua selitteleville sivuraiteille. Pahimmassa tapauksesa alkaa persutus.
- Anonyymi
Vihreät eivät pohdi mitään. Miksi pohtia, kun muut ovat kumminkin väärässä ja itsessä ei ole mitään vikaa?
- Anonyymi
Vihreiden lammikossa on seisovaa vettä. Uutta ei tule ja entinenkin haiskahtaa päivä päivältä enemmän.
- Anonyymi
Tällä palstalla ei koskaan suostuta keskustelemaan oikeista asioista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563121Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472891Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242699Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521792- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809