Hillitsisi tehokkaasti kiihdytyspolkimen liian syvään painelua.
https://www.is.fi/autot/art-2000010813757.html
"Voisimme järjestää lehdistötilaisuuden, jossa otamme kaikki nämä kisailijoiden autot esille ja sitten ajamme vaikka jonkun Corveten yli tiejyrällä. Se olisi aika siistiä, sanoo poliisipäällikkö."
Ylinopeutta ajavien autot voisi liiskata tiejyrällä
80
332
Vastaukset
- Anonyymi
Voisi ajaa ihan kaikkien ylinopeusyrjöjen autot murskaksi.
- Anonyymi
Se tuo kaiken tyhmyyden ja typeryyden tyyssijan, Amerikan Yhdysvaltojen aivopieru näyttää saaneen jalansijaa meidänkin vihervasemmiston ja muutaman kaltaisesi hörhön keskuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tuo kaiken tyhmyyden ja typeryyden tyyssijan, Amerikan Yhdysvaltojen aivopieru näyttää saaneen jalansijaa meidänkin vihervasemmiston ja muutaman kaltaisesi hörhön keskuudessa.
Jos ei kykene toimimaan yhteiskunnassa yhteiskunnan sääntöjen mukaan, niin paaliin vaan.
- Anonyymi
Ihanaa kun joku on kateellinen niille jotka osaavat nauttia vauhdista ja autoilun iloista.
- Anonyymi
Tuossahan ei ollut kyse ’nauttia vauhdista ja autoilun iloista’, vaan rikollisesta toiminnasta. Ei kai nyt sellaista pidä ihannoida, saati että olisi kyse kateellisuudesta, kun rikollisuus ei miellytä.
- Anonyymi
Miksi joku olisi kateellinen asennevammaisille ylinopeusyrjöille?!
- AnonyymiUUSI
Kateus haihtuu kun lukasee Moottori -lehden onnettomuustutkinnan raportteja .
- Anonyymi
Väitän, ettei suomessa ole yhtään autolla ajanutta ihmistä, joka ei olisi ajanut ylinopeutta.
Tai on, ainakin minun tytär (7v). Hän ajoi mökkitiellä n. 40-50km/h (rajoitus 80km/h).
Joten kaikki autot jyrän alle.- Anonyymi
On eri asia se, että jos joskus menee muutama km/h ylinopeuden puolelle, kuin se että tahallaan ajetaan 15+ km/h ylinopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On eri asia se, että jos joskus menee muutama km/h ylinopeuden puolelle, kuin se että tahallaan ajetaan 15 km/h ylinopeutta.
Nopeusrajoitukset ovat mielipuolen keksintö. Joku tervapääsky vetää 200 lasissa ja näyttää keskaria kukkahatuille.
Jopa saksalaiset osaa ajaa ilman nopeusrajoituksia. Olemme kyllä alikehittynyt alistunut kansa. Olisi aika nousta barrikadeille tyranniaa vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeusrajoitukset ovat mielipuolen keksintö. Joku tervapääsky vetää 200 lasissa ja näyttää keskaria kukkahatuille.
Jopa saksalaiset osaa ajaa ilman nopeusrajoituksia. Olemme kyllä alikehittynyt alistunut kansa. Olisi aika nousta barrikadeille tyranniaa vastaan.Asennevammaiset ovat kaikki ne, jotka eivät kykene noudattamaan yhteiskunnan lakeja ja sääntöjä, vaikka ovat osa yhteiskuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On eri asia se, että jos joskus menee muutama km/h ylinopeuden puolelle, kuin se että tahallaan ajetaan 15 km/h ylinopeutta.
Mittarivirhe ja muut sen kaltaiset seikat huomioon ottaen tuo 15+km/h yli sallitun ei oikeastaan ole edes ylinopeutta.
Eihän edes virkavallasta muut kuin se kaikkein v-mäisin ja mielenvikaisin osa asiasta sormeaan heristelee, ja niilläkin se jää siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mittarivirhe ja muut sen kaltaiset seikat huomioon ottaen tuo 15 km/h yli sallitun ei oikeastaan ole edes ylinopeutta.
Eihän edes virkavallasta muut kuin se kaikkein v-mäisin ja mielenvikaisin osa asiasta sormeaan heristelee, ja niilläkin se jää siihen.Juu, +15 km/h mittarinäyttämä tarkoittaa noin +11 km/h ylinopeutta ja monesti vielä kohdassa jossa 1-10 vuotta sitten oli 10-20 km/h korkeampi nopeusrajoitus. Niitä rajoituksia on vain laskettu ja laskettu.
Suomessa on viimeisen 25 vuoden aikana alennettu nopeusrajoituksia innolla, mutta se on johtanut kansalaistottelemattomuuteen ja useassa paikassa aivan aiheesta. - Anonyymi
Kysehän on tahallisuudesta ja kovista ylinopeuksista. Vahinkoja sattuu kenelle tahansa. Ja kyllä noista vahingoistakin rangaistaan kiinnijäädessä.
Ero tahallisuudesta ja vahingosta on merkittävä. Vahingossa ei ajeta monen kymmenen kilometrin ylinopeuksia moottoriteillä tai maanteillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mittarivirhe ja muut sen kaltaiset seikat huomioon ottaen tuo 15 km/h yli sallitun ei oikeastaan ole edes ylinopeutta.
Eihän edes virkavallasta muut kuin se kaikkein v-mäisin ja mielenvikaisin osa asiasta sormeaan heristelee, ja niilläkin se jää siihen.Johan vitsin murjaisit. Mittarivirhe tai ei, niin ylinopeuden puolelle kun mennään, niin rikotaan lakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän on tahallisuudesta ja kovista ylinopeuksista. Vahinkoja sattuu kenelle tahansa. Ja kyllä noista vahingoistakin rangaistaan kiinnijäädessä.
Ero tahallisuudesta ja vahingosta on merkittävä. Vahingossa ei ajeta monen kymmenen kilometrin ylinopeuksia moottoriteillä tai maanteillä.Viime viikolla sanomalehdestä lainattua:
"Mies ajoi heinäkuussa Enonkoskentiellä yli 190 kilometrin tuntinopeudella, kun nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa. Kyydissä oli yksi matkustaja.
Mies kiisti törkeän liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Hän myönsi, että ylinopeutta oli, mutta ei ollut kiinnittänyt huomiota siihen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan vitsin murjaisit. Mittarivirhe tai ei, niin ylinopeuden puolelle kun mennään, niin rikotaan lakia.
Ei siinä mitään vitsiä ole, kun yleisesti ajetaan mainittua pientä ja vaaratonta yli tikkarissa mainittua nopeutta.
Ja kuten vastaamassasi kommentissa mainittiin, niin ainakin lainvalvojat joustaa noin olemattomasta ylityksestä, eivätkä siihen puuttumalla kallista aikaansa uhraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime viikolla sanomalehdestä lainattua:
"Mies ajoi heinäkuussa Enonkoskentiellä yli 190 kilometrin tuntinopeudella, kun nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa. Kyydissä oli yksi matkustaja.
Mies kiisti törkeän liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Hän myönsi, että ylinopeutta oli, mutta ei ollut kiinnittänyt huomiota siihen."Noinhan se on kun kyseessä on kunnollinen menopeli. Ei se paremmissa autoissa tuollainen sallitun nopeuden ylittäminen mitenkään kuskin huomiota kiinnitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään vitsiä ole, kun yleisesti ajetaan mainittua pientä ja vaaratonta yli tikkarissa mainittua nopeutta.
Ja kuten vastaamassasi kommentissa mainittiin, niin ainakin lainvalvojat joustaa noin olemattomasta ylityksestä, eivätkä siihen puuttumalla kallista aikaansa uhraa.Lainvalvojat joustavat joskus muutama km/h ylityksien suhteen. 15 km/h yli nopeusrajoituksen, niin eivät todellakaan enää mitään jousta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lainvalvojat joustavat joskus muutama km/h ylityksien suhteen. 15 km/h yli nopeusrajoituksen, niin eivät todellakaan enää mitään jousta.
Voit toki tulla tiedollasi onnelliseksi, kokemus kertoo muuta.
- Anonyymi
Joskus rekkaa ajaessa mietin että jyrään yli kaikista
- Anonyymi
Kaatunut perävaunu oli tässä syy, joten "jyrääminen" ei aina ole se tekijä.
Henkilöauton kuljettaja kuoli tukkirekan ja auton välisessä kolarissa Raahessa
https://yle.fi/a/74-20123441 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaatunut perävaunu oli tässä syy, joten "jyrääminen" ei aina ole se tekijä.
Henkilöauton kuljettaja kuoli tukkirekan ja auton välisessä kolarissa Raahessa
https://yle.fi/a/74-20123441Se on sellaista kun lähtee pienellä autolla liikenteeseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaatunut perävaunu oli tässä syy, joten "jyrääminen" ei aina ole se tekijä.
Henkilöauton kuljettaja kuoli tukkirekan ja auton välisessä kolarissa Raahessa
https://yle.fi/a/74-20123441Rekoilla ei ole kuin kaksi eri nopeutta, nolla ja rajoitinta vasten kelissä kuin kelissä, paikassa kuin paikassa. Itse olin jäädä 10 vuotta sitten autolla sorarekan perävaunun alle, kun kuski kaahasi kapealla kylätiellä mutkassa vastaan. Onneksi ehdin väistää ojaan, muuten en kirjoittaisi tätä. Häipyi vielä äkkiä paikalta, ei paljon edes pahoitellut. Olisi pitänyt ottaa siltä avaimet ja pyytää poliisit puhalluttamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekoilla ei ole kuin kaksi eri nopeutta, nolla ja rajoitinta vasten kelissä kuin kelissä, paikassa kuin paikassa. Itse olin jäädä 10 vuotta sitten autolla sorarekan perävaunun alle, kun kuski kaahasi kapealla kylätiellä mutkassa vastaan. Onneksi ehdin väistää ojaan, muuten en kirjoittaisi tätä. Häipyi vielä äkkiä paikalta, ei paljon edes pahoitellut. Olisi pitänyt ottaa siltä avaimet ja pyytää poliisit puhalluttamaan.
No mikset tehny? Jälkiviisaus on turhaa.
Opitko mitään muuta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikset tehny? Jälkiviisaus on turhaa.
Opitko mitään muuta?Opin, että rekkakuskit on tyhmiä. Rekkakuskiksi ei pääse, siksi ilmeisesti joutuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opin, että rekkakuskit on tyhmiä. Rekkakuskiksi ei pääse, siksi ilmeisesti joutuu.
Näin se on. Harvalla työpaikalla on niin paljon ammattitaidotonta seassa mitä kuljetusalan työntekijöiden työpaikalla.
Siellä moni ajaa samalla tavalla oli alla sitten iso tai pieni auto.
Elämä on valintoja. - Anonyymi
Ennen kuin jotain vakavaa tapahtuu, niin olisi suotavaa tarkastuttaa tuo yliskamarisi kunto.
- Anonyymi
Voisihan sitä soveltaa myös muihin liikennerikkeisiinkin mm.:
- moottoritiellä tarpeettomasti vasemmalla kaistalla ajaviin.
- muuta liikennettä merkittävästi hintaammin ajaviin, jotka eivät anna tietä.
- kolmion takaa eteen tuleviin, joiden takia etuajo-oikeutettu joutuu hidastamaan.
- väistämisvelvolliselle pyöräilijälle tietä antavat jos se haittaa muuta liikennettä.
- vilkun liian myöhään näyttävät.
- yms, näitähän riittää kyllä.- Anonyymi
Kyllä riittää rikkeitä…
Suuret ja tahalliset ylinopeudet sen sijaan on aina jopa hengenvaarallisia. Kukaan ei aja vahingossa esim moottoritiellä 30-40 km:n ylinopeutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä riittää rikkeitä…
Suuret ja tahalliset ylinopeudet sen sijaan on aina jopa hengenvaarallisia. Kukaan ei aja vahingossa esim moottoritiellä 30-40 km:n ylinopeutta.Mitä hengenvaarallista on neljänkympin ylityksessä motarilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hengenvaarallista on neljänkympin ylityksessä motarilla?
Kyselijäpösilö kyselee taas hulluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hengenvaarallista on neljänkympin ylityksessä motarilla?
Jos et ymmärrä vaaran paikan syntyvän ajoneuvojen nopeuseroista, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ymmärrä vaaran paikan syntyvän ajoneuvojen nopeuseroista, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.
Ajan Saksassa kolmikaistaisen moottoritien keskikaistaa 200 km/h nopeudella. Oikealla puolella etenevä rekkajono marssii 90 km/h vauhtia. Vasemmalta suhahtelee aika ajoin autoja ohi 300 km/h.
Missä kohtaa sinulle tulee tuossa vaaran paikka?
Ei pidä lähteä lainkaan liikenteeseen, jos ei osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan Saksassa kolmikaistaisen moottoritien keskikaistaa 200 km/h nopeudella. Oikealla puolella etenevä rekkajono marssii 90 km/h vauhtia. Vasemmalta suhahtelee aika ajoin autoja ohi 300 km/h.
Missä kohtaa sinulle tulee tuossa vaaran paikka?
Ei pidä lähteä lainkaan liikenteeseen, jos ei osaa.Tämä on Suomi eikä Saksa. Saksassakin on tosin autobahnalla 130 km/h maksiminopeuden suositus. Jos et ymmärrä mikä tuossa kirjoittamassasi esimerkissä on vaaran paikka, niin sitten ei ole paljon tehtävissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ymmärrä vaaran paikan syntyvän ajoneuvojen nopeuseroista, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.
Mikä vaaranpaikka se nyt motarilla voisi nopeuserosta syntyä?
Vai meinaatko ettei motarillakaan voisi tai saisi ohittaa ohittaa sitä 70km/h ajavaa kesäkelissä 120 km/h ajaen, kun onhan tuossa melkoinen tuo nopeusero.
Joten se ajamisen jättäminen muiden tehtäväksi koskenee vain sinua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et ymmärrä vaaran paikan syntyvän ajoneuvojen nopeuseroista, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.
Kerropas nyt mistä se hengenvaara muodostuu, jos samaan suuntaan kulkevien autojen nopeusero on 40 km/h?
Muista samalla, että jo tälläkin hetkellä siellä on 40 km/h nopeuseroja ja tavallisilla maanteillä nopeusero vastaantulijan kanssa on 200 km/h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropas nyt mistä se hengenvaara muodostuu, jos samaan suuntaan kulkevien autojen nopeusero on 40 km/h?
Muista samalla, että jo tälläkin hetkellä siellä on 40 km/h nopeuseroja ja tavallisilla maanteillä nopeusero vastaantulijan kanssa on 200 km/h.Neljänkympin nopeusero vastaa tilanne jossa mopo ohittaa jalankulkijan. Aika huima tilanne.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Neljänkympin nopeusero vastaa tilanne jossa mopo ohittaa jalankulkijan. Aika huima tilanne.
Jo 20 km/h nopeusreo voi olla vaarallinen. Riippuu täysin tilanteesta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kerropas nyt mistä se hengenvaara muodostuu, jos samaan suuntaan kulkevien autojen nopeusero on 40 km/h?
Muista samalla, että jo tälläkin hetkellä siellä on 40 km/h nopeuseroja ja tavallisilla maanteillä nopeusero vastaantulijan kanssa on 200 km/h.Jostain olen lukenut, että nopeuserot aiheuttaa tarvetta ohittaa, ja silloin tapahtuu onnettomuuksia. Tuollainen väite nousee pippeli esiin lähinnä silloin, kun jollain on paha mieli jonkun muun hiljaisesta nopeudesta. Nyt sitten kuitenkin saimme tietää, ettei se nopeusero olekaan huono juttu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jostain olen lukenut, että nopeuserot aiheuttaa tarvetta ohittaa, ja silloin tapahtuu onnettomuuksia. Tuollainen väite nousee pippeli esiin lähinnä silloin, kun jollain on paha mieli jonkun muun hiljaisesta nopeudesta. Nyt sitten kuitenkin saimme tietää, ettei se nopeusero olekaan huono juttu.
Taas nousi poikkeavalla päähän väite, josta ei ymmärtänyt mitään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jo 20 km/h nopeusreo voi olla vaarallinen. Riippuu täysin tilanteesta.
Tietysti jos suoraan jonkun jalankulkija päälle ajaa.
- Anonyymi
Samoin alinopeutta ajavien autot voisi jyrätä. Ja kuski linnaan. Monilla on leipä maantiessä eikä toisten työtä saa jarruttaa vaikka olis kuinka urpo. Eikä aiheuttaa kolareita alinopeudellaan. Ja turhia ohituksia.
- Anonyymi
Jos alinopeudella tarkoitat alle korkeimman sallitun nopeuden alle ajavien nopeutta, niin se ei ole rike eikä rikos, vaan täysin sallittua. Miten esim 75 km/t ajaminen 80-rajoitusalueella muka aiheuttaa kolareita? Olen melkoisen varma, että ylinopeutta ajavat aiheuttavat huomattavasti enemmän kolareita ja paljon vakavampia.
Noista kannattaa ajaa ohi heti tilaisuuden tullen, jos ärsyttää. Eihän se ole yleensä turha ohitus’, jos siitä hyötyy esim vaikka ärsytyksen loppumisena.
Mutta jos ylinopeutta ajava kaahari ärsyttää, niin miten siihen pitäisi reagoida? . Kaaharihan toimii rikollisesti ja vaarantaa kaikenlisäksi muiden turvallisuuden turhien ohitustensa vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos alinopeudella tarkoitat alle korkeimman sallitun nopeuden alle ajavien nopeutta, niin se ei ole rike eikä rikos, vaan täysin sallittua. Miten esim 75 km/t ajaminen 80-rajoitusalueella muka aiheuttaa kolareita? Olen melkoisen varma, että ylinopeutta ajavat aiheuttavat huomattavasti enemmän kolareita ja paljon vakavampia.
Noista kannattaa ajaa ohi heti tilaisuuden tullen, jos ärsyttää. Eihän se ole yleensä turha ohitus’, jos siitä hyötyy esim vaikka ärsytyksen loppumisena.
Mutta jos ylinopeutta ajava kaahari ärsyttää, niin miten siihen pitäisi reagoida? . Kaaharihan toimii rikollisesti ja vaarantaa kaikenlisäksi muiden turvallisuuden turhien ohitustensa vuoksi.Jos ei pää kestä nostaa nopeutta 80kmh:in niin pitää siirtyä taksin asiakkaaksi. Ajaminen ei ole silloin enää vaihtoehto. Ei urakkaleipurikaan uunin lämpötilaa pudota sen takia ettei vaan synny tulipalo ja käytä enemmän työaikaa turhaan. TIE ON MONEN TYÖPAIKKA. Mutku mä olen oikeessa ja viisas ja taitava ja eläkkeellä tai työtön ni mä hidastelee koska mä voin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei pää kestä nostaa nopeutta 80kmh:in niin pitää siirtyä taksin asiakkaaksi. Ajaminen ei ole silloin enää vaihtoehto. Ei urakkaleipurikaan uunin lämpötilaa pudota sen takia ettei vaan synny tulipalo ja käytä enemmän työaikaa turhaan. TIE ON MONEN TYÖPAIKKA. Mutku mä olen oikeessa ja viisas ja taitava ja eläkkeellä tai työtön ni mä hidastelee koska mä voin.
Ajaminen taitaa olla sinulle yhtä kärsimystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos alinopeudella tarkoitat alle korkeimman sallitun nopeuden alle ajavien nopeutta, niin se ei ole rike eikä rikos, vaan täysin sallittua. Miten esim 75 km/t ajaminen 80-rajoitusalueella muka aiheuttaa kolareita? Olen melkoisen varma, että ylinopeutta ajavat aiheuttavat huomattavasti enemmän kolareita ja paljon vakavampia.
Noista kannattaa ajaa ohi heti tilaisuuden tullen, jos ärsyttää. Eihän se ole yleensä turha ohitus’, jos siitä hyötyy esim vaikka ärsytyksen loppumisena.
Mutta jos ylinopeutta ajava kaahari ärsyttää, niin miten siihen pitäisi reagoida? . Kaaharihan toimii rikollisesti ja vaarantaa kaikenlisäksi muiden turvallisuuden turhien ohitustensa vuoksi." Miten esim 75 km/t ajaminen 80-rajoitusalueella muka aiheuttaa kolareita? "
Aiheuttaa kolareita luomalla tarpeen ohituksiin, joita ei muodostuisi jos ajaisi sitä sallittua.
Ensin kannattaa ajaa nysväristä ohi, kun se ei ole turha ohitus.
Ohitettuaan se ohittaja sitten muuttuu rikollisesti toimivaksi kaahariksi, jonka ohitus sittenkin oli turha, jolla vaaransi muiden turvallisuuden.
Mitä mieltä loppujen lopuksi olet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei pää kestä nostaa nopeutta 80kmh:in niin pitää siirtyä taksin asiakkaaksi. Ajaminen ei ole silloin enää vaihtoehto. Ei urakkaleipurikaan uunin lämpötilaa pudota sen takia ettei vaan synny tulipalo ja käytä enemmän työaikaa turhaan. TIE ON MONEN TYÖPAIKKA. Mutku mä olen oikeessa ja viisas ja taitava ja eläkkeellä tai työtön ni mä hidastelee koska mä voin.
Samaa mieltä kanssasi.
- Anonyymi
Aloittajan voisi liiskata tiejyrällä. Ei menisi hyvä hukkaan.
- Anonyymi
Ei autot aja ylinopeutta se kuski ajaa.
Taidat olla vähän tyhmä tyyppi.- Anonyymi
No kyl mulla ainaki auto ajaa, säätö päällä rajoitus +25 ja annan mennä.
Rasittavaa vaan napsia ohituksia kokoajan mutta eipä nolota olla muiden jaloissa.
Vilkulla ohittaa ja palaa säädettyyn vauhtiin.
Itse voi matkustella ja hoitaa työasioita vaikka läppärillä samalla.
- Anonyymi
Alinopeutta ajavilta pitää viedä ajolupa ja amputoida jalat ja kädet.
- Anonyymi
Määrittele ensiksi alinopeus. Sellaista ei tieliikennelaki tunne. Nopeusrajoitus sen sijaan on selkeästi määritelty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrittele ensiksi alinopeus. Sellaista ei tieliikennelaki tunne. Nopeusrajoitus sen sijaan on selkeästi määritelty.
Määrittele ylinopeus, sellaista ei tieliikennelaki tunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrittele ylinopeus, sellaista ei tieliikennelaki tunne.
Ylinopeus on yli suurimman sallitun nopeuden ajamista. Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Määrittele ylinopeus, sellaista ei tieliikennelaki tunne.
Ei tunne ei. Voidaan ihan hyvin sitten puhua suurimman sallitun nopeuden ylityksestä. Mitä mahtaa muuten ylinopeudesta määrättävissä sakoissa lukea? Sitäkin termiä voidaan käyttää. Liikennemerkillä määrätään kuitenkin maksiminopeus.
- Anonyymi
Alinopeutta ajavat kuuluu palkita hyvästä liikenneturvallisuusden eteen tehdystä työstä. Esimerkiksi verotonta autoilua vuosi + polttoaineet.
- Anonyymi
Hehän ne kolarit ja ongelma aiheuttavat, mutta ethän sitä mieti, vaan sitä että pyrit ärsyttämään jutullasi.
Olet nolo! - Anonyymi
Mitään alinopeutta ei ole määritelty mitenkään. Yli nopeusrajoituksen ajaminen sen sijaan on kiellettyä ja täysin selkeä asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään alinopeutta ei ole määritelty mitenkään. Yli nopeusrajoituksen ajaminen sen sijaan on kiellettyä ja täysin selkeä asia.
Nykyään on mahdollista määrätä väylälle vähimmäisnopeus, jota hitaammin saa ajaa vain jos liikennetilanne niin edellyttää. Sille on olemassa oma liikennemerkkikin. Vähimmäisnopeutta hitaammin ajaminen ilman syytä on alinopeutta. En tosin tiedä, onko niitä merkkejä laitettu minnekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään on mahdollista määrätä väylälle vähimmäisnopeus, jota hitaammin saa ajaa vain jos liikennetilanne niin edellyttää. Sille on olemassa oma liikennemerkkikin. Vähimmäisnopeutta hitaammin ajaminen ilman syytä on alinopeutta. En tosin tiedä, onko niitä merkkejä laitettu minnekään.
Traficom:
"Tielle voidaan asettaa vähimmäisnopeus, jota ei saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. ”Näin rajoitetulla tiellä tai kaistalla ei saa ajaa ajoneuvolla, jonka rakenteellinen nopeus on alle merkillä osoitetun vähimmäisnopeuden. Vähimmäisnopeusmerkin on tarkoitus pitää tietyn luokan ajoneuvot poissa tietyiltä teiltä tai kaistoilta”, tarkentaa Pohjonen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään alinopeutta ei ole määritelty mitenkään. Yli nopeusrajoituksen ajaminen sen sijaan on kiellettyä ja täysin selkeä asia.
Alinopeus on kansankielessä nopeus joka on selkeästi muuta normaalia liikenne virtaa hitaampaa, dorka. Et taida olla kovin suosittu missään piireissä ja tuskin sinulla on juurikaan ystäviä, ei kukaan tuollaista viisastelijaa viitsi katsella ja kuunnella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeus on kansankielessä nopeus joka on selkeästi muuta normaalia liikenne virtaa hitaampaa, dorka. Et taida olla kovin suosittu missään piireissä ja tuskin sinulla on juurikaan ystäviä, ei kukaan tuollaista viisastelijaa viitsi katsella ja kuunnella.
Mikään nopeus ei ole mitään alinopeutta. Laissa ei tunneta mitään alinopeutta. Ylinopeus on rikos josta voi saada rangaistuksen. Korttikin voidaan ottaa typerimmiltä kaahareilta kuivumaan. Auton ja kortin takavarikointi määräajaksi tai lopullisesti olisi oikea ratkaisu jos ei muu auta. Olisi liikenne turvallisempaa muille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeus on kansankielessä nopeus joka on selkeästi muuta normaalia liikenne virtaa hitaampaa, dorka. Et taida olla kovin suosittu missään piireissä ja tuskin sinulla on juurikaan ystäviä, ei kukaan tuollaista viisastelijaa viitsi katsella ja kuunnella.
Sellaista määritystä ei ole olemassa. Nopeusrajoitus on maksimi. Nopeusrajoitusta hitaammin saa ja voi ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään on mahdollista määrätä väylälle vähimmäisnopeus, jota hitaammin saa ajaa vain jos liikennetilanne niin edellyttää. Sille on olemassa oma liikennemerkkikin. Vähimmäisnopeutta hitaammin ajaminen ilman syytä on alinopeutta. En tosin tiedä, onko niitä merkkejä laitettu minnekään.
Kyse olikin alinopeudesta, ei vähimmäisnopeudesta. Alle vähimmäisnopeudenkin saa tietyissä tilanteissa ajaa ja silloinkaan ei ajeta alinopeutta.
Vähimmäisnopeus: Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon nopeuden kilometreinä tunnissa, jota ei saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Jos liikennetilanne edellyttää, niin saa siis ajaa hitaammin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään nopeus ei ole mitään alinopeutta. Laissa ei tunneta mitään alinopeutta. Ylinopeus on rikos josta voi saada rangaistuksen. Korttikin voidaan ottaa typerimmiltä kaahareilta kuivumaan. Auton ja kortin takavarikointi määräajaksi tai lopullisesti olisi oikea ratkaisu jos ei muu auta. Olisi liikenne turvallisempaa muille.
Kuvittelet tyhmyyksissäsi omiasi. Tuollainen esittämäsi kortin ja auton takavarikointi ei muuttaisi liikenneturvallisuutta yhtään parempaan suuntaan, koska edelleenhän sinä siellä liikenteessä ajokyvyttömyydelläsi mukana peikkoilisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse olikin alinopeudesta, ei vähimmäisnopeudesta. Alle vähimmäisnopeudenkin saa tietyissä tilanteissa ajaa ja silloinkaan ei ajeta alinopeutta.
Vähimmäisnopeus: Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon nopeuden kilometreinä tunnissa, jota ei saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Jos liikennetilanne edellyttää, niin saa siis ajaa hitaammin.Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista.
Jaahas... Sehän tarkoittaa sitten sitä, että jos mitään pienintä sallittua nopeutta ei ole asetettu, niin sitten ei ole myöskään mitään alinopeutta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas... Sehän tarkoittaa sitten sitä, että jos mitään pienintä sallittua nopeutta ei ole asetettu, niin sitten ei ole myöskään mitään alinopeutta.
Juuri noin asia on.
- Anonyymi
Tämä on muuten yksi typerimmistä ketjuista ja jutuista aikoihin ja näin pitkäkin tuollaisen avauksen perään. Olen kovin pettynyt Suolen loisiin.
- Anonyymi
Kukkahattutäti kolumbolle lähettää hame kangasta.🤭🤭
- Anonyymi
Naapuri päätti että kapealla mutkaisella yksityistiellämme saa ajaa 80 kmt. Kohdattiin yhtenä.iltana ja tämä älykääpiö tuli vauhdilla vastaan, en ehtinyt kunnolla väistää eikä hän tuumannukkaan hiljentää. Sivupeilit kääntyivät kummallakin. Ja sillä oli vielä.poika kyydissä
Mistä näitä tyhjäpäitä oikein riittää? Kehtasi waan moittia mua etten väistänyt ajoissa, tuli wieläpä.mäen takaa jolloin myös reaktioaikaa ei juurikaan ollut. Tulin suht väsyneenä sienestyshommista. Olis taas poliisille asiaa ... menisikö varoitus heidän kautta tuolle kaaharille? Kälwiän Pietinkoskentiellä siis oltiin.- Anonyymi
Taajaman ulkopuolella on 80 km/h nopeusrajoitus, ellei muuta nopeusrajoitusta ole asetettu.
- AnonyymiUUSI
Se naapurisi on aivan oikeassa. Jos ja kun et ennakointivelvollisuuttasi noudata niin vika ei suinkaan ole naapurissa vaan sinussa.
Kyllä se naapurisi on erikoisen ymmärtäväinen yksilö, kun ei sinusta poliisille ilmoittanut ja samalla vaatinut korvauksia siitä vääntyneestä peilin kiinnityksestä.
Niin, ja ajoit väsyneenä =sama kuin rattijuopumus ja kuitenkin kehtaat polisilla uhkailla, joille asian ilmoittaessasi ja tilanteen totuuden mukaan kertoessasi olit saanut, sakot ja aivan oikeutetusti.
- Anonyymi
Mutta mistä voi tietää että nopeusrajoitukset ovat edes oikein?
Kun tiellä on esim. 80km rajoitus,
kuka voi olla varma ja sanoa että se on oikein?
Ehkä sen pitäisi olla 60km? Tai vaikka 70km?
Miksi ei vaikka 90km?
Ja miksi polttoaine on niin kallista monelle,
halpaa joillekin?
Kun siinä on kuulemma veroa 80%!!
Että jokaista €100 kohti on veroa €80!!
Ja raakaöljy, raaka jaloistus, laiva ja rekka rahti,
huoltamo ym ovat €20??
Miksi ei sinulle parempi 75% tai 95% ahneelle valtiolle
joka heikkona valtiona on ollut jonkun tahon ohjattavan kautta 100v historian ja viime vuosina EU petoksen
kohteena heikkona ja epävarmana matkija valtiona!
Häpeällistä!- AnonyymiUUSI
"Oikein" on se nopeusrajoitus, joka liikennemerkillä on ilmoitettu. "Sopiva" on sitten eri asia ja se on haasteellisempi määritellä.
- AnonyymiUUSI
Tesla on uusi Toyota mitä tulee tientukkeisiin
- AnonyymiUUSI
Onko se auton syy jos joku kus ipää kaahaa ylinopeutta?
- AnonyymiUUSI
”kaahaa ylinopeutta”?
Kuvitteellinen esimerkki:
Keskiviikkona on sateinen päivä ja tie paikoitellen jäässä. Nopeusrajoitus on 100 km/h. Pekka ajaa autollaan 90 km/h nopeutta.
Torstaina on aamulla vaihdettu talvirajoitusmerkit 80 km/h.
On aurinkoinen sää, lämmintä 8 astetta, Pekka ajaa autollaan 90 km/h nopeutta.
Kaahaako Pekka ylinopeutta?
- AnonyymiUUSI
Kokeilkaapa ohittaa vaikka rekka, ja 20km päästä sitten vaikka pysähtyä parkkipaikalle. Ei mene edes minuuttia, niin se sama rekka suhahtaa ohi. Mitä hyötyä siis on ylinopeudesta ja ohittelusta, kun ei sillä loppupeleissä ajassa mitään voita, muutaman minuutin korkeintaan. Monella se on vain todistelun tarvetta, että on ”hyvä kuski”, kun ajaa lujaa. Mutta onko se todella näin? Ei ole, vaan kyllä hyvä kuski suhteuttaa ajonopeuden tilanteiden ja olosuhteiden mukaan. Ei ehdi jarruttaa tai väistää, jos on liikaa nopeutta, ja sitä kautta syntyy onnettomuuksia ja vaaratilanteita. Itse kun istun auton rattiin, niin kiire loppuu siihen. Takana yli 3 miljoonaa kilometriä rekalla ja henkilöautolla, ja vain yksi kolari supikoiran kanssa. Sekin johtui silloin liian kovasta nopeudesta olosuheisiin nähden (säkkipimeä tie).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt741862Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1131732Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942531310Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2421283Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1851236Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451117- 2121064
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293942Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221920- 56807