Autotallin lämmitys ja kosteudenpoisto?
Talli on 4,5x8x3m peltivillaelementeistä tehty 200 mm millaeristyksellä. Lattiassa on varuilta lämmityskaapelit.
Olen harkinnut autotalliini kosteudenpoistimen hankintaa, siis sellaista edullista siirrettävää ilmastointilaitetta.
Jos ei johdakaan koneen lämmittämää ilmaa ulos vaan kierrättää takaisin sisätilaan ja asettaa laitteen kosteudenpoistolle.
Eikö vekottimen kaikki sähkö muutukin lämmöksi ja tiivistyvä vesi viemäriin.
Talvella haluan tietysti lämpöä, kesällä riittää kosteudenpoisto.
Autotallin lämmitys ja kosteudenpoisto?
Anonyymi-ap
1
149
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sitten kannata hankkia jäähdytyslaitetta, joka haihduttaa kondensoirtuneen kosteuden poistoilmaan...
Tosin vähän huti koko ajatus, kun pieniä kondenssikuivaimia saa muutamalla satasella. Näissä voi olla jopa automatiikka, joka ohjaa laitetta ilmankosteuden mukaan.
Mutta... nämä ovat aikalailla tropiikkiin tehtyjä laitteita. Speksatut suoritusarvot määritetty 30 °C lämpötilassa ja korkeassa ilmankosteudessa. Jos siellä autotallissa onkin lämpötila lähempänä 10 kuin 30 astetta, niin ei toimi, kun vehje takoo koko ajan jäätymissuojaansa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882168
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161351ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201279- 301223
- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3151068- 781013