Katsoin live steam lähetystä Thaimaasta, niin siellä oli nopeusrajoitus kaupungin keskustasssa 60 km/h, kun vastaavalla alueella suomessa olisi
nopeusrajoitus 40km/h.
Aika kova nopeus 60km/h kapealla kadulla, jossa parin meriä leveä kävelyväylä ja rakennukset kolme metriä autotiestä.
Suomessa vastaavassa paikassa olisi liikennerajoitus 40km/h.
Taajama ja kaupungin keskutan nopeudet ulkomailla
15
164
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, thaimaalaiset ovat lukeneet tutkimuksen, jonka mukaan liian alhaiset rajoitukset lisäävät onnettomuuksia ja päätyneet tuollaisiiin rajoituksiin.
Siksi Thaimaassa ei kuole liikenneonnettomuuksissa kuin 20 000 ihmistä vuodessa, ja loukkaantuneita on ainoastaan miljoona. Asukkaita vähän päälle 70 miljoonaa.- Anonyymi
Tuo on varmasti pyöräliiton syytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on varmasti pyöräliiton syytä.
Tietenkin on, kuten ilmastonmuutoskin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin on, kuten ilmastonmuutoskin on.
Pyöräliitto kiittää taas kerran saamastaan aiheettomasta huomiosta. Kaikki julkisuus on hyvästä, jatka valitsemallasi tiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräliitto kiittää taas kerran saamastaan aiheettomasta huomiosta. Kaikki julkisuus on hyvästä, jatka valitsemallasi tiellä.
Kun tuon pyöräliiton vedit esiin, niin tässähän olisi ko. järjestölle tuhannen taalan paikka kirkastaa erittäin huonoa julkikuvaansa. Ei muuta kuin jakamaan oikeaa tietoa jäsenilleen. Tässä taitaa kuitenkin olla pieni ongelma, koska pyöräliiton tavoitteet ovat hieman ristiriidassa lain kanssa. Sieltä ei siis ole odotettavissa parannusta asiaan , vaan lisää homopropagandaa ja asioiden sotkemista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun tuon pyöräliiton vedit esiin, niin tässähän olisi ko. järjestölle tuhannen taalan paikka kirkastaa erittäin huonoa julkikuvaansa. Ei muuta kuin jakamaan oikeaa tietoa jäsenilleen. Tässä taitaa kuitenkin olla pieni ongelma, koska pyöräliiton tavoitteet ovat hieman ristiriidassa lain kanssa. Sieltä ei siis ole odotettavissa parannusta asiaan , vaan lisää homopropagandaa ja asioiden sotkemista.
Ihan paikkansa pitävää tietoa on pyöräliiton sivusto täynnä. Kannattaisi ensiksi tutustua ja osoittaa sen jälkeen s paikkansa pitämätön tai väärä tieto sieltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan paikkansa pitävää tietoa on pyöräliiton sivusto täynnä. Kannattaisi ensiksi tutustua ja osoittaa sen jälkeen s paikkansa pitämätön tai väärä tieto sieltä.
Olisi mielenkiintoista tietää, toimiiko Saksassa ja vaikka Italiassa paikallinen pyöräliitto? Jos toimii, onko se yhtä aggressiivinen kaikkea liikenneturvallisuutta parantavia asioita ja heteroita kohtaan? Vai onko tällainen propagandaa tuottava hihhuliporukka vain Suomen erikoisuus?
Pyöräliiton mielestä kaikki julkisuus on eduksi, olkoonkin että pyöräliiton ulostulojen vuoksi sen julkikuva on äärimmäisen ryvettynyt. Joonas (iih!) tietysti yrittää hieman paikata tilannetta, mutta reisille (tirsk) näyttäisi menevän. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan paikkansa pitävää tietoa on pyöräliiton sivusto täynnä. Kannattaisi ensiksi tutustua ja osoittaa sen jälkeen s paikkansa pitämätön tai väärä tieto sieltä.
Täytyy siinä järjenjuoksussa ja luetun ymmärtämisessä olla jotain pahasti ja peruuttamattomasti vialla, kun aivan julkiselle palstalle kuvittelee rikollisjärjestö pyöräliiton opuksissa olevin paikkansa pitävää tietoa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy siinä järjenjuoksussa ja luetun ymmärtämisessä olla jotain pahasti ja peruuttamattomasti vialla, kun aivan julkiselle palstalle kuvittelee rikollisjärjestö pyöräliiton opuksissa olevin paikkansa pitävää tietoa.
Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!
Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.
Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.
Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.
- Anonyymi
At least 20,000 people die on Thailand's roads every year
https://news.sky.com/story/killer-roads-why-thailand-has-one-of-the-worst-death-rates-from-driving-in-the-world-12051841 - Anonyymi
Arvelisin jopa että Suomessa olisi vastaavalla alueella nopeusrajoitus 40km/h, vai mitä luulet?
- Anonyymi
Minäkin arvelisin, että Suomessa olisi vastaavalla alueella nopeusrajoitus 40km/h
- Anonyymi
Minun mielestäni Suomessa vastaavassa paikassa olisi liikennerajoitus 40km/h.
- AnonyymiUUSI
Kukkahattu tädit on tumpeloita, suomes ja briteissä.🧙
- AnonyymiUUSI
Thaimaassa (Bangkok) aamulla kun tullaan kaupunkiin niin vihreä aalto palaa sen 10 minuuttia ja jono etenee kilometrikaupalla. Sitten pätkitään ja risteävät kadut saavat vuoron. Illalla toiseen suuntaan. Pienillä kaduilla ihmiset ylittävät kadut "suojateitä" pitkin, pääkaduilla on ylikulkusillat. Tämä katutasossa. Bangkokin päällä kulkee ilmasillat, (maasilta) ikäänkuin pitkä silta missä maksulliset moottoriliikennetiet kulkee kahdessa tasossa. Maasillan pituus on pari sataa kilometriä. Kaupungin alla kulkee metro ja ilmassa ilmajuna. Päärautatieasemia ja linja-autoasemia on kolme-neljä.
Liikenteessä kuolee silti suhteessa Suomeen noin 20 kertainen määrä ihmisiä. Suurin osa nuoria poikia/miehiä mopolla ja moottoripyörällä. Suurin osa maaseutukaupungeissa ja taajamissa missä liikennejärjestelyt ovat surkeat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137360- 485450
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573019Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72533Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101548Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951382Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931099Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3171037Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?234996Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30906