Ylinopeutta ajavien autot voisi liiskata tiejyrällä

Anonyymi-ap

Hillitsisi tehokkaasti kiihdytyspolkimen liian syvään painelua.

https://www.is.fi/autot/art-2000010813757.html

"Voisimme järjestää lehdistötilaisuuden, jossa otamme kaikki nämä kisailijoiden autot esille ja sitten ajamme vaikka jonkun Corveten yli tiejyrällä. Se olisi aika siistiä, sanoo poliisipäällikkö."

80

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisi ajaa ihan kaikkien ylinopeusyrjöjen autot murskaksi.

      • Anonyymi

        Se tuo kaiken tyhmyyden ja typeryyden tyyssijan, Amerikan Yhdysvaltojen aivopieru näyttää saaneen jalansijaa meidänkin vihervasemmiston ja muutaman kaltaisesi hörhön keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tuo kaiken tyhmyyden ja typeryyden tyyssijan, Amerikan Yhdysvaltojen aivopieru näyttää saaneen jalansijaa meidänkin vihervasemmiston ja muutaman kaltaisesi hörhön keskuudessa.

        Jos ei kykene toimimaan yhteiskunnassa yhteiskunnan sääntöjen mukaan, niin paaliin vaan.


    • Anonyymi

      Ihanaa kun joku on kateellinen niille jotka osaavat nauttia vauhdista ja autoilun iloista.

      • Anonyymi

        Tuossahan ei ollut kyse ’nauttia vauhdista ja autoilun iloista’, vaan rikollisesta toiminnasta. Ei kai nyt sellaista pidä ihannoida, saati että olisi kyse kateellisuudesta, kun rikollisuus ei miellytä.


      • Anonyymi

        Miksi joku olisi kateellinen asennevammaisille ylinopeusyrjöille?!


      • Anonyymi
        UUSI

        Kateus haihtuu kun lukasee Moottori -lehden onnettomuustutkinnan raportteja .


    • Anonyymi

      Väitän, ettei suomessa ole yhtään autolla ajanutta ihmistä, joka ei olisi ajanut ylinopeutta.
      Tai on, ainakin minun tytär (7v). Hän ajoi mökkitiellä n. 40-50km/h (rajoitus 80km/h).

      Joten kaikki autot jyrän alle.

      • Anonyymi

        On eri asia se, että jos joskus menee muutama km/h ylinopeuden puolelle, kuin se että tahallaan ajetaan 15+ km/h ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On eri asia se, että jos joskus menee muutama km/h ylinopeuden puolelle, kuin se että tahallaan ajetaan 15 km/h ylinopeutta.

        Nopeusrajoitukset ovat mielipuolen keksintö. Joku tervapääsky vetää 200 lasissa ja näyttää keskaria kukkahatuille.

        Jopa saksalaiset osaa ajaa ilman nopeusrajoituksia. Olemme kyllä alikehittynyt alistunut kansa. Olisi aika nousta barrikadeille tyranniaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitukset ovat mielipuolen keksintö. Joku tervapääsky vetää 200 lasissa ja näyttää keskaria kukkahatuille.

        Jopa saksalaiset osaa ajaa ilman nopeusrajoituksia. Olemme kyllä alikehittynyt alistunut kansa. Olisi aika nousta barrikadeille tyranniaa vastaan.

        Asennevammaiset ovat kaikki ne, jotka eivät kykene noudattamaan yhteiskunnan lakeja ja sääntöjä, vaikka ovat osa yhteiskuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On eri asia se, että jos joskus menee muutama km/h ylinopeuden puolelle, kuin se että tahallaan ajetaan 15 km/h ylinopeutta.

        Mittarivirhe ja muut sen kaltaiset seikat huomioon ottaen tuo 15+km/h yli sallitun ei oikeastaan ole edes ylinopeutta.
        Eihän edes virkavallasta muut kuin se kaikkein v-mäisin ja mielenvikaisin osa asiasta sormeaan heristelee, ja niilläkin se jää siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirhe ja muut sen kaltaiset seikat huomioon ottaen tuo 15 km/h yli sallitun ei oikeastaan ole edes ylinopeutta.
        Eihän edes virkavallasta muut kuin se kaikkein v-mäisin ja mielenvikaisin osa asiasta sormeaan heristelee, ja niilläkin se jää siihen.

        Juu, +15 km/h mittarinäyttämä tarkoittaa noin +11 km/h ylinopeutta ja monesti vielä kohdassa jossa 1-10 vuotta sitten oli 10-20 km/h korkeampi nopeusrajoitus. Niitä rajoituksia on vain laskettu ja laskettu.
        Suomessa on viimeisen 25 vuoden aikana alennettu nopeusrajoituksia innolla, mutta se on johtanut kansalaistottelemattomuuteen ja useassa paikassa aivan aiheesta.


      • Anonyymi

        Kysehän on tahallisuudesta ja kovista ylinopeuksista. Vahinkoja sattuu kenelle tahansa. Ja kyllä noista vahingoistakin rangaistaan kiinnijäädessä.

        Ero tahallisuudesta ja vahingosta on merkittävä. Vahingossa ei ajeta monen kymmenen kilometrin ylinopeuksia moottoriteillä tai maanteillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirhe ja muut sen kaltaiset seikat huomioon ottaen tuo 15 km/h yli sallitun ei oikeastaan ole edes ylinopeutta.
        Eihän edes virkavallasta muut kuin se kaikkein v-mäisin ja mielenvikaisin osa asiasta sormeaan heristelee, ja niilläkin se jää siihen.

        Johan vitsin murjaisit. Mittarivirhe tai ei, niin ylinopeuden puolelle kun mennään, niin rikotaan lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysehän on tahallisuudesta ja kovista ylinopeuksista. Vahinkoja sattuu kenelle tahansa. Ja kyllä noista vahingoistakin rangaistaan kiinnijäädessä.

        Ero tahallisuudesta ja vahingosta on merkittävä. Vahingossa ei ajeta monen kymmenen kilometrin ylinopeuksia moottoriteillä tai maanteillä.

        Viime viikolla sanomalehdestä lainattua:
        "Mies ajoi heinäkuussa Enonkoskentiellä yli 190 kilometrin tuntinopeudella, kun nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa. Kyydissä oli yksi matkustaja.

        Mies kiisti törkeän liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Hän myönsi, että ylinopeutta oli, mutta ei ollut kiinnittänyt huomiota siihen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan vitsin murjaisit. Mittarivirhe tai ei, niin ylinopeuden puolelle kun mennään, niin rikotaan lakia.

        Ei siinä mitään vitsiä ole, kun yleisesti ajetaan mainittua pientä ja vaaratonta yli tikkarissa mainittua nopeutta.
        Ja kuten vastaamassasi kommentissa mainittiin, niin ainakin lainvalvojat joustaa noin olemattomasta ylityksestä, eivätkä siihen puuttumalla kallista aikaansa uhraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime viikolla sanomalehdestä lainattua:
        "Mies ajoi heinäkuussa Enonkoskentiellä yli 190 kilometrin tuntinopeudella, kun nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa. Kyydissä oli yksi matkustaja.

        Mies kiisti törkeän liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Hän myönsi, että ylinopeutta oli, mutta ei ollut kiinnittänyt huomiota siihen."

        Noinhan se on kun kyseessä on kunnollinen menopeli. Ei se paremmissa autoissa tuollainen sallitun nopeuden ylittäminen mitenkään kuskin huomiota kiinnitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä mitään vitsiä ole, kun yleisesti ajetaan mainittua pientä ja vaaratonta yli tikkarissa mainittua nopeutta.
        Ja kuten vastaamassasi kommentissa mainittiin, niin ainakin lainvalvojat joustaa noin olemattomasta ylityksestä, eivätkä siihen puuttumalla kallista aikaansa uhraa.

        Lainvalvojat joustavat joskus muutama km/h ylityksien suhteen. 15 km/h yli nopeusrajoituksen, niin eivät todellakaan enää mitään jousta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainvalvojat joustavat joskus muutama km/h ylityksien suhteen. 15 km/h yli nopeusrajoituksen, niin eivät todellakaan enää mitään jousta.

        Voit toki tulla tiedollasi onnelliseksi, kokemus kertoo muuta.


    • Anonyymi

      Joskus rekkaa ajaessa mietin että jyrään yli kaikista

      • Anonyymi

        Kaatunut perävaunu oli tässä syy, joten "jyrääminen" ei aina ole se tekijä.

        Henkilöauton kuljettaja kuoli tukkirekan ja auton välisessä kolarissa Raahessa
        https://yle.fi/a/74-20123441


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaatunut perävaunu oli tässä syy, joten "jyrääminen" ei aina ole se tekijä.

        Henkilöauton kuljettaja kuoli tukkirekan ja auton välisessä kolarissa Raahessa
        https://yle.fi/a/74-20123441

        Se on sellaista kun lähtee pienellä autolla liikenteeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaatunut perävaunu oli tässä syy, joten "jyrääminen" ei aina ole se tekijä.

        Henkilöauton kuljettaja kuoli tukkirekan ja auton välisessä kolarissa Raahessa
        https://yle.fi/a/74-20123441

        Rekoilla ei ole kuin kaksi eri nopeutta, nolla ja rajoitinta vasten kelissä kuin kelissä, paikassa kuin paikassa. Itse olin jäädä 10 vuotta sitten autolla sorarekan perävaunun alle, kun kuski kaahasi kapealla kylätiellä mutkassa vastaan. Onneksi ehdin väistää ojaan, muuten en kirjoittaisi tätä. Häipyi vielä äkkiä paikalta, ei paljon edes pahoitellut. Olisi pitänyt ottaa siltä avaimet ja pyytää poliisit puhalluttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekoilla ei ole kuin kaksi eri nopeutta, nolla ja rajoitinta vasten kelissä kuin kelissä, paikassa kuin paikassa. Itse olin jäädä 10 vuotta sitten autolla sorarekan perävaunun alle, kun kuski kaahasi kapealla kylätiellä mutkassa vastaan. Onneksi ehdin väistää ojaan, muuten en kirjoittaisi tätä. Häipyi vielä äkkiä paikalta, ei paljon edes pahoitellut. Olisi pitänyt ottaa siltä avaimet ja pyytää poliisit puhalluttamaan.

        No mikset tehny? Jälkiviisaus on turhaa.

        Opitko mitään muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikset tehny? Jälkiviisaus on turhaa.

        Opitko mitään muuta?

        Opin, että rekkakuskit on tyhmiä. Rekkakuskiksi ei pääse, siksi ilmeisesti joutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opin, että rekkakuskit on tyhmiä. Rekkakuskiksi ei pääse, siksi ilmeisesti joutuu.

        Näin se on. Harvalla työpaikalla on niin paljon ammattitaidotonta seassa mitä kuljetusalan työntekijöiden työpaikalla.
        Siellä moni ajaa samalla tavalla oli alla sitten iso tai pieni auto.
        Elämä on valintoja.


      • Anonyymi

        Ennen kuin jotain vakavaa tapahtuu, niin olisi suotavaa tarkastuttaa tuo yliskamarisi kunto.


    • Anonyymi

      Voisihan sitä soveltaa myös muihin liikennerikkeisiinkin mm.:
      - moottoritiellä tarpeettomasti vasemmalla kaistalla ajaviin.
      - muuta liikennettä merkittävästi hintaammin ajaviin, jotka eivät anna tietä.
      - kolmion takaa eteen tuleviin, joiden takia etuajo-oikeutettu joutuu hidastamaan.
      - väistämisvelvolliselle pyöräilijälle tietä antavat jos se haittaa muuta liikennettä.
      - vilkun liian myöhään näyttävät.
      - yms, näitähän riittää kyllä.

      • Anonyymi

        Kyllä riittää rikkeitä…

        Suuret ja tahalliset ylinopeudet sen sijaan on aina jopa hengenvaarallisia. Kukaan ei aja vahingossa esim moottoritiellä 30-40 km:n ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä riittää rikkeitä…

        Suuret ja tahalliset ylinopeudet sen sijaan on aina jopa hengenvaarallisia. Kukaan ei aja vahingossa esim moottoritiellä 30-40 km:n ylinopeutta.

        Mitä hengenvaarallista on neljänkympin ylityksessä motarilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hengenvaarallista on neljänkympin ylityksessä motarilla?

        Kyselijäpösilö kyselee taas hulluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hengenvaarallista on neljänkympin ylityksessä motarilla?

        Jos et ymmärrä vaaran paikan syntyvän ajoneuvojen nopeuseroista, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä vaaran paikan syntyvän ajoneuvojen nopeuseroista, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.

        Ajan Saksassa kolmikaistaisen moottoritien keskikaistaa 200 km/h nopeudella. Oikealla puolella etenevä rekkajono marssii 90 km/h vauhtia. Vasemmalta suhahtelee aika ajoin autoja ohi 300 km/h.

        Missä kohtaa sinulle tulee tuossa vaaran paikka?

        Ei pidä lähteä lainkaan liikenteeseen, jos ei osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan Saksassa kolmikaistaisen moottoritien keskikaistaa 200 km/h nopeudella. Oikealla puolella etenevä rekkajono marssii 90 km/h vauhtia. Vasemmalta suhahtelee aika ajoin autoja ohi 300 km/h.

        Missä kohtaa sinulle tulee tuossa vaaran paikka?

        Ei pidä lähteä lainkaan liikenteeseen, jos ei osaa.

        Tämä on Suomi eikä Saksa. Saksassakin on tosin autobahnalla 130 km/h maksiminopeuden suositus. Jos et ymmärrä mikä tuossa kirjoittamassasi esimerkissä on vaaran paikka, niin sitten ei ole paljon tehtävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä vaaran paikan syntyvän ajoneuvojen nopeuseroista, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.

        Mikä vaaranpaikka se nyt motarilla voisi nopeuserosta syntyä?
        Vai meinaatko ettei motarillakaan voisi tai saisi ohittaa ohittaa sitä 70km/h ajavaa kesäkelissä 120 km/h ajaen, kun onhan tuossa melkoinen tuo nopeusero.
        Joten se ajamisen jättäminen muiden tehtäväksi koskenee vain sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä vaaran paikan syntyvän ajoneuvojen nopeuseroista, niin kannattaa jättää se ajaminen muiden tehtäväksi.

        Kerropas nyt mistä se hengenvaara muodostuu, jos samaan suuntaan kulkevien autojen nopeusero on 40 km/h?
        Muista samalla, että jo tälläkin hetkellä siellä on 40 km/h nopeuseroja ja tavallisilla maanteillä nopeusero vastaantulijan kanssa on 200 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropas nyt mistä se hengenvaara muodostuu, jos samaan suuntaan kulkevien autojen nopeusero on 40 km/h?
        Muista samalla, että jo tälläkin hetkellä siellä on 40 km/h nopeuseroja ja tavallisilla maanteillä nopeusero vastaantulijan kanssa on 200 km/h.

        Neljänkympin nopeusero vastaa tilanne jossa mopo ohittaa jalankulkijan. Aika huima tilanne.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljänkympin nopeusero vastaa tilanne jossa mopo ohittaa jalankulkijan. Aika huima tilanne.

        Jo 20 km/h nopeusreo voi olla vaarallinen. Riippuu täysin tilanteesta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropas nyt mistä se hengenvaara muodostuu, jos samaan suuntaan kulkevien autojen nopeusero on 40 km/h?
        Muista samalla, että jo tälläkin hetkellä siellä on 40 km/h nopeuseroja ja tavallisilla maanteillä nopeusero vastaantulijan kanssa on 200 km/h.

        Jostain olen lukenut, että nopeuserot aiheuttaa tarvetta ohittaa, ja silloin tapahtuu onnettomuuksia. Tuollainen väite nousee pippeli esiin lähinnä silloin, kun jollain on paha mieli jonkun muun hiljaisesta nopeudesta. Nyt sitten kuitenkin saimme tietää, ettei se nopeusero olekaan huono juttu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain olen lukenut, että nopeuserot aiheuttaa tarvetta ohittaa, ja silloin tapahtuu onnettomuuksia. Tuollainen väite nousee pippeli esiin lähinnä silloin, kun jollain on paha mieli jonkun muun hiljaisesta nopeudesta. Nyt sitten kuitenkin saimme tietää, ettei se nopeusero olekaan huono juttu.

        Taas nousi poikkeavalla päähän väite, josta ei ymmärtänyt mitään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo 20 km/h nopeusreo voi olla vaarallinen. Riippuu täysin tilanteesta.

        Tietysti jos suoraan jonkun jalankulkija päälle ajaa.


    • Anonyymi

      Samoin alinopeutta ajavien autot voisi jyrätä. Ja kuski linnaan. Monilla on leipä maantiessä eikä toisten työtä saa jarruttaa vaikka olis kuinka urpo. Eikä aiheuttaa kolareita alinopeudellaan. Ja turhia ohituksia.

      • Anonyymi

        Jos alinopeudella tarkoitat alle korkeimman sallitun nopeuden alle ajavien nopeutta, niin se ei ole rike eikä rikos, vaan täysin sallittua. Miten esim 75 km/t ajaminen 80-rajoitusalueella muka aiheuttaa kolareita? Olen melkoisen varma, että ylinopeutta ajavat aiheuttavat huomattavasti enemmän kolareita ja paljon vakavampia.
        Noista kannattaa ajaa ohi heti tilaisuuden tullen, jos ärsyttää. Eihän se ole yleensä turha ohitus’, jos siitä hyötyy esim vaikka ärsytyksen loppumisena.

        Mutta jos ylinopeutta ajava kaahari ärsyttää, niin miten siihen pitäisi reagoida? . Kaaharihan toimii rikollisesti ja vaarantaa kaikenlisäksi muiden turvallisuuden turhien ohitustensa vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos alinopeudella tarkoitat alle korkeimman sallitun nopeuden alle ajavien nopeutta, niin se ei ole rike eikä rikos, vaan täysin sallittua. Miten esim 75 km/t ajaminen 80-rajoitusalueella muka aiheuttaa kolareita? Olen melkoisen varma, että ylinopeutta ajavat aiheuttavat huomattavasti enemmän kolareita ja paljon vakavampia.
        Noista kannattaa ajaa ohi heti tilaisuuden tullen, jos ärsyttää. Eihän se ole yleensä turha ohitus’, jos siitä hyötyy esim vaikka ärsytyksen loppumisena.

        Mutta jos ylinopeutta ajava kaahari ärsyttää, niin miten siihen pitäisi reagoida? . Kaaharihan toimii rikollisesti ja vaarantaa kaikenlisäksi muiden turvallisuuden turhien ohitustensa vuoksi.

        Jos ei pää kestä nostaa nopeutta 80kmh:in niin pitää siirtyä taksin asiakkaaksi. Ajaminen ei ole silloin enää vaihtoehto. Ei urakkaleipurikaan uunin lämpötilaa pudota sen takia ettei vaan synny tulipalo ja käytä enemmän työaikaa turhaan. TIE ON MONEN TYÖPAIKKA. Mutku mä olen oikeessa ja viisas ja taitava ja eläkkeellä tai työtön ni mä hidastelee koska mä voin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei pää kestä nostaa nopeutta 80kmh:in niin pitää siirtyä taksin asiakkaaksi. Ajaminen ei ole silloin enää vaihtoehto. Ei urakkaleipurikaan uunin lämpötilaa pudota sen takia ettei vaan synny tulipalo ja käytä enemmän työaikaa turhaan. TIE ON MONEN TYÖPAIKKA. Mutku mä olen oikeessa ja viisas ja taitava ja eläkkeellä tai työtön ni mä hidastelee koska mä voin.

        Ajaminen taitaa olla sinulle yhtä kärsimystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos alinopeudella tarkoitat alle korkeimman sallitun nopeuden alle ajavien nopeutta, niin se ei ole rike eikä rikos, vaan täysin sallittua. Miten esim 75 km/t ajaminen 80-rajoitusalueella muka aiheuttaa kolareita? Olen melkoisen varma, että ylinopeutta ajavat aiheuttavat huomattavasti enemmän kolareita ja paljon vakavampia.
        Noista kannattaa ajaa ohi heti tilaisuuden tullen, jos ärsyttää. Eihän se ole yleensä turha ohitus’, jos siitä hyötyy esim vaikka ärsytyksen loppumisena.

        Mutta jos ylinopeutta ajava kaahari ärsyttää, niin miten siihen pitäisi reagoida? . Kaaharihan toimii rikollisesti ja vaarantaa kaikenlisäksi muiden turvallisuuden turhien ohitustensa vuoksi.

        " Miten esim 75 km/t ajaminen 80-rajoitusalueella muka aiheuttaa kolareita? "
        Aiheuttaa kolareita luomalla tarpeen ohituksiin, joita ei muodostuisi jos ajaisi sitä sallittua.

        Ensin kannattaa ajaa nysväristä ohi, kun se ei ole turha ohitus.
        Ohitettuaan se ohittaja sitten muuttuu rikollisesti toimivaksi kaahariksi, jonka ohitus sittenkin oli turha, jolla vaaransi muiden turvallisuuden.
        Mitä mieltä loppujen lopuksi olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei pää kestä nostaa nopeutta 80kmh:in niin pitää siirtyä taksin asiakkaaksi. Ajaminen ei ole silloin enää vaihtoehto. Ei urakkaleipurikaan uunin lämpötilaa pudota sen takia ettei vaan synny tulipalo ja käytä enemmän työaikaa turhaan. TIE ON MONEN TYÖPAIKKA. Mutku mä olen oikeessa ja viisas ja taitava ja eläkkeellä tai työtön ni mä hidastelee koska mä voin.

        Samaa mieltä kanssasi.


    • Anonyymi

      Aloittajan voisi liiskata tiejyrällä. Ei menisi hyvä hukkaan.

    • Anonyymi

      Ei autot aja ylinopeutta se kuski ajaa.
      Taidat olla vähän tyhmä tyyppi.

      • Anonyymi

        No kyl mulla ainaki auto ajaa, säätö päällä rajoitus +25 ja annan mennä.
        Rasittavaa vaan napsia ohituksia kokoajan mutta eipä nolota olla muiden jaloissa.
        Vilkulla ohittaa ja palaa säädettyyn vauhtiin.
        Itse voi matkustella ja hoitaa työasioita vaikka läppärillä samalla.


    • Anonyymi

      Alinopeutta ajavilta pitää viedä ajolupa ja amputoida jalat ja kädet.

      • Anonyymi

        Määrittele ensiksi alinopeus. Sellaista ei tieliikennelaki tunne. Nopeusrajoitus sen sijaan on selkeästi määritelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele ensiksi alinopeus. Sellaista ei tieliikennelaki tunne. Nopeusrajoitus sen sijaan on selkeästi määritelty.

        Määrittele ylinopeus, sellaista ei tieliikennelaki tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele ylinopeus, sellaista ei tieliikennelaki tunne.

        Ylinopeus on yli suurimman sallitun nopeuden ajamista. Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele ylinopeus, sellaista ei tieliikennelaki tunne.

        Ei tunne ei. Voidaan ihan hyvin sitten puhua suurimman sallitun nopeuden ylityksestä. Mitä mahtaa muuten ylinopeudesta määrättävissä sakoissa lukea? Sitäkin termiä voidaan käyttää. Liikennemerkillä määrätään kuitenkin maksiminopeus.


    • Anonyymi

      Alinopeutta ajavat kuuluu palkita hyvästä liikenneturvallisuusden eteen tehdystä työstä. Esimerkiksi verotonta autoilua vuosi + polttoaineet.

      • Anonyymi

        Hehän ne kolarit ja ongelma aiheuttavat, mutta ethän sitä mieti, vaan sitä että pyrit ärsyttämään jutullasi.
        Olet nolo!


      • Anonyymi

        Mitään alinopeutta ei ole määritelty mitenkään. Yli nopeusrajoituksen ajaminen sen sijaan on kiellettyä ja täysin selkeä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään alinopeutta ei ole määritelty mitenkään. Yli nopeusrajoituksen ajaminen sen sijaan on kiellettyä ja täysin selkeä asia.

        Nykyään on mahdollista määrätä väylälle vähimmäisnopeus, jota hitaammin saa ajaa vain jos liikennetilanne niin edellyttää. Sille on olemassa oma liikennemerkkikin. Vähimmäisnopeutta hitaammin ajaminen ilman syytä on alinopeutta. En tosin tiedä, onko niitä merkkejä laitettu minnekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on mahdollista määrätä väylälle vähimmäisnopeus, jota hitaammin saa ajaa vain jos liikennetilanne niin edellyttää. Sille on olemassa oma liikennemerkkikin. Vähimmäisnopeutta hitaammin ajaminen ilman syytä on alinopeutta. En tosin tiedä, onko niitä merkkejä laitettu minnekään.

        Traficom:
        "Tielle voidaan asettaa vähimmäisnopeus, jota ei saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. ”Näin rajoitetulla tiellä tai kaistalla ei saa ajaa ajoneuvolla, jonka rakenteellinen nopeus on alle merkillä osoitetun vähimmäisnopeuden. Vähimmäisnopeusmerkin on tarkoitus pitää tietyn luokan ajoneuvot poissa tietyiltä teiltä tai kaistoilta”, tarkentaa Pohjonen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään alinopeutta ei ole määritelty mitenkään. Yli nopeusrajoituksen ajaminen sen sijaan on kiellettyä ja täysin selkeä asia.

        Alinopeus on kansankielessä nopeus joka on selkeästi muuta normaalia liikenne virtaa hitaampaa, dorka. Et taida olla kovin suosittu missään piireissä ja tuskin sinulla on juurikaan ystäviä, ei kukaan tuollaista viisastelijaa viitsi katsella ja kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeus on kansankielessä nopeus joka on selkeästi muuta normaalia liikenne virtaa hitaampaa, dorka. Et taida olla kovin suosittu missään piireissä ja tuskin sinulla on juurikaan ystäviä, ei kukaan tuollaista viisastelijaa viitsi katsella ja kuunnella.

        Mikään nopeus ei ole mitään alinopeutta. Laissa ei tunneta mitään alinopeutta. Ylinopeus on rikos josta voi saada rangaistuksen. Korttikin voidaan ottaa typerimmiltä kaahareilta kuivumaan. Auton ja kortin takavarikointi määräajaksi tai lopullisesti olisi oikea ratkaisu jos ei muu auta. Olisi liikenne turvallisempaa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeus on kansankielessä nopeus joka on selkeästi muuta normaalia liikenne virtaa hitaampaa, dorka. Et taida olla kovin suosittu missään piireissä ja tuskin sinulla on juurikaan ystäviä, ei kukaan tuollaista viisastelijaa viitsi katsella ja kuunnella.

        Sellaista määritystä ei ole olemassa. Nopeusrajoitus on maksimi. Nopeusrajoitusta hitaammin saa ja voi ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on mahdollista määrätä väylälle vähimmäisnopeus, jota hitaammin saa ajaa vain jos liikennetilanne niin edellyttää. Sille on olemassa oma liikennemerkkikin. Vähimmäisnopeutta hitaammin ajaminen ilman syytä on alinopeutta. En tosin tiedä, onko niitä merkkejä laitettu minnekään.

        Kyse olikin alinopeudesta, ei vähimmäisnopeudesta. Alle vähimmäisnopeudenkin saa tietyissä tilanteissa ajaa ja silloinkaan ei ajeta alinopeutta.

        Vähimmäisnopeus: Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon nopeuden kilometreinä tunnissa, jota ei saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Jos liikennetilanne edellyttää, niin saa siis ajaa hitaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään nopeus ei ole mitään alinopeutta. Laissa ei tunneta mitään alinopeutta. Ylinopeus on rikos josta voi saada rangaistuksen. Korttikin voidaan ottaa typerimmiltä kaahareilta kuivumaan. Auton ja kortin takavarikointi määräajaksi tai lopullisesti olisi oikea ratkaisu jos ei muu auta. Olisi liikenne turvallisempaa muille.

        Kuvittelet tyhmyyksissäsi omiasi. Tuollainen esittämäsi kortin ja auton takavarikointi ei muuttaisi liikenneturvallisuutta yhtään parempaan suuntaan, koska edelleenhän sinä siellä liikenteessä ajokyvyttömyydelläsi mukana peikkoilisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse olikin alinopeudesta, ei vähimmäisnopeudesta. Alle vähimmäisnopeudenkin saa tietyissä tilanteissa ajaa ja silloinkaan ei ajeta alinopeutta.

        Vähimmäisnopeus: Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon nopeuden kilometreinä tunnissa, jota ei saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Jos liikennetilanne edellyttää, niin saa siis ajaa hitaammin.

        Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista.

        Jaahas... Sehän tarkoittaa sitten sitä, että jos mitään pienintä sallittua nopeutta ei ole asetettu, niin sitten ei ole myöskään mitään alinopeutta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas... Sehän tarkoittaa sitten sitä, että jos mitään pienintä sallittua nopeutta ei ole asetettu, niin sitten ei ole myöskään mitään alinopeutta.

        Juuri noin asia on.


    • Anonyymi

      Tämä on muuten yksi typerimmistä ketjuista ja jutuista aikoihin ja näin pitkäkin tuollaisen avauksen perään. Olen kovin pettynyt Suolen loisiin.

    • Anonyymi

      Kukkahattutäti kolumbolle lähettää hame kangasta.🤭🤭

    • Anonyymi

      Naapuri päätti että kapealla mutkaisella yksityistiellämme saa ajaa 80 kmt. Kohdattiin yhtenä.iltana ja tämä älykääpiö tuli vauhdilla vastaan, en ehtinyt kunnolla väistää eikä hän tuumannukkaan hiljentää. Sivupeilit kääntyivät kummallakin. Ja sillä oli vielä.poika kyydissä
      Mistä näitä tyhjäpäitä oikein riittää? Kehtasi waan moittia mua etten väistänyt ajoissa, tuli wieläpä.mäen takaa jolloin myös reaktioaikaa ei juurikaan ollut. Tulin suht väsyneenä sienestyshommista. Olis taas poliisille asiaa ... menisikö varoitus heidän kautta tuolle kaaharille? Kälwiän Pietinkoskentiellä siis oltiin.

      • Anonyymi

        Taajaman ulkopuolella on 80 km/h nopeusrajoitus, ellei muuta nopeusrajoitusta ole asetettu.


      • Anonyymi
        UUSI

        Se naapurisi on aivan oikeassa. Jos ja kun et ennakointivelvollisuuttasi noudata niin vika ei suinkaan ole naapurissa vaan sinussa.
        Kyllä se naapurisi on erikoisen ymmärtäväinen yksilö, kun ei sinusta poliisille ilmoittanut ja samalla vaatinut korvauksia siitä vääntyneestä peilin kiinnityksestä.
        Niin, ja ajoit väsyneenä =sama kuin rattijuopumus ja kuitenkin kehtaat polisilla uhkailla, joille asian ilmoittaessasi ja tilanteen totuuden mukaan kertoessasi olit saanut, sakot ja aivan oikeutetusti.


    • Anonyymi

      Mutta mistä voi tietää että nopeusrajoitukset ovat edes oikein?
      Kun tiellä on esim. 80km rajoitus,
      kuka voi olla varma ja sanoa että se on oikein?
      Ehkä sen pitäisi olla 60km? Tai vaikka 70km?
      Miksi ei vaikka 90km?
      Ja miksi polttoaine on niin kallista monelle,
      halpaa joillekin?
      Kun siinä on kuulemma veroa 80%!!
      Että jokaista €100 kohti on veroa €80!!
      Ja raakaöljy, raaka jaloistus, laiva ja rekka rahti,
      huoltamo ym ovat €20??
      Miksi ei sinulle parempi 75% tai 95% ahneelle valtiolle
      joka heikkona valtiona on ollut jonkun tahon ohjattavan kautta 100v historian ja viime vuosina EU petoksen
      kohteena heikkona ja epävarmana matkija valtiona!
      Häpeällistä!

      • Anonyymi
        UUSI

        "Oikein" on se nopeusrajoitus, joka liikennemerkillä on ilmoitettu. "Sopiva" on sitten eri asia ja se on haasteellisempi määritellä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tesla on uusi Toyota mitä tulee tientukkeisiin

    • Anonyymi
      UUSI

      Onko se auton syy jos joku kus ipää kaahaa ylinopeutta?

      • Anonyymi
        UUSI

        ”kaahaa ylinopeutta”?
        Kuvitteellinen esimerkki:
        Keskiviikkona on sateinen päivä ja tie paikoitellen jäässä. Nopeusrajoitus on 100 km/h. Pekka ajaa autollaan 90 km/h nopeutta.
        Torstaina on aamulla vaihdettu talvirajoitusmerkit 80 km/h.
        On aurinkoinen sää, lämmintä 8 astetta, Pekka ajaa autollaan 90 km/h nopeutta.

        Kaahaako Pekka ylinopeutta?


    • Anonyymi
      UUSI

      Kokeilkaapa ohittaa vaikka rekka, ja 20km päästä sitten vaikka pysähtyä parkkipaikalle. Ei mene edes minuuttia, niin se sama rekka suhahtaa ohi. Mitä hyötyä siis on ylinopeudesta ja ohittelusta, kun ei sillä loppupeleissä ajassa mitään voita, muutaman minuutin korkeintaan. Monella se on vain todistelun tarvetta, että on ”hyvä kuski”, kun ajaa lujaa. Mutta onko se todella näin? Ei ole, vaan kyllä hyvä kuski suhteuttaa ajonopeuden tilanteiden ja olosuhteiden mukaan. Ei ehdi jarruttaa tai väistää, jos on liikaa nopeutta, ja sitä kautta syntyy onnettomuuksia ja vaaratilanteita. Itse kun istun auton rattiin, niin kiire loppuu siihen. Takana yli 3 miljoonaa kilometriä rekalla ja henkilöautolla, ja vain yksi kolari supikoiran kanssa. Sekin johtui silloin liian kovasta nopeudesta olosuheisiin nähden (säkkipimeä tie).

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

      Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      74
      1862
    2. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

      Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      113
      1732
    3. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

      Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      253
      1310
    4. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

      Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      242
      1283
    5. Millainen luonne sinä olet?

      Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      185
      1236
    6. Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen

      kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.
      Ikävä
      45
      1117
    7. Mukavaa maanantai päivää

      Hyvää huomenta. 🐺❄️⚜️☕🧡
      Ikävä
      212
      1064
    8. Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...

      ...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös
      Maailman menoa
      293
      942
    9. Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle

      "Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm
      Maailman menoa
      221
      920
    10. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

      Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      56
      807
    Aihe