Soitin Kelan puhelinnumeroon kysyäkseni hakemukseni käsittelyn tilannetta. Puhelimeen vastasi - jonottamisen jälkeen - jotenkin varautunut tai pingottunut, kylmähkö nuoren tai nuorehkon naisen ääni. Kertoi hakemukseni käsittelyn tilanteen - käsittely oli kestänyt paljon kauemmin kuin oli arvio Kelan internet-sivuilla, vaikka Kelan ei tarvinnut pyytää minulta lisäselvityksiä ja hakemukseni oli muutenkin hyvin selkeä. Puhelinnainenkin sen aika-arvion kertoi. Sanottuaan hakemukseni käsittelyn tilanteen nainen kysyi, saanko Kelalta muita etuuksia, vaikka Kelahan tietää sen itsekin, mitä sieltä saan! Yhtä sain ja sen mainitsin. Siihen puhelinnainen sanoi: 'Kun saat päätöksen [uudesta etuudesta], muista ilmoittaa oma-kelalla [aikaisempi etuus], jotta [aikaisempi etuus] VOIDAAN LAKKAUTTAA.', vaikka kyseessäolevia etuuksia lain mukaan voi ja voin saada rinnakkain!
Kelan puhelinpalvelulta kuultua
7
288
Vastaukset
- Anonyymi
Peräti lain mukaan? Annatko sitten linkin siihen lakiin?
- Anonyymi
Uusi työntekijä?
Vasta opettelee ja vähän tulee hutia neuvoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainkohta
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621Tuo lainkohta (sen osoite) ei tullut minulta, joka olen ketjun aloittaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi työntekijä?
Vasta opettelee ja vähän tulee hutia neuvoista.On toivottavaa, että opettelu tehtäisiin jo ennen todellisia asiakastilanteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On toivottavaa, että opettelu tehtäisiin jo ennen todellisia asiakastilanteita.
Miten viranomaisten toiminnan julkisuuslaki liittyy tähän?
- Anonyymi
niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161