Mulla on nordnetilla rahastoja. 2023 myin niin, että tappiota tuli 2 400e. Tänä vuonna verotettavaa voittoa on tulossa noin 3 000e. Joo, on tyhmää tehdä niillä kauppaa näin tiheesti, mutta vastatkaa.
Tekeekö nordnet/verottaja automaattisesti nuo viime vuoden tappioiden huomioon ottamisen, kun nehän on 5 tai 10 vuotta hyödynnettävissä vai pitääkö mun itse tehdä jotain, että saan hyödynnettyä 2024 verotuksessa ettei mulle tuu lähes tonnin veroja.
Kysymys verotuksesta
10
354
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäisi vähentää automaattisesti. Sinun hommasi on tarkistaa veroehdotus ja tarvittaessa esittää korjausta.
- Anonyymi
Kiitos tiedosta. Lisäkysymys vaikka ei nyt tuota koskekaan, mutta kiinnostaa tietää.
Jos shorttaa indeksejä ja tulee voittoa tai tappiota, niin jääkö siinä tappiot tuleville vuosille käytettäviksi? - Anonyymi
Ei varmasti tee mitään automaattisesti, mitä sekoilet???!!
Tiedot saa joka vuodelle erikseen, mutta kyllä henkilö itse vastaa 100 % vähennysten ilmoittamisesta. Verottaja tai Nordnet ei vastaa, eikä ole veronmaksajan puolella. Ilman eri ilmoituksia menee ihan jokaisen vuoden tuottojen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Lisäkysymys vaikka ei nyt tuota koskekaan, mutta kiinnostaa tietää.
Jos shorttaa indeksejä ja tulee voittoa tai tappiota, niin jääkö siinä tappiot tuleville vuosille käytettäviksi?Shorttaamisesta ei jää luovutustappiota tuleville vuosille.
- Anonyymi
Älä valehtele sanoilla "pitäisi vähentää". Et siis tiedä yhtään mitään asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Shorttaamisesta ei jää luovutustappiota tuleville vuosille.
Ai se on noin?
- Anonyymi
Rahaston liikkeet ja tilanteet näkyy verotuksessa. Omassa pankissa ainakin näen rahastojen kohdalla myös sen tilanteen onko se vihreä tai punainen. Se on vaan jännä, kun lunastuksen yhteydessä pankki vielä kysyy onko asiakas varma tahdostaan nostaa vaikka se noston määrä ei ole yhtään sen rahaston arvosta.
- Anonyymi
Käsi sydämelle! Verovuoden aikana ollut rahasto ja kaikki ostot ja myynnit näkyvät veroehdotuksessa. Mutta pitäisikö tappiot vähentää siellä tai voitot? Ei mene pienen ihmisen jakoon tämä. Jos rahasto on sellainen joka tuottaa tappiota eikä ”sijoittaja” itse sitä huomaa niin ”ai ai ja voi voi’.
- Anonyymi
Verottaja pitää huolta vain omista eduistaan. Toisaalta veronkorotus tai veropetosepäilykään ei ole mukavaa.
- Anonyymi
Tuskin se 2400€ tappio on sekunnissa tullut. Miksi et ole seurannut rahastosi arvoa ja irtisanonut/muuttanut sitä aiemmin!
Mahtoiko olla paljonkin kiinni omaa pääomaa? Mulla on kaksi rahastoa. Niiden suhteellinen arvo(prosentti-arvo) on plus 23 pros. Toisen euroarvo on vajaa 1500€ plussalla ja pienemmänkin n. 250€ plussalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1592558- 1602363
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee551993Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1181947Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."01660"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591394Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1921272Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää771042Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2061002Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.333960