Laillinen avioliitto 9-vuotiaan kanssa?

Anonyymi-ap

Mitä ajatuksia porilaisissa herättää YLE:n tämän päiväinen 11.11.2024 uutinen: "Irak aikoo sallia avioliitot 9-vuotiaiden tyttöjen kanssa". Tänään ei valitettavasti ole aprillipäivä. Uutinen on ymmärrettävästi YLEn päivän luetuimpien uutisten joukossa.

Miltä tämä kuulostaa porilaisten suhteellisuudentajun pohjalta? Onko tässä enää mitään järkeä? "Lakimuutos alentaisi suostumuksen ikärajan tytöillä 18 vuodesta yhdeksään vuoteen. Pojilla ikäraja alenisi 15 vuoteen. Muutos kieltäisi myös naisilta oikeuden avioeroon, perintöön ja lasten huoltajuuteen."

Ehdotettu lakimuutos kertoo paljon lakimuutoksen takana olevista ihmisistä. Se kertoo paljon myös ihmismielestä ihan yleisellä tasolla. Maailmassa tapahtuu paljon asioita, joita porilaisesta näkökulmasta on vaikea ymmärtää.

12

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmiseläimen eri kulttuuritavat tuntuvat olevan kummalla tavalla pyhiä. Ihminen on kuitenkin alkeellinen eläin joka tuhoaa kaiken ympärillään, lopulta myös itsensä.

• Anonyymi

Raadollinen tosiasia on, että ihminen on eläin, joka on valmis tekemään ihan mitä tahansa. Aina jossain päin maailmaa soditaan, tapetaan, hyväksikäytetään tai orjuutetaan. Ihminen on julma. Lakien ja normien tarkoitus on häpeän pelon ohjaamana saada ihmiset vastustamaan luontaisia viettejään ja käyttäytymään ideaalisen mallin mukaan, joka on kuitenkin vain lainsäätäjän kyhäelmä.

Kovin kauas historiassa ei tarvitse mennä, kun Euroopassakin lapsiin sekaantuminen oli laillista. Katsokaapa millaisia lakeja oli Tanskassa voimassa 1970-luvulla. Tanska on reilun tunnin lentomatkan päässä Suomesta. Tanska ei ole kehitysmaa, vaan osa Euroopan ydintä. Ihmiskunnan historiassa 1970-luku oli ihan hetki sitten. Sen jälkeen lait ovat muuttuneet, mutta ihmiset eivät.

• Anonyymi

Miten Pori vois helpottaa oloasi ? Muut hoitavat maailmalla omin avuin.

• Anonyymi

Aloittaja on selkeä VKK puolueen skitsofreeni, siis yksi niistä jonka lääkkeet on jäänyt ottamatta. Ei se sen kummempaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on selkeä VKK puolueen skitsofreeni, siis yksi niistä jonka lääkkeet on jäänyt ottamatta. Ei se sen kummempaa.

Aloittaja on nimeltä mainitsemattomien avustusjärjestöjen kuukausilahjoittaja, joka tekee kaikkensa pienine rahoineen, että naisten ja lasten asemaa parannetaan maissa, joissa epäkohdat ovat enemmän kuin räikeitä. Köyhän kuukausilahjoittajan on vaikeaa pelastaa koko maailma, vaikka halua olisi.

• Anonyymi

Mun mielestä se kuulostaa ihan hyvältä idealta. Voisi varata omansa hyvissä ajoin ja on sitten kaikki valmiinsa kun ohittaa suojaiän täällä. Ei tarvisi enää loppuun kalutuista römpsäriitoista ja vastaavista koittaa valikoida.

• Anonyymi

Jos juttu on totta, ainoa oikea ratkaisu on kaikkien näiden mussukoiden välitön karkoitus Suomesta takaisin omaan paschkanistaniinsa.
      Tuosta ei mene kauaa kunnes ovat ala-asteella vaimoa valkkaamassa meilläkin.

SPR on jo vuosikausia sitten kuljettanut noita lastentarhoissa "tutustumassa" ja oletan saman jatkuvan edelleen ilman minkäänlaisten lupien kysymistä lasten vanhemmilta.Arvatkaa laitanko kolikkoa joulupataan kun nämä päivystävät paheksuvien katseidensa kanssa markettien ovilla?

• Anonyymi

Aloittaja kertoi islamin arvot ja periaatteet sekä naisen aseman siellä. Talebanin tapaukset ovat totta. Muhammed raiskasi 9-vuotiaita tyttöjä, kuten aloittaja kirjoitti, ja halusi kaikkien miesten tekevän samoin.

"Meistä suomalaisista kukaan ei tunnusta Muhammedin uskontoa." (UKK.)

• Anonyymi

Se on aivan hyväksyttävää. Irakissa 9 vuotias on jo kypsällä tavalla ajatteleva nuori aikuinen, kun taas suomalainen syöttiläs on vielä neljäkymppisenä kuin pikkuvauva henkiseltä kehitykseltään.

• Anonyymi

Kaikki Irakkilaiset ulos Suomesta.

• Anonyymi

tuohan ei ole mikään ongelma kun ottaa useamman vaimon, esim. kolme kappaletta tekee jo 27v eikä se ole lapsen ikä vaan aikuisen naisen, että ei kun naimisiin vain

• Anonyymi

No eihän porilaisuuteen kuulu ymmärrys. Aivoista puuttuu geeni jota ajatteluun tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe