Peräkkäiset kammiolisälyönnit

Anonyymi-ap

Moikka!

Olen 32v mies ja minulla on viime toukokuusta alkaen tutkittu lisälyöntejä (sellaisia ärsyttäviä muljahduksen tunteita sydämessä). On yksityisellä holteroitu 24h + 48h, ultrattu, rasituskoe, laajat verikokeet + useita kardiologikäyntejä ja vielä useampia otettuja EKG:tä.

Holterin nauhalle paukutti ~800 kammiolisälyöntiä vuorokaudessa + muutamia eteislisureita. Yhteen EKG:n saatiin joka 5. lyönti lisälyönti. Kaikkien tutkimusten jälkeen diagnoosina terve sydän ja hyvälaatuiset lisälyönnit. Lääkkeeksi kahvia ja stressiä vähemmälle ja unta enemmälle. Tarvittaessa propral 10mg tai bisoprolol 2,5mg, kumpi nyt paremmalta tuntuu. Jälkimmäinen näistä auttaa, mutta aiheuttaa pirullisia sivuoireita väsymyksen ja liian alhaisen sykkeen muodossa.

Viimeisin kardiologin tutkimus minulle tehtiin kuukausi sitten (rasituskoe), tässä kaikki OK, mutta muutama päivä tämän rasituskokeen jälkeen nämä lisälyönnit otti uutta vaihdetta silmään, eikä sen koomin ole rauhoittunut. Minulla tulee noin 20 kertaa päivässä noiden yksittäisten lisälyöntien lisäksi sellaisia lisälyöntien sarjoja, että sydän saattaa lyödä noita "muljahduksia" reilun puolikin minuuttia putkeen, ennen kuin jatkaa normaalia päivärytmiään. Varsin häjyn tuntuista kun näissä lisälyönneissähän sydän pitää pienen tauon sen virheellisen lyönnin jälkeen, niin voitte kuvitella miltä tuntuu kun reilu puoli minuuttia lyödään putkeen mallilla "epämääräinen lisälyönti, tauko, epämääräinen lisälyönti, tauko" jne.

Laitoin lääkärilleni eilen viestiä että oletkos tällaisesta kuullut, kun vähän jo kammiotakyardia tässä jänskättää. Tohtori sanoi että kun pumppu on tutkittu about jokaisella tapaa mitä nykylääketiede tarjoaa ja todettu toimivaksi, ei hän näistä olisi huolissaan ja takyardiassa pitäs pumppu läpättää sarjatulella yli 100 bpm ja olo olisi tod näk tosi heikko jos se olisi päällä, että "Ovat samanlaisia lisälyöntejä kuin ne sinun yksittäisetkin lisälyönnit, mutta tulevat nyt vaan peräkkäin. Ilkeä juttu, mutta ei vaarallista. Syö betasalpaajaa. Hoitoon sitten jos alkaa taju lähtemään ja happi loppumaan".

Noh, tohtoria totellen, betasalpaajaa naamariin ja kohti parempaa huomista.

Mutta kysymäni kuuluukin; onko palstalla muita heimolaisia ketkä kärsivät suht runsaista lisälyönneistä? Tuleeko muillekin tuollaisissa sarjoissa peräkkäin välillä niitä?

Kaikki vinkit myös näistä eroon pääsemiseen otetaan vastaan. Alkoivat itselläni tuoreen isyyden, huonojen yöunien, järkyttävän työkaaoksen ja elämänmuutosten jälkeen. Totta puhuen tämä vuosi on ollut yksi elämäni stressaavimpia, joten en ihmettele että sekkari vetää jengaa.

1

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3497
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1825
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1591
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1342
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1184
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      107
      1151
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      905
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe