🤔☕💰 tarjouskahveja autotallin täyteen. Hän laski säästävänsä 400 euroa niissä. Ihmettelen miten hän sai ne kassasta läpi kun ainahan noissa tarjouksissa on kahden kappaleen rajoitus. Mulla on vasta neljä pakettia tummapaahtoa.
Joku oli ostanut
24
238
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka juo vielä kahvia? 🤣
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ne jotka seuraavat terveyteen liittyviä tutkimuksia.
https://www.alzheimersresearchuk.org/news/regularly-drinking-tea-and-coffee-associated-with-a-lower-risk-of-stroke-and-dementia/
https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/9-reasons-why-the-right-amount-of-coffee-is-good-for-you🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ne jotka seuraavat terveyteen liittyviä tutkimuksia.
https://www.alzheimersresearchuk.org/news/regularly-drinking-tea-and-coffee-associated-with-a-lower-risk-of-stroke-and-dementia/
https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/9-reasons-why-the-right-amount-of-coffee-is-good-for-youNiin ja muuten eliniän ennusteet laskee joyen ykdi hatun hailee tuolla kun ihmiset ei liiku juuri mitään ja ruoka tuppaa olemaan teollista eines skaa. Ihmiset on lihavempia kuin koskaan. Ei se kahvi mikään ihmeaine kuitenkaan ole. Valot päälle vintille.
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja muuten eliniän ennusteet laskee joyen ykdi hatun hailee tuolla kun ihmiset ei liiku juuri mitään ja ruoka tuppaa olemaan teollista eines skaa. Ihmiset on lihavempia kuin koskaan. Ei se kahvi mikään ihmeaine kuitenkaan ole. Valot päälle vintille.
Mikä sua nyt risoo? Ei kukaan kiellä sinua liikkumasta ja syömästä kotona laitettua ruokaa. Eikä kahviakaan ole pakko juoda, voi juoda teetä ihan yhtä hyvin. Kunhan muistaa, että joissakin sydänsairauksissa ei kannata juoda vihreää teetä tai syödä omegoita sisältäviä öljyjä.
- Anonyymi
Mikä kysymys!! 😅
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kysymys!! 😅
Kun katselin perjantaina mihin tahtiin juhlamokat hävisi kaupasta niin sen perusteella todellakin aika moni juo kahvia. Varsinkin juhlamokkaa. Joku kuului soittavan tuttavalleenkin, että kahvit häviävät pian jollei tule äkkiä hakemaan. Muidem kauppojen tarjouksia en viitsi edes lähteä katsomaan kun tuotteet on loppu hetkessä. Ilmoituksessakin lukee, että niinkauan kuin tavaraa riittää.
- Anonyymi
Joskus näkee ilmaisjakelulehdissä kuinka isolla rahalla voi hankkia jättilavan kahvia. Siinä on luultavasti mukana paljousalennus. Pitäisi melkein olla peräkärry tai traktori millä kuljettaa se rahti kerralla. Muistaakseni puuilosta saa vuokrattua halvalla peräkärryjä. Sen kahvilavan nosto kärrylle vaatisi trukkia. Jos omaa paljon kahvia niin sehän ehtii mennä wanhaksi. En tiedä kuinka juomakelpoista vanhentunut kahvi on.
Tuo hamstraaja oli laskenut kahvien riittävän vuodeksi. Aikamoinen kahvinkulutus. Mulla on vielä muutama paketti viime joulun 2,50€ kahveja. Niitä oli vain yksi hyllyllinen. En ymmärrä miksi tarjouskahvi on samanlainen vetonaula Suomessa kuin ilmaiset ämpärit. Ylen pentulivessäkin vilahti siivouspuuhien yhteydessä tokmanin ilmaisämpäri 🪣 .
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Tuo hamstraaja oli laskenut kahvien riittävän vuodeksi. Aikamoinen kahvinkulutus. Mulla on vielä muutama paketti viime joulun 2,50€ kahveja. Niitä oli vain yksi hyllyllinen. En ymmärrä miksi tarjouskahvi on samanlainen vetonaula Suomessa kuin ilmaiset ämpärit. Ylen pentulivessäkin vilahti siivouspuuhien yhteydessä tokmanin ilmaisämpäri 🪣 .
Ehkä oli niin hyvä tarjous, et voi myydä hyvällä voitolla myös lähipiirilleen + antaa joululahjoiksi, jolloin hyöty on paljon suurempi. Vähemmän vaivaa, kun ei tarvi miettiä viemisiä kyläillessä läheisten luona ym. Ehkä nähnyt tämän suurempana asiana, kuin vain kahvia omaan käyttöön asiana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä oli niin hyvä tarjous, et voi myydä hyvällä voitolla myös lähipiirilleen antaa joululahjoiksi, jolloin hyöty on paljon suurempi. Vähemmän vaivaa, kun ei tarvi miettiä viemisiä kyläillessä läheisten luona ym. Ehkä nähnyt tämän suurempana asiana, kuin vain kahvia omaan käyttöön asiana?
Seliseli. Kevyesti ontuu sun teoria🤭
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Olisi minullakin noita ämpäreitä, en keksi käyttöä vaan ilman kun sai. Koko suku monestikin oli koottu lapset mukaan luettuna ja kaikilla ämpäri. Ei täällä syrjäseudulla ole tämmöistä tuhansien ihmisten vaellusta monesti nähty. Tietenkin vain silloin kun Leppänen kävi Anaansa esittelemässä silloin syrjäkylät oli tyhjillään. Nuo ilmaiset makkaratarjoilutkin vetää väkeä sadan kilometrin päästä täällä korvessa.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä oli niin hyvä tarjous, et voi myydä hyvällä voitolla myös lähipiirilleen antaa joululahjoiksi, jolloin hyöty on paljon suurempi. Vähemmän vaivaa, kun ei tarvi miettiä viemisiä kyläillessä läheisten luona ym. Ehkä nähnyt tämän suurempana asiana, kuin vain kahvia omaan käyttöön asiana?
Lehtihaastattelussa tuo hamstraaja oli laskenut että heidän perheessään menee tuo määrä vuodessa. Tuliaisina joihinkin paikkoihin minäkin sitä kahvia olen vienyt. Vanhalla päiväyksellä olevia ei kehtaa viedä. Tarkistin omat kahvit ja järjestin ne nyt päiväyksen mukaan kaappiin. Pari pakettia menee tässä kuussa vanhaksi, mutta kun ne ovat ilmatiiviitä niin se ei näy vielä maussa. Uusimmat paketit ovat vuoden päiväyksellä.
Anonyymi kirjoitti:
Olisi minullakin noita ämpäreitä, en keksi käyttöä vaan ilman kun sai. Koko suku monestikin oli koottu lapset mukaan luettuna ja kaikilla ämpäri. Ei täällä syrjäseudulla ole tämmöistä tuhansien ihmisten vaellusta monesti nähty. Tietenkin vain silloin kun Leppänen kävi Anaansa esittelemässä silloin syrjäkylät oli tyhjillään. Nuo ilmaiset makkaratarjoilutkin vetää väkeä sadan kilometrin päästä täällä korvessa.
Ämpärissä voi kasvattaa vaikka parvekkeella ensimmäiset perunat. Pohjalle 10 sentin kerros multaa ja siihen päällä 2-3 kaupan pussista otettua idätettyä perunaa. Ne peitetään mullalla. Kastellaan sopivasti ja kun alkaa näkyä taimea niin lisätään päälle multaa taimen lehtiin asti. Multaa lisäillään kasvun mukaan niin että ämpäri on täynnä multaa. Multa pidetään sopivan kosteana. Mä tein ämpärin pohjaan reiät, että liika vesi valui pois. Täällä on hyvät ohjeet:
https://muhevainen.fi/oppaat/hyotykasvit/siemenperunan-kasvatus/- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ämpärissä voi kasvattaa vaikka parvekkeella ensimmäiset perunat. Pohjalle 10 sentin kerros multaa ja siihen päällä 2-3 kaupan pussista otettua idätettyä perunaa. Ne peitetään mullalla. Kastellaan sopivasti ja kun alkaa näkyä taimea niin lisätään päälle multaa taimen lehtiin asti. Multaa lisäillään kasvun mukaan niin että ämpäri on täynnä multaa. Multa pidetään sopivan kosteana. Mä tein ämpärin pohjaan reiät, että liika vesi valui pois. Täällä on hyvät ohjeet:
https://muhevainen.fi/oppaat/hyotykasvit/siemenperunan-kasvatus/Olisi minulla noita varhaispottuja itselläkin otettava hieman aikaisin itämään. Aina nopeasti ne ne vanhat potut itää. Outo juttu olen huomannut sen, että multaus vauhdittaa varren kasvua. Tuohon kasteluhommaan en oikein usko sillä siemenpotussa on kosteus itsessään. Ei se pottu tarvitse vettä muuta kuin keitettäessä.
Anonyymi kirjoitti:
Olisi minulla noita varhaispottuja itselläkin otettava hieman aikaisin itämään. Aina nopeasti ne ne vanhat potut itää. Outo juttu olen huomannut sen, että multaus vauhdittaa varren kasvua. Tuohon kasteluhommaan en oikein usko sillä siemenpotussa on kosteus itsessään. Ei se pottu tarvitse vettä muuta kuin keitettäessä.
Kaupan perunapussista kun ottaa itämään niin kestää kauemmin. Kaupan multaperunat itää pimeässä nopeammin.
Ämpärissä kasvatettavia perunoita pitää välillä kastella . Muuten multa kuivuu liikaa kun potut ei saa maasta sadeveden kautta kosteutta .
Multaus paitsi lisää kasvua niin se ehkäisee päällimmäisten perunoiden muuttumista myrkkyvihreiksi.
- Anonyymi
Kuinka tyhmän ihmisen pitää olla että tekee tuommoist😆. Noita samoja ja jopa parempia tarjouksia tulee vielä tulevsisuudessakin vastaan.
Kahvin raakahinnat hinnat laskee ja nämä neropatit luulee säästävänsä🫣.Ilmastomuutos haittaa arabica kahvien kasvatusta. Hinta on noussut vuosi vuodelta kun sadot huononevat. Sään muutoksista paremmin selviää edullisempi robusta lajike missä kofeiinia on kaksi kertaa enemmän, mutta se ei ole niin hyvää.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Ilmastomuutos haittaa arabica kahvien kasvatusta. Hinta on noussut vuosi vuodelta kun sadot huononevat. Sään muutoksista paremmin selviää edullisempi robusta lajike missä kofeiinia on kaksi kertaa enemmän, mutta se ei ole niin hyvää.
Kitkerää on tuo Juhlamokka. Kulta katriinasta ihan eri jälkimaku.
Neljä pakettia mökkimatkalla ostin itsekin keltaisella etiketillä olevia. :)
Enempäähän ei saanut "yhdellä" kierroksella.- Anonyymi
Jaahas. Gubbe kaivoi tämänkin mielikuvitusnikin naftaliinista 🙈🤣
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas. Gubbe kaivoi tämänkin mielikuvitusnikin naftaliinista 🙈🤣
Sori edelleen.. ei ole mitään tekemistä "gubben" kans. :)
- Anonyymi
Kahvia nimenomaan ei kannata hamstrata. 3kk paahdosta alkaa pavut olla jo karmeita - rasva härskiintyy. Jos vielä on jauhettua kahvia ni ehdoton nounou. Kyllä itsekin papuja ostan aina muutamaksi kuukaudeksi, jauhetaan vasta kun keitetään. Ei missään nimessä vuotta jauhettua kahvia säilytetä, hyisatans *yrjöhymiö*
Ei se kahvi tyhjiöpakkauksessa mitenkään härskiinny. Mulla on joskus jäänyt avattu paketti mökille. Siitä keitetty kahvi on paremman makuista kuin tuore kahvi . Muutenkin kahvi on niin pahaa etten sitä maistele vaan kippaan mukin tyhjäksi äkkiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481281- 1581097
- 61977
- 8772
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli180771Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27756Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51751- 11739
- 346718
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti78675