Olen 14-vuotias ja normaali painoinen. Eli 49kg, enkä mikään lyhyt tai pitkä, vaan siltä väliltä. Syön herkkuja aika usein(en jokapäivä), varsinkin talvella kaamos aikaan tekee kokoajan mieli syödä jotain. Äiti aina sanoo että älä syö, kun lihot. Ja nyt kokoajan pelottaa että lihoan, ihan sama mitä syön. Niin jos joku tietäisi milloin yleensä alkaa lihomaan helpommin, niin kertokaas.
Minkä ikäisenä naiset alkavat lihoa?
12
103
Vastaukset
- Anonyymi
Lihomiselle ei ole mitään ikää/ikärajaa.
Riippuu eniten siitä, mitä suuhunsa laittaa, eli syömistavoista.
Jos syöt jatkuvasti herkkuja, niin todennäköisesti lihominen voi alkaa piankin.
Yritä korvata ne herkut jollain terveellisemmällä, esim. hedelmillä, marjoilla.
Ei kannata opetella syömään tunteisiin, eli vaikkapa ahdistukseen.
Monilla ylilihavilla on ongelmana se, että ovat ns. tunnesyöjiä, aina kun tuntuu pahalta, aletaan syömään jotain.
Toki joskus lihomisen syynä voi olla jokin sairaus, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta.
Naisillakaan ei siis paino nouse, jos ei anna sen nousta. Ruokailutottumukset ja liikunta ovat paras " lääke " pitämään paino kurissa. - Anonyymi
..Eli 49kg, enkä mikään lyhyt tai pitkä, vaan siltä väliltä. ..
Lyhyillä BMI sallii suhteessa enemmän läskiä.- AnonyymiUUSI
Niin ja juurihan sanoin että en ole lyhyt, ja olen normipainoinen.
- Anonyymi
Miksi kirjoitat "lihoan"? Kuulostaa todella typerältä, ihan kuin olisi kyseessä jokin pila.
- Anonyymi
Lihoaminen/lihominen tarkoittaa painon nousua.
Jos nyt vahingossa sanaan tulee a-kirjain väliin, niin ei kai tuo ole maailmanloppu ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lihoaminen/lihominen tarkoittaa painon nousua.
Jos nyt vahingossa sanaan tulee a-kirjain väliin, niin ei kai tuo ole maailmanloppu ?Vai tietää 14-vuotias tuollaista...?! Pila mikä pila.
- AnonyymiUUSI
Minä olen vanha ja vielä vuosi sitten painoin 50 kg mutta nyt on vaatteet alkaneet kiristämään joten en viitsi edes mennä punnitsemaan itseäni , en halua nähdä miten paljon on painoa noussut . Joten saas nähdä miten tässä käy painon kanssa jos pitää vaatteet laittaa uusiksi ennen oli XS nyt on m , joten nekin jo kiristää, en ole syönyt eriklasita ruokaakaan kuten tavallisesti mutta liikkuminen on jäänyt vähemmälle siinä varmaan syy. Ennen vuosia sitten ravasin työpaikan käytävillä kahdeksan tuntia päivässä joten siinä sai keho toimia , nyt ravaan sohvan ja keittiön väliä ja suunnittelen että huomenna sitten aloitan ulkoilun , ja huomenna taas lupaan ettö ehkä huomenna sitten, näin ne kilot nousee .
- AnonyymiUUSI
52 vuotisena. Vaimoni oli aina pitänyt huolen painostaan. 160cm ja kahdesti synnyttänyt nainen painoi 52kg.
Luuytimen tuottaman punasolujen liika-annoksen eräänä seurauksena 1/3 osa maksasta joutui pois pelistä. Seurauksena lekuri sanoi: Rouvan on saatava painoa lisää. Yksi vakavampi mahatauti voi olla kohtalokas.
Rouva ryhtyi mussuttamaan kahvileipiä, pipareita, kuivakakkuja yms.
Kun paino oli 56kg niin lekuri oli tyytyväinen mutta vaimoni mussutus jatkui. Asettuin 60kg tietämiin joka on paljon enemmän kuin tutustuessamme 47kg. Huom! Suuri %-nousu joka myös näkyy.- AnonyymiUUSI
Ei kai se rouvan paino ole niin iso ongelma sinulle ? Tuskin hän on ihmisenä muuttunut kuitenkaan ? Varmaankin sama rakastettava rouva, kuin minkä takia hänet valitsit aikoinaan ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se rouvan paino ole niin iso ongelma sinulle ? Tuskin hän on ihmisenä muuttunut kuitenkaan ? Varmaankin sama rakastettava rouva, kuin minkä takia hänet valitsit aikoinaan ?
Tutustuimme 1967.
Avioiduimme 1969.
Totunnaisesti iltaruskoni lämpö on nyt makkarissa tuhisemassa ennen minua mutta aamuisin myös herää aikaisemmin.
Keskiviikko ja lauantai ovat viikkorutiineihimme sopivat "harrastuspäivät".
Tästä voi päätellä jotakin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tutustuimme 1967.
Avioiduimme 1969.
Totunnaisesti iltaruskoni lämpö on nyt makkarissa tuhisemassa ennen minua mutta aamuisin myös herää aikaisemmin.
Keskiviikko ja lauantai ovat viikkorutiineihimme sopivat "harrastuspäivät".
Tästä voi päätellä jotakin.Voi päätellä.
Kauniisti kyllä sanottu tuo " iltaruskon lämpö ".
Olette olemassa toisillenne, toisianne varten, teidät on taidettu tarkoittaa yhteen koko elämänne ajaksi.
Kai hän keittää aamukahvit valmiiksi, kun kerran herää aiemmin ?
Ja on hienoa, että " harrastuspäiviäkin " edelleen löytyy. Avioitumisenne ajankohta viittaa siihen, ettette enää ole kovin nuoria. Aina parempi, että iäkkäämmätkin vielä jaksavat ja pystyvät, jos vaikka mihin.
Nykyajan suhteet ja liitot jäävät ikävä kyllä usein lyhyemmiksi, tulee uusioperheitä, ja taas uusioperheitä. Harvempi kai enää on yhdessä koko elämän ajan yhteen menon jälkeen, kuten ennen oli tapana.
Ihan aidosti kaikkea hyvää teille! Nostaisin hattua, jos sellaista käyttäisin.
- AnonyymiUUSI
Kyllä ainun iässäsi on syötävä koska se on hyvin tärkeää että saat tarvitsevasi ravinnon, ei kasvaville lapsille mitään laihdutuksia ehdoteta mitenkään.
Äitisi varoittele turhaan , minulla on ollut omat lapset hieman pyöreitä siinä 16 ikävuoteen asti ja sen jälkeen menneet painossa alas, ilman laihduttamista ja ovat hyvin hoikkia tänään . Jos saa tarpeellisen ravinnon joka päivä niin saa mineraalit ja vitamiinit ruuasta ja keho voi paremmin. Joten en ymmärrä miksi joku aikuinen ihminen sanoo lapselle ettei hänen saisi syödä, koska terveysriskit ovat suuret jos laihduttaa.
Mutta sitä voi jättää ruokavaliosta muutamia asioita pois , ja syö aineita mitkä ovat terveellisiä , usein juuri ne eivät edes lihota
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887