Tämä on maamme paperiteollisuuden lopun alku.
Puuta voidaan viedä Venäjälle tai Viroon ja uudet paperitehtaat tullaan perustamaan rajan taakse. Valitettavasti suomalaiset paperimiehet eivät ole vielä ymmärtäneet mitä globalisaatio tarkoittaa mutta kyllä se heille tulee selviämään lähikuukausien aikana.
Puuta voidaan viedä yhtä helposti kuin tuodakin mutta kantohinta on "venäläinen". Metsänomistajan on kuitenkin pakko myydä koska ainoa ostaja hänen puilleen on suomalaisen paperitehtaan venäläinen sisaryhtiö. Ja he maksavat venäläisen kantohinnan mukaan.
Että kiitos sinne paperimiehille, jos olette ajaneet Suomen joskus nousuun niin nyt johdatta maamme hyvinvoinnin alasajoa.
/Kalle, joka tuntee vanhoissa luissaan paperiteollisuuden lopun lähestyvän maassamme
Hyvästit paperitehtaille
15
1119
Vastaukset
- suomalainen
Terroristi päälikkö Ahola avustajineen ajaa hyvinvointi suomen konkurssiin.
- aika
Näin herkkä on hyvinvointivaltioksi sanottu nukkekotimme. 60 vuoden hikoilun tulos on kuukaudessa mennyttä kalua.
Puujalat olivat vain harha ja illuusio. Suomesta on lopullisesti tulossa kapitalismin periferia. Kun kapitalistien intressit maamme hallintaan vähenee heikkenee myös porvarien valta-asema.
Kehittyy valtatyhjiö, joka saattaa kehittyä vallakumoukseksi. Toistaako historia näin itseään.. - Per Saukko
Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Jo N-liitossa kyllä tiedettiin mitä kansanvihollisille pitää tehdä. Keskitysleirille tai kuula kalloon. Taidat tosiaankin olla suomalainen siinä mielessä, että uskot mitä valtaapitävien tiedotus-
välineet suoltavat ottamatta itse selvää asioista!!!
vom- Vomi
vom kirjoitti:
Taidat tosiaankin olla suomalainen siinä mielessä, että uskot mitä valtaapitävien tiedotus-
välineet suoltavat ottamatta itse selvää asioista!!!
vomKenkään ei itse sovi ajatella, Marx on ajatellut kaiken kaikkien puolesta!!!Marx on ottanut asioista selvää Sinunkin puolestasi! Tottele Marxia, Marx tietää!!
Vomi Vomi kirjoitti:
Kenkään ei itse sovi ajatella, Marx on ajatellut kaiken kaikkien puolesta!!!Marx on ottanut asioista selvää Sinunkin puolestasi! Tottele Marxia, Marx tietää!!
VomiKovinkin tuttu tyyli Sinulla!
vom
- tehtaille
ei yksin paperitehtaille
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000136&posting=22000000009044881 Kalle/.jonka vanhat luut....on ajatuksineen parikymmentä vuotta jälkijättöinen! Suomen pape-
ri- ja massateollisuus on tutkinut eri puulajien kasvunopeuksia eripuolilla maapalloa jo
-80-luvulta lähtien, ja todenneet eukalyptuspuun (myrtaceae) olevan tulevaisuudessa varteen-
otettavin raaka-aine. Sen kasvunopeus on n. kolminkertainen kotimaisiin verrattuna. Syy,
miksi etsintään ryhdyttiin, oli yksinkertaisesti se, että raaka-ainekustannukset olisivat
tulevaisuudessa ainoa tuotantokustannuksien osa, joista voisi tulevaisuudessa eniten hyötyä.
Palkkakustannukset, jotka nykyään ovat n. 10% , ne näyttelevät mitätöntä osaa yhtiöiden ti-
linpidossa.Alahan on liikevaihtoon suhteutettuna nähtävästi pisimmälle automatisoitu.Siitä
löytyi myöskin hyvän tuoton toinen syy; verotus.En mene kovin paljon metsään jos väitän, että Kalle/joka....on eläessään maksanut yhteiskunnalle enemmän veroja kuin joku maamme pa-
peritehtaista!!
vom- Kalle
Et taida ymmärtää tätä nykyaikaista teollisuustaloutta, olet tainnut opiskella vain Marxin ja Leneinin teksteja ja se näkyy tekstissäsi.
Kas jos työvoimakustannukset ovat vain 10% kokonaiskustannuksista niin silloin silloin tämä 10% ei saa olla taloutta ohjaava ja määräävä. Mutta niin on kuitenkin. Jos suomalainen 10% kustannusosuus ajaa tehtaita ja paperikoneita alas mielensä mukaan osoittaakseen valtansa ja voimansa ( tätä toimintaa kutsutaan myön ylityökielloksi ja esiintyipä siinä jopa laittomia lakkojakin ) niin ei ole ihme vaikka tämä 10% kokonaiskustannus siirrettäisiin näin globalisoituvassa maailmassa vaikka Venäjälle, jossa 10%:sta tulee vain 3% ja tehtaan käyttöaste nuosee 5% laittomien työseisausten jäädessä pois.
Sitäpaitsi puu on halvempaa Venäjällä...
/Kalle, joka tietää kommunistien haluavan maahan kaaosta ja sekasortoa - sillä siinä, ja vain siinä, itää kommunismi Kalle kirjoitti:
Et taida ymmärtää tätä nykyaikaista teollisuustaloutta, olet tainnut opiskella vain Marxin ja Leneinin teksteja ja se näkyy tekstissäsi.
Kas jos työvoimakustannukset ovat vain 10% kokonaiskustannuksista niin silloin silloin tämä 10% ei saa olla taloutta ohjaava ja määräävä. Mutta niin on kuitenkin. Jos suomalainen 10% kustannusosuus ajaa tehtaita ja paperikoneita alas mielensä mukaan osoittaakseen valtansa ja voimansa ( tätä toimintaa kutsutaan myön ylityökielloksi ja esiintyipä siinä jopa laittomia lakkojakin ) niin ei ole ihme vaikka tämä 10% kokonaiskustannus siirrettäisiin näin globalisoituvassa maailmassa vaikka Venäjälle, jossa 10%:sta tulee vain 3% ja tehtaan käyttöaste nuosee 5% laittomien työseisausten jäädessä pois.
Sitäpaitsi puu on halvempaa Venäjällä...
/Kalle, joka tietää kommunistien haluavan maahan kaaosta ja sekasortoa - sillä siinä, ja vain siinä, itää kommunismiKalle/joka....kiihtyi niin kovin, että sanoma on kovinkin sekava. En tunne sellaista termiä
kuin "teollisuustalous" , mutta muuten niin yritystalouden lainalaisuudet samoin kuin kan-
santaloudenkin kiemurat ovat kovinkin tuttuja! Tuo paljonkin teollisuuden puolelta esiin tuo
tu tehtaiden alas-/ ylösajo ongelma johtuu yksinomaan liiallisesta henkilöstön supistukses-
ta.Se on vain yksi esimerkki siitä, mihin liiallinen yrityksen "tervehdyttäminen" saattaa johtaa! Kallelle/ joka...tiedoksi;Venäjän puu on kallista kun sitä verrataan puun hintaan
vaikkapa Brasiliassa!
vom- Kalle
vom kirjoitti:
Kalle/joka....kiihtyi niin kovin, että sanoma on kovinkin sekava. En tunne sellaista termiä
kuin "teollisuustalous" , mutta muuten niin yritystalouden lainalaisuudet samoin kuin kan-
santaloudenkin kiemurat ovat kovinkin tuttuja! Tuo paljonkin teollisuuden puolelta esiin tuo
tu tehtaiden alas-/ ylösajo ongelma johtuu yksinomaan liiallisesta henkilöstön supistukses-
ta.Se on vain yksi esimerkki siitä, mihin liiallinen yrityksen "tervehdyttäminen" saattaa johtaa! Kallelle/ joka...tiedoksi;Venäjän puu on kallista kun sitä verrataan puun hintaan
vaikkapa Brasiliassa!
vom"Tuo paljonkin teollisuuden puolelta esiin tuotu tehtaiden alas-/ ylösajo ongelma johtuu yksinomaan liiallisesta henkilöstön supistukses-
ta."
Hehee, kommunistista propagandaa. Eikä muka paperimiehillä ollut voimassa ylityökielto??
Lukisit muutakin kuin Marxia ja Leninin niin tietäisit mitä ymmärrillä tapahtuu.
/Kalle, joka tuntee puun kantohinnat niin Suomessa, Venäjällä kuin Brasiliassakin sekä ymmärtää, että puun kuljetuskustannukset Suomesta Viipurinlandelle ovat paljon, paljon alhaisemmat kuin Brasiliaan Kalle kirjoitti:
"Tuo paljonkin teollisuuden puolelta esiin tuotu tehtaiden alas-/ ylösajo ongelma johtuu yksinomaan liiallisesta henkilöstön supistukses-
ta."
Hehee, kommunistista propagandaa. Eikä muka paperimiehillä ollut voimassa ylityökielto??
Lukisit muutakin kuin Marxia ja Leninin niin tietäisit mitä ymmärrillä tapahtuu.
/Kalle, joka tuntee puun kantohinnat niin Suomessa, Venäjällä kuin Brasiliassakin sekä ymmärtää, että puun kuljetuskustannukset Suomesta Viipurinlandelle ovat paljon, paljon alhaisemmat kuin BrasiliaanNähtävästi haukkasit liian suuren palan!!!
vom- Kalle
vom kirjoitti:
Nähtävästi haukkasit liian suuren palan!!!
vom/Kalle, joka ei ymmärrä saamaansa vastausta
- P.Paperi
ympäristön ja monta muuta asiaa kääntyy hyvään suuntaan, kun paperiteollisuus katoaa Suomesta:
vedet ja ilma alkavat puhdistua, kun tehtaiden päästöt loppuvat,
ei tarvita uusia atomivoimalaitoksia, entisiäkin voidaan sulkea
paperin hinta kallistuu, jolloin mainostaminen, turhien painotuotteiden painaminen, turha pakkaaminen ja kaikenlainen muu "roskapaperin" kulutus vähenee,
jätepaperiongelma helpottuu,
raskaat puu- ja paperikuljetukset vähenevät merkittävästi, josta seuraa monia hyviä asioita ympäristölle ja tieliikenteelle (esim. tukki- ja paperirullarekkakolarit vähenevät),
kansantaloudesta poistuu miljardeja euroja, josta seuraa kaikenlaisen turhan kulutuksen väheneminen, ei esimerkiksi matkustella turhanpäiten maailman ääriin, ei ostella ökyautoja- ja asuntoja jne,
kohta koittava ankara työvoimapula helpottuu, kun 30000 paperityöläistä vapautuu paikkaamaan tuota pulaa,
suomalaisten paperikapitalistien tulot kasvavat ja elämä helpottuu, kun heidän yöuniaan eivät enää häiritse suomalaisten paperimiesten korkeat palkat (paperitehtaat siirretään tietenkin halppismaihin),
Eli, ei niin pahaa, etteikö jotain hyvääkin! Vai oletko erimieltä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664