Kivasti lämmittää pakkasella

🥵🍲🔥 mausteinen ruoka. Tänään tein pitkästä aikaa chili con carneeta , sin chili. Paprikasta ja pippureista tuli ihan tarpeeksi hottia ilman chiliäkin.

Suuta polttalee nyt ihan kuin olisi pussailtu enemmänkin ikävän kanssa💋

24

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keitot voisivat kyllä lämmittää. Lämmin ruoka vähentää varmaan elimistön energiankulutusta kylmällä ilmalla. Mulla menee kaakaojauhepaketti ens kuussa wanhaksi eli sitä saa nautiskella oikein huolella. Kiehautan maidon ja pistän jauhetta sekaan. Se vain että vatsa menee sekaisin jos sitä juo liikaa. Kylmässä vietetyn ulkoilun päätteeksi tuo mikstuura kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

• Joskus tehtiin suklaapuuroa kaakaojauhoista. Se on hyvää. Odotusaikana join kaakaota, jotta pystyin juomaan kahvia. Sain siitä kyllästyksen niin, ettei se maistu. Se kaakao neutraloi vatsahappoja mulla.

• Maku testi. hk:n lihis ei ole niin hyvä kuin vaasan lihis tai lidlin ja prisman paistopisteiden lihikset.

Sittarissa oli useamman suukon pakkaus alle kolmen euron. Ilmaisiakin oli äsken tarjolla.

• Anonyymi

Chili? Ihmisravinnoksi kelpaamaton. Miksi hyvät kalat ja lihat sotketaan mausteilla. Samaa mössöä ja mauste se vain maistuu. Suola on se ainut uunilihan mauste. Samoin kalaan laitetaan hienoissa paikoissa smetana, sinappi, hunaja ym. eikä sieltä kalanmakua löydä. Kalaan lisään vain suolan, joskus vähän tilliä ja pikkuisen rasvaa ettei kuiva.

• Mun keittiö ei ole hieno. En laita edes suolaa kalaan (en muuhunkaan, kun on suolahormonigeenivirhe). Tilliä jos on ja pippuria silakkapihveihin ja muikkuihin..

• lounas.ajatus kirjoitti:

Mun keittiö ei ole hieno. En laita edes suolaa kalaan (en muuhunkaan, kun on suolahormonigeenivirhe). Tilliä jos on ja pippuria silakkapihveihin ja muikkuihin..

Sellasia silakkapihvejä ja muikkuja kun saiskin. Mutta ei. Kalapuikkoja vaan mulla. Ja seitä, eikä se ees maistu milleen.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Mun keittiö ei ole hieno. En laita edes suolaa kalaan (en muuhunkaan, kun on suolahormonigeenivirhe). Tilliä jos on ja pippuria silakkapihveihin ja muikkuihin..

Ei tämä korvenmiehen köökikään hieno ole , mutta siisti aina. Suolan voi ja kannattaa korvata muilla vähemmän haitallisilla mausteilla. mutta chili on kyllä ihmisravinnoksi kelpaamaton. Lihat ja kalat yleensä maustetaan ravintoloissa mauttomiksi kuten tänään söin. Ei sitä liharuokia kannata liikaa maustaa ja kalaruokia juuri ollenkaan. Tein tästä päätelmän että tästä lähtien ruokani itse teen.

• JeroP kirjoitti:

Sellasia silakkapihvejä ja muikkuja kun saiskin. Mutta ei. Kalapuikkoja vaan mulla. Ja seitä, eikä se ees maistu milleen.

Norjalaiset syöttää sein vaan kissoille ja suomalaisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tämä korvenmiehen köökikään hieno ole , mutta siisti aina. Suolan voi ja kannattaa korvata muilla vähemmän haitallisilla mausteilla. mutta chili on kyllä ihmisravinnoksi kelpaamaton. Lihat ja kalat yleensä maustetaan ravintoloissa mauttomiksi kuten tänään söin. Ei sitä liharuokia kannata liikaa maustaa ja kalaruokia juuri ollenkaan. Tein tästä päätelmän että tästä lähtien ruokani itse teen.

Chili on pienenä ripauksena ihan siedettävä mauste.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Chili on pienenä ripauksena ihan siedettävä mauste.

Hyväksyn ihan periaatteesta itse jos sen syöt. minä se popsisin vain puhdasta ruokaa.

• Anonyymi

Meeppä lounas tyyppi mies veks

• Käy joku köksän kurssi, niin jutut ei niin harmita.

• Anonyymi

Mun iltadrinkki koostuu vedestä luomusitruunasta ja inkivääristä piparjuuresta ja siitä yhdestä inkiväärin värisestä jonka nimeä en koskaan muista Suomeksi turmeric rakastan niitä kaikkia ja lorottelen veteen sitruunan mehun. Sitten mun sisuskalut on tulessa välillä raastan valkosipulia mukaan. Yömyssy mut jos mul olis vierustoveri unikaveri jättäisin sen vitlöökin mut kun ei ole niin kittaan aamulla loput. Suosittelen kaikille!

• Piparjuurta laitan tahnatuubista leivälle juuston alle. Just join lasillisen itse puristettua sitruunamehua, jossa oli seassa jääpaloja. Turmeric on kurkuma. Mä en sitä voi syödä, kun se turvottaa. Inkivääriä en ole kokeillut vielä mihinkään. Väittävät olevan terveellistä niinkuin valkosipulinkin. Valkosipulia syön joskus palasina emmental juustokuution kanssa coctailtikusta.

• Anonyymi

Paljonko oli pakkasta teillä? ❄️🌡️🤔

• Anonyymi

Vain pariastetta ja luoteesta tuuli teillä Meillä idästä ja samat lämmöt.

• Täällä on nyt -1,8 mun omassa mittarissa. Samaa näytti aamupäivällä. Iltapäivällä oltiin nollan kieppeillä.

• Anonyymi

Ajattelin tehdä makarooni jauheliha keittoa, jotenkin mun suuhun sopivaa.

• Makaroni ja jauheliha sopiikin hyvin yhteen. Keittona en olekaan syönyt vaan sellaisena patana, missä on vain vähän lientä ja päällä paljon ketsuppia. Senverran on terveellisyysajatus muhun iskenyt, että ostan aina tummia makarooneja/pastoja. Niissä on sitä kuitua enempi.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Makaroni ja jauheliha sopiikin hyvin yhteen. Keittona en olekaan syönyt vaan sellaisena patana, missä on vain vähän lientä ja päällä paljon ketsuppia. Senverran on terveellisyysajatus muhun iskenyt, että ostan aina tummia makarooneja/pastoja. Niissä on sitä kuitua enempi.

Minäkin päädyin tummiin tällä kertaa. Ja ne imivätkin nesteen itseensä joten patahan siitä tuli eikä keitto.

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin päädyin tummiin tällä kertaa. Ja ne imivätkin nesteen itseensä joten patahan siitä tuli eikä keitto.

Hyväähän se patakin on.

• Anonyymi

Vieläkö sulla on naisena esiintyvä mies mielessä tämä cajunbroileri sellon kauppakeskuksessa? Siinähän se biossas lukoo

• Anonyymi

Sekopäitä on monia ja sinä olet yksi heistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sekopäitä on monia ja sinä olet yksi heistä.

Tuo on aloittanut jo aamukuudelta palstan pommittamisen. Huomasin kun luin jotakin aloitusta. Mä sain ihan toisenlaisen aivojumpan tehtyä ja siirryn muihin hommiin. Sain taas kertaalleen kahlattua vakuutustarjouksen ja vanhat vakuutukset läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      18
      2036
    2. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      56
      1824
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1463
    4. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      176
      1428
    5. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      21
      1419
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      309
      1407
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1025
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      62
      994
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      34
      985
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      884
    Aihe