Dharma suojelee sitä, joka suojelee dharmaa.

Anonyymi-ap

Dharma suojelee sitä, joka suojelee dharmaa.
Dharma Will Always Protect Those Who Adhere To Dharma
Dharmo rakshati rakshitah

64

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Dharmo rakshati rakshitah.

      Jos me suojelemme dharmaa, niin dharma puolestaan suojelee meitä.

      • Anonyymi
        UUSI

        https://vedabase.io/en/library/bg/4/7/


        Bg. 4.7
        यदा यदा हि धर्मस्य ग्लानिर्भवति भारत ।
        अभ्युत्थानमधर्मस्य तदात्मानं सृजाम्यहम् ॥ ७ ॥
        yadā yadā hi dharmasya
        glānir bhavati bhārata
        abhyutthānam adharmasya
        tadātmānaṁ sṛjāmy aham
        Synonyms

        yadā yadā — whenever and wherever; hi — certainly; dharmasya — of religion; glāniḥ — discrepancies; bhavati — become manifested; bhārata — O descendant of Bharata; abhyutthānam — predominance; adharmasya — of irreligion; tadā — at that time; ātmānam — self; sṛjāmi — manifest; aham — I.
        Translation

        Whenever and wherever there is a decline in religious practice, O descendant of Bharata, and a predominant rise of irreligion – at that time I descend Myself.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/bg/4/7/


        Bg. 4.7
        यदा यदा हि धर्मस्य ग्लानिर्भवति भारत ।
        अभ्युत्थानमधर्मस्य तदात्मानं सृजाम्यहम् ॥ ७ ॥
        yadā yadā hi dharmasya
        glānir bhavati bhārata
        abhyutthānam adharmasya
        tadātmānaṁ sṛjāmy aham
        Synonyms

        yadā yadā — whenever and wherever; hi — certainly; dharmasya — of religion; glāniḥ — discrepancies; bhavati — become manifested; bhārata — O descendant of Bharata; abhyutthānam — predominance; adharmasya — of irreligion; tadā — at that time; ātmānam — self; sṛjāmi — manifest; aham — I.
        Translation

        Whenever and wherever there is a decline in religious practice, O descendant of Bharata, and a predominant rise of irreligion – at that time I descend Myself.

        Whenever and wherever there is a decline in religious practice, O descendant of Bharata, and a predominant rise of irreligion – at that time I descend Myself.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Whenever and wherever there is a decline in religious practice, O descendant of Bharata, and a predominant rise of irreligion – at that time I descend Myself.

        https://vedabase.io/en/library/bg/4/8/

        Bg. 4.8

        To deliver the pious and to annihilate the miscreants, as well as to reestablish the principles of religion, I Myself appear, millennium after millennium.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/bg/4/8/

        Bg. 4.8

        To deliver the pious and to annihilate the miscreants, as well as to reestablish the principles of religion, I Myself appear, millennium after millennium.

        Bg. 4.8

        Vapauttaakseni oikeamieliset ja tuhotakseni pahantekijät sekä palauttaakseni uskonnon perustan, tulen tänne aikakaudesta toiseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bg. 4.8

        Vapauttaakseni oikeamieliset ja tuhotakseni pahantekijät sekä palauttaakseni uskonnon perustan, tulen tänne aikakaudesta toiseen.

        Dharma - yleisessä merkityksessä: ”velvollisuus”, ”laki”, ”uskonnolliset määräykset” (sanskritin kielessä se on maskuliininen substantiivi).
        Varnashrama-dharma ja bhagavata-dharma


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Dharma - yleisessä merkityksessä: ”velvollisuus”, ”laki”, ”uskonnolliset määräykset” (sanskritin kielessä se on maskuliininen substantiivi).
        Varnashrama-dharma ja bhagavata-dharma

        Velvollisuuden ymmärtäminen paljastuu sanan ”dharma” toisen merkityksen kautta - ”erottuva ominaisuus”, ”ilmiön luonne” (synonyymi sanalle ”svabhāva”). Esimerkiksi sokerin dharma on olla makea, tulen dharma on antaa lämpöä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Velvollisuuden ymmärtäminen paljastuu sanan ”dharma” toisen merkityksen kautta - ”erottuva ominaisuus”, ”ilmiön luonne” (synonyymi sanalle ”svabhāva”). Esimerkiksi sokerin dharma on olla makea, tulen dharma on antaa lämpöä.

        Bhagavad-gitan kolmannessa ja kahdeksannessatoista luvussa (3.35; 18.47) Krishna kehottaa:

        ”On parempi täyttää oma velvollisuus (sva-dharma) epätäydellisesti kuin täyttää jonkun toisen velvollisuus (para-dharma merkityksessä 'luonnotonta toimintaa tietylle henkilölle') virheettömästi.”


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-gitan kolmannessa ja kahdeksannessatoista luvussa (3.35; 18.47) Krishna kehottaa:

        ”On parempi täyttää oma velvollisuus (sva-dharma) epätäydellisesti kuin täyttää jonkun toisen velvollisuus (para-dharma merkityksessä 'luonnotonta toimintaa tietylle henkilölle') virheettömästi.”

        Sen lisäksi, että sielulla on väliaikaiset velvollisuudet syntymän ja kuoleman maailmassa karmansa mukaan, sillä on kuitenkin oma dharmansa (jiva-dharma tai bhagavata-dharma) - absoluuttisen Rakkauden ja Kauneuden etsiminen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen lisäksi, että sielulla on väliaikaiset velvollisuudet syntymän ja kuoleman maailmassa karmansa mukaan, sillä on kuitenkin oma dharmansa (jiva-dharma tai bhagavata-dharma) - absoluuttisen Rakkauden ja Kauneuden etsiminen.

        Tietoisesti tai tiedostamattaan jokainen sielu on sitoutunut etsimään ...rakkautta. Jokaisen elävän olennon sisin, syvin pyrkimys on halu kauneuteen, rakkauteen, hyväntahtoisuuteen ja harmoniaan. Kaikki eivät ole kiinnostuneita vallasta tai tiedosta - mutta kaikki etsivät onnellisuutta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoisesti tai tiedostamattaan jokainen sielu on sitoutunut etsimään ...rakkautta. Jokaisen elävän olennon sisin, syvin pyrkimys on halu kauneuteen, rakkauteen, hyväntahtoisuuteen ja harmoniaan. Kaikki eivät ole kiinnostuneita vallasta tai tiedosta - mutta kaikki etsivät onnellisuutta.

        Sva-dharma on perustuslaillinen menetelmä, ja bhagavata-dharma on vallankumouksellinen menetelmä. Suhteellinen ja absoluuttinen ymmärrys.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sva-dharma on perustuslaillinen menetelmä, ja bhagavata-dharma on vallankumouksellinen menetelmä. Suhteellinen ja absoluuttinen ymmärrys.

        Bhagavad-gitassa [3.35] sanotaan ensin: ...sanskrit.... ” Älä ota mitään riskejä! Pysy siellä, missä olet nyt, ja tee kykyjesi mukaan se, mitä sinulta vaaditaan. Älä ole liian kunnianhimoinen.”


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-gitassa [3.35] sanotaan ensin: ...sanskrit.... ” Älä ota mitään riskejä! Pysy siellä, missä olet nyt, ja tee kykyjesi mukaan se, mitä sinulta vaaditaan. Älä ole liian kunnianhimoinen.”

        Dharma on yksi purusharthoista (ihmiselämän päämääristä).
        Kama, artha, dharma ja moksha. Nämä ovat ne neljä ihmiselämän päämäärää (purushartha), jotka mainitaan vedalaisissa kirjoituksissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Dharma on yksi purusharthoista (ihmiselämän päämääristä).
        Kama, artha, dharma ja moksha. Nämä ovat ne neljä ihmiselämän päämäärää (purushartha), jotka mainitaan vedalaisissa kirjoituksissa.

        Kama tarkoittaa aistillista nautintoa, artha tarkoittaa energian keräämistä, joka voidaan muuntaa aistillisiksi nautinnoiksi, kama. Dharma tarkoittaa velvollisuutta ja mukti vapautumista nykyisestä ei-toivotusta elämästä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kama tarkoittaa aistillista nautintoa, artha tarkoittaa energian keräämistä, joka voidaan muuntaa aistillisiksi nautinnoiksi, kama. Dharma tarkoittaa velvollisuutta ja mukti vapautumista nykyisestä ei-toivotusta elämästä.

        Bhagavad-gitassa (18.34) sanotaan: ”Se, joka on päättänyt nauttia uskonnollisuuden (tai säädetyn velvollisuuden täyttämisen) (dharma), rikkauksien kartuttamisen (artha) ja aistien nauttimisen (kama) hedelmistä ja on kiintynyt näiden toimien tuloksiin, on päättäväinen intohimossa.” Tämä on intohimo.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-gitassa (18.34) sanotaan: ”Se, joka on päättänyt nauttia uskonnollisuuden (tai säädetyn velvollisuuden täyttämisen) (dharma), rikkauksien kartuttamisen (artha) ja aistien nauttimisen (kama) hedelmistä ja on kiintynyt näiden toimien tuloksiin, on päättäväinen intohimossa.” Tämä on intohimo.

        Srila Sridhar Maharaj selittää: ”Srimad-Bhagavatam (1.2.9,10) mainitsee, miten korkeasti kehittyneen yhteiskunnan tulisi elää ja miten se elää tällä hetkellä:...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj selittää: ”Srimad-Bhagavatam (1.2.9,10) mainitsee, miten korkeasti kehittyneen yhteiskunnan tulisi elää ja miten se elää tällä hetkellä:...

        Srimad-Bhagavatamissa (11.29.33) Herra Krishna sanoo Uddhavalle: ”Analyyttisen tiedon, hurskaan toiminnan, meditatiivisen joogan, kaupankäynnin ja politiikkaan osallistumisen avulla ihminen saavuttaa edistystä uskonnollisuudessa (dharma), taloudellisessa kehityksessä (artha), aistien tyydytyksessä (kama) ja vapautumisessa (moksha). Mutta koska olet Minun bhaktani, saavutat kaikki nämä asiat Minun kauttani.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Srimad-Bhagavatamissa (11.29.33) Herra Krishna sanoo Uddhavalle: ”Analyyttisen tiedon, hurskaan toiminnan, meditatiivisen joogan, kaupankäynnin ja politiikkaan osallistumisen avulla ihminen saavuttaa edistystä uskonnollisuudessa (dharma), taloudellisessa kehityksessä (artha), aistien tyydytyksessä (kama) ja vapautumisessa (moksha). Mutta koska olet Minun bhaktani, saavutat kaikki nämä asiat Minun kauttani.

        Sri Chaitanyadev osoitti elämän viidennen päämäärän, joka on korkeampi kuin kama, artha, dharma ja moksha. Se on prema...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sri Chaitanyadev osoitti elämän viidennen päämäärän, joka on korkeampi kuin kama, artha, dharma ja moksha. Se on prema...

        Elämän tarkoitus on saavuttaa rakkaus...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj selittää: ”Srimad-Bhagavatam (1.2.9,10) mainitsee, miten korkeasti kehittyneen yhteiskunnan tulisi elää ja miten se elää tällä hetkellä:...

        Ihmistä arvioidaan hänen ihanteensa perusteella. Ihmisen suuruus ei ole hänen aineellisessa omaisuudessaan vaan hänen sisäisissä arvoissaan. Ihminen pyrkii tulevaisuuteen, joten hän on suuri, jos hän tavoittelee suurta päämäärää. Ennemmin tai myöhemmin hän saavuttaa sen - jos ei tänään, niin huomenna. Ihanne on tärkeämpi kuin mikään muu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmistä arvioidaan hänen ihanteensa perusteella. Ihmisen suuruus ei ole hänen aineellisessa omaisuudessaan vaan hänen sisäisissä arvoissaan. Ihminen pyrkii tulevaisuuteen, joten hän on suuri, jos hän tavoittelee suurta päämäärää. Ennemmin tai myöhemmin hän saavuttaa sen - jos ei tänään, niin huomenna. Ihanne on tärkeämpi kuin mikään muu.

        Korkean tavoitteen saavuttaminen ei ole helppo tehtävä. Ihanteita ei voi ostaa halvalla kuin hyödykkeitä markkinoilta. Se on suurin jalokivi, ja siitä on maksettava hinta. Mutta ei pidä lannistua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkean tavoitteen saavuttaminen ei ole helppo tehtävä. Ihanteita ei voi ostaa halvalla kuin hyödykkeitä markkinoilta. Se on suurin jalokivi, ja siitä on maksettava hinta. Mutta ei pidä lannistua.

        Dharman neljä pilaria ovat.
        (1) Totuudellisuus.
        (2) Myötätunto.
        (3) Rehellisyys.
        (4) Askeesi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj selittää: ”Srimad-Bhagavatam (1.2.9,10) mainitsee, miten korkeasti kehittyneen yhteiskunnan tulisi elää ja miten se elää tällä hetkellä:...

        Siksi Kapiladeva sanoi: ”Bhagavata-dharma on se, mitä todelliset sadhut harjoittavat. Seuraa sitä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj selittää: ”Srimad-Bhagavatam (1.2.9,10) mainitsee, miten korkeasti kehittyneen yhteiskunnan tulisi elää ja miten se elää tällä hetkellä:...

        Dhira, viisas ihminen, oppii valitsemaan aina shreyan


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Dhira, viisas ihminen, oppii valitsemaan aina shreyan

        Se, joka suojelee dharmaa.

        Dharma ei suojele kaikkia, vaan ainoastaan niitä, jotka yrittävät päästä suhteeseen dharman kanssa.

        Tavallaan tämä on parafraasi sanonnasta ”Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itseään” - osittain, jossain jossakin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, joka suojelee dharmaa.

        Dharma ei suojele kaikkia, vaan ainoastaan niitä, jotka yrittävät päästä suhteeseen dharman kanssa.

        Tavallaan tämä on parafraasi sanonnasta ”Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itseään” - osittain, jossain jossakin.

        Koska dharmoja on monia erilaisia, ja ihmiset menevät joskus sekaisin - mitkä ovat velvollisuuksiani, mitkä eivät ole velvollisuuksiani. Mutta on olemassa joitakin universaaleja periaatteita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska dharmoja on monia erilaisia, ja ihmiset menevät joskus sekaisin - mitkä ovat velvollisuuksiani, mitkä eivät ole velvollisuuksiani. Mutta on olemassa joitakin universaaleja periaatteita.

        Hitopadeshan ensimmäisistä avaavista säkeistöistä alkaa näin: dharmena hinah pasubhih samana - henkilö, joka on vailla dharmaa, joka ei tiedä, mitä dharma on, joka ei täytä dharmaa elämässään - pashubhih samanah - mikä hän on? Eläin. Hän on kaksijalkainen eläin -dvipada-paśu - ja useimmat ihmiset kuuluvat valitettavasti tähän kategoriaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitopadeshan ensimmäisistä avaavista säkeistöistä alkaa näin: dharmena hinah pasubhih samana - henkilö, joka on vailla dharmaa, joka ei tiedä, mitä dharma on, joka ei täytä dharmaa elämässään - pashubhih samanah - mikä hän on? Eläin. Hän on kaksijalkainen eläin -dvipada-paśu - ja useimmat ihmiset kuuluvat valitettavasti tähän kategoriaan.

        Srimad-Bhagavatamissa sanotaan, että on olemassa kaksi ihmisryhmää - ne ovat mahapashu ja pelkkä pashu, isot eläimet ja pienet eläimet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Srimad-Bhagavatamissa sanotaan, että on olemassa kaksi ihmisryhmää - ne ovat mahapashu ja pelkkä pashu, isot eläimet ja pienet eläimet.

        On ihmisiä, jotka yrittävät hallita ja kontrolloida suorittamatta dharmaa. On ihmisiä, jotka alistuvat tai nöyrtyvät, jotka teeskentelevät olevansa uhri, eivätkä hekään täytä dharmaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihmisiä, jotka yrittävät hallita ja kontrolloida suorittamatta dharmaa. On ihmisiä, jotka alistuvat tai nöyrtyvät, jotka teeskentelevät olevansa uhri, eivätkä hekään täytä dharmaa.

        Yksi olemuksemme peruslaeista on kehityksen laki, sisäisen dynamiikan laki.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi olemuksemme peruslaeista on kehityksen laki, sisäisen dynamiikan laki.

        Ja kolmas tyyppi, on ihmisiä, jotka noudattavat tätä sisäistä lakia, kehityksen lakia - sitä, mitä ihmisen pitäisi tehdä tullakseen vahvemmaksi, paremmaksi, puhtaammaksi, täydellisemmäksi. Jos ihminen ei tee sitä, hän ei ole ihminen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kolmas tyyppi, on ihmisiä, jotka noudattavat tätä sisäistä lakia, kehityksen lakia - sitä, mitä ihmisen pitäisi tehdä tullakseen vahvemmaksi, paremmaksi, puhtaammaksi, täydellisemmäksi. Jos ihminen ei tee sitä, hän ei ole ihminen.

        Miksi juuri tämä lausunto on ...

        Vedoissa sanotaan myös: ato Dharmastato Jayaḥ- missä on dharma, siellä on voitto.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi juuri tämä lausunto on ...

        Vedoissa sanotaan myös: ato Dharmastato Jayaḥ- missä on dharma, siellä on voitto.

        Yato Dharmastato Jayaḥ (Sanskrit: यतो धर्मस्ततो जयः) is a Sanskrit shloka that occurs a total of 13 times in the Hindu epic the Mahabharata. It means "Where there is Dharma, there will be Victory".


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yato Dharmastato Jayaḥ (Sanskrit: यतो धर्मस्ततो जयः) is a Sanskrit shloka that occurs a total of 13 times in the Hindu epic the Mahabharata. It means "Where there is Dharma, there will be Victory".

        Jännä teksti, jos vielä ymmärtäisin sitä, kovin erilainn, kun tähäm asti totuttu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yato Dharmastato Jayaḥ (Sanskrit: यतो धर्मस्ततो जयः) is a Sanskrit shloka that occurs a total of 13 times in the Hindu epic the Mahabharata. It means "Where there is Dharma, there will be Victory".

        Bg. 18.78


        Siellä, missä ovat Krsna, kaiken mystiikan valtias, ja Arjuna, kaikkein
        taitavin jousimies, siellä ovat varmasti myös mahti, voitto, harvinainen
        voima ja moraalisuus, Tämä on minun mielipiteeni.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bg. 18.78


        Siellä, missä ovat Krsna, kaiken mystiikan valtias, ja Arjuna, kaikkein
        taitavin jousimies, siellä ovat varmasti myös mahti, voitto, harvinainen
        voima ja moraalisuus, Tämä on minun mielipiteeni.

        Tykkään kovin tästä Bg. 18.78.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkään kovin tästä Bg. 18.78.

        Toisella tavalla käännettynä sama teksti:

        _____________________

        Bg. 18.78.

        Siellä, missä on Krishna, kaikkien mystikkojen valtias, ja missä on Arjuna, täydellinen jousiampuja, siellä on aina yltäkylläisyyttä, voittoa, poikkeuksellista voimaa ja moraalista puhtautta. Tämä on minun mielipiteeni.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisella tavalla käännettynä sama teksti:

        _____________________

        Bg. 18.78.

        Siellä, missä on Krishna, kaikkien mystikkojen valtias, ja missä on Arjuna, täydellinen jousiampuja, siellä on aina yltäkylläisyyttä, voittoa, poikkeuksellista voimaa ja moraalista puhtautta. Tämä on minun mielipiteeni.

        https://vedabase.io/en/library/bg/18/78/


        Bg. 18.78
        यत्र योगेश्वर: कृष्णो यत्र पार्थो धनुर्धर: ।
        तत्र श्रीर्विजयो भूतिर्ध्रुवा नीतिर्मतिर्मम ॥ ७८ ॥
        yatra yogeśvaraḥ kṛṣṇo
        yatra pārtho dhanur-dharaḥ
        tatra śrīr vijayo bhūtir
        dhruvā nītir matir mama
        Synonyms

        yatra — where; yoga-īśvaraḥ — the master of mysticism; kṛṣṇaḥ — Lord Kṛṣṇa; yatra — where; pārthaḥ — the son of Pṛthā; dhanuḥ-dharaḥ — the carrier of the bow and arrow; tatra — there; śrīḥ — opulence; vijayaḥ — victory; bhūtiḥ — exceptional power; dhruvā — certain; nītiḥ — morality; matiḥ mama — my opinion.
        Translation

        Wherever there is Kṛṣṇa, the master of all mystics, and wherever there is Arjuna, the supreme archer, there will also certainly be opulence, victory, extraordinary power, and morality. That is my opinion.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/bg/18/78/


        Bg. 18.78
        यत्र योगेश्वर: कृष्णो यत्र पार्थो धनुर्धर: ।
        तत्र श्रीर्विजयो भूतिर्ध्रुवा नीतिर्मतिर्मम ॥ ७८ ॥
        yatra yogeśvaraḥ kṛṣṇo
        yatra pārtho dhanur-dharaḥ
        tatra śrīr vijayo bhūtir
        dhruvā nītir matir mama
        Synonyms

        yatra — where; yoga-īśvaraḥ — the master of mysticism; kṛṣṇaḥ — Lord Kṛṣṇa; yatra — where; pārthaḥ — the son of Pṛthā; dhanuḥ-dharaḥ — the carrier of the bow and arrow; tatra — there; śrīḥ — opulence; vijayaḥ — victory; bhūtiḥ — exceptional power; dhruvā — certain; nītiḥ — morality; matiḥ mama — my opinion.
        Translation

        Wherever there is Kṛṣṇa, the master of all mystics, and wherever there is Arjuna, the supreme archer, there will also certainly be opulence, victory, extraordinary power, and morality. That is my opinion.

        Bg. 18.78

        Wherever there is Kṛṣṇa, the master of all mystics, and wherever there is Arjuna, the supreme archer, there will also certainly be opulence, victory, extraordinary power, and morality. That is my opinion.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bg. 18.78

        Wherever there is Kṛṣṇa, the master of all mystics, and wherever there is Arjuna, the supreme archer, there will also certainly be opulence, victory, extraordinary power, and morality. That is my opinion.

        Tämä on viimeinen jae, jonka Sanjaya sanoo ja jossa hän myös selittää Bhagavad-gitan merkityksen. Toisin sanoen, jos verrataan näitä kahta lausumaa: missä dharma on, siellä on voitto, ja missä Krishna on, siellä on voitto, ne, jotka tuntevat logiikan lait tai ovat opiskelleet matematiikkaa, huomaavat, että dharma on yhtä kuin Krishna.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on viimeinen jae, jonka Sanjaya sanoo ja jossa hän myös selittää Bhagavad-gitan merkityksen. Toisin sanoen, jos verrataan näitä kahta lausumaa: missä dharma on, siellä on voitto, ja missä Krishna on, siellä on voitto, ne, jotka tuntevat logiikan lait tai ovat opiskelleet matematiikkaa, huomaavat, että dharma on yhtä kuin Krishna.

        Loppujen lopuksi dharma ja Krishna ovat synonyymejä. Missä on Krishna, siellä on dharma ja missä on dharma, siellä on Krishna.

        Ongelmana on - ja tätä ongelmaa aiomme nyt pohtia - että dharmaa on hyvin vaikea noudattaa tässä elämässä, koska kaikkialla näyttää siltä, että dharma on maalaisjärjen vastainen. Eikö niin?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppujen lopuksi dharma ja Krishna ovat synonyymejä. Missä on Krishna, siellä on dharma ja missä on dharma, siellä on Krishna.

        Ongelmana on - ja tätä ongelmaa aiomme nyt pohtia - että dharmaa on hyvin vaikea noudattaa tässä elämässä, koska kaikkialla näyttää siltä, että dharma on maalaisjärjen vastainen. Eikö niin?

        Mahabharatassa on hieno tarina, joka osoittaa, missä määrin dharman seuraaminen voi olla koettelemuksemme elämässä. Kaikki varmaan tuntevat tarinan, jossa Yaksha koetteli Maharaj Yudhishthiraa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahabharatassa on hieno tarina, joka osoittaa, missä määrin dharman seuraaminen voi olla koettelemuksemme elämässä. Kaikki varmaan tuntevat tarinan, jossa Yaksha koetteli Maharaj Yudhishthiraa.

        Me elämässä olemme myös teoreettisia tenttejä, jotka olemme jotenkin oppineet läpäisemään, eikö niin?

        Käytännön tentit, kun on valittava ... Ja käytännön tentti tarkoittaa aina sitä, että minun on valittava kahden vaihtoehdon välillä, asetettava toinen paremmaksi kuin toinen, helppo, itsestään selvä, jokin, joka tavallaan vastaa maalaisjärkeä, ja jokin muu.

        Mitä me yleensä valitsemme, kun meillä on tällainen mahdollisuus?

        Kyllä, dharmaa on hyvin vaikea noudattaa. Tämän tarkoitus on todistaa meille jälleen kerran, että se on ainoa oikea polku elämässä.

        Vain henkilö, joka tinkimättä, aina, kaikissa elämänsä tilanteissa noudattaa dharmaa eli korkeampia periaatteita, korkeampaa luontoa, eikä niin sanottua tervettä järkeä, voittaa.

        Se on hyvin vaikeaa. Pitäisi olla 100-prosenttisen varma, ei saisi pelätä, pelko estää meitä tekemästä sitä, eikö niin? Se on pelottavaa, eikö olekin?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Me elämässä olemme myös teoreettisia tenttejä, jotka olemme jotenkin oppineet läpäisemään, eikö niin?

        Käytännön tentit, kun on valittava ... Ja käytännön tentti tarkoittaa aina sitä, että minun on valittava kahden vaihtoehdon välillä, asetettava toinen paremmaksi kuin toinen, helppo, itsestään selvä, jokin, joka tavallaan vastaa maalaisjärkeä, ja jokin muu.

        Mitä me yleensä valitsemme, kun meillä on tällainen mahdollisuus?

        Kyllä, dharmaa on hyvin vaikea noudattaa. Tämän tarkoitus on todistaa meille jälleen kerran, että se on ainoa oikea polku elämässä.

        Vain henkilö, joka tinkimättä, aina, kaikissa elämänsä tilanteissa noudattaa dharmaa eli korkeampia periaatteita, korkeampaa luontoa, eikä niin sanottua tervettä järkeä, voittaa.

        Se on hyvin vaikeaa. Pitäisi olla 100-prosenttisen varma, ei saisi pelätä, pelko estää meitä tekemästä sitä, eikö niin? Se on pelottavaa, eikö olekin?

        Joten Vyasadev ...


        sanoa Mahabharatan viimeiset sanat. Tietääkö joku, miten Mahabharata päättyy, mitkä ovat ne sanat? Nämä ovat epätoivoiset sanat.

        Srila Vyasadev kirjoitti ”Mahabharatan” ja lopussa hän sanoo: ...
        ...sankrit...

        Hän sanoo urdva bahur - nostan käteni ylöspäin ja huudan kaikin voimin: ...sanskrit... - mutta kukaan ei kuule minua. Huudan, mutta kukaan ei kuule minua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten Vyasadev ...


        sanoa Mahabharatan viimeiset sanat. Tietääkö joku, miten Mahabharata päättyy, mitkä ovat ne sanat? Nämä ovat epätoivoiset sanat.

        Srila Vyasadev kirjoitti ”Mahabharatan” ja lopussa hän sanoo: ...
        ...sankrit...

        Hän sanoo urdva bahur - nostan käteni ylöspäin ja huudan kaikin voimin: ...sanskrit... - mutta kukaan ei kuule minua. Huudan, mutta kukaan ei kuule minua.

        Huudan, eikä kukaan kuule minua. Pyydän, puhuen kaikille, jokaisen elävän olennon sydämeen: noudattakaa dharmaa. Kukaan ei kuule minua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Huudan, eikä kukaan kuule minua. Pyydän, puhuen kaikille, jokaisen elävän olennon sydämeen: noudattakaa dharmaa. Kukaan ei kuule minua.

        ...
        ...
        Kaikki, mitä haluamme saavuttaa, voidaan saavuttaa vain yhdellä tavalla - noudattamalla dharmaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        Kaikki, mitä haluamme saavuttaa, voidaan saavuttaa vain yhdellä tavalla - noudattamalla dharmaa.

        Miksi Vedat ovat monitulkintaisia?

        Vedat ovat monitulkintaisia, koska Krishna on monitulkintainen. Seuraamalla Vedoja ihminen voi toteuttaa kaikki halunsa, sekä henkiset että materiaaliset.

        Ja koska haluja on paljon, on myös paljon erilaisia tapoja ymmärtää Vedoja.

        Jos kaikki olisi yksiselitteistä ilman vaihtoehtoja, se olisi rikkomus elävän olennon valinnan vapautta kohtaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Vedat ovat monitulkintaisia?

        Vedat ovat monitulkintaisia, koska Krishna on monitulkintainen. Seuraamalla Vedoja ihminen voi toteuttaa kaikki halunsa, sekä henkiset että materiaaliset.

        Ja koska haluja on paljon, on myös paljon erilaisia tapoja ymmärtää Vedoja.

        Jos kaikki olisi yksiselitteistä ilman vaihtoehtoja, se olisi rikkomus elävän olennon valinnan vapautta kohtaan.

        ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.

        ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
        8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.


        Kun Krishna Itse tulee maan päälle yksi kerta Brahma-päivän aikana, Hänen kumppaninsa, seurueensa, tulevat aina Hänen mukanaan.

        Avatarit tulevat useammin, ja myös heillä on usein seurue mukanaan.

        Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)


        Joten yksi kerta 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years) vuoden aikana.

        Duration of Satya Yuga = 4800 x 360 = 1,728,000 human years

        Duration of Treta Yuga = 3600 x 360 = 1,296,000 human years

        Duration of Dwapara Yuga = 2400 x 360 = 864,000 human years

        Duration of Kali Yuga = 1200 x 360 = 432,000 human years

        Thus one yuga cycle = 4,320,000 human years (4 million 320 thousand human years)

        One yuga cycle is called as Maha-Yuga.



        Srimad Bhagavatam says (3.11.23), “the four yugas multiplied by one thousand comprise one day on the planet of Brahma. A similar period comprises a night of Brahma, in which the creator of the universe goes to sleep.”


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
        8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.


        Kun Krishna Itse tulee maan päälle yksi kerta Brahma-päivän aikana, Hänen kumppaninsa, seurueensa, tulevat aina Hänen mukanaan.

        Avatarit tulevat useammin, ja myös heillä on usein seurue mukanaan.

        Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)


        Joten yksi kerta 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years) vuoden aikana.

        Duration of Satya Yuga = 4800 x 360 = 1,728,000 human years

        Duration of Treta Yuga = 3600 x 360 = 1,296,000 human years

        Duration of Dwapara Yuga = 2400 x 360 = 864,000 human years

        Duration of Kali Yuga = 1200 x 360 = 432,000 human years

        Thus one yuga cycle = 4,320,000 human years (4 million 320 thousand human years)

        One yuga cycle is called as Maha-Yuga.



        Srimad Bhagavatam says (3.11.23), “the four yugas multiplied by one thousand comprise one day on the planet of Brahma. A similar period comprises a night of Brahma, in which the creator of the universe goes to sleep.”

        Thus,

        Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)

        1 day of Brahma + 1 night of Brahma = 2 Kalpas = 8,640,000,000 human years (8 billion 640 million human years)


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Thus,

        Lord Brahma’s 1 day or 1 Kalpa = 4,320,000 x 1000 = 4,320,000,000 human years (4 billion 320 million human years)

        1 day of Brahma 1 night of Brahma = 2 Kalpas = 8,640,000,000 human years (8 billion 640 million human years)

        ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
        8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.


        On vielä lisäksi Brahman yö.

        Joten Krishna tulee siis maapallolle yhden kerran yli 8 miljardin vuoden välein. Ja Hän tulee seurueensa kanssa.

        Siihen sisältyvät myös maailmankaikkeuden tuhoamisen syklejä jne. Mutta Brahman kronologian mukaan se on yksi päivä (ja yksi yö).


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
        8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.


        On vielä lisäksi Brahman yö.

        Joten Krishna tulee siis maapallolle yhden kerran yli 8 miljardin vuoden välein. Ja Hän tulee seurueensa kanssa.

        Siihen sisältyvät myös maailmankaikkeuden tuhoamisen syklejä jne. Mutta Brahman kronologian mukaan se on yksi päivä (ja yksi yö).

        Ihmisen kronologiassa siihen kuluu yli 8 miljardia vuotta, mutta Brahmalle se on vain yksi päivä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen kronologiassa siihen kuluu yli 8 miljardia vuotta, mutta Brahmalle se on vain yksi päivä.

        ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
        8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.

        KRISHNA TULEE JOKA BRAHMA-PÄIVÄ TÄHÄN UNIVERSUMIIN, MAAHAN, MUTTA SE ON VAIN YKSI PÄIVÄ (JA YKSI YÖ) BRAHMA-KRONOLOGIAN MUKAAN.

        MUTTA IHMISILLE SE ON YLI 8 MILJARDIA VUOTTA.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ELÄMME ERITYISLAATUISESSA AJASSA, JOKA TAPAHTUU VAIN KERRAN YLI
        8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN.

        KRISHNA TULEE JOKA BRAHMA-PÄIVÄ TÄHÄN UNIVERSUMIIN, MAAHAN, MUTTA SE ON VAIN YKSI PÄIVÄ (JA YKSI YÖ) BRAHMA-KRONOLOGIAN MUKAAN.

        MUTTA IHMISILLE SE ON YLI 8 MILJARDIA VUOTTA.

        JA JOKA YLI 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN, KUN ITSE KRISHNA TULEE, AINA SAMANA AIKAKAUTENA, NOIN 1500 VUODEN KULUTTUA, TULEE SRI CHAITANYA, JOKA ON MYÖS ITSE KRISHNA JA RADHA SAMASSA PERSOONASSA.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        JA JOKA YLI 8 MILJARDIN VUODEN VÄLEIN, KUN ITSE KRISHNA TULEE, AINA SAMANA AIKAKAUTENA, NOIN 1500 VUODEN KULUTTUA, TULEE SRI CHAITANYA, JOKA ON MYÖS ITSE KRISHNA JA RADHA SAMASSA PERSOONASSA.

        KUN KRISHNA LOPETTAA LILAT ELI LEIKIT TÄSSÄ UNIVERSUMISSA, HÄN SIIRTYY SEURAAVAAN UNIVERSUMIIN.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        KUN KRISHNA LOPETTAA LILAT ELI LEIKIT TÄSSÄ UNIVERSUMISSA, HÄN SIIRTYY SEURAAVAAN UNIVERSUMIIN.

        Lila filosofisena kategoriana

        "Jumalallinen leikki", Jumalan teot. Tämän sanan synonyymi on sana charita. Kääntämällä sanan "lila" sanaksi "leikki" henkiset opettajat korostavat eroa Herran toiminnan ja aineen ehdollistamien elävien olentojen toiminnan välillä.
        Korkeimmalla Herralla ei ole muita velvollisuuksia kuin ne, jotka Hän vapaaehtoisesti ottaa vastaan elävien olentojen hyväksi (Bhagavad-gita, 3.22).

        Hän ei tee kovaa työtä selviytymisensä vuoksi - kaikki Hänen tekonsa ovat syvintä kokemusta, ja Hän tekee ne ainoastaan omaksi ilokseen ja bhaktojensa onnellisuuden vuoksi. Aika ja tila ovat Herran leikeissä myös alisteisia Hänelle, kun taas tavallisille eläville olennoille ne ovat ehdollistavia tekijöitä.

        Lila on luonteeltaan kaikkihyvää - siinä kohtaaminen ja ero, rauha ja ristiriita kuuluvat absoluuttisen harmonian luokkaan ja ovat henkimaailman asukkaiden välillä vaihdettuja onnellisuuden eri muotoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lila filosofisena kategoriana

        "Jumalallinen leikki", Jumalan teot. Tämän sanan synonyymi on sana charita. Kääntämällä sanan "lila" sanaksi "leikki" henkiset opettajat korostavat eroa Herran toiminnan ja aineen ehdollistamien elävien olentojen toiminnan välillä.
        Korkeimmalla Herralla ei ole muita velvollisuuksia kuin ne, jotka Hän vapaaehtoisesti ottaa vastaan elävien olentojen hyväksi (Bhagavad-gita, 3.22).

        Hän ei tee kovaa työtä selviytymisensä vuoksi - kaikki Hänen tekonsa ovat syvintä kokemusta, ja Hän tekee ne ainoastaan omaksi ilokseen ja bhaktojensa onnellisuuden vuoksi. Aika ja tila ovat Herran leikeissä myös alisteisia Hänelle, kun taas tavallisille eläville olennoille ne ovat ehdollistavia tekijöitä.

        Lila on luonteeltaan kaikkihyvää - siinä kohtaaminen ja ero, rauha ja ristiriita kuuluvat absoluuttisen harmonian luokkaan ja ovat henkimaailman asukkaiden välillä vaihdettuja onnellisuuden eri muotoja.

        Lilan syklinen luonne


        Srila Sridhar Maharaj selittää: "Krishna matkustaa aineellisten universumien (brahmandojen) läpi. Aurinko nousee täällä, ja tuntia myöhemmin se nousee satojen kilometrien päässä. Aurinko on aina liikkeellä. Jossain on aina keskipäivä.

        Krishna-lila on samanlainen. Se liikkuu syklisesti, kulkien brahmandasta toiseen. Kun lila on päättynyt tässä universumissa, se siirtyy seuraavaan brahmandaan.
        Tässä suhteessa hän on kuin aurinko.

        "Krishnan leikit levittäytyvät koko maailmankaikkeuteen ja toistuvat yhä uudelleen".

        "On mahdotonta käsittää, miten Krishnan teot jatkuvat ikuisesti"


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lilan syklinen luonne


        Srila Sridhar Maharaj selittää: "Krishna matkustaa aineellisten universumien (brahmandojen) läpi. Aurinko nousee täällä, ja tuntia myöhemmin se nousee satojen kilometrien päässä. Aurinko on aina liikkeellä. Jossain on aina keskipäivä.

        Krishna-lila on samanlainen. Se liikkuu syklisesti, kulkien brahmandasta toiseen. Kun lila on päättynyt tässä universumissa, se siirtyy seuraavaan brahmandaan.
        Tässä suhteessa hän on kuin aurinko.

        "Krishnan leikit levittäytyvät koko maailmankaikkeuteen ja toistuvat yhä uudelleen".

        "On mahdotonta käsittää, miten Krishnan teot jatkuvat ikuisesti"

        Vastakkainasettelu on osa lilan harmoniaa.

        Srila Sridhar Maharaj selittää: "Vastakkainasettelu lisää harmonian kauneutta, edistää sitä. Oppositiossa on merkitystä ja hyötyä. Se on osa alkuperäistä systeemiä. Positiivisen ja negatiivisen, epäsuoran ja suoran vastakkainasettelu. Se on välttämätöntä: teesi - antiteesi - synteesi. Se on välttämätön osa edistystä. Meidän on ymmärrettävä: tämä on lila.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastakkainasettelu on osa lilan harmoniaa.

        Srila Sridhar Maharaj selittää: "Vastakkainasettelu lisää harmonian kauneutta, edistää sitä. Oppositiossa on merkitystä ja hyötyä. Se on osa alkuperäistä systeemiä. Positiivisen ja negatiivisen, epäsuoran ja suoran vastakkainasettelu. Se on välttämätöntä: teesi - antiteesi - synteesi. Se on välttämätön osa edistystä. Meidän on ymmärrettävä: tämä on lila.

        Krishna tykkää leikkiä.


    • Anonyymi
      UUSI

      noin miekin tekisin, jos oisi aikaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Mitä tekisit, jos saisin kysyä. Eikö sinulla ole aikaa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekisit, jos saisin kysyä. Eikö sinulla ole aikaa?

        Ei oo.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ne poistaa näiyä hindu ketjuja koska täällä hindulaisuus palstoilla harrastetaan kaikkea irstailuja 😂

    • Anonyymi
      UUSI

      Ei ole helluntalainen ollu hindu palstoilla pitkään aikaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sekin pöllöpää

      Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi
      Ikävä
      64
      10802
    2. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      6657
    3. Samuli Vasala vakava tauti

      Iltalehdessä sanottiin röntgen kuvissa paha elin vuosia ei paljon jäljellä Maksu muurin takana mikä tauti On entisellä h
      Juoksu
      44
      5736
    4. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4386
    5. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2526
    6. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      4
      1749
    7. Täällä Savonmualla kun näköjään jokainen tupettaja rakentoo ja

      remontoi mökkejään ja saunojaan niin on ollut mukava seurata juutupesta miten Thaimaassa ulkosaunaa rakennetaan. eli tu
      Tuusniemi
      11
      1697
    8. Jaahas. Stefun Hangon tila ulosmitataan

      Nyt tutkitaan, onko rahaa siirretty ulkomaille. Siinä meni rapujuhlat.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      1674
    9. Miten sinua voi

      Enää lähestyä?
      Ikävä
      85
      1355
    10. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      971
    Aihe