Sodan jälkeen ja kommunistien noustua valtaan tarvittiin uusi panssaroitu automalli maan korkeimman poliittisen johdon käyttöön.
Suunnitteluvastuuseen nimitettiin vuonna 1949 Oldřich Meduna, joka oli hankkinut kokemuksensa panssarivaunujen ja kuorma-autojen suunnittelijana.
Panssarin kestävyyttä kokeiltiin kranaatein Milovicessa suoritetuissa ammuntatesteissä, joiden tulosten perusteella päädyttiin kobolttiseosteiseen panssarilevyyn. Ikkunat valmistettiin 52 millimetrin paksuisesta lasista.
Läpeensä panssaroidusta autosta tuli hyvin raskas, ja se vaati erikoisrenkaat, jotka valmisti prahalainen Mitas.
Škoda VOS:n voimansiirrossa oli nelivaihteinen käsivalintainen vaihteisto. Voima välittyi akselivedon kautta jäykälle taka-akselille.
https://fi.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_VOS
Komea vehje tuo Skoda VOS
55
769
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mikä oli perimmäinen sanomasi kun kirjoitit tuon juttuisi kovin vanhasta ajasta?
- Anonyymi
Aika nimekkäitä skodisteja ollut aikanaan: "Presidentti [Klement] Gottwaldilla oli käytössään kolme yksilöä. Käyttäjiin lukeutuivat myös hänen seuraajansa Antonín Zápotocký, Neuvostoliiton marsalkka Konstantin Rokossovski, Kiinan kansantasavallan puhemies Mao Zedong sekä maan pääministeri Zhou Enlai."
Kyllä kelpaa skodailla, kun merkillä on noinkin hienoa historiaa! - Anonyymi
Tyypillinen Skoda kyseessä:
"VOS:n huippunopeus oli 115 km/h, mutta se oli rajoitettu 80 km/h:iin, sillä auto muuttui suurissa nopeuksissa mahdottomaksi hallita."
"suurissa nopeuksissa" khihihii! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen Skoda kyseessä:
"VOS:n huippunopeus oli 115 km/h, mutta se oli rajoitettu 80 km/h:iin, sillä auto muuttui suurissa nopeuksissa mahdottomaksi hallita."
"suurissa nopeuksissa" khihihii!Kannattaa kuitenkin muistaa, mitä aikaa tuolloin elettiin ja millaista massaa liikuteltiin.
Olet aika yksinkertainen poju. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika nimekkäitä skodisteja ollut aikanaan: "Presidentti [Klement] Gottwaldilla oli käytössään kolme yksilöä. Käyttäjiin lukeutuivat myös hänen seuraajansa Antonín Zápotocký, Neuvostoliiton marsalkka Konstantin Rokossovski, Kiinan kansantasavallan puhemies Mao Zedong sekä maan pääministeri Zhou Enlai."
Kyllä kelpaa skodailla, kun merkillä on noinkin hienoa historiaa!No mitähän tuolla haluat sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin muistaa, mitä aikaa tuolloin elettiin ja millaista massaa liikuteltiin.
Olet aika yksinkertainen poju.Kommunistipojun apologia ei vakuuta. Kyllä tuohon aikaan osattiin tehdä länsimaissa paljon parempia panssaroitujakin autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitähän tuolla haluat sanoa?
Hienoa komuhistoriaa merkillä. Itse miljoonia työläisiä tapattanut Mao ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillinen Skoda kyseessä:
"VOS:n huippunopeus oli 115 km/h, mutta se oli rajoitettu 80 km/h:iin, sillä auto muuttui suurissa nopeuksissa mahdottomaksi hallita."
"suurissa nopeuksissa" khihihii!Tilanne on sama nykyisissäkin Skoodissa.
- Anonyymi
Toyotalla on monta esikuvaa, tosin sähköistymisessä se on jäänyt niistä jo jälkeen.
https://www.tunturisusi.com/riksat/- Anonyymi
Miten Toyota liittyy tähän asiaan komu?
- Anonyymi
Ai että! Tuohon komumobiiliin mahtuisi monta politrukkia vodkineen, ja lisäksi vielä sangen paljon kaalinpäitä!
- Anonyymi
Samovaari ja mahorkkaa!
- Anonyymi
Kaviaaria kans!
- Anonyymi
Keitä muita kuuluisia kommunisteja kuuluu Skodalla ajaneiden ryhmään? Kerro jos tiedät!
- Anonyymi
Kenties Kiinasta muitakin puoluepamppuja kuin Mao ja Zhou?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenties Kiinasta muitakin puoluepamppuja kuin Mao ja Zhou?
Emokonsernin DNA:han kuuluukin sitten oleellisesti Hitler...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emokonsernin DNA:han kuuluukin sitten oleellisesti Hitler...
Hitler halusi tarjota edullista auto koko kansalle ja ehdotti sellaisen valmistamista, oliko siinä jotain pahaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitler halusi tarjota edullista auto koko kansalle ja ehdotti sellaisen valmistamista, oliko siinä jotain pahaa?
Penkin toppauksiin laitettiin juutalaisten karvoja, ehkä siksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitler halusi tarjota edullista auto koko kansalle ja ehdotti sellaisen valmistamista, oliko siinä jotain pahaa?
Hitler myös ajeli Mersun kyydissä kivoissa pikku paraateissaan. Mikä ihana heppu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Penkin toppauksiin laitettiin juutalaisten karvoja, ehkä siksi.
Vain luxus malliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain luxus malliin.
Mustat käkkäräkarvat takaavat vielä nykyäänkin ajonautinnon Skodan huippumalleissa.
- Anonyymi
Varsinainen tankki kyseessä. Kyllä tuolla kelpaa vaikka ajella työläisten yli, aitoon vasemmistolaiseen malliin.
- Anonyymi
Vasemmistolainenko ajelee työläisten yli autollaan? Kerro toki tarkemmin mihin tuo perustuu ja missä niin on tehty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistolainenko ajelee työläisten yli autollaan? Kerro toki tarkemmin mihin tuo perustuu ja missä niin on tehty?
Normaalia menoa vasemmistolaisten paratiiseissa kuten Neuvostoliitto ja Pohjois-Korea.
- Anonyymi
Yaris Crossia kyhätään nyt siellä kommunistien Tsekeissä. Miksi hitossa? Parpaimman laadun saavuttamiseksi.
- Anonyymi
No kustannusrakenteella saattoi olla jotain tekemistä. Eikä laadulla.
- Anonyymi
AZNP:n aikana tehtiin sentään vielä oikeita Skodia ja ne olivat jopa auton näköisiä. Kunpa nykyinen Skoda vapautuisi pian VAG:n ikeestä ja Skoda pääsisi jatkamaan siitä, mikä Favoritin kanssa jäi kesken VW:n takia.
- Anonyymi
Skodahan on tosiaan vain kommunistisempi versio Hitlerin kansanautosta.
- Anonyymi
Favorit oli kyllä juuri niin ruma kuin itäauton kuuluukin olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Favorit oli kyllä juuri niin ruma kuin itäauton kuuluukin olla.
Mutta Favoritin työntötankomoottori oli suuri etu. Monet skodistit yhä vielä 2024 haaveilevat Super-B:eistä ja Elfrogeista joissa olisi tuo perinteinen slaavilainen voimanlähde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Favoritin työntötankomoottori oli suuri etu. Monet skodistit yhä vielä 2024 haaveilevat Super-B:eistä ja Elfrogeista joissa olisi tuo perinteinen slaavilainen voimanlähde.
No tottahan se tuokin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Favorit oli kyllä juuri niin ruma kuin itäauton kuuluukin olla.
Skoda Favoritin muotoilun oli suunnitellut Bertonen suunnittelupaja. Bertonen muotoilemista autoista yksi tunnetuimmista oli Lamborghini Miura. Se ei ollut aikoinaan yhtä edullinen kuin Ferrari
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda Favoritin muotoilun oli suunnitellut Bertonen suunnittelupaja. Bertonen muotoilemista autoista yksi tunnetuimmista oli Lamborghini Miura. Se ei ollut aikoinaan yhtä edullinen kuin Ferrari
Pajassa Skodat taotaan kasaan vielä tänäkin päivänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda Favoritin muotoilun oli suunnitellut Bertonen suunnittelupaja. Bertonen muotoilemista autoista yksi tunnetuimmista oli Lamborghini Miura. Se ei ollut aikoinaan yhtä edullinen kuin Ferrari
Bertone on tosiaan onnistunut vangitsemaan kommunismin ankeuden ja sairaalloisuuden noihin muotoihin. Tilaaja oli varmasti tyytyväinen tässä Favoritinkin tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bertone on tosiaan onnistunut vangitsemaan kommunismin ankeuden ja sairaalloisuuden noihin muotoihin. Tilaaja oli varmasti tyytyväinen tässä Favoritinkin tapauksessa.
Työhän tehdään tilauksen mukaan.
- Anonyymi
Kova sisämelu kuulemma tässäkin skodillacissa.
- Anonyymi
Nakkipipo vaan päähän ja hylsyt korviin. Kyllä se siitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nakkipipo vaan päähän ja hylsyt korviin. Kyllä se siitä!
Ja iso "Z" kylkiin ja kattoon!
- Anonyymi
On se komeempi kuin Japanilainen ompelukone Tuijjota Kuralla 1,8 wctti.
- Anonyymi
No ehkä, mutta miten liittyy?
- Anonyymi
VOS on takaperin SOV...
- Anonyymi
Skoda Soviet
- Anonyymi
Komee vossikka.
- Anonyymi
Voiko noita vielä tilata?
- Anonyymi
Kiinan kansantasavallan puhemies Mao Zedongin valinta on Skoda!
- Anonyymi
Ja jäykkä taka-akseli!
- Anonyymi
Punakhmerien valinta myös?
- Anonyymi
Kunniakasta historiaa merkillä!
- Anonyymi
"Käyttäjiin lukeutuivat myös ... Neuvostoliiton marsalkka Konstantin Rokossovski, Kiinan kansantasavallan puhemies Mao Zedong sekä Kiinan pääministeri Zhou Enlai."
Erittäin kunniakasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Käyttäjiin lukeutuivat myös ... Neuvostoliiton marsalkka Konstantin Rokossovski, Kiinan kansantasavallan puhemies Mao Zedong sekä Kiinan pääministeri Zhou Enlai."
Erittäin kunniakasta.Merkin historia on verraton!
- Anonyymi
Škoda RSO (Radschlepper Ost)
https://www.youtube.com/watch?v=AXNeqhFxNao
https://en.wikipedia.org/wiki/Radschlepper_Ost- Anonyymi
Komea Skoda.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4403788Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743016- 1301903
- 1211657
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461440Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://311407PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1611339- 751245
- 831244
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m181165