Viitenumero vs. viesti

Anonyymi-ap

Olen aina aiemmin (= vielä lokakuuhun tänä vuonna saakka) pystynyt kirjoittamaan molemmat em. maksutietoihin laskua maksaessani. Viitenumerohan on maksunsaajan antama numerosarja, joka ei maksavalle asiakkaalle sano mitään. Sen sijaan viestikenttään on aina voinut laittaa itselleen olennaista tietoa maksusta. Nyt marraskuussa tätä mahdollisuutta ei enää ole. Oma pankkini herjaa, että vain toiseen voi kirjoittaa, ei molempiin. Pankki sanoo, että asia on maksunsaajan määrättävissä. Miksiköhän kaikki laskujeni maksunsaajat ovat ihan yhtäkkiä yhtäaikaa päättäneet muuttaa käytäntöä ? Minusta ei voi olla niin, vaan pankki on heitä siihen ohjannut.

Minulle maksavana asiakkaana tämä on huononnus, mitä enemmän tietoa maksuun voi laittaa aina parempi omaa kirjanpitoa ajatellen.

Oletteko huomanneet saman asian ? Kommentoikaa, kiitos !

4

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos itseäsi varten haluat jotain muistiin, niin kirjoita se omaan vihkoon tai tietokoneelle. Maksun saaja ei sillä tiedolla mitään tee.

• Anonyymi

En minä nyt vihkoon puhumattakaan tietokoneesta niitä tietoja halua kirjoittaa, ne pitää olla siinä tulostetussa maksutositteessa ja myös näkyä tilitapahtumissa. Paljon helpompi sitten tarkistaa, mihin kukin maksu liittyy.

Mutta siis kysymys oli, että onko muut huomanneet saman asian ?

• Anonyymi

Omassa pankissa on erikseen kohta johon voi kirjoittaa maks 20 merkkiä olevan viestin joka näkyy tiliotteessa. Jos lasku on oikea maksu ja siinä on viite, niin helpottaa maksun saajaa aivan helvetisti että sitä viitettä käytetään. Esim. vakuutuksessa se viite on tarkoitettu myös saajan laskutuksen seurantaan. Jos laskuun kirjoitetaan joku viesti, niin se menee käsinselvitettäväksi ja siitä ei tule kuin molemminpuolista ongelmaa!

Laskussa myös saattaa lukea, että viitettä käytetään.

• Anonyymi

Juu, totta kai laitan aina sen laskuttajan viitteen, sehän on selvä, sehän maksunsaajalle yksilöi mistä suorituksesta on kysymys. Nordeassa ei siis enää saa laittaa kuin jomman kumman, muuten ei mene lasku läpi. Mitään muuta paikkaa ei N:n laskunmaksussa ole, kuin tuo 'viesti', johon voisi laittaa omia juttujaan. Olisikohan mahdollista saada sellainen vaihtoehto, että 'viesti'-kohdan sanomiset eivät välittyisi maksunsaajalle lainkaan, silloin kun ovat antaneet jonkin oman viitteensä . Ainahan ei laskuissa ole viitenumeroa, silloin tiedot maksunsaajalle on pakko laittaa viestit-kohtaan.....mitään ongelmaa kukaan maksunsaaja ei ole minulle ainakaan ilmoittanut aiemmin, kun laitoin molempiin kohtiin tietoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      7227
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5066
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2851
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2338
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1358
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      187
      1281
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1073
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      286
      958
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      886
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      187
      870
    Aihe