Kysymys verotuksesta

Anonyymi-ap

Mulla on nordnetilla rahastoja. 2023 myin niin, että tappiota tuli 2 400e. Tänä vuonna verotettavaa voittoa on tulossa noin 3 000e. Joo, on tyhmää tehdä niillä kauppaa näin tiheesti, mutta vastatkaa.

Tekeekö nordnet/verottaja automaattisesti nuo viime vuoden tappioiden huomioon ottamisen, kun nehän on 5 tai 10 vuotta hyödynnettävissä vai pitääkö mun itse tehdä jotain, että saan hyödynnettyä 2024 verotuksessa ettei mulle tuu lähes tonnin veroja.

10

300

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitäisi vähentää automaattisesti. Sinun hommasi on tarkistaa veroehdotus ja tarvittaessa esittää korjausta.

• Anonyymi

Kiitos tiedosta. Lisäkysymys vaikka ei nyt tuota koskekaan, mutta kiinnostaa tietää.

Jos shorttaa indeksejä ja tulee voittoa tai tappiota, niin jääkö siinä tappiot tuleville vuosille käytettäviksi?

• Anonyymi

Ei varmasti tee mitään automaattisesti, mitä sekoilet???!!

Tiedot saa joka vuodelle erikseen, mutta kyllä henkilö itse vastaa 100 % vähennysten ilmoittamisesta. Verottaja tai Nordnet ei vastaa, eikä ole veronmaksajan puolella. Ilman eri ilmoituksia menee ihan jokaisen vuoden tuottojen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Lisäkysymys vaikka ei nyt tuota koskekaan, mutta kiinnostaa tietää.

Jos shorttaa indeksejä ja tulee voittoa tai tappiota, niin jääkö siinä tappiot tuleville vuosille käytettäviksi?

Shorttaamisesta ei jää luovutustappiota tuleville vuosille.

• Anonyymi

Älä valehtele sanoilla "pitäisi vähentää". Et siis tiedä yhtään mitään asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Shorttaamisesta ei jää luovutustappiota tuleville vuosille.

Ai se on noin?

• Anonyymi

Rahaston liikkeet ja tilanteet näkyy verotuksessa. Omassa pankissa ainakin näen rahastojen kohdalla myös sen tilanteen onko se vihreä tai punainen. Se on vaan jännä, kun lunastuksen yhteydessä pankki vielä kysyy onko asiakas varma tahdostaan nostaa vaikka se noston määrä ei ole yhtään sen rahaston arvosta.

• Anonyymi

Käsi sydämelle! Verovuoden aikana ollut rahasto ja kaikki ostot ja myynnit näkyvät veroehdotuksessa. Mutta pitäisikö tappiot vähentää siellä tai voitot? Ei mene pienen ihmisen jakoon tämä. Jos rahasto on sellainen joka tuottaa tappiota eikä ”sijoittaja” itse sitä huomaa niin ”ai ai ja voi voi’.

• Anonyymi

Verottaja pitää huolta vain omista eduistaan. Toisaalta veronkorotus tai veropetosepäilykään ei ole mukavaa.

• Anonyymi

Tuskin se 2400€ tappio on sekunnissa tullut. Miksi et ole seurannut rahastosi arvoa ja irtisanonut/muuttanut sitä aiemmin!

Mahtoiko olla paljonkin kiinni omaa pääomaa? Mulla on kaksi rahastoa. Niiden suhteellinen arvo(prosentti-arvo) on plus 23 pros. Toisen euroarvo on vajaa 1500€ plussalla ja pienemmänkin n. 250€ plussalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4158
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3127
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe