Panin lipun salkoon. Hain metsästä juhannuskoivut. Koko metsä tuoksui kieloille. Kirves oli tylsä. Pienten koivujen hakkaaminen toi hien pintaan ja pani huohottamaan. Ystävä toi saunavastan ja kielokimpun joka oli sidottu tuohisormuksella. Huomenna on työpäivä. Kellarissa on makeaa juhannusjuustoa. Kaapissa avaamaton konjakkipullo. Juhannussää on etelässä. Missä sinä olet? Jatka kertomusta..
Vastaukset 6
- Maalaismies*
Vedin lipun salkoon. Panin saunan lämpiämään. Oli kaljaa, punaviiniä. Jostakin syystä vaimoni oli tyytymätön. Kaiketi olin lyönyt laimin jotakin. En ole varma mitä olin tehnyt väärin, tai jättänyt tekemättä.
Äkkiä minulle välähti, että mahdollisesti olin 50 vuotta tehnyt kaiken väärin. ruotsalaisen parvekkeen reunaan, suomalaisen ulko-oven viereen.
Vein poikani tyttöystävineen hakemaan saunavastoja ja koivua ulko-oven viereen.
Olemme saunoneet, syöneet ja juoneet (paitsi poikani jonka piti ajaa vielä kaupunkiin ja joi maitoa :D).
Huomisaamuna lähdemme eksoottisiin häihin ja minä olen nyt valmis menemään höyhensaarille, että herään aamulla pirteänä.- eltk
Eipä juuri ihmeitä tapahtunut, kävin erään naapurin kyyditsemässä pienelle asialle ja illemmalla oli pyydetty toiseen naapuriin Juhannus kahville. Nukkumaan ja aamulla herätys sateiseen aamuun. Tässä nyt toivotan juhannuksen jatkoa kaikille, jotka ovat koneen luona.
- Maalaismies*
Entinen sihteerini soitti aattoiltana, hänkin jo eläkkeellä. Muistelimme työvuosiamme yhdessä. Hän kuuluu siihen upeaan naisten sarjaan, joka hallitsee työnsä ja tehtävänsä.
Myös vaimoni jutteli pitkään hänen kanssaan. Vaimoni sanoi aina ettei hänen tarvinnut olla huolissaan, kun matkustin sihteerini kanssa. Onnellisia suhteita hyvien ihmisten kanssa. Onneksi heitä on ollut ja on varmaan vastakin! - jenkaten
Kävimme hakemassa valkoiset sireenit maljakkoon
ja juhannus koivut rapun pieleen.Sitten olikin
saunan lämmitys.Oli rauhallinen aatto,sauna kah-
vit ja sitten alkoikin melkoinen vesi sade.Siinä
se aatto meni,kun en ole muistanut yli kahteen kymmeneen vuoteen ottaa edes juhannus näkäräisiä-
kään.Nyt juhannus aamuna lähdemme vaimon kanssa
kolmensadan kilometrin päähän syntymä päiville.
juhlakalu täyttää 90 vuotta.
Hyvää juhannuksen jatkoa kaikille!
Yrittäkää väistellä rapulaisia kuskeja liiken-
teessä!- kerrontaa
Samassa ähkäisin ja vilkaisin rannekellooni. Sitä ei ollut kuten ei vaatteitakaan. Nostin hitaasti päätäni lattiasta ja vilkuilin ympärilleni, mikä oli vaikeaa, koska oli hämärää. Vierelläni lojui muutama märkä pyyhe ja pari villatakkia. Pyykkinaru oli ilmeisesti katkennut. Onneksi pullossa oli jotakin jäljellä ja napautin sen huiviini kertalaakilla. Tajuntani alkoi palata karmealla tavalla: ulkona oli talvi ja juhannus oli siis ohi. Senjälkeiset tapahtumat olivat yksin Mustosen tiedossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95903
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80668- 43621
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34604Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 36502
- 25492
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok105458- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427