Kun sähköasentaja kytkee keskukseen ryhmiä seurauksena on poikkeuksetta L1-syndrooma. Ilmiö on yleisinhimillinen.
Vaiheväsrit ruskea, musta, harmaa ja asentaja aloittaa ryhmityksen ruskeasta.
Jos keskuksessa on pelkästään 3-vaihekuormia ei syndroomaa esiinny.
Kun kytketään 1-vaiheisia ryhmiö ja laitteita on ilmiö satavarma.
Varsinaista haittaahan asiasta e kuluttajalle ole, edellyttäen suojaus on ylikuormituksen oikosulkusuojauksen osalta kunnossa. L1-syndrooma aiheuttaa kuitenkin jännite epäsymmetriaa ja kuormittaa vaihejohtimia epätasaisesti.
Kun johdonsuoja keskusten selektiivisyys on huono voi seurauksena olla pahimmassa taopuksessa L1 ylikuorma ja johdonsuojan turha laukeaminen tai pääsulakkeen palaminen.
Erityisesti jos pääkeskukesta lähtevät nousujohdot on suojattu johdonsuojilla on selektiivisyyden aikaansaaminen erittän vaikeaa.
L1-syndrooma
Anonyymi-ap
2
154
Vastaukset 2
- Anonyymi
L1-syndroomasta joka tunnetaan myös MASA-oireyhtmänä voit lukee lisää:
https://www.tukiliitto.fi/diagnoosit/masa-oireyhtyma/ - Anonyymi
Entisaikaan jakeluverkon puolella vaiheet oli kytketty miten sattuu joten kuormat tasoittuivat siellä, mutta nykyään jo jonkin aikaa uudessa verkossa muuntajalta kuluttajalle asti kytketty järjestykseen joten vinokuormitus pahempaa kuin ennen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931749
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4731307- 881163
- 721098
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t1861073Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.421031- 93917
- 65695
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta175694Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60672