Miksi Kapi menestyi niin mahtavasti urallaan ja myös toiselle urallaan siviilissä. Miksi lähellä

Anonyymi-ap

keskustaa oleva Aisa jäi kaikessa huonommaksi ja sorsan osalle? Mikä teki Kapista niin ylivoimaisen kaikessa ja vastaavasti Aisasta surkimuksen kaikessa?

107

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jo avausten perusteella voi sanoa, että Kapi on älykäs ja sivistynyt. Mkarvoja hokeva ei ole kovin sivistynyt tai älykäs,

• Anonyymi

Miksi piilottelet puskassa "ylivoimainen"? HO HOIO, HO HOO!

Ossi, patriootti ja oikea SOTILAS

• Anonyymi

Muista lisätä, että ryzzäläinen patriootti, eli kuin Väyrynen.

• Anonyymi

Toistan kysymyksen!

• Anonyymi

Sossuin lempi Kapi.
      Kapi menetti SDP arvonsa, kun ne heitettiin roskikseen vuonna 2001.
      Turha haikailla perään, mennyt mikä mennyt.

• Anonyymi

Ylennettiinkö Kapi Kapteeniksi jo palveluksessa, ei siis missään sääli reseviylennyksessä? Onko asiasta tietoa?

• Anonyymi

On tietoa. Reservissä. Nämä virka-ajan SDP upseerit lakkautettiin 2001. Kapikin kansakoulu pohjalla, kun upseeri vaatimus ylioppilas pohjalla kadettikoulu käytynä. Yhteensä nämä koulut kestää vähintään 6 vuotta. 3+3. Sitten upseereilla vielä lisäkouluja-kursseja mm -esiupseeri kurssi -sotakorkeakoulu ja niin edespäin. Nyt palattu entiseen aliupseeri malliin Kapinkin kohdalla. Hyvä tapa vaatii ettei näitä arvoja poisteta ulkoisesti. Vaikka onkin lakanneet olemasta. Kapillakin tämä arvonsa ihan RUK pohjalla, varusmies kurssi jonka suoritti ylikersanttina, sellainenkin ollut mahdollista. Jos ei olisi RUKia ollut, sotilasmestari suurin arvo reservissäkin. RUK kestoltaan 14 viikkoa.

• Anonyymi

Näin vahvasti huhutaan ja olisiko peräti ensimmäisten joukossa ylennetty. Mutta oli jo urallaan Kapteeni ja sotavoimissa, ei soittokunnassa.

• Anonyymi

Ei ylennetty!

• Anonyymi

Oli todellakin ylennetty jo palveluksessa ja sen jälkeen teki vielä mahtavan uran Valion johdossa. Myös Valio järjesti Kapille korkean kunniamerkin palveluksesta suomalaiselle liike-elämälle. Kapin panos Suomeen on ollut merkittävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ylennetty!

Nyt varmaan tarkoitata pulla-ossi, Ossia ei ylennetty mihinkään vaan lemppasivat heti eläkkeelle ja sille tielle köyhä jäi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt varmaan tarkoitata pulla-ossi, Ossia ei ylennetty mihinkään vaan lemppasivat heti eläkkeelle ja sille tielle köyhä jäi.

Kuitenkin olen erittäin tyytyväinen neljännesvuosisadan palvelukseeni isänmaan hyväksi pyyteettömästi. Ei muodollinen arvo siinä mitään painanut. Minä en edelleenkään kuvia kumartele. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin olen erittäin tyytyväinen neljännesvuosisadan palvelukseeni isänmaan hyväksi pyyteettömästi. Ei muodollinen arvo siinä mitään painanut. Minä en edelleenkään kuvia kumartele. HO HOO, HO HOO!

Toki toki, köyhälle riittää vähäinenkin eläke.

• Anonyymi

Kapi on todella ollut sotilas ja upseeri. Olisikohan tehnyt vielä johtajana siviilissä töitä ja tienannut muhkean tupla-eläkkeen?

• Anonyymi

Pitää paikkansa ja nykyään nautiskelee hanhenmaksapalleoita ja sisäfilettä, herisevän herkullisia juomia kyytipoikana. Moni ylilutiksi jäänyt järsii paleltuneita vihanneksia ja kuolleita lehtiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää paikkansa ja nykyään nautiskelee hanhenmaksapalleoita ja sisäfilettä, herisevän herkullisia juomia kyytipoikana. Moni ylilutiksi jäänyt järsii paleltuneita vihanneksia ja kuolleita lehtiä.

Varmaan vielä nauttii ranskalaisista juustoista ja punaviineistä. Kahvin kanssa konjamiinit ja välillä Calvados. Kapi osaa nautti elämästä, mutta on myös varaa siihen. Holkkipolvi Vanhanen veti huitua ja uunipottua minkä natinatiltaan ehti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan vielä nauttii ranskalaisista juustoista ja punaviineistä. Kahvin kanssa konjamiinit ja välillä Calvados. Kapi osaa nautti elämästä, mutta on myös varaa siihen. Holkkipolvi Vanhanen veti huitua ja uunipottua minkä natinatiltaan ehti.

Varmasti vielä syö herkullista brassi filettä ja muuta ulkomaan herkkua. Kapilla on hyvä maku ja osaa nauttia varallisuudestaan.

• Anonyymi

Kapi oli viisas, siinä se ero on.

• Anonyymi

Kapi kävi varusmiesten RUK kurssin ylkersanttina 30 vuotiaana 14 viikkoa.
      Sitten SDP upseeriksi kun alkoi SDP kuntavaaliehdokkaksi. Kannattaako noita nyt jatkuvasti rääkyä että hyvä oli, ei ollut muita kummempi. Kuin RUKissa sotaväki ikäinen ala-asteella. Saa siinä sitten olla priimus.

• Anonyymi

Puna-Ossi laitettiin venäjämielisenä soittokuntaan ja sieltä sitten vähäpätöiseen tehtävään alokkaille varusteiden etsimiseen. Ossi oli lähellä kepua ja epäpätevä kaikin tavoin.

• Anonyymi

Kapi oli ahkera ja opiskeli uutterasti elämänsä aikana. Aisa uskoi satuihin ja venäjään.

• Anonyymi

Sisun tuotteiden kysyntä kasvaa hurjalla vauhdilla, kaikki haluaa päästä eroon venäläisestä tappio-kalustosta. Tuotanto Euroopassa lisääntyy entisestään. Tietää hyvää Kapin suvulle ja on isänmaallista toimintaa.

• Anonyymi

Kapi oli luontainen johtaja ja siksi myös Valio tarvitsi Kapia toimintaansa. Kapi oli ensimmäisiä Kapteeniksi ylennettyjä.

• Anonyymi

MTK:n tulisi viedä viimeistään itsenäisyyspäivänä kukkakimpun Kapille, koska Kapi on edesauttanut MTK- Keskustalaisten jäsentensä Valion kasvu- uralle jo vuosikymmenet sitten.

• Anonyymi

Kapin sotilaalliset ja johtaja kyvyt oli kerta kaikkiaan ylivoimaiset.

• Anonyymi

Kapi yritti päteä miehistyen alokasaikana jotta alokaskouluttajat huomaisivat hänen olevan täydellinen sotilas.

Ei auttanut vaikka kuinka Kapi yritti lipitellä kouluttajia sillä ura alikersanttina tyssäsi siihen kun hän sai palikkatestin älykkyystestissä älykkyysosamääräkseen 78 ! Tämähän alkoi nylkyttämään kyseistä perunanviljelijaa niin paljon jotta edelleenkin viidenkymmenenvuoden jälkeen ihan vaan pikkaisen potuttaa kuinka hänen potentiaaliansa ei huomattu sillä hän jos kuka on ainakin Marsalkan arvoasteinen kapiteeliukko.

Ei meinaan Mannerheimkaan niin suuri homo ollut kuin mitä on Kapi !

• Anonyymi

Soittokunnassa palvellut Aisa varmaan olisi toista mieltä kanssasi siitä, että suurin homo oli kuviotanssija.

• Anonyymi

Kekkosen poika oli tunnettu suurhoma, venäläiset upseerit polkivat Urhon poikaa kuin tulpatonta mopoa. Siitäköhän Kekkosen sai ruplat venäjältä?

• Anonyymi

Kapi oli mies ja ei mikään littumaan spede.

• Anonyymi

Kapi on ratsuväen vänrikki ratsastaen kädessään lippusalko tanassa kohti iltaruskoa niin jotta hevosen kaviot kipinöitsevät ja punahousujen perssauma ratkeaa.

Hiukset pitkänä liehuen uljaan ulaanirykmentin vänrikkimme kohtaa taistelussa haavoittuneen everstiluutnantti Mannerheimin katseen ja se on rakkautta ensikatsella kaikkein tulisimmillaan. Tästä ei sitten parane kertoa taikka muuten ...

• Anonyymi

Kapin työvuosien määrä oli huikea ja sai kyllä mahtavan tupla-eläkkeen ja ihan ansiosta. Passaa sillä elellä ja viettää laatuaikaa miljoonalukaalissa Paloheinässä.

• Anonyymi

Kapilla oli luontaiset johtajakyvyt ja sillä menestyy.

• Anonyymi

Ei ymmärrä hyvästä johtamisesta yhtään mitään kun Marinia kehuu. HO HOO, HO HO

Ossi, oikea johtamisosaaja

• Äsken päätin jo oman avaukseni viikonlopputoivotuksiin, mutta kun huomasin tämän. vielä täytyy tälläkin sanoa sanansa:

Tuota otsikkosi kysymää on jo monta kertaa pohdittu täällä. Ihmettelen, kun vastaus sille olisi helppo: Armeijassa olin Ossia parempi töissäni; työni tulokset nähtiin armeijalle Ossin tuloksia arvokkaammiksi. Arvioijia olivat tietysti ne, joilla on päätäntävaltaa myös tuloksista palkitsemiseen.

Varmaan olin hyvä töissäni myös Valiolla, jossa muuttamia vuosia pääkonttorin – n. 250 työntekijän - konttoripalveluesimiehenä palveltuani minut nostettiin isännöitsijäksi firman keskushallintoon. Minullahan oli toimialueelleni hyvinkin monen miljoonanmarkan vuosibudjetti - elettiin vielä markka-aikaa – ja niissä vastuualueeni töissä käytettiin paljon ulkopuolistakin työvoimaa, mutta budjetissani pysyin aina. Hyvin kai menestyin muussakin, kun paljon sain tunnustusta ihan Valion korkeimman johdonkin taholta.

Tuossa yhdessä viestissä eräs vain edelleen toistelee, että upseeriarvoihin ylenneiltä toimiupseereilta olisi arvot viety. Jo monet kerrat olen hänelle kertonut, että niin ei ole tapahtunut, sellainen ei olisi mahdollista, ellei asianomainen olisi syyllistynyt sellaiseen rikokseen, jonka seuraamuksena olisi olut myös sotilasarvon menetys.

Lähemmäs kymmenen vuotta sitten olin kerhotoverini – toimiupseeriyliluutnantin – ruumiinsiunaustilaisuudessa ja arkkunsa päällä oli hänen sotilastakkinsa kaulukset arvomerkkeineen ja kuolinilmoituksessakin vainaja esiteltiin yliluutnanttina. Pari vuotta sitten Hesarissa oli aktiiviaikanani tuntemani itseäni vähän nuoremman ja sitten myöhemmin kapteeniksi kohonneen kuolinilmoitus, ja hänenkin tittelinään siinä oli kapteeni. Omille jälkeläisilleni olen jättänyt ihan kirjallisina toiveitani siitä, miten minun lähtöni täältä hoidettaisiin ja toiveista yksi on, että kuolinilmoituksessa ei olisi minulla mitään titteliä.

Toki se sotilasurani oli minulle tärkeä ja parhaani pyrin aina tekemään ja siinä kai onnistuinkin. Mutta sen päättymisestä on jo runsaat 44 vuotta ja tärkeintä minulle on nyt se, että edelleen saan siltä varsin mukavaa eläkettä – jonka lisukkeena olen jo 26 vuotta saanut myös ihan mukavaa eläkettä Valiolta.

• Anonyymi

Ei kukaan täysjärkinen arvosta Kapi sinua pätkän vertaa. Olet pilannut saittia yli 20 vuotta, typeryyttäsi. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi

Ei armeijassa tehdä töitä sillä sellainen on jätetty kommunistien harteille tehtäväksi. Armeijassa ollaan toimessa toimiupseerina ollen kovat kaulassa ja hiukset suittuna öljyllä taakseppäin. Saappaat kiiltävät rasvattuina kuten myös aa-nus-aukkokin.

Sitten juodaan viinaa upseerikerhon karttaharjoituksissa suuria suunnitelmia päivitettäessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan täysjärkinen arvosta Kapi sinua pätkän vertaa. Olet pilannut saittia yli 20 vuotta, typeryyttäsi. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

Yleensä jätän sinut aina täysin vaille huomiotani, mutta nyt teen poikkeuksen, kun sanot minun pilanneen saittia jo yli 20 vuotta. Palstojen valvonta näkyy olevan meistä toista mieltä. Minun avauksiani ei koskaan suljeta, sinun avauksesi – joita teet kymmeniä kertoja enemmän kuin minä – lähes kaikki joutuvat jo avauspäivänä palstojen valvonnan roskakoriin😉

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Yleensä jätän sinut aina täysin vaille huomiotani, mutta nyt teen poikkeuksen, kun sanot minun pilanneen saittia jo yli 20 vuotta. Palstojen valvonta näkyy olevan meistä toista mieltä. Minun avauksiani ei koskaan suljeta, sinun avauksesi – joita teet kymmeniä kertoja enemmän kuin minä – lähes kaikki joutuvat jo avauspäivänä palstojen valvonnan roskakoriin😉

Puhumattakaan yli kahdesta tuhannesta raakatusta nikistä ja yli 30.000 poistetusta kirjoituksesta. Joku lääketiedettä tunteva voisi todeta, että Aisalla on vakava ongelma ja tässä kohden säästö on väärin. Nuo luvut löytyi ylläpidosta.

• Anonyymi

Mahtavat urat olet tehnyt ja tavallaan antaa ymmärrystä, että sinua kadehditaan kovasti, varsinkin syrjäseudulle jääneet ja urallaan huonosti pärjänneet. Tuo kapteeniksi yleneminen on ihan huippujuttu, mutta toisaalta mahtava ura johdossa vielä Valiolla! Siihen pystyy vaan kovat kaverit ja johtajat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ossi, oikea SOTILAS

Samaa mieltä edelleen.

• Anonyymi

Helppo kysymys sinällään, Kapi oli kaikin puolin kyvykäs ja Aisa ei ollut. Myös lähelle keskustaa oleva Valio arvioi Kapin parhaaksi vaihtoehdoksi pitämään huolta valtavista kiinteistöistä. Aisa ei kelvannut mihinkään.

• Anonyymi

Kapin johtamiskyvyt oli ylivertaiset.

• Anonyymi

Tuosta se johtuu, Kapi oli viisas, Aisa ei ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta se johtuu, Kapi oli viisas, Aisa ei ollut.

Viisautta rakentuu monipuolisen kokemuksen päälle. Toki geenit luovat pohjan sille. HO HOO, HO HOO!

Ossi, viias ja oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viisautta rakentuu monipuolisen kokemuksen päälle. Toki geenit luovat pohjan sille. HO HOO, HO HOO!

"Viisautta rakentuu monipuolisen kokemuksen päälle". Sitä juuri on Kapilla, sinulla ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on se ero sinun ja Kapin välillä, Kapilla on monipuolista kokemusta, sinulta se puuttui täysin. Kapilla vielä geenit sattui kohdalleen johtamista ajatellen. Sinulle geenit antoi kyllä huonoimman mahdollisen lähtökohdan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ossin viisaus....tai sen puute..

Puhumattakaan yli kahdesta tuhannesta raakatusta nikistä ja yli 30.000 poistetusta kirjoituksesta. Joku lääketiedettä tunteva voisi todeta, että Aisalla on vakava ongelma ja tässä kohden säästö on väärin. Nuo luvut löytyi ylläpidosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ossin viisaus....tai sen puute..

Kauheaa! HO HOO, HO HOO!

Ossi, edelleen viisas SOTILAS

• Anonyymi

Kapin kyvyt oli poikkeuksellisen ylivoimaiset, Kapi oli kansainvälinen sotilas.

• Anonyymi

Kapin ammattitaito oli huippua. Aisa oli vähän sellainen soittokuntalainen.

• Anonyymi

Oikea taistelujohtaja ja aito sotilas.

Ossi, SOTILAS

• Anonyymi

Majuri Ossi, ja kapteeni Kapi. Kumpiko kumpikin. Et varmaan tiedä sivarina.

• Anonyymi

Kapi on todistetusti upseeri, majuri Ossin puukokardi ei vakuutta, eikä ura tanssiopettajana.

• Anonyymi

Kapin ylivertaisuus oli vaan niin huippua. Siksi Kapi nousi kapteeniksi jo urallaan ja sitten vielä huippuvirka Valiolta, eli kepun huitukauppiailta.

• Anonyymi

Kapi oli sotilas viimeisen päälle.

• Anonyymi

HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

Kapin ylivoimainen pätevyys sen teki.

• Anonyymi

Aisa ryssi itse ihan kaiken, kun on pienellä lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ottaa. Kapi siunattiin älyllä ja taidoilla.

• Anonyymi

Kapi ymmärsi johtamisen ja siksi johdonytimeen esikuntiin töihin. Huonot johtajat jäi kouluttajiksi ja eivät päässeet sisätöihin esikuntiin.

• Anonyymi

Kapi menestys elämässä on ollut mahtavaa ja nyt sitten muhkealla tupla-eläkkeellä nauttii herkuista ja laadusta!

• Anonyymi

Kapi oli ihminen ja sotilas, ei mikään väyrysläinen.

• Anonyymi

Kapi ja muut todelliset sotilaat ja upseerit ei ollut suomettuneita.

• Anonyymi

Pöljiä NATO-hosupettereitä eiu isänmaa tarvitse.

Ossi, patriootti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pöljiä NATO-hosupettereitä eiu isänmaa tarvitse.

Ossi, patriootti

Sanoo venäläinen patriootti VKK littumaa puolueesta;-))) eiu ja eiu tarvitse. Väyrynen eiu ja eiu.

• Anonyymi

Kapin kyvyt upseerina ja johtajana oli niin ylivoimaiset.

• Anonyymi

Kapi on uskomattoman suosittu keskustalaisten keskuudessa. Monen keskusta nuoren ensikokemus autoista oli istua Sisun kyydissä ja se ensirakkaus ja arvostus on säilynyt. Kapi ja Sisu on synonyymi laadulle ja suomalaisuudelle. VKK on vastaava venäjällä.

• Anonyymi

Kapista avauksetkin on suosittuja keskustan palstalla, vähän kuin Sanna. Molemmat huippujohtajia alallaan.

• Anonyymi

Kapi oli esimerkki siitä, että Suomessa pärjäsi jopa kepu alueilta junantuomat, jos vaan oli hoksnokkaa ja älyä. Kapi esimerkkinä sieltä parhaasta päästä.

• Anonyymi

Kapi oli yleispätevä ihminen ja siksi pärjäsi haasteessa kuin haasteessa. Kapteeniksi heittämällä ja Valion johtoon parhaana johtajana.

• Anonyymi

Ei mitään tajua hyvästä johtamisesta. Luulee kapteenin muodollisen arvon tuovan pätevyyttä ymmärtämiseen?? Oikeat johtajat ovat ihan muualla. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea johtaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitään tajua hyvästä johtamisesta. Luulee kapteenin muodollisen arvon tuovan pätevyyttä ymmärtämiseen?? Oikeat johtajat ovat ihan muualla. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea johtaja

Edelleen!

• Anonyymi

Isänmaa oli kaikki kaikessa, ei enää.

Ossi, patriootti

• Anonyymi

Kapin kyvyt oli ylivertaiset ja niitä hämmästellään vieläkin kepulaisten keskuudessa, varsinkin syrjäseudun tuulipukujen keskuudessa.

• Olenhan saanut taas huomiota! Paljon minulle myönteistä, josta kiitos, kun siinä sanottu on totta ainakin sotilas- ja myöhemmänkin työurani osalta. Noin ne ovat menneet. Mutta onkohan kuitenkaan tarpeen pitää sitä noin esillä, kun se näkyy saavan eräät hermostumaan ja suoltamaan tuollaisia älyttömyyksiä kuin viestissä 2024-11-08 09:57:06: ”Kapi menetti SDP arvonsa, kun ne heitettiin roskikseen vuonna 2001. Turha haikailla perään, mennyt mikä mennyt”.

Ei kai tuon sanonut liene oikeasti niin pöljä, että uskoisi toimiupseerien menettäneen sotilasarvonsa silloin, kun uusien toimiupseerien valmistuminen lopetettiin v. 1989. Viimeisinä vuosina valmistuneita on muutamia edelleen palveluksessa, kun eläkesäännökset ovat muuttuneet paljon minun palvelusajoistani; ei enää aikoihin ole kukaan voinut päästä täydelle eläkkeelle 25 vuodessa ja pakkoeläköitymisen ikärajakin on nostettu kai 60 ikävuoteen – aikanani se oli 55 vuotta. Minä tosin lähdin eläkkeelle 45-vuotiaana, kun silloin oli tullut 25 vuoden palveluksesta oikeus täyteen eläkkeeseen. Vuoden 1989 jälkeen palveluksessa olleet toimiupseerit ovat kohonneet edelleen myös upseeriarvoissa, muutamat kapteeniksi asti. Tietoa toimiupseereista tässä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Toimiupseeri

Toimiupseerien valmistumisen päättyminen v. 1989 käynnisti samalla opistotasoisen toimiupseeriston valmistumisen. Opistoupseereista paljon on ylioppilaspohjaisia. Opistoupseereita on edelleen paljon palveluksessa, viimeiset jäänevät eläkkeelle runsaan 10 vuoden kuluttua- Tietoa opistoupseereista tässä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Opistoupseeri

Toimiupseereilla ja opistoupseereilla oli ja on edelleen yhteinen edunvalvontajärjestö, Päällystöliitto. Siitä tietoa tässä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Päällystöliitto

Myös meillä eläköityneillä toimi- ja opistoupseereilla on oma järjestömme; siitä tässä:

https://www.paallystoliitto.fi/evp-yhdistys/

Sen puheenjohtajana toimii minua 25 vuotta nuorempi evp-toimiupseeri, joka samalla toimii myös Pääkaupunkiseudun päällystön evp-yhdistyksen puheenjohtajana.

Jospa viimein menisi heikkotietoisimmillekin perille totuus tästä heidän päätään vaivaavasta asiasta!

• Anonyymi

Hieno, että edelleen jaksat laittaa näit syrjäseutujen kepuja tulille. Näin talven alla hienosti tehty sinulta. Varsinkin Inkeroisissa käämien kärähtäminen on ollut taas tänään tavallista suurempaa. Edelleen olet todistettavasti ainoa sotilas tällä palstalla. Muilla tuuli heiluttelee huulia ja näppäimistöä.

• Anonyymi

Kiva kuulla välillä faktaakin näiden kepuloisten höpöhöpö juttujen väliin. Kepussa ei fakta paljoa paina, mutulla menevät ja sen mukainen on kannatuskin.

• Anonyymi

Kapin palvelukset Suomelle oli merkittäviä ja sen vuoksi palkittiin useilla kunniamerkeillä.

• Eräs tuossa sanoo: ”Kiva kuulla välillä faktaakin näiden kepuloisten höpöhöpö juttujen väliin”. Enpä tiedä, ovatko nuo tarkoittamansa kepulaisia enempää kuin muutakaan; ei kepu näy olevan pääasiassa heidän mielessään, minä vain se olen. Joku toinen kiittelee minua siitä, että olen laittanut tulille tarkoittamiaan. En ole halunnut niin tehdä, kun siten varmaan hajottaisin lopullisesti heidän päänsä.

Luotin silti päihinsä niin paljon, että uskoin heidän ymmärtävän edellisessä viestissä sanomani ja lopettavan sellaiset älyttömyytensä, jotka kovin huonoa kuvaa heistä antavat. Edellisellä viestilläni oli tarkoitus, joka kiteytyy sen lopuksi sanomassani: ”Jospa viimein menisi heikkotietoisimmillekin perille totuus tästä heidän päätään vaivaavasta asiasta!”

Nyt saa riittää minun osuuteni tällä avauksella eikä minulla ole nyt asiaa muuallekaan. ei liioin itselläni mielessä mitään sellaista, joka saisi minut tekemään oman avaukseni. Nyt vain kaikille tämän lukeville Oikein Hyvän yön toivotukset!

• Anonyymi

Ei sinun toivotuksiin kukaan vastaa. Kehu vaan edelleen itseäsi. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi

Kapi on kaikessa pätevä. Muhkealla tupla-eläkkeellä pärjää mukavasti ja voi elää laadukkaasti, ei syrjäseudun tuulipukuna.

• Anonyymi

Kapi ei Aisan tapaan säheltänyt vaan oli kylmän viileä sotilas kaikin puolin, sillä pärjäsi hyvin myös rauhanturvaajan tehtävissä. Aisalla oli enemmän vauhtia kuin ymmärrystä, siksi ura meni täysi penkin alle.

• Anonyymi

Kapi taisi olla ensimmäisten joukossa kapteeniksi jo urallaan ylennettyjä?

• Anonyymi

Kapi oli sotilas ja johtaja, molemmissa hommissaan ehdotonta huippua, ei mikään soittokunnan foliohattu.

• Anonyymi

Kapi ei missään harjaantunut ihan oikeaksi sotilaaksi, kuten minä. Turhaan turvonneeseen päähän barettia (homonhoukutin) asettelet. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapi ei missään harjaantunut ihan oikeaksi sotilaaksi, kuten minä. Turhaan turvonneeseen päähän barettia (homonhoukutin) asettelet. HO HOO, HO HOO!

Samaa mieltä edelleen.

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi

Kapilla oli luonnolliset kyvyt sotilaaksi. Aisalta ne puuttui ja koulutus ei mennyt Aisalle perille, olisiko peräti käyttänyt palveluksessa foliohattua, ettei vaan länsimaalainen hapatus tarttuisi.

• Anonyymi

Kapin pätevyys on häikäisevää! Kapi meni molemmilla urillaan pitkälle!

• Anonyymi

Kapilta ei mitään muuta kukaan ole odottanut kuin priimaa. Mutta Aisalta odotettiin jopa suurempaa munailua urallaan.

• Anonyymi

Kapin esimiehet huomioivat uskomattomat kyvyt ja sotilastaidot. Toiset soittokunnissa pystyttelivät nuottitelineitä ja kuviotanssivat, siitä ei ylennyksiä herunut ja sotilainen olivat lähinnä naurunaihe.

• Anonyymi

Kapi on niin paljon enemmän kuin Aisa, Kapi on raskaassa sarjassa ja Aisa ultrakevyessä kärpässarjassa, perskärpässarjassa.

• Anonyymi

Kumpi oli isänmaan asialla ja kumpi pelkästään omallaan?

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpi oli isänmaan asialla ja kumpi pelkästään omallaan?

Ossi, oikea SOTILAS

Toistan kysymyksen!

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toistan kysymyksen!

Ossi, oikea SOTILAS

Hirveää miten ylivoimainen. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

Kapi osasi puolustuksen, viivätyksen ja hyökkäyksen. Aisa osasi laittaan nuotit telineisiin..

• Anonyymi

Missä tehtävissä harjaantui oikeaksi sotilaaksi? HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä tehtävissä harjaantui oikeaksi sotilaaksi? HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS

Sotilastehtävissä, niistä sinä et juurikaan tiedä mitään. Venäjä hyökkää varikkomuodostelmassa;-)))) HO HOO ääliönaura päälle rehua syövälle köyhälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sotilastehtävissä, niistä sinä et juurikaan tiedä mitään. Venäjä hyökkää varikkomuodostelmassa;-)))) HO HOO ääliönaura päälle rehua syövälle köyhälle.

Toistan kysymyksen. Missä tehtävissä harjaannuit Kapi ihan oikeaksi sotilaaksi?

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toistan kysymyksen. Missä tehtävissä harjaannuit Kapi ihan oikeaksi sotilaaksi?

Ossi, oikea SOTILAS

Missä tehtävissä?

• Anonyymi

Kapilla askel osui kohdalleen, useasti ja elämä oli hyvää. Aisalla meni askel aina pieleen ja elämä oli pelkkää kärsimystä ja säätämistä Kharonin lautalle.

• Anonyymi

Tietääköhän Kapi, että yhdelle eläkkeelle jääneet soittokuntalaiset joutuu jo turvautumaan hevosten rehuun! Kyllä käy niin sääliksi nuo lähellä keskustaa olevat köyhät!

• Anonyymi

Kapilla meni finanssit niin kohdalleen elämässä, ettei tarvinnut hevosten rehuun eli pellavarouheeseen turvautua. Hankkijalta saa 15 kg pelllavarouhetta 35,- eurolla. Inkeroisissa on varmaan useampi ravitalli.

• Anonyymi

Kapilla oli varaa, Kapi ei hevostenrehuja mättänyt, Kapi mätti hentusia ja täytettyjä viiriäisiä a´la Baffenhoff tyyliin. Yhden eläkkeen Aisa lähinnä mallia sikala pellavarouhetta.

• Anonyymi
      UUSI

Kapi oli kylmän viileä sotilas ja johtaja. Miehet hiljeni, kun Kapi astui framille.

• Anonyymi
        UUSI

Missä tehtävissä harjaantui oikeaksi sotilaaksi? Ei vanhus baretti turvonneessa päässään oikeaksi sotilaaksi muutu. Pitää olla harjaannusta.

Ossi, oikea taistelujohtaja ja AITO SOTILAS.

• Anonyymi
      UUSI

Kapi oli johtaja.

• Anonyymi
        UUSI

Ei pätkän vertaa koko asiasta ymmärrä kun väittää Marinia oikeaksi johtajaksi. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILAS ja hyvä johtaja

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      7063
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4836
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2711
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2208
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1168
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      182
      1147
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1043
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      246
      872
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      866
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      803
    Aihe